Στην παρουσίαση της νέας σειράς MST προχώρησε η Motus. Η μοτοσικλέτα αποτελεί γνήσιο τέκνο της αμερικάνικης σχεδιαστικής σχολής, κινούμενη από έναν εγκάρσια τοποθετημένο V4 1645 κ.εκ. και 161 ίππων το πρώτο μεγάλου κυβισμού μοτέρ στις μοτοσικλέτες που φέρει σύστημα άμεσου ψεκασμού!
Από το καλό στο καλύτερο φαίνεται να πηγαίνει η αμερικάνικη βιομηχανία μοτοσικλετών. Μετά από την αναγέννηση της Buell άλλη μία εταιρία έρχεται να προστεθεί στη λίστα των κατασκευαστών από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Με τη νέα σειρά MST η Motus δίνει την δική της εκδοχή στην κατηγορία sport-touring με γνήσιες αμερικάνικες «ιδιαιτερότητες» αλλά και πρωτιές όσον αφορά στην τεχνολογία που φέρει.
Το πιο σημαντικό στοιχείο του νέου αμερικάνικου sport-tourer είναι φυσικά ο…baby block κινητήρας του, όπως τον αποκαλούν οι άνθρωποι της Motus. Η εξέλιξή του έγινε σε συνεργασία με την, επίσης αμερικάνικη, Pratt & Miller Engineering, πολύ γνωστή για τις επιτυχίες της στους αγώνες NASCAR, αλλά και στις θρυλικές 24 ώρες του LeMans, η οποία δραστηριοποιείται σε αρκετούς άλλους τομείς όπως τη διαστημική τεχνολογία.
Ο εγκάρσια τοποθετημένος KMV4, όπως ονομάζεται, είναι αλουμινένιος, 4κύλινδρος, υγρόψυκτος, σε διάταξη V, με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και φέρει δύο βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο οι οποίες κινούνται από έναν εκκεντροφόρο μέσω…ωστηρίων! Η τεχνολογία του θυμίζει σίγουρα άλλες αμερικάνικες εταιρίες (και άλλες εποχές) τόσο στους δύο όσο και στους…τέσσερις τροχούς , ωστόσο η ανακοινώσιμη ιπποδύναμή βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων προτάσεων της κατηγορίας και αγγίζει τους 161 ίππους στις 7.800 σ.α.λ. και η ροπή τα 16,8 kgm στις 4.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία του πραγματοποιείται από ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού.
Σύμφωνα με την εταιρία, οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτές τις επιλογές (πέρα από την διαφορετικότητα, θα προσθέσουμε εμείς) είναι η αξιοπιστία, χωρίς να θυσιάζεται η απόδοση, τα πλούσια αποθέματα ροπής σε όλο το φάσμα της λειτουργίας και η παραγωγή ελάχιστων κραδασμών.
Το πλαίσιο του MST, που χρησιμοποιεί τον κινητήρα σαν ενεργό μέρος του, είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα, ενώ παρόμοιας σχεδιαστικής φιλοσοφίας είναι τόσο το υποπλαίσιο όσο και το ψαλίδι, όλα από το ίδιο υλικό. Το μεταξόνιο φτάνει τα 1.473 χλστ. το ύψος τα σέλας ανέρχεται στα 787 χλστ. και το βάρος της μοτοσικλέτας, χωρίς υγρά στα 249 κιλά.
Τα περιφερειακά της MST φαντάζουν υψηλών επιδόσεων αν και προς το παρόν δεν ξέρουμε τα ακριβή χαρακτηριστικά τους καθώς δεν έχουν ανακοινωθεί από την εταιρία. Για τον μπροστινό τροχό βλέπουμε δύο δίσκους μαργαρίτα και ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες, ενώ, μικρότερος δίσκος μαργαρίτα υπάρχει και στον πίσω τροχό. Για τις αναρτήσεις είναι σίγουρο πάντως πως τόσο το ανεστραμμένο πιρούνι όσο και το αμορτισέρ θα δέχονται ρυθμίσεις και θα υπάρχει και η «ακριβή» έκδοση R με φρένα της brembo και αναρτήσεις της Ohlins.
To MST βρίσκεται, αυτή τη στιγμή, στο τελευταίο στάδιο των δοκιμών από τους μηχανικούς της εταιρίας και η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει στο τέλος της χρονιάς.