Είναι γεγονός πως τα τελευταίο διάστημα επικρατεί «αναταραχή» στα mega on-off, με τα νέα μοντέλα να προσπαθούν να επαναπροσδιορίσουν τη κατηγορία και να δημιουργήσουν νέες τάσεις. Αυτή η «ρευστή» και μη-ξεκάθαρη εικόνα, που πιστεύετε ότι θα καταλήξει;
Λίγα χρόνια πριν, τα πράγματα στη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν δεδομένα και στάσιμα σε βαθμό βαρεμάρας. Μεγάλες μοτοσικλέτες, με χαρακτήρα χαμηλών τόνων και ταξιδιωτικό προσανατολισμό, που δεν αρέσκονταν σε πίεση ούτε στην άσφαλτο αλλά ούτε και στο χώμα. Tο «off» είχε παραγκωνιστεί σε μεγάλο βαθμό, αλλά και το «on» δεν ήταν σε καμία περίπτωση συναρπαστικό. Φυσικά οι μοτοσικλέτες αυτές δεν ήταν κακοσχεδιασμένες και θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι ανταποκρίνονταν σε απαιτήσεις και θέλω που διαμορφώθηκαν αποκλειστικά από τους αναβάτες. Οι κατασκευαστές απλώς εκπλήρωσαν τις επιθυμίες τους!
Αυτά μέχρι που εμφανίστηκε το «αναρχικό» στοιχείο που ονομάζεται KTM Adventure 950/990 και έφερε τα πάνω κάτω! Εν τω μεταξύ, το πρώτο Multistrada της Ducati, αν και δεν χαρακτηρίζεται ως mega on-off , άρχισε να «κλέβει» πελάτες από τη κατηγορία. Αναβάτες που ήθελαν κάτι γρήγορο με όρθια θέση οδήγησης, χωρίς το «κοπάνημα» του street στησίματος και χωρίς «ανατριχίλες» αν χρειαζόταν να διασχίσουν μια μικρή εκτός δρόμου διαδρομή. Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή. Πλέον στη κατηγορία επικρατεί «σύντηξη» και μπορεί να συναντήσει κανείς από σκληροπυρηνικά εκτός δρόμου μοντέλα, μέχρι extreme ασφάλτινα και από άνετες «λιμουζίνες» μέχρι mega SM.
Ένα τελευταίο χαρακτηριστικό της κατηγορίας, του οποίου η εμφάνιση χρεώνεται αποκλειστικά στη BMW, είναι η παρουσίαση πληθώρας ηλεκτρονικών συστημάτων. Εκτός από το R1200GS, τόσο το νέο Multistrada 1200 όσο και το πρόσφατα παρουσιασμένο Super Tenere ακολουθούν από κοντά.
-Δεδομένων αυτών, πιστεύετε ότι θα παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν, με τη κατηγορία να φιλοξενεί μοτοσικλέτες διαμετρικά αντίθετων τάσεων;
-Θα συμπαρασύρουν τα μοντέλα που ξεχωρίζουν τους άλλους κατασκευαστές σε ένα παιχνίδι επιδόσεων και οδικής συμπεριφορά εντός και εκτός δρόμου;
-Θα έχουμε ανταγωνισμό στο τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων και βοηθημάτων;
Προσωπικά η όλη φάση των εταιρειών με το "περισσότερη άσφαλτος - λιγότερο χώμα" που βλέπουμε με όλα αυτά τα νέα συστύματα ασφαλείας και τα ABS και δεν ξέρω γω τι άλλο με ξενερώνει απίστευτα. Αν θέλουν να φτιάξουν ένα τουριστικό μηχανάκι, ας φτιάξουν ένα τουριστικό μηχανάκι! γιατί να χαλάνε το χαρακτήρα μοντέλων όπως το Transalp ή το GS για να τα κάνουν πιο δημοφιλή;
1)ΟΥΤΩΣ Ή ΑΛΛΩΣ ΑΝΕΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ ΧΩΜΑΤΙΝΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΗΧΑΝΗ ΔΕ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΙ. ΑΡΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΤΑΘΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΕΙ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΑΠΙ(Α), XT 550, NX, TRANSALP (ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΣΕΙΡΑ) ΕΦΤΑΣΑ ΣΕ TDM 900.
2)ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΕΚΤΑΘΟΥΝ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ (ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ, ESP, ABS κλπ), ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΩΤΑ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ. ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ.
[ΑΠΟΡΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ: ΑΝ ΤΟ MULTISTRADA ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ ON-OFF, ΤΟ TDM ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΟ ENDURO;]
θα μπουν πολλά ηλεκτρονικά στα συγκεκριμένα μηχανάκια, ίσως είναι για καλό αυτό γιατί όπως και να το κάνουμε δεν είναι εύκολο να πας μια μηχανή 250 κιλά στο χώμα. οπότε όπως το Super Tenere βοηθά τον αναβάτη του έτσι στο μέλλον πιστεύω θα έχουμε μηχανάκια βαριά αλλά άνετα και με πολύ χώρους που θα μπορούν να οδηγούνται χωρίς πρόβλημα και από αρχάριους στα χώματα.
Τα πραγματικά on-off κατά τη γνώμη μου πάντα στην αγορά είναι το KTM ADV 990 και το Yamaha Tenere 660, άντε και το BMW F800GS. Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά τουριστικές μηχανές που έχουν τη δυνατότητα κίνησης και λόγο εκτός δρόμου. Πάλι καλά που υπάρχουν και αυτά τα τρία γιατί πριν κάποια χρόνια δεν υπήρχε τίποτα αντίστοιχο και ήταν όλα λουσάτα. Μακάρι να βγάλει και η KTM το 690 ADV, αυτό θα ξαναζωντανέψει τη κατηγορία.
Σίγουρα στα on-off του μέλλοντος θα τοποθετούνται ηλεκτρονικά συστήματα, ίσως τα περισσότερα απά κάθε άλλη κατηγορία.
Η κατηγορία αυτή (των on-off), πίστεύω τελικά ότι εξελίσσεται όπως αυτή των SUV και crossover στα αυτοκίνητα.
Πολύ απλά, όπως συναίβει και στην αυτοκινητοβιομηχανία, οι κατασκευαστές δημιούργησαν νέες κατηγορίες και οι καταναλωτές (εμείς δηλαδή) ανακαλύψαμε νέες ανάγκες και θέλω!
Ας μην γελιόμαστε συνάδελφοι, αν θες να πας χώμα και να ζήσεις τη περιπέτεια, το κάνεις μια χαρά και με Transalp 600 ή με XT600 ή με Doninator 650, Funduro κτλ-κτλ..και στη τελική δεν σε νοιάζει και αν πέσει κάτω!!!
Απο εκεί και έπειτα πιστέυω ότι τα 1000+κ.εκ., η σινιέ εμφάνιση και η πολυπλοκότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων αλλά και της μηχανης γενικότερα, δεν προδιαθέτουν για περιπέτεια...
πιστευω ότι πολύ απο εμάς έχουμε χάσει την ουσία και ασχολούμαστε πολύ περισσότερο με τους πίνακες των τεχνικών χαρακτηριστικών και τα ηλεκτρονικά, παρά με την ουσία.
Καλή είναι η μοτοσικλέτα που σε προδιαθέτει για βόλτες και ταξίδια!
Τώρα αν αυτή ειναι KLR 250 ή on-off των 20.000 ευρώ δεν έχει σημασία.
Καλά χιλιόμετρα σε όλους εύχομαι
Οι κατασκευαστες δεν νομιζω οτι θα μπουν μεταξυ τους σε ενα παιχνιδι επιδοσεων και οδικης συμπεριφορας σε οτι αφορα την on-off κατηγορια.Δεν νομιζω οτι σε εποχες κρισης να τους παιρνει να σπαταλησουν και αλλα χρηματα.Εξαλου εχουν την supersport κατηγορια για αυτο το θεμα!Αυτο που σιγουρα θα γινει επειδη οι εποχες αλλαζουν και ολοι θελουν την μειωση των ατυχηματων και μεγαλυτερη ασφαλεια στους δρομους ειναι ο μεγαλος ανταγωνισμος στα ηλεκτρονικα συστηματα.Στο μελλον δεν θα υπαρχει μοτοσικλετα χωρις ABS.Βλεπουμε οτι οι κατασκευστες φορτωσαν καποια κιλα παραπανω στις supersport κατασκευες για να βαλουν μεχρι και σε αυτες ABS και Traction Control.Τα on-off ομως θα εχουν το κατι παραπανω αφου για αυτη την κατηγορια ενδεικνυται.Τον μελλον θα ειναι πολυ ενδιαφερον για αυτην κατηγορια αφου βλεπουμε συνεχεια καινουργια μοντελα με πλουσιο εξοπλισμο σε ολα τα επιπεδα.Ενα μεγαλο μπραβο στους Γερμανους που ανοιξαν το χωρο και βλεπουμε τωρα να ακολουθουν και οι υπολοιποι!
Προσωπικά η όλη φάση των εταιρειών με το "περισσότερη άσφαλτος - λιγότερο χώμα" που βλέπουμε με όλα αυτά τα νέα συστύματα ασφαλείας και τα ABS και δεν ξέρω γω τι άλλο με ξενερώνει απίστευτα. Αν θέλουν να φτιάξουν ένα τουριστικό μηχανάκι, ας φτιάξουν ένα τουριστικό μηχανάκι! γιατί να χαλάνε το χαρακτήρα μοντέλων όπως το Transalp ή το GS για να τα κάνουν πιο δημοφιλή;
1)ΟΥΤΩΣ Ή ΑΛΛΩΣ ΑΝΕΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ ΧΩΜΑΤΙΝΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΗΧΑΝΗ ΔΕ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΙ. ΑΡΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΤΑΘΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΕΙ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΑΠΙ(Α), XT 550, NX, TRANSALP (ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΣΕΙΡΑ) ΕΦΤΑΣΑ ΣΕ TDM 900. 2)ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΕΚΤΑΘΟΥΝ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ (ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ, ESP, ABS κλπ), ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΩΤΑ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ. ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ. [ΑΠΟΡΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ: ΑΝ ΤΟ MULTISTRADA ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ ON-OFF, ΤΟ TDM ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΟ ENDURO;]
θα μπουν πολλά ηλεκτρονικά στα συγκεκριμένα μηχανάκια, ίσως είναι για καλό αυτό γιατί όπως και να το κάνουμε δεν είναι εύκολο να πας μια μηχανή 250 κιλά στο χώμα. οπότε όπως το Super Tenere βοηθά τον αναβάτη του έτσι στο μέλλον πιστεύω θα έχουμε μηχανάκια βαριά αλλά άνετα και με πολύ χώρους που θα μπορούν να οδηγούνται χωρίς πρόβλημα και από αρχάριους στα χώματα.
Τα πραγματικά on-off κατά τη γνώμη μου πάντα στην αγορά είναι το KTM ADV 990 και το Yamaha Tenere 660, άντε και το BMW F800GS. Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά τουριστικές μηχανές που έχουν τη δυνατότητα κίνησης και λόγο εκτός δρόμου. Πάλι καλά που υπάρχουν και αυτά τα τρία γιατί πριν κάποια χρόνια δεν υπήρχε τίποτα αντίστοιχο και ήταν όλα λουσάτα. Μακάρι να βγάλει και η KTM το 690 ADV, αυτό θα ξαναζωντανέψει τη κατηγορία.
Σίγουρα στα on-off του μέλλοντος θα τοποθετούνται ηλεκτρονικά συστήματα, ίσως τα περισσότερα απά κάθε άλλη κατηγορία. Η κατηγορία αυτή (των on-off), πίστεύω τελικά ότι εξελίσσεται όπως αυτή των SUV και crossover στα αυτοκίνητα. Πολύ απλά, όπως συναίβει και στην αυτοκινητοβιομηχανία, οι κατασκευαστές δημιούργησαν νέες κατηγορίες και οι καταναλωτές (εμείς δηλαδή) ανακαλύψαμε νέες ανάγκες και θέλω! Ας μην γελιόμαστε συνάδελφοι, αν θες να πας χώμα και να ζήσεις τη περιπέτεια, το κάνεις μια χαρά και με Transalp 600 ή με XT600 ή με Doninator 650, Funduro κτλ-κτλ..και στη τελική δεν σε νοιάζει και αν πέσει κάτω!!! Απο εκεί και έπειτα πιστέυω ότι τα 1000+κ.εκ., η σινιέ εμφάνιση και η πολυπλοκότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων αλλά και της μηχανης γενικότερα, δεν προδιαθέτουν για περιπέτεια... πιστευω ότι πολύ απο εμάς έχουμε χάσει την ουσία και ασχολούμαστε πολύ περισσότερο με τους πίνακες των τεχνικών χαρακτηριστικών και τα ηλεκτρονικά, παρά με την ουσία. Καλή είναι η μοτοσικλέτα που σε προδιαθέτει για βόλτες και ταξίδια! Τώρα αν αυτή ειναι KLR 250 ή on-off των 20.000 ευρώ δεν έχει σημασία. Καλά χιλιόμετρα σε όλους εύχομαι
Οι κατασκευαστες δεν νομιζω οτι θα μπουν μεταξυ τους σε ενα παιχνιδι επιδοσεων και οδικης συμπεριφορας σε οτι αφορα την on-off κατηγορια.Δεν νομιζω οτι σε εποχες κρισης να τους παιρνει να σπαταλησουν και αλλα χρηματα.Εξαλου εχουν την supersport κατηγορια για αυτο το θεμα!Αυτο που σιγουρα θα γινει επειδη οι εποχες αλλαζουν και ολοι θελουν την μειωση των ατυχηματων και μεγαλυτερη ασφαλεια στους δρομους ειναι ο μεγαλος ανταγωνισμος στα ηλεκτρονικα συστηματα.Στο μελλον δεν θα υπαρχει μοτοσικλετα χωρις ABS.Βλεπουμε οτι οι κατασκευστες φορτωσαν καποια κιλα παραπανω στις supersport κατασκευες για να βαλουν μεχρι και σε αυτες ABS και Traction Control.Τα on-off ομως θα εχουν το κατι παραπανω αφου για αυτη την κατηγορια ενδεικνυται.Τον μελλον θα ειναι πολυ ενδιαφερον για αυτην κατηγορια αφου βλεπουμε συνεχεια καινουργια μοντελα με πλουσιο εξοπλισμο σε ολα τα επιπεδα.Ενα μεγαλο μπραβο στους Γερμανους που ανοιξαν το χωρο και βλεπουμε τωρα να ακολουθουν και οι υπολοιποι!