Μια έκδοση 250 κ.εκ. του Tenere παρουσίασε η Yamaha, η οποία προς το παρόν θα διατεθεί μόνο στη Βραζιλία και στις αγορές της Νότιας Αμερικής. Το «μικρό» Tenere εξοπλίζεται με αερόψυκτο κινητήρα 249 κ.εκ. και η σχεδίασή του ακολουθεί τις γραμμές του ΧΤ 660Ζ Tenere.
Δεν θα ήταν καθόλου κακή ιδέα να λανσαριστεί το Tenere 250 και στην Ευρώπη, ωστόσο, αυτό το σενάριο είναι πολύ νωρίς να εξεταστεί, αφού μόλις σήμερα παρουσιάστηκε η μοτοσικλέτα από τη Yamaha Νότιας Αμερικής. Όπως αναφέρθηκε στην εισαγωγή, ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με χωρητικότητα 249 κ.εκ., τροφοδοτείται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού και αποδίδει 21 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. Η μοτοσικλέτα αναπαράγει υπό κλίμακα το περιπετειώδες look του XT 660Z Τenere, με το προτεταμένο και σχεδόν κάθετο σύνολο ζελατίνας-φέρινγκ, καθώς και με το γωνιώδες σχήμα του συνόλου σέλας-ουράς. Ο μπροστινός τροχός έχει διάμετρο 21 ίντσες, ενώ σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις, αποτελούνται από συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 220 χλστ. και μονό αμορτισέρ με διαδρομή 200 χλστ. Στον τομέα των φρένων συναντάμε ένα μονό δίσκο διαμέτρου 240 χλστ. μπροστά και έναν επίσης μονό δίσκο διαμέτρου 200 χλστ. πίσω. Τέλος, το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 16 λίτρα, 4 εκ των οποίων είναι ρεζέρβα.
Η τιμή του Yamaha XT 250Z Tenere διαμορφώνεται στα 5.400 ευρώ στη βραζιλιάνικη αγορά. To αν θα δούμε το μοντέλο και στην Ευρώπη είναι ακόμα άγνωστο, πάντως η μοτοσικλέτα σίγουρα θα τύγχανε θετικής ανταπόκρισης από το κοινό, αφού παρόμοιο μοντέλο σε αυτά τα κυβικά δεν υπάρχει. Ωστόσο, το μεγαλύτερο «πρόβλημα» σε ό,τι αφορά την «ευρωπαϊκή υλοποίηση» του μοντέλου θα ήταν ο κινητήρας, ο οποίος θα έπρεπε να αντικατασταθεί με κάποιον υγρόψυκτο που να συμμορφώνεται με τις euro προδιαγραφές εκπομπής καυσαερίων. Τέτοιο μηχανικό σύνολο υπάρχει ήδη στην γκάμα της Yamaha και στελεχώνει τα WR 250R & X. Δεν θα ήταν κακή ιδέα… καθόλου κακή ιδέα!