net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

ΜΤΧ: Harley Davidson XL 883 Sportster

Το Sportster αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο μοντέλο της Harley Davidson στην Ελλάδα και σίγουρα ένα από τα πιο εμπορικά. Οι λόγοι; Μαζεμένες διαστάσεις, ευκολία οδήγησης, πολλά, αλλά λίγα για Harley κυβικά, καθώς και το γεγονός ότι είναι το πιο προσιτό μεταξύ των υπολοίπων μοντέλων της εταιρείας.

 
Το 883 Sportster μπορεί να διαφέρει από την υπόλοιπη σειρά των αμερικάνικων custom, αλλά αυτό είναι που το έχει καταστήσει την πιο αναγνωρίσιμη παρουσία μεταξύ των μοντέλων της Harley Davidson. Η σειρά των Sportster έχει βαθιές ρίζες στην ιστορία της αμερικάνικης εταιρείας, μιας και ως μοντέλο υπάρχει από το 1957! Το «μικρό» 883 μπορεί, όπως προαναφέραμε, να διαφέρει από την υπόλοιπη πληθωρική φαμίλια του, αλλά αυτό δεν του στερεί τα δυνατά γονίδια του brand της Harley Davidson. Το Sportster αντιπροσωπεύει ό,τι ακριβώς υπονοεί το όνομά του. Είναι επιθετικό για custom μοτοσικλέτα, τόσο στην αισθητική του όσο και στο χαρακτήρα του, καταφέρνοντας, αν και σε μικρή συσκευασία, να προσφέρει στον αναβάτη του μεγάλες δόσεις από τη μοναδική αίσθηση των Harley Davidson...

Σχεδίαση: Από τις πίστες flat track

Αν και το Sportster είναι λιτό, καταφέρνει να είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Η αισθητική του έχει σαφείς επιρροές από τις μοτοσικλέτες flat track, μιας και στους συγκεκριμένους αγώνες το μοντέλο της Harley έχει δρέψει δάφνες ουκ ολίγες φορές. Οι λιτές «επιφάνειες» της μοτοσικλέτας έρχονται σε όμορφη αντιπαράθεση με την έντονη διαφορά όγκου τους: λεπτό και στενό ρεζερβουάρ τοποθετημένο πάνω από τον προκλητικά μεγάλο κινητήρα και φαρδύ πίσω ελαστικό με το συνοδευτικό μίνιμαλ φτερό. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο, ενώ η μοτοσικλέτα είναι προσεγμένη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια.

Θέση οδήγησης

Η θέση οδήγησης του 883 είναι και αυτή ιδιόμορφη, όπως το σύνολο της κατασκευής. Τα κάτω άκρα του αναβάτη στηρίζονται σε μαρσπιέ που βρίσκονται μπροστά και χαμηλά, ενώ για να φτάσουν τα χέρια του το χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι πρέπει ο κορμός του σώματός του να γείρει αρκετά μπροστά. Η σέλα είναι αρκούντως άνετη, ενώ η θέση για το συνεπιβάτη (σε όσες εκδόσεις διατίθεται) κατέχει σχεδόν διακοσμητικό ρόλο.

Κινητήρας: Μικρός και θαυματουργός

Όλη η μαγεία των Harley Davidson μοτοσικλετών εντοπίζεται στη λειτουργία του κινητήρα τους. Από αυτόν τον κανόνα δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση το Sportster. Αν και αρχικά μοιάζει το αδικημένο παιδί της οικογένειας, διαθέτοντας τη μικρότερη χωρητικότητα κινητήρα (883 κ.εκ.) από οποιοδήποτε άλλο Harley, ενστερνίζεται το πνεύμα της εταιρείας. Η ιπποδύναμη του κινητήρα μπορεί να μην προκαλεί μεγάλες συγκινήσεις, αλλά η ροπή που «γεννούν» τα δύο φαρδιά έμβολα και ο βαρύς στρόφαλος, καταφέρνει και κινεί το λεπτοκαμωμένο 883 αξιοζήλευτα.

Οδηγώντας: Entry level σε ένα διαφορετικό κόσμο

Το Sportster αποτελεί την καλύτερη entry level μοτοσικλέτα στον κόσμο των Harley Davidson. Η χαμηλή σέλα, σε συνδυασμό με τη στενή σιλουέτα, παρέχει το ιδανικότερο καλωσόρισμα στον πρωτάρη της custom σχολής. Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του Sportster, σε σύγκριση με των υπολοίπων μοντέλων της φίρμας, αλλά και η μικρότερη στροφορμή του κινητήρα, παρέχουν ευκολία χειρισμών. Ο συμπλέκτης, αν και υδραυλικός, θα χρειαστεί γυμνασμένο, αριστερό πήχη, ενώ το σασμάν είναι στα γνώριμα επίπεδα των αμερικάνικων μοτοσικλετών, με μεγάλες διαδρομές, βαρύ και σαφές. Οι συνολικά δύο δίσκοι του συστήματος πέδησης θα ακινητοποιήσουν ικανοποιητικά τη μοτοσικλέτα, αρκεί ο οδηγός να έχει στο νου του ότι σε αντίθεση με τις υπόλοιπες μοτοσικλέτες, μεγαλύτερη ευθύνη για την ακινητοποίηση του 883 φέρει το πίσω φρένο.

Συμπέρασμα

Το 883 Sportster είναι μια καθαρόαιμη Harley Davidson μοτοσικλέτα σε προσιτή τιμή. Τα λιγότερα κυβικά του κινητήρα, σε σχέση με των υπολοίπων μοντέλων της φίρμας, δεν του έχουν στερήσει στο ελάχιστο το πνεύμα ελευθερίας που διακατέχει τα αμερικάνικα custom. Αν θέλετε για πρώτη φορά να αγγίξετε το αμερικάνικο όνειρο, το 883 Sporster είναι ό,τι καλύτερο, μιας και θα αντιμετωπίσει με συμπάθεια τόσο εσάς όσο και την τσέπη σας.

Τι να προσέξετε

Οι μοτοσικλέτες της Harley Davidson αποτελούν το ιδανικότερο πεδίο αλλαγών από τον εκάστοτε ιδιοκτήτη. Φυσικά, για οποιοδήποτε επιπλέον αξεσουάρ θα πρέπει να εκτιμήσετε αρχικά την αξία του, ώστε στο σύνολο να δικαιολογεί την επιβάρυνση της τιμής του μεταχειρισμένου.

Τι να αλλάξετε

Αν επιλέξετε την αγορά κάποιου 883 τετραετίας, η ιδανικότερη αλλαγή που μπορείτε να πραγματοποιήσετε αφορά στα τελικά των εξατμίσεων. Οι περιορισμοί έχουν «πνίξει» αισθητά το μοναδικό ήχο του αμερικάνικου δικύλινδρου κινητήρα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4Τ, 2Κ, Α/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.): 883
Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.): Δ.Α.
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 6,7/4.700
Τροφοδοσία: Ψεκασμός (μοντέλα μετά το 2005)
Συμπίεση: 9,0:1
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 12,5
Εκκίνηση: Μίζα
Μήκος (εκ.): 2.230
Πλάτος (εκ.): Δ.Α.
Ύψος σέλας (εκ.): 688
Μεταξόνιο (εκ.): 1.505
Βάρος (κιλά): 221v Ελαστικό εμπρός: 100/90-19
Ελαστικό πίσω: 130/90-16
Φρένα εμπρός: Δ 292,1 χιλ.
Φρένα πίσω: Δ 291,1 χιλ.
Τιμή: 6.000-9.000 ευρώ (μοντέλα από 2000 έως 2008)

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ