LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ποια θα είναι η εξέλιξη στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας;

Μέχρι πριν λίγα χρόνια, το ABS ήταν «προνόμιο» μερικών μονάχα μοτοσικλετών, ενώ στις μέρες μας, λίγα είναι τα μοντέλα που δεν έχουν. Την εμφάνιση τους έχουν κάνει πλέον και άλλα συστήματα ασφαλείας, ακόμα και σε supersport μοτοσικλέτες, προμηνύοντας μια καταιγιστική εξέλιξη στον τομέα αυτό.

 
H αρχή έγινε στο μακρινό πλέον 1988, όταν η BMW τοποθέτησε ένα πρωτόλειο σε λειτουργία και ταχύτητα ABS στο μοντέλο BMW K100, την εποχή που ακόμη και στα αυτοκίνητα η χρήση του δεν ήταν καθόλου διαδεδομένη. Από τότε πολλά έχουν αλλάξει, οι μονάδες ABS μίκρυναν σε μέγεθος, ελάφρυναν και πλέον επεξεργάζονται τα δεδομένα ταχύτατα, επενεργώντας αστραπιαία. Η τοποθέτηση του ABS στις μοτοσικλέτες είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο, ενώ την εμφάνιση τους έχουν κάνει και άλλα είδη άμεσων ή έμμεσων ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, όπως τα antispin, οι αισθητήρες κλίσης, η δυνατότητα μεταβολής του χάρτη ανάφλεξης και κατά συνέπεια της απόδοσης.

Η αρχική αντίδραση των αποκαλούμενων «σκληροπυρηνικών» μοτοσικλετιστών σε αυτή την εξέλιξη ήταν απόλυτα αρνητική, με κυριότερο επιχείρημα το ότι οποιοδήποτε ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας (ή βοήθημα) νόθευε την αγνή μοτοσικλετιστική απόλαυση, η οποία για κάποιο περίεργο λόγο έπρεπε πάση θυσία να εμπεριέχει ένα μεγάλο ποσοστό κινδύνου και ρίσκου. Φυσικά οι περισσότεροι από αυτούς, δεν είχαν μπει καν στο κόπο να οδηγήσουν μια μοτοσικλέτα με ABS, πριν εξάγουν τα συμπεράσματα τους… Από την άλλη, υπήρχε μια μικρή αρχικά μερίδα αναβατών που τάχθηκε υπέρ αυτών των συστημάτων, αντιμετωπίζοντας τα ως μέρος μιας εξελικτικής πορείας που αφορά στη βελτίωση της ασφάλειας κατά την οδήγηση μοτοσικλέτας.

Πλέον στις μέρες μας, οι περισσότεροι μοτοσικλετιστές έχουν οδηγήσει μοντέλα με ABS και άλλα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, αναγνωρίζοντας -οι περισσότεροι- ότι δεν πρόκειται τελικά για την…ταφόπλακα του μοτοσικλετισμού και ότι οι περισσότερες ενστάσεις και προβληματισμοί, ήταν τελικά αβάσιμοι. Με μια μεγάλη μερίδα των αναβατών λοιπόν να έχουν επαφή με τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας / βοηθήματα, ποια πιστεύετε ότι θα είναι η εξέλιξη στο τομέα αυτό; Θεωρείτε ότι αφαιρούν ένα μεγάλο ποσοστό από τη διασκέδαση που προσφέρει η μοτοσικλέτα, στο βωμό της ασφάλειας; Ποιο ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας θα θέλατε να δείτε στο μέλλον να εφαρμόζεται στις μοτοσικλέτες και ποιο θεωρείτε υπερβολικό και περιττό;

 
  • busa3...

    Εφόσον υπάρχουν μαραφέτια και συστήματα που φροντίζουν για την ασφάλεια και την άνεσή μας δε βλέπω το λόγο να μην υπάρχουν. Για καλό είναι. Απλά δεν πρέπει να είσαι ανγκασμένος να τα πληρώσεις. Ας τα αφήσουν στον προαιρετικό εξοπλισμό ή ας βγάλουν την έκδοση "τα κάνει όλα μόνο του" και ας μας αφήσουν την επιλογή

     
  • perse...

    Δεν πιστευω οτι τo abs και ολα τα λοιπα συστηματα ασφαλειας ενοχλουν στην οδηγηση, μονο ομως αν μιλαμε για νορμαλ μοντελα. Σε αγωνιστικά κτλ φυσδικά και δεν εχουν λογο υπαρξης, αφου αυτα που ακυρωνουν, αποτελουν αναποσπαστο κοματι της τεχνικης στην οδηγηση. Δηλαδη αν ενα SM δεν πλασαρεται με το πισω μερος στις στροφες, αν ενα supersport δεν υπερστρεφει στις εξοδους, τοτε χανεται και το θεαμα και η τεχνικη. Μακρυα απο τα αγωνιστικα λοιπον, καλοδεχουμενα στα νορμαλ μοντελα.

     
  • gomez...

    Πιστεύω ότι από ένα σημείο και μετά φτάνουμε στην υπερβολή και τον εντυπωσιασμό. Το ABS έχει ουσία, αλλά κάτι ηλεκτρονικές αναρτήσεις, ACS, TCS SSS και δε ξέρω γω τι άλλο πρέπει να μείνουν προαιρετικά. Θέλεις η μοτοσικλέτα σου να πηγαίνει μόνη της; Δώσε έξτρα λεφτά και πάρτα. Θέλεις να την οδηγάς εσύ; Πάρε το απλό μοντέλο και είσαι άρχοντας. Τόσο απλά.

     
  • fstam...

    συμφωνω απόλυτα με την τοποθετηση ΑBS . τωρα αναφορικα με τις χαρτογραφίσεις μου φαίνονται εξειζητημένα συστήματα για τον μέσο αναβάτη δρόμου. συμφωνω εν μέρει με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Αρκεί να είανι διακριτικό., τωρα αυτά για ενδείξεις στο κράνος και τα σχετικά νομίζω οτι είναι μαρκετίστικα τρικ. Η ουσία της μοτοσυκλέτας ειναι άλλου άλλωστε. Με ενδιαφερει να είναι καλοστημένη, οι περισσοτερες είναι πλέον, με ενδιαφερει επιπλεον να είναι ωραια στην εμφανιση, να κανει ωραίο ήχο καθώς και η αίσθηση στον δρόμο.

     
  • babet...

    Εγω θέλω να δω σύντομα ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις και όχι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες που μας τις πουλάνε και ένα κάρο λεφτά επειδή κάποιοι βαριούνται να πάρουν το κλειδί και να κάνουν μια ρυθμιση. Εγω εκεί πιστεύω ότι θα έρθουν τα πάνω κάτω στη μοτοσικλέτα. Θελω να δω επίσης κίνηση και στον μπροστινο τροχο σε μεγάλου κυβισμού, ισως και τουρισμου. Τέλος θελω να δω HUD μέσα στο κράνος να τελειώμνουμε ε αυτά τα όργανα στο τιμόνι. Αυτα μπορούν να γίνουν ένας πανέμορφος αποθηκευτικός χώρος.

     
  • kosta...

    Μοτοσυκλέτα σημαίνει απλότητα, ήδη με την εγκατάλειψη του δίχρονου κινητήρα και της αερόψυξης έχουν περιπλεχθεί πολύ τα μηχανολογικά, ας μην ξεφύγουν τελείως.

     
  • asfal...

    Δεν με ενδιαφέρει ποιά θα είναι η εξέλιξη αρκεί να συνεχίσουν να βγάζουν απλές μοτοσικλέτες χωρίς κανένα ηλεκτρονικό να καθορίζει ρτον τρόπο που οδηγάμε! Τα ABS και ECS και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο είναι για scooter μόνο και κοστίζουν ένα κάρο χρήματα. Μην μπένετε σε αυτό το τριπάκι γιατί στο τέλος θα πληρώνουμε μια μοτοσικλέτα όσο κάνει ένα αυτοκίνητο!

     
  • sarag...

    Μόδα είναι θα περάσει. Σε κάποια φάση, ο αγώνας δρόμου για την τεχνολογική υπεροχή στα συστήματα ασφαλείας θα φτάσει στο απροχώρητο και τότε θα επιστρέψουμε στην απλότητα που αποτελεί και το βασικότερο χαρακτηριστικό των μοτοσικλετών. Άντε να μείνει το ABS, όλα τα άλλα όμως βλέπω να μπαίνουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, γιατί θα επέλθει κορεσμός.

     

???????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ