LIVE: κίνηση στους δρόμους

Δοκιμή: Beta RR 125 LC -Χωρίς οδηγίες χρήσης!

Αυτές οι τρεις λέξεις μπορούν να περιγράψουν με απόλυτη ακρίβεια το μικρό εντουράκι της ιταλικής εταιρείας. Ακόμη και αν η εμπειρία σας με τέτοιες μοτοσικλέτες είναι μηδενική, πάνω στη σέλα του Beta RR θα νιώσετε από την πρώτη στιγμή σαν στο σπίτι σας!

 
Για νέους και εκκολαπτόμενους

Αν είστε σκληροπυρηνικός και φτασμένος χομπίστας, έχετε περάσει ατελείωτες ώρες πάνω στη σέλα μιας μοτοσικλέτας enduro και ψάχνετε για το επόμενο χωμάτινο εργαλείο που θα σας πάρει τα μυαλά, τότε θα μπορούσατε να κάνετε μία χάρη στον εαυτό σας και να παραλείψετε την ανάγνωση αυτών των τριών σελίδων. Το Beta RR 125 δεν είναι για εσάς, η ιταλική εταιρεία έχει άλλα μοντέλα που μπορούν να συγκινήσουν την αφεντιά σας και εσείς σίγουρα μπορείτε να κάνετε κάτι άλλο πιο δημιουργικό με το χρόνο σας. Αν όμως ξεκινάτε τώρα στο συγκεκριμένο χώρο και ψάχνετε για ένα μοντέλο που μπορεί να κάνει ό,τι και τα μεγαλύτερα, χωρίς να διαθέτει το γκάζι της αρκούδας που τόσο πολύ σας φοβίζει, τότε δεν έχετε σπαταλήσει ούτε ένα δευτερόλεπτο!

Εργονομία: Όπως στα μεγάλα!

Η Beta έχει δώσει μεγάλη προσοχή στο RR 125 όσον αφορά στην εργονομία του και αυτό φαίνεται από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί του. Ακόμη και αν το ύψος σας ξεπερνά αυτό του μέσου αναβάτη, δεν θα δυσκολευτείτε καθόλου να βολευτείτε πάνω του. Η σέλα έχει σωστό πλάτος και καλό αφρώδες, ενώ το τιμόνι έχει τοποθετηθεί σε αρκετά καλό σημείο. Και λίγο ψηλότερα να ήταν, ακόμη καλύτερα για μένα και τα 186 εκατοστά μου, αλλά και εκεί που είναι δεν ενοχλεί. Ο λεβιές των ταχυτήτων είναι πιο κοντά από ό,τι προτιμώ, με αποτέλεσμα η μπότα μου να τον ακουμπά μερικές φορές χωρίς τη θέλησή μου, αλλά αυτός του πίσω φρένου βρίσκεται σε ιδανική απόσταση.

Κινητήρας: Αξιόπιστος και φιλικός

Αν σας θυμίζει κάτι το μοτέρ που χρησιμοποιεί η Beta για την κίνηση του RR, δεν πέφτετε έξω. Ο τετράχρονος, υγρόψυκτος κινητήρας προέρχεται από τη Yamaha και συγκεκριμένα τη θυγατρική της, τη Minarelli. Κύρια χαρακτηριστικά του είναι η γραμμική απόδοση της δύναμης, η πολιτισμένη λειτουργία και η ελαστικότητα που επιδεικνύει. Η δύναμη που παράγει, σίγουρα δεν θα συγκινήσει τον σκληροπυρηνικό εντουρά. Στόχος του όμως δεν είναι αυτός, αλλά εκείνος που θέλει να κάνει τα πρώτα του βήματα στο συγκεκριμένο χώρο. Για να πάρετε το καλύτερο από αυτό το μικρό μοτέρ δεν έχετε παρά να κολλήσετε το γκάζι στο στοπ, αφού στις υψηλές στροφές καταφέρνει να αποδίδει ικανοποιητική ισχύ. Χαμηλά, όπως είπαμε και νωρίτερα, θα σας ανταμείψει με την ελαστικότητα που τον διακρίνει. Η συνεργασία του με το κοντό σε κλιμάκωση κιβώτιο ταχυτήτων είναι πολύ καλή, με το τελευταίο να είναι γλυκό στη λειτουργία του και να μη βγάζει ανεπιθύμητες νεκρές.

Φρένα: Ό,τι χρειάζεται

Τα φρένα είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεται για κάποιον που κάνει τα πρώτα του βήματα στο χώμα. Το μπροστινό έχει πολύ καλή αίσθηση και στην αρχική πίεση της μανέτας προσφέρει μόνο ένα μικρό ποσοστό επιβράδυνσης. Ωστόσο, αν ο αναβάτης επιμείνει και ασκήσει λίγη περισσότερη πίεση στη μανέτα, θα πάρει τη δύναμη που απαιτείται για να επιβραδύνει με ασφάλεια. Το πίσω φρένο βρίσκεται σε αρμονία με το εμπρός, είναι γραμμικό στην απόδοσή του και θα μπλοκάρει μόνο κατόπιν απαίτησης. Ίσως του λείπει λίγη περισσότερη δύναμη, η οποία θα έκανε πιο εύκολο το μπλοκάρισμα του τροχού κάθε φορά που υπάρχει πολύ χώμα κάτω από τις ρόδες του μικρού Beta. Αυτό το τελευταίο, όμως, δεν νομίζουμε ότι θα ενοχλήσει τον αρχάριο εντουρά.

Αναρτήσεις: Με σωστή απόδοση

Το εντυπωσιακό σε εμφάνιση ανεστραμμένο πιρούνι του Beta αφήνει πολλές υποσχέσεις όσον αφορά στην απόδοσή του. Στην πράξη αποδεικνύεται ότι στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτει ρυθμίσεις. Η λειτουργία σε όλο το μήκος της διαδρομής του είναι γραμμική και κύριο χαρακτηριστικό του είναι η άνεση που προσφέρει, αφού δεν θα κουράσει γρήγορα τα άπειρα χέρια. Ο εμπρός τροχός θα παραμείνει σε επαφή με το έδαφος ακόμη και όταν οι ανωμαλίες γίνουν πιο έντονες και θα μεταφέρει αρκετές πληροφορίες για την κατάσταση της πρόσφυσης. Τα ίδια πάνω-κάτω ισχύουν και για το πίσω αμορτισέρ του RR. Και αυτό με τη σειρά του κάνει αρκετά καλή δουλειά, αφού οι ανεπιθύμητες αναπηδήσεις απουσιάζουν. Σε αυτήν την περίπτωση, οι ρυθμίσεις περιορίζονται στην προφόρτιση του ελατηρίου.

Μαθαίνοντας τα βασικά

Η Beta, κατά το σχεδιασμό του RR, είχε στο μυαλό της τρία πολύ σημαντικά πράγματα για τη συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία αποτελείται κατά κόρον από εκκολαπτόμενους αναβάτες εντούρο και χομπίστες που θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο χώμα και έχουν πολύ μικρή εμπειρία: τη φιλικότητα, την προβλέψιμη συμπεριφορά, αλλά και τις ομαλές αντιδράσεις κάτω από όλες τις συνθήκες. Αυτά αποτυπώνονται πλήρως και στο μυαλό του αναβάτη όταν οι τροχοί της ιταλικής μοτοσικλέτας αρχίζουν να κυλούν. Το RR δεν θα αντιμετωπίσει κανένα απολύτως πρόβλημα κατά την κίνησή του σε βατούς χωματόδρομους, οπλίζοντας αυτόν που βρίσκεται στη σέλα του με την απαραίτητη αυτοπεποίθηση για να αρχίσει τα παιχνίδια. Τα μικρά αλματάκια και οι πλαγιολισθήσεις ακριβείας με το πίσω φρένο θα μπουν γρήγορα στο μενού του και θα τον οδηγήσουν στη αναζήτηση νέων προκλήσεων. Το μικρό Beta θα πάρει κλίσεις χωρίς να φοβίσει τον αναβάτη του, θα στρίψει γρήγορα και ανάλαφρα, με τον εμπρός τροχό να ανοίγει την τροχιά του μόνο όταν το παρακάνει με την ταχύτητα, πάντα όμως προβλέψιμα. Και σε πιο απαιτητικό τερέν, όπως στα στενά μονοπάτια και τα λούκια, η ιταλική μοτοσικλέτα θα ακολουθήσει πρόθυμα τις εντολές του κατόχου της, με την πορεία της να μην ανακόπτεται ούτε από μικρούς κορμούς δέντρων.

Συμπέρασμα: Σοβαρή πρόταση

Το Beta RR 125 κάνει ό,τι μπορεί για να τραβήξει την προσοχή των νέων αναβατών enduro και όλα δείχνουν ότι πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνιση, διαθέτει και την ουσία για να πράξει κάτι τέτοιο με επιτυχία. Κύριο στοιχείο που το διακρίνει είναι η φιλικότητα κάτω από όλες τις συνθήκες, την οποία και μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο ο άπειρος αναβάτης και να εξελιχθεί πιο γρήγορα από όσο υπολόγιζε. Σε συνδυασμό με τη χαμηλή του τιμή, αποτελεί μία πρώτης τάξεως επιλογή, η οποία έχει πολλά να σου δώσει, χωρίς να ζητάει πολλά σε αντάλλαγμα.

(+): Φιλικότητα, αντιδράσεις, τιμή
(-): Ισχύς

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4T, 1K, Υ/Ψ,4Β
Κυβισμός (κ.εκ.): 124,6
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.): 15
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): ΔΑ
Τροφοδοσία: Καρμπιρατέρ Keihin 30χλστ
Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα): 7,3/1,5
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.): 3,7
Βάρος (kg, κενό): 105
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα): 115

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

Τύπος: Ατσάλινο, δυο δοκών
Αναρτήσεις Ε: Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι 41χλστ.
Διαδρομή (χλστ.): 260
Αναρτήσεις Π: Μονό αμορτισέρ, ΠΕ
Διαδρομή (χλστ): 270
Φρένα Ε (χλστ.): Δίσκος, 2Ε /260
Φρένα Π (χλστ.): Δίσκος, 1Ε /220

Τροχοί-Ελαστικά

Ελαστικό Ε: 80/90-21
Ελαστικό Π: 110/80-18

Διαστάσεις

Μήκος (χλστ.): 2.240
Πλάτος (χλστ.): 820
Μεταξόνιο (χλστ.): 1.439
Ύψος σέλας (χλστ.): 917

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ