Όταν μιλάμε για αμερικάνικες μοτοσικλέτες έρχονται στο νου custom μοντέλα χιλιάδων κ.εκ., εκατοντάδων κιλών και δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Η Cleveland Cyclewerks προσεγγίζει το θέμα από εντελώς διαφορετική σκοπιά με τα μοντέλα της να μην ξεπερνούν τα 250 κ.εκ. και την τιμή τους να ξεκινά κάτω από τα 2.500 ευρώ!
Η Cyclewerks είναι μία νέα «μικρή παγκόσμια εταιρία», όπως αυτοαποκαλείται και έχει την έδρα της στο Cleveland του Ohio, εκεί όπου βρίσκεται και το κέντρο σχεδιασμού των πρωτοτύπων της.
Τα μηχανικά μέρη των μοτοσικλετών της κατασκευάζονται στις Η.Π.Α., Κορέα, Ταϊβάν, Κίνα και Νότιο Αφρική με την τελική συναρμολόγηση να πραγματοποιείται σε γραμμές παραγωγής στην Κίνα, σύμφωνα με τα δικά της πρότυπα ελέγχου. Οι κινητήρες που χρησιμοποιεί για τα μοντέλα της προέρχονται από τη γνωστή Lifan, μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες παραγωγής μοτέρ παγκοσμίως.
Προς το παρόν τα μοντέλα της Cyclewerks είναι μόλις τρία και από σχεδιαστικής πλευράς, τουλάχιστον, έχουν αρκετό ενδιαφέρον. Τα Heist, Misfit και Hooligun, ένα custom, ένα café racer και ένα supermoto απευθύνονται κυρίως στο νεανικό κοινό και έχουν κατασκευαστεί με γνώμονα το χαμηλό κόστος αγοράς, ενώ, σύμφωνα με την ίδια την εταιρία, λόγω των απλών μηχανικών τους μερών δίνουν τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη τους να πραγματοποιεί μόνος του τα σέρβις της περιοδικής συντήρησης ρίχνοντας ακόμη περισσότερο τα έξοδα.
Με κλασική custom αισθητική το Heist καταφέρνει να ξεχωρίσει στο δρόμο θυμίζοντας πολύ μεγαλύτερα μοντέλα αυτή της κατηγορίας. Τα πιο εντυπωσιακά του χαρακτηριστικά είναι το βάρος του, το οποίο δεν ξεπερνά τα 115 κιλά (στεγνό), αλλά και το ρυθμιζόμενο σε τρεις διαφορετικές θέσεις κάθισμα που φέρει ανάρτηση. Το μεταξόνιο ανέρχεται στα 1.515 χλστ. και την εικόνα του μεγάλου custom συμπληρώνουν οι τροχοί διαστάσεων 90/90-21’’ και 140/70-18’’ εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Η τελική αγγίζει τα 113 χλμ./ώρα, σύμφωνα με την εταιρία, ενώ η μέση κατανάλωση τόσο του Heist όσο και του Misfit δεν ξεπερνά τα 4 λίτρα/100 χλμ.
Το Misfit είναι εμπνευσμένο από τα café racers κάτι που φαίνεται τόσο στη σχεδίαση του ρεζερβουάρ και τον αφαιρούμενο κοκκοβιό της σέλας όσο και στο μικρό μασκάκι του προβολέα. Στον προκειμένη περίπτωση το βάρος ανέρχεται στα 134 κιλά, με το μεταξόνιο να αγγίζει μόλις τα 1.290 χλστ. και, όπως και στο Heist, το πλαίσιο είναι ατσάλινο, ενώ το επιβραδυντικό έργο έχει αναλάβει ένας δίσκος διαμέτρου 290 χλστ εμπρός και ένας μικρότερος 240 χλστ. πίσω που συνδυάζονται με διπίστονες δαγκάνες. Η τελική ταχύτητα της μοτοσικλέτας ανέρχεται στα 121 χλμ.ώρα και η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 8 λίτρα.
Ο «μεγάλος» μονοκύλινδρος κινητήρας που χρησιμοποιείται στα Heist και Misfit είναι φυσικά τετράχρονος, αερόψυκτος, φέρει αντικραδασμικό άξονα και η τροφοδοσία του γίνεται με καρμπυρατέρ. Έχει χωρητικότητα 229 κ.εκ. και αποδίδει 14 ίππους και 1,6 kgm ροπής στις 7.000 και 5.500 στροφές αντίστοιχα.
Το Hooligun αποτελεί μία μοτοσικλέτα περιορισμένης παραγωγής, το μέλλον της οποίας θα εξαρτηθεί από τις αντιδράσεις του κοινού. Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί είναι διαφορετικός από τα άλλα δύο, αφού η ψύξη εδώ γίνεται με λάδι και η ιπποδύναμη ανέρχεται στους 20 ίππους με την ροπή να φτάνει τα δύο kgm.