Η είσοδος της βαυαρικής εταιρίας στον κόσμο τον scooter, αν και γνωστή εδώ και αρκετό καιρό, είναι από μόνη της μεγάλη είδηση. Αυτό βέβαια που την κάνει ακόμη πιο ξεχωριστή είναι η επιλογή της BMW να παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό maxi-scooter, ξεφεύγοντας για άλλη μία φορά από την πεπατημένη.
Το νέο E-Scooter της γερμανικής εταιρίας βρίσκεται ακόμη σε πρωτότυπη μορφή αλλά είναι πλήρως λειτουργικό. Αυτό φαίνεται και από τις φωτογραφίες που δεν έχουν τραβηχτεί σε κάποιο στούντιο αλλά στο δρόμο και υποδηλώνουν ότι βρίσκεται πιο κοντά στις γραμμές παραγωγής παρά στα σχεδιαστήρια των Γερμανών.
Με το πρωτότυπο E-Scooter η BMW επιθυμεί να θέσει τα στάνταρτ στη μεγάλη κατηγορία των scooter ακολουθώντας μία εντελώς διαφορετική γραμμή από την Peugeot και το μικροκαμωμένο E-Vivacity αλλά και την Piaggio και τα μεσαία υβριδικά της μοντέλα (MP3 125/300). Να σημειωθεί ότι στην εξέλιξη αυτού του project ενεπλάκη και το αντίστοιχο γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών χρηματοδοτώντας ένα μέρος της εξέλιξής του.
Αυξημένες «ηλεκτρικές» επιδόσεις
Πέρα από την αυξημένη αυτονομία του σε σχέση με τα μικρότερα scooter που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην ευρωπαϊκή αγορά η BMW είχε και έναν άλλο στόχο κατά την εξέλιξή του και αυτός δεν είναι άλλος από τις επιδόσεις.
Οι Βαυαροί κάνουν λόγο για επίδοση στα 0-100 χλμ./ώρα αντίστοιχη με εκείνη ενός maxi scooter με κινητήρα εσωτερικής καύσης 600 κ.εκ. Η BMW αναφέρει ότι έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία τόσο στις ρεπρίζ όσο και στην τελική ταχύτητα του νέου της πρωτότυπου. Αν και δεν ανακοινώνει ακριβείς τιμές, κάνει λόγο για ικανοποιητικές ρεπρίζ και τελική, για ασφαλή κίνηση και προσπέραση στους αυτοκινητόδρόμους ακόμη και με δύο άτομα στη σέλα. Αβίαστη, σύμφωνα με την εταιρία είναι και η εκκίνηση σε ανηφόρες με μεγάλη κλίση και δύο άτομα στη σέλα.
Άλλη μία σημαντική «επίδοση», εφόσον μιλάμε για ηλεκτρικό μοντέλο, είναι και φόρτιση της μπαταρίας (από οποιαδήποτε οικιακή πρίζα) που διαρκεί λιγότερο από 3 ώρες και αυτό σε περίπτωση που έχει αποφορτιστεί τελείως. Βέβαια, το E-Scooter φέρει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας το οποίο λειτουργεί όταν το γκάζι είναι κλειστό ή κατά τη διάρκεια φρεναρίσματος. Αυτό το τελευταίο αυξάνει τη διαθέσιμη αυτονομία των 100 και πλέον χιλιομέτρων, που ανακοινώνει η BMW, έως και 20%, ανάλογα και με το οδηγικό στιλ του αναβάτη.
Υγρόψυξη και ένα πλαίσιο διαφορετικό από τα άλλα
Πέρα από την απουσία του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της ηλεκτρικής του φύσης, το concept της BMW έχει και άλλες μεγάλες διαφορές, σε σχέση με ένα συμβατικό scooter. Ο κλασικός ατσάλινος σκελετός απουσιάζει σε αυτή την περίπτωση και το ρόλο αυτό τον έχει αναλάβει η «θήκη» για τις μπαταρίες η οποία είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο. Το πιρούνι με τον τροχό και όλα τα υπόλοιπα μηχανικά και ηλεκτρονικά μέρη συνδέονται με αυτή μέσω υποπλαισίου, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον πίσω τροχό και το αλουμινένιο ψαλίδι. Το σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ συνδέεται απευθείας στην κάσα των μπαταριών εκτονώνοντας εκεί τις δυνάμεις που του ασκούνται.
Όσον αφορά το ηλεκτρικό μοτέρ αυτό έχει τοποθετηθεί ακριβώς πίσω από τις μπαταρίες με την κίνηση στον πίσω τροχό να φτάνει εκεί μέσω συνδυασμού οδοντωτού ιμάντα και κλασικής αλυσίδας.
Άλλο ένα σύστημα που δεν είχαμε δει μέχρι στιγμής στα ηλεκτρικά scooter είναι αυτό τις υγρόψυξης το οποίο έχει αναλάβει την ψύξη του κινητήρα αλλά και των ηλεκτρονικών συστημάτων, όταν το E-Scooter βρίσκεται σε κίνηση. Όταν πραγματοποιείται η φόρτιση της μπαταρίας το ίδιο σύστημα φροντίζει και για την ψύξη του φορτιστή. Τέλος, η ψύξη των μπαταριών πραγματοποιείται με αέρα.
Όλα τα παραπάνω μοιάζουν εντυπωσιακά και μένει να δούμε πόσο κοντά βρίσκονται στην πραγματικότητα, κάτι που θα γίνει όταν το E-Scooter περάσει στην παραγωγή.