Μέχρι στιγμής, το μόνο στοιχείο που είχαμε για τη νέα εξακύλινδρη τουριστική μοτοσικλέτα της BMW, ήταν μια φωτογραφία σε διαδικασία δοκιμών. Πριν από λίγες ώρες όμως, η BMW Motorrad έδωσε στη δημοσιότητα αρκετές πληροφορίες σχετικά με το μοντέλο, αφήνοντας μας άφωνους με το επίπεδου του εξοπλισμού!
Κατ΄ αρχάς, δεν πρόκειται για ένα μόνο νέο μοντέλο, αλλά για δύο εκδόσεις αυτού, με τα ονόματα GT και GTL. Το GT ανήκει στη κατηγορία «dynamic touring», ενώ το GTL στη κατηγορία «Luxurious Touring», σύμφωνα πάντα με την BMW. Στα δύο σχέδια που έδωσαν οι Βαυαροί στη δημοσιότητα, είναι διακριτές οι διαφορές μεταξύ των δύο εκδόσεων, με το GT να έχει σαφώς μια πιο sport θέση οδήγησης και να είναι αρκετά πιο μαζεμένο σε διαστάσεις σε σχέση με το GTL, που προφανώς είναι κατασκευασμένο για πολυτελή τουρισμό. Κοινό χαρακτηριστικό όμως και των δύο εκδόσεων, θα είναι ο νέος εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας της BMW.
Με χωρητικότητα 1600 κ.εκ. θα αποδίδει 160 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και περίπου17,8 κιλά ροπής στις 5.000 σ.α.λ. εκ των οποίων το 70% (δηλαδή 12,5 κιλά) θα είναι διαθέσιμα μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Το εν λόγω μοτέρ θα είναι επίσης πολύ compact σε διαστάσεις, με το πλάτος του (560χλστ.) να είναι λίγο μεγαλύτερο από ένα τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα, ενώ θα ζυγίζει 102,6 κιλά. Σε ότι αφορά στο συνολικό βάρος, έχουν γίνει προσπάθειες από τους Βαυαρούς ώστε να διατηρηθεί όσο το δυνατό σε πιο χαμηλά επίπεδα, με εφαρμογές όπως το κατασκευασμένο από μαγνήσιο πλαίσιο στο οποίο στηρίζεται όλο το μπροστινό πάνελ και υποπλαίσιο αλουμινίου. Από αλουμίνιο είναι επίσης κατασκευασμένο και το Paralever (ο κλασσικός άξονας τελικής μετάδοσης της BMW) καθώς και το εναλλακτικό σύστημα ανάρτησης / διεύθυνσης Duolever. Στον εξοπλισμό τώρα (βασικό και προαιρετικό), οι δύο εκδόσεις του K1600 θέτουν νέα standard στη κατηγορία, εφοδιασμένες (ή δυνάμενες να εφοδιαστούν) με τα κάτωθι στοιχεία:
E –Gas, δηλαδή το κατά BMW ride by wire γκάζι. Το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης του γκαζιού, συνίσταται από ένα σερβομηχανισμό που ανοιγοκλείνει την «πεταλούδα» στο κεντρικό αυλό της εισαγωγής του κινητήρα και από μια ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης, που υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο διάφορες συνισταμένες, προκειμένου η απόδοση του κινητήρα να είναι η βέλτιστη.
Χάρτες ανάφλεξης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των «Rain», «Road» και «Dynamic» μεταβάλλοντας τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, αναλόγως της περίστασης. Για παράδειγμα, σε οδήγηση στην βροχή, η επιλογή «Rain» προσφέρει ομαλή απόκριση του κινητήρα χωρίς ξεσπάσματα, ώστε να αποφευχθούν τα γλιστρήματα.
Integral ABS. To συνδυασμένο σύστημα φρένων που έχει εξελίξει η BMW και το οποίο συνεργάζεται με ABS. Κρίνοντας από την απόδοση που έχουμε συναντήσει σε άλλα μοντέλα της BMW, μπορούμε να διαβεβαιώσουμε ότι πρόκειται για ένα από τα κορυφαία συστήματα πέδησης που έχουν ποτέ σχεδιαστεί.
Traction Control DTC (Dynamic Traction Control). Το σύστημα ασφαλείας που για πρώτη φορά εφαρμόσθηκε στο S1000RR, θα υπάρχει και στα νέα K1600. Το σύστημα χρησιμοποιεί τους δίσκους ανάγνωσης του ABS, ώστε να «ενημερώνεται» για την ταχύτητα της περιστροφής των τροχών, αλλά και αισθητήρες κλίσης ώστε να γνωρίζει αν ο οδηγός στρίβει ή όχι. Στη περίπτωση που ο πίσω τροχός περιστρέφεται πιο γρήγορα (ένδειξη σπιναρίσματος) μεταβάλλεται αυτόματα η ανάφλεξη, ώστε η ισχύς που φτάνει στο πίσω τροχό να ομαλοποιηθεί. Όπως και στο S1000RR και σε αυτή τη περίπτωση θα υπάρχει δυνατότητα μεταβολής των χαρακτηριστικών «παρέμβασης» του DTC, επιλέγοντας διαφορετικά mode λειτουργίας.
ESA II, δηλαδή οι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της BMW. O οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ διαφορετικών ρυθμίσεων των αναρτήσεων και να τις εφαρμόσει με το πάτημα ενός κουμπιού, ακόμη και εν κινήσει. Στην ουσία αλλάζουν τα χαρακτηριστικά της απόδοσης των αναρτήσεων, ανάλογα του τρόπου που θέλει να οδηγήσει ο αναβάτης και ανάλογα του φορτίου.
Adaptive Headlight. Η πρώτη φορά που εφαρμόζεται ένα σύστημα σαν και αυτό σε μοτοσικλέτα. Είναι μια τεχνολογία που την γνωρίζουμε από τα τετράτροχα, ως «έξυπνα φώτα», μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση διαφοροποιείται αρκετά σε ότι αφορά στον τρόπο που λειτουργεί. Συγκεκριμένα ανάμεσα στο ζεύγος των προβολέων της μοτοσικλέτας, βρίσκεται ένα φωτιστικό σώμα xenon (HID), τοποθετημένο έτσι ώστε η δέσμη του να στοχεύει…προς τα πάνω! Η βάση του xenon προβολέα έχει την δυνατότητα να αλλάζει τη κλίση της ως προς το οριζόντιο επίπεδο, κατά κάποιες μοίρες, ενώ πάνω από τον προβολέα έχει τοποθετηθεί ένα κάτοπτρο σε γωνία τέτοια που να αντανακλά το φώς του προβολέα προς τα μπροστά. Με την χρήση αισθητήρων, υπολογίζεται το ύψος της δέσμης του xenon προβολέα που αντανακλάται μπροστά και ρυθμίζεται αυτόματα, μεταβάλλοντας την κλίση της βάσης του. Εν ολίγοις σε περίπτωση που υπάρχει φορτίο και η μοτοσικλέτα «κάτσει» προς τα πίσω, ο προβολέας προσαρμόζεται αυτόματα ώστε η δέσμη του αν μην σημαδεύει τα άστρα, αλλά τον δρόμο! Όμως η πραγματική χρησιμότητα του συγκεκριμένου συστήματος είναι άλλη. Εκτός από την δυνατότητα κλίσεων ως προς το οριζόντιο επίπεδο που έχει η βάση του προβολέα, το κάτοπτρο πάνω από αυτόν, έχει τη δυνατότητα περιστροφής δεξιά – αριστερά ως προς τον κάθετο άξονα. Μια άλλη σειρά αισθητήρων λαμβάνει πληροφορίες σε σχέση με την κλίση της μοτοσικλέτας (δηλαδή όταν στρίβει) και αυτόματα ρυθμίζεται η περιστροφή του κάτοπτρου, ώστε να φωτίζεται το εσωτερικό των στροφών. (Επειδή μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις -και ένα video ένα εκατομμύριο λέξεις- καλό θα ήταν να παρακολουθήσετε το σχετικό video που επισυνάπτουμε).
Ηχοσύστημα συμβατό για τον έλεγχο iPod συσκευών ή MP3 αρχείων, με δυνατότητα Bluetooth σύνδεσης και αναμονές USB.
Multi Controller σε συνδυασμό με TFT έγχρωμη οθόνη. Για τον έλεγχο τoυ trip computer, του ηχοσυστήματος και του GPS (το οποίο ανήκει στον extra εξοπλισμό) τα K1600 GT εξοπλίζονται με μια μεγάλη έγχρωμη TFT οθόνη στην οποία και προβάλλονται οι πληροφορίες, αλλά και με το εκπληκτικό στην χρηστικότητα του Μulti Controller, που γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο νέο R1200RT. Πρόκειται για ένα περιστρεφόμενο δακτύλιο που βρίσκεται στο αριστερό γκρίπ, μέσω του οποίο μπορούν να ελεγχθούν αρκετές λειτουργίες, χωρίς να χρειαστεί ο οδηγός να αφήσει τα χέρια από το τιμόνι, αλλά ούτε και να αλλάξει την λαβή του.
Φυσικά η λίστα του εξοπλισμού δεν εξαντλείται μονάχα στα ανωτέρω, ενδεικτικά τα θερμαινόμενα γκριπ - σέλες και το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών θεωρούνται πολύ…standard για να ασχοληθεί κανείς μαζί τους! Όπως μας ενημερώνει η BMW, πολύ σύντομα θα υπάρξουν πρόσθετες πληροφορίες για τον εξοπλισμό και τα αξεσουάρ που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις δύο εκδόσεις του K1600, καθώς και πιο αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά.