Το φθινόπωρο αποτελεί την έναρξη της μοτοσικλετιστικής σεζόν, με τους κατασκευαστές να παρουσιάζουν τα νέα τους μοντέλα στις εκθέσεις του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου. Φέτος, μετά από τις περσινές «απουσίες» μεγάλων κατασκευαστών, θα υπάρξει απαρτία, αλλά θα δούμε νέα μοντέλα;
Η «εσοδεία» μέχρι στιγμής των «σίγουρων» μοντέλων που θα παρουσιαστούν σε Μιλάνο και Κολονία, δεν χαρακτηρίζεται πλούσια, τουλάχιστον όχι τόσο πλούσια όσο ήταν σε προηγούμενες, προ κρίσης, χρονιές. Aprilia Dorsoduro 1200, Tuareg 1200 και Tuono 1200, BMW K1600LT, Ducati Vyper, Kawasaki ZX10R, MV Agusta F3 και Triumph Tiger 675 (ή 800;) είναι τα μοντέλα που μετά βεβαιότητας θα παρουσιαστούν.
Θα υπάρξουν όμως εκπλήξεις; Μοντέλα που κρατιούνται σαν επτασφράγιστο μυστικό και θα κάνουν το «μπαμ», προκαλώντας αίσθηση; Έχουν την δυναμική οι κατασκευαστές να επανέλθουν στα παλαιά standards τους, τώρα που η οικονομική κατάσταση τείνει σε παγκόσμιο επίπεδο να ισορροπήσει;
Προσωπικά πιστεύω πως οι βιομηχανίες θα στραφούν σε ακραίες λύσεις. Μεγάλα πολυέξοδα γρήγορα μοντέλα για τους λάτρεις της καθαρόαιμης οδήγησης και μικρά οικονομικά για αυτούς που θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους. Οι μεσαίες κατηγορίες μοτοσικλετών σιγά-σιγά θα εκλείψουν.
Η κρίση μομίζω πως αφορά τουσ πάντες και ιδιάιτερα τις μεγάλες εταιρεία μοτοσικλετών. Φέτοσ πιστεύω πως θα δούμε πολλά νέα σκουτερ. Επίσης μπορεί να δούμε και κάποια υβριδικα.
Εγώ πιστεύω ότι στα λίγα κυβικά, δηλαδή μέχρι περίπου τα 250-300, θα δούμε σίγουρα μεγάλη κίνηση από τους κατασκευαστές και στις μοτοσικλέτες αλλά και στα σκούτερ. Τώρα για τις πιο μεγάλες μοτοσικλέτες είναι λίγο περίεργα τα πράγματα με την κρίση. Όλα δείχνουν ότι οι βιομηχανίες ασχολούνται περισσότερο με την κατηγορία on-off, δηλαδή τις πασπαρτού μοτοσικλέτες που τα κάνουν όλα. Όσον αφορά αυτά που λέει ο kakof έχει δίκιο. Αλλά θα πρέπει να σκεφτεί και το ότι οι μικρές εταιρίες είναι πολύ πιο ευέλικτες και μπορούν να παρουσιάσουν ένα μοντέλο γρηγορότερα από τις μεγάλες. Σίγουρα σε λίγο καιρό πάντως και οι μεγάλοι θα μπουν στο παιχνίδι.
Νομίζω πως τα τελευταία χρόνια οι νέες τάσεις που βλέπουμε στις ον-οφφ ήταν σημαντικές και θα συνεχίσουν και φέτος. Οι μισές εταιρείες κάνουν τα μοντέλα τους ασφάλτινα και οι άλλες μισές τα γεμίζουν με εξοπλισμό χώματος και περιπέτειας. Οπότε φέτος λέω να ποντάρω τα λεφτά στα ον-οφφ, πιστεύω ότι θα δούμε πολλά εκεί
Αυτό που ελπίζω εγώ πως θα δούμε είναι η πρώτη γενναία φουρνιά από ηλεκτρικά scooter. Κάτω από την επήρρεια της κρίσης, ο ηλεκτρισμός φαίνεται ολοένα και πιο δελεαστικός, και νομίζω πως δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια αδράνειας από τις εταιρείες. Δυστυχώς απογοητεύομομαι ακόμα από το γεγονός πως αντί να βλέπουμε μεγάλες και καταξιωμένες εταιρείες μοτοσικλέτας να παρουσιάζουν ηλεκτρικά δίκυκλα, ο κλήρος πέφτει σε νέα σχήματα (Brammo, Quantya, Zero) που μέχρι χτες δεν τους ήξερε κανείς στο χώρο των δυο τροχών. Καλά, τόση αγάπη πια για τη βενζίνη και για τους πετρελαιάδες από τους κατασκευαστές μοτό;
Δυστυχώς, οι μοτοσυκλέτες τώρα τελευταία έχουν μείνει τόσο πίσω τεχνολογικά σε σχέση με τα αυτοκίνητα και είναι τόσο ακριβές σε σχέση με τα αυτοκίνητα που δύσκολα θα τραβίξουν την προσοχή μας.
Εκπληξεις μπορουμε να περιμενουμε μονο στις μικρες κατηγοριες, scooter και commuter, οσο βεβαια εκπληξη και ανθουσιασμο μπορει να προκαλεσει μια νεα μοτοσικλετα 125 κ.εκ. η ενα scooter.
Για τις μεγαλες μοτοσικλετες η κριση ακομη καλα κρατει, θα περιμενουμε τουλαχιστον αλλον εναν χρονο για να αρχισουν σιγα-σιγα να βγαινουν εντελως νεα μοντεαλα. Μεχρι τοτε με το σταγονομετρο! Και πιστευω επισης πως οτι παρουσιζετε θα ειναι προσανατολισμενο στην οικονομια και οχι super duper wow!
Δεν νομίζω πως θα δούμε κάτι πραγματικά καινούργιο, ένεκα της κατάστασης που επικρατεί. Έχω την αίσθηση πως ακόμη οι κατασκευαστές είναι μαγκωμένοι και δεν θέλουν να κάνουν παράτολμα βήματα...
Τα μόνα που πιστεύω ότι θα μπορούσαν να παρουσιαστούν και να μην γνωρίζουμε την ύπαρξη τους, είναι ο αντικαταστάτης του Varadero και (ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ) το ΚΤΜ 690 Αdventure.
Κατα τα άλλα, περάν των γνωστών, η Kawasaki εκτός του ΖΧ10R δεν πιστεύω ότι θα κάνει κάποια κίνηση, η Yamaha μετά το Super Tenere θα αράξει και η Suzuki θα αλλάξει απλώς χρώματα στην υπάρχουσα γκάμα. Δεν είμαι ειδικός ε; Απλώς υποθέσεις κάνω, μακάρι να διαψευθώ!
υ.γ. Αλλά αυτό το 690 Adventure το περιμένουμε πως και πως!!
Προσωπικά πιστεύω πως οι βιομηχανίες θα στραφούν σε ακραίες λύσεις. Μεγάλα πολυέξοδα γρήγορα μοντέλα για τους λάτρεις της καθαρόαιμης οδήγησης και μικρά οικονομικά για αυτούς που θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους. Οι μεσαίες κατηγορίες μοτοσικλετών σιγά-σιγά θα εκλείψουν.
Η κρίση μομίζω πως αφορά τουσ πάντες και ιδιάιτερα τις μεγάλες εταιρεία μοτοσικλετών. Φέτοσ πιστεύω πως θα δούμε πολλά νέα σκουτερ. Επίσης μπορεί να δούμε και κάποια υβριδικα.
Εγώ πιστεύω ότι στα λίγα κυβικά, δηλαδή μέχρι περίπου τα 250-300, θα δούμε σίγουρα μεγάλη κίνηση από τους κατασκευαστές και στις μοτοσικλέτες αλλά και στα σκούτερ. Τώρα για τις πιο μεγάλες μοτοσικλέτες είναι λίγο περίεργα τα πράγματα με την κρίση. Όλα δείχνουν ότι οι βιομηχανίες ασχολούνται περισσότερο με την κατηγορία on-off, δηλαδή τις πασπαρτού μοτοσικλέτες που τα κάνουν όλα. Όσον αφορά αυτά που λέει ο kakof έχει δίκιο. Αλλά θα πρέπει να σκεφτεί και το ότι οι μικρές εταιρίες είναι πολύ πιο ευέλικτες και μπορούν να παρουσιάσουν ένα μοντέλο γρηγορότερα από τις μεγάλες. Σίγουρα σε λίγο καιρό πάντως και οι μεγάλοι θα μπουν στο παιχνίδι.
Νομίζω πως τα τελευταία χρόνια οι νέες τάσεις που βλέπουμε στις ον-οφφ ήταν σημαντικές και θα συνεχίσουν και φέτος. Οι μισές εταιρείες κάνουν τα μοντέλα τους ασφάλτινα και οι άλλες μισές τα γεμίζουν με εξοπλισμό χώματος και περιπέτειας. Οπότε φέτος λέω να ποντάρω τα λεφτά στα ον-οφφ, πιστεύω ότι θα δούμε πολλά εκεί
Αυτό που ελπίζω εγώ πως θα δούμε είναι η πρώτη γενναία φουρνιά από ηλεκτρικά scooter. Κάτω από την επήρρεια της κρίσης, ο ηλεκτρισμός φαίνεται ολοένα και πιο δελεαστικός, και νομίζω πως δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια αδράνειας από τις εταιρείες. Δυστυχώς απογοητεύομομαι ακόμα από το γεγονός πως αντί να βλέπουμε μεγάλες και καταξιωμένες εταιρείες μοτοσικλέτας να παρουσιάζουν ηλεκτρικά δίκυκλα, ο κλήρος πέφτει σε νέα σχήματα (Brammo, Quantya, Zero) που μέχρι χτες δεν τους ήξερε κανείς στο χώρο των δυο τροχών. Καλά, τόση αγάπη πια για τη βενζίνη και για τους πετρελαιάδες από τους κατασκευαστές μοτό;
Δυστυχώς, οι μοτοσυκλέτες τώρα τελευταία έχουν μείνει τόσο πίσω τεχνολογικά σε σχέση με τα αυτοκίνητα και είναι τόσο ακριβές σε σχέση με τα αυτοκίνητα που δύσκολα θα τραβίξουν την προσοχή μας.
Εκπληξεις μπορουμε να περιμενουμε μονο στις μικρες κατηγοριες, scooter και commuter, οσο βεβαια εκπληξη και ανθουσιασμο μπορει να προκαλεσει μια νεα μοτοσικλετα 125 κ.εκ. η ενα scooter. Για τις μεγαλες μοτοσικλετες η κριση ακομη καλα κρατει, θα περιμενουμε τουλαχιστον αλλον εναν χρονο για να αρχισουν σιγα-σιγα να βγαινουν εντελως νεα μοντεαλα. Μεχρι τοτε με το σταγονομετρο! Και πιστευω επισης πως οτι παρουσιζετε θα ειναι προσανατολισμενο στην οικονομια και οχι super duper wow!
Δεν νομίζω πως θα δούμε κάτι πραγματικά καινούργιο, ένεκα της κατάστασης που επικρατεί. Έχω την αίσθηση πως ακόμη οι κατασκευαστές είναι μαγκωμένοι και δεν θέλουν να κάνουν παράτολμα βήματα... Τα μόνα που πιστεύω ότι θα μπορούσαν να παρουσιαστούν και να μην γνωρίζουμε την ύπαρξη τους, είναι ο αντικαταστάτης του Varadero και (ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ) το ΚΤΜ 690 Αdventure. Κατα τα άλλα, περάν των γνωστών, η Kawasaki εκτός του ΖΧ10R δεν πιστεύω ότι θα κάνει κάποια κίνηση, η Yamaha μετά το Super Tenere θα αράξει και η Suzuki θα αλλάξει απλώς χρώματα στην υπάρχουσα γκάμα. Δεν είμαι ειδικός ε; Απλώς υποθέσεις κάνω, μακάρι να διαψευθώ! υ.γ. Αλλά αυτό το 690 Adventure το περιμένουμε πως και πως!!