Σύμφωνα με δημοσίευμα του Visordown, τo νέας γενιάς R1 της Yamaha θα είναι εξοπλισμένο με διπλό συμπλέκτη, αποτελώντας τη δεύτερη μετά το VFR 1200F μοτοσικλέτα και τη πρώτη στη κατηγόρια των supersport, που θα φέρει την εν λόγω εφαρμογή.
To DCT της Yamaha, θα είναι πιο απλό σε κατασκευή σε σχέση με αυτό του VFR 1200F, με ένα συμπλέκτη σε κάθε άκρο του κιβωτίου των ταχυτήτων. Παρ΄ όλο όμως της απλότητας της, η εφαρμογή της Yamaha δεν θα έχει ούτε τις compact διαστάσεις, ούτε το μικρό βάρος της αντίστοιχης εφαρμογής της Honda. Οι μηχανικοί των «τριών διαπασών» δικαιολόγησαν τη συγκεκριμένη τους επιλογή, κάνοντας λόγο για ισόποση κατανομή του βάρους, αφού οι δύο συμπλέκτες βρίσκονται δεξιά και αριστερά του κιβωτίου και όχι συγκεντρωμένοι σε μία πλευρά.
Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα του Visordown, το σύστημα βρίσκεται ήδη σε διαδικασία δοκιμών, «φορεμένο» σε ένα R1 του 2007. Αν οι φήμες επαληθευθούν, τότε το μελλοντικό R1 που θα φέρει το νέο διπλό συμπλέκτη και τη «προίκα» του crossplane στρόφαλου, της δυνατότητα επιλογής διαφορετικών χαρτογραφήσεων και των YCC-I & YCC-T, θα διεκδικήσει σίγουρα με πολλές αξιώσεις, τον τίτλο του πιο h-tech supersport που έχει παρουσιαστεί ποτέ. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται πάλι από το Visordown, και η Honda ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα CBR1000RR με DCT, οπότε όπως συμβαίνει συνήθως στη συγκεκριμένη κατηγορία, θα έχουμε έναν «αγώνα δρόμου» στο τομέα της τεχνολογικής υπεροχής.