• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η επιστροφή της κοσμικής καταιγίδας!

Η συνολική αισθητική του Saturn Storm είναι μάλλον ξεπερασμένη, ωστόσο κάποιες λεπτομέρειες το κάνουν επιθετικό και όμορφο.

Υπάρχουν, όμως, και άσχημα στοιχεία πάνω του, όπως τα παρωχημένα αισθητικά όργανα…

Το Saturn Storm 250 είναι δεκτικό στις παιχνιδιάρικες διαθέσεις του αναβάτη του, χάρη στο στήσιμο και στον εξοπλισμό του.

Για τα δεδομένα της κατηγορίας, η στενή σέλα είναι σχετικά άνετη για δύο άτομα.

O κινητήρας είναι γραμμικός και, παρόλο που δεν έχει επιδόσεις αντάξιες της κατηγορίας, κινεί σβέλτα το Saturn Storm.

Και τα δύο φρένα του Saturn Storm είναι ισχυρά και ικανοποιούν στην πόλη και έξω από αυτή.

Οι αναρτήσεις, όπως και το πλαίσιο, είναι ρυθμισμένες ώστε να δέχονται χωρίς παράπονο ή αδυναμίες την πίεση.

…και οι στρογγυλοί και χοντροκομμένοι καθρέφτες που στερούν πόντους ομορφιάς.

Αστική καταιγίδα

Δοκιμάζουμε το Lifan Saturn Storm 250

H NASA παρατήρησε έκπληκτη, μέσω του διαστημικού σκάφους Cassini, ότι ο Κρόνος μαστίζεται από μια τεράστια καταιγίδα που μαίνεται για μήνες σε μια περιοχή μεγαλύτερη των 5.000 χλμ.

 
Πρόκειται για ένα ακόμη τερτίπι της θεωρίας του Χάους ή για απλή σύμπτωση; Ή μήπως δεν υπάρχει καμιά σχέση ανάμεσα στα δύο γεγονότα; Ενώνοντας κάποιες τελείες, ο προσεκτικός αναγνώστης θα βρει μια σχέση ανάμεσα στην καταιγίδα που πλήττει το δεύτερο μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος και στην κατασκευή μιας μοτοσικλέτας που κατασκευάστηκε νωρίτερα, με το όνομα Saturn Storm. Βλέπετε, τα δύο φαινόμενα (το ένα φυσικό και το άλλο τεχνητό) μοιράζονται κάποια κοινά στοιχεία. Μπορεί το Saturn Storm να μην ταξιδεύει με 1.800 χλμ./ώρα, όπως οι άνεμοι της καταιγίδας στον Κρόνο και να μην ήρθε 9 χρόνια νωρίτερα απ’ ό,τι περίμεναν οι αστρονόμοι, αλλά η βασική λογική πίσω από τις δύο καταιγίδες είναι η ίδια: ανακατανομή των μαζών. Αυτή που παρατηρείται στον Κρόνο, εκτοξεύει αέριες μάζες στη στρατόσφαιρα του πλανήτη με αποτέλεσμα την ανακατανομή τους, ενώ αυτή που οδηγήσαμε για μια εβδομάδα στοχεύει στην ανακατανομή του μποτιλιαρίσματος, εκτοξεύοντας γκάζια και οσμές καμένου ελαστικού σε κάθε εμπόδιο που βρίσκεται στο δρόμο του! Διαπιστώνουμε, λοιπόν, δύο πράγματα. Το πρώτο είναι το εμφανές. Οι άνθρωποι της Lifan είχαν μελετήσει τις καταιγίδες που έπληξαν τον Κρόνο τις προηγούμενες δεκαετίες (η φετινή δεν είναι η πρώτη – προηγήθηκαν άλλες έξι, από το 1876 μέχρι το 1990) και επηρεάστηκαν στην εξέλιξη της μοτοσικλέτας τους. Το δεύτερο είναι πιο εντυπωσιακό: οι Κινέζοι είχαν προβλέψει ότι η επόμενη καταιγίδα δε θα έρθει κάπου μέσα στο 2020, αλλά φέτος, και φρόντισαν να συμπέσει με αυτή, η κυκλοφορία του νέου τους μοντέλου! Όλα αυτά ακούγονται σίγουρα εντυπωσιακά. Φυσικά φαινόμενα στην άκρη του ηλιακού συστήματος, γεγονότα κοσμικής σημασίας, λανθασμένες προβλέψεις και διαγαλαξιακοί κατάσκοποι; Αδύνατον. Η πραγματικότητα είναι σίγουρα πιο πεζή και αυτό φαίνεται και στα βασικότερα χαρακτηριστικά του Saturn Storm 250 που δε σε προϊδεάζουν για γεγονότα διαγαλαξιακής, αλλά καθαρά αστικής κλίμακας.

Αισθητική:Από αυτόν τον γαλαξία
Η αισθητική του Saturn Storm δεν αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο στο σύνολό της, διαθέτει, όμως, κάποια χαρακτηριστικά που μπορούν να εντυπωσιάσουν. Το πρώτο από αυτά είναι το πιρούνι που είναι βαμμένο σε ιδιαίτερο χρώμα και διαθέτει πλαστικά προστατευτικά στο κάτω μέρος που του χαρίζουν όγκο και το κάνουν να φαίνεται πιο εντυπωσιακό. Επιπλέον, διαθέτει αγωνιστικού τύπου αυτοκόλλητα, ενώ έξτρα βαθμούς «κακίας» δίνουν και οι wave δίσκοι, αλλά και τα σωληνάκια υψηλής πίεσης στα φρένα. Το προστατευτικό κάγκελο στον κινητήρα δίνει έναν πιο… heavy duty τόνο και επιπλέον, όλα τα πλαστικά κομμάτια του Saturn Storm διαθέτουν γωνίες που το κάνουν να φαίνεται πιο αιχμηρό. Από την άλλη, όμως, τα πλαστικά αυτά κομμάτια φαίνονται αρκετά παρωχημένα στην εμφάνιση. Πολλές τετραγωνισμένες επιφάνειες και γραφικά που δεν αποτελούν κάτι ιδιαίτερο, συντελούν στο να βρεις σημεία πάνω στη μοτοσικλέτα που δε σου αρέσουν. Σε αυτό, ο παρατηρητής θα πρέπει να προσθέσει και λεπτομέρειες που μόνο όμορφες δε μπορούν να χαρακτηριστούν, όπως είναι οι χοντροκομμένοι στρογγυλοί καθρέφτες και τα καλώδια που περνούν άτακτα πάνω από το τιμόνι και ο επίσης αδιάφορος σχεδιαστικά πίνακας οργάνων.

Άνεση: Δεν είναι φιλικό μόνο στο μάτι
Όπως και οι αστρονόμοι είναι σε θέση να προβλέψουν τα κοσμικά γεγονότα που συμβαίνουν στο σύμπαν, έτσι και οι έμπειροι στην κατηγορία των μικρών supermotard θα μπορέσουν με μια ματιά στο Saturn Storm 250 να προβλέψουν τα χαμηλά επίπεδα άνεσης που χαρακτηρίζουν την κατηγορία. Η στενή σέλα του Lifan δεν υπόσχεται άφθονες ξεκούραστες ώρες, αλλά δε φτάνει και στο σημείο να κουράσει σε μεγάλο βαθμό. Το αφρώδες ικανοποιεί με τη μαλακότητά του και η στενή σιλουέτα, όχι μόνο της σέλας, αλλά ολόκληρης της μοτοσικλέτας, επιτρέπει και σε αναβάτες χαμηλότερου αναστήματος να πατήσουν με ευκολία στην άσφαλτο. Η θέση οδήγησης είναι όρθια, επιτρέποντας μια ελαφριά κλίση προς τα μπρος, σε κάποιον που θέλει να οδηγήσει πιο επιθετικά. Τα χέρια θα έρθουν φυσικά στο μεγάλο τιμόνι και τα πόδια θα «κουμπώσουν» στα πλαστικά του στενού ρεζερβουάρ. Σε γενικές γραμμές, η θέση οδήγησης δίνει απόλυτο έλεγχο στον αναβάτη, ο οποίος θα εκμεταλλευτεί κυρίως το πλάτος του τιμονιού και τη δυνατότητά του να φέρει το σώμα του σχεδόν πάνω από αυτό. Ο συνεπιβάτης, από την άλλη, δε θα νιώσει τόσο άνετα. Το μόνο στοιχείο που αποδεικνύει ότι η Lifan νοιάστηκε για αυτόν, είναι οι δύο χειρολαβές στο πίσω μέρος.

Λεπτομερώς
- Τα… ατάκτως ερριμμένα καλώδια πάνω από το τιμόνι και τον πίνακα οργάνων χαλάνε την καλή εικόνα που δημιουργεί το Saturn Storm, όσον αφορά στην προσοχή που του έδειξαν οι άνθρωποι της Lifan.
- Το ίδιο αποτέλεσμα έχει και το γεγονός ότι κάποια από τα αυτοκόλλητά του ξεκόλλησαν – κι ας έχει γράψει μόνο κάτι παραπάνω από 1.000 χλμ. στο κοντέρ του. Συγκεκριμένα, όταν το παραλάβαμε, έλειπαν κάποια κομμάτια από τα αυτοκόλλητα στο πιρούνι, ενώ μετά την επίσκεψή μας στο πλυντήριο, διαπιστώσαμε ότι το ένα αυτοκόλλητο του μπροστινού φτερού πήρε νερό και ετοιμάζεται να ξεκολλήσει.
- Ο διακόπτης του φλας δε διαθέτει ακύρωση και πρέπει να τοποθετηθεί και πάλι στο κέντρο της διαδρομής μετά τη στροφή.
- Τα φλας διαθέτουν και διακριτική ηχητική ειδοποίηση.
- Κάτω από τη σέλα δεν υπάρχει χώρος ούτε για τα χαρτιά του Saturn Storm.
- Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι αρκετά μικρά και δε μπορούν να χαρακτηριστούν ιδιαίτερα άνετα.

Κινητήρας: Το μάτι του κοσμικού κυκλώνα
Στο μάτι του κυκλώνα που ονομάζεται Saturn Storm 250 βρίσκεται ένα μονοκύλινδρο κινητήριο σύνολο 249 κ.εκ.. Η ψύξη γίνεται μέσω του υγρού στοιχείου και η τροφοδοσία μέσω καρμπιρατέρ. Οι επιδόσεις του βρίσκονται λίγο χαμηλότερα από τα υπόλοιπα γνωστά 250άρια της αγοράς, καθώς με 17 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 1,8 kgm στις 5.500 σ.α.λ., δε μπορεί να ανταγωνιστεί πολλά μοτοσικλετάκια της κατηγορίας. Το γεγονός, όμως, ότι η μέγιστη τιμή της ροπής του έρχεται πιο χαμηλά από ό,τι στον ανταγωνισμό, κάνει το Saturn Storm να ξεχωρίζει και τον αναβάτη του να μη νιώθει αδικημένος. Η λειτουργία του, αν και λίγο θορυβώδης, είναι ομαλή και γραμμική. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές λειτουργίας θα δείξει το καλύτερό του πρόσωπο, ενώ και ψηλότερα θα κινηθεί αξιοπρεπώς, με την ισχύ του να εξαντλείται κάπου μετά τα 110 χλμ./ώρα. Το ταχύμετρο, όμως, θα καταφέρει να δείξει, με λίγη υπομονή, και τα 130 χλμ./ώρα.

Φρένα: Ατμοσφαιρικές αλλαγές
Όπως οι ατμοσφαιρικές αλλαγές μπορούν να φέρουν το τέλος μιας καταιγίδας, γήινης ή διαστημικής, έτσι και τα φρένα του Saturn Storm μπορούν να το σταματήσουν. Εκεί, όμως, που τα φυσικά φαινόμενα θέλουν το χρόνο τους, ώστε να σταματήσουν μια καταιγίδα, τα φρένα της μοτοσικλέτας του Lifan το καταφέρνουν άμεσα. Η διπίστονη δαγκάνα μπροστά «αγκαλιάζει» ένα δίσκο τύπου wave, ενώ οι εντολές από τη μανέτα περνούν από τα σωληνάκια υψηλής πίεσης. Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω φρένο, όπου η δαγκάνα είναι μονοπίστονη. Η ισχύς κάνει την εμφάνισή της και στα δύο φρένα και η επιβράδυνση ή ακινητοποίηση έρχεται άμεσα. Ειδικά το πίσω είναι ιδιαίτερα άμεσο, καθώς δεν υπάρχει καθόλου κενή διαδρομή στο πεντάλ και η απόκριση είναι ακαριαία. Ο χαρακτήρας τους, πάντως, έχει ως αποτέλεσμα μια μικρή αδυναμία, όσον αφορά στον τομέα της αίσθησης, καθώς και τα δύο εμφανίζονται κάπως σκληρά.

Πλαίσιο / Αναρτήσεις: Αντέχουν στην πίεση
Όχι στην ατμοσφαιρική, αλλά σε αυτή του αναβάτη που θα αποφασίσει να κινηθεί σε πιο sport ρυθμούς. Η σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων επιτρέπει στον αναβάτη να πιέσει στη στροφή, αλλά και στην απότομη εναλλαγή κατευθύνσεων, χωρίς να ανησυχεί για αδυναμίες (σε αναρτήσεις ή πλαίσιο). Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο και, εκτός από την εντυπωσιακή του εμφάνιση, διαθέτει καλή συμπεριφορά και αντοχές στην πίεση, με μια μικρή εξαίρεση σε συνθήκες απότομου φρεναρίσματος μόνο με το μπροστινό. Η διαδρομή του, αν και δεν ανακοινώνεται από τη Lifan, φαίνεται μεγάλη εμπειρικά και η βύθιση γίνεται με τρόπο προοδευτικό. Το πίσω αμορτισέρ διαθέτει εξωτερικό δοχείο και ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση. Και η δική του λειτουργία είναι προοδευτική και θα κοπανήσει σπάνια σε λακκούβες ή κακοτεχνίες της ασφάλτου. Πλαίσιο και αναρτήσεις, λοιπόν, είναι κατασκευασμένα κυρίως για τις sport ανάγκες της μοτοσικλέτας και όχι τόσο για την άνεση του αναβάτη. Παρά το γεγονός αυτό, όμως, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν άβολα ή σκληρά σε ενοχλητικό σημείο για τη μέση ενός ή δύο ατόμων που θα βρίσκονται στη σέλα του.

Οδηγώντας: Sport βόλτες στη στρατόσφαιρα!
Ο συνολικός χαρακτήρας του Saturn Storm 250 φροντίζει περισσότερο τις παιχνιδιάρικες παρά τις πρακτικές ανάγκες του αναβάτη. Η διαπίστωση αυτή ενισχύεται κυρίως από τη θέση οδήγησης και τη συμπεριφορά των αναρτήσεων της μοτοσικλέτας. Φυσικά, όταν μιλάμε για μια στενή, μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα 250 κ.εκ., οι πρακτικές δυνατότητες στην πόλη παραμένουν πάντα πολλές. Ανάμεσα στα αυτοκίνητα, το Saturn Storm θα κινηθεί με μεγάλη ευκολία. Επιπλέον, το γεγονός ότι η σέλα βρίσκεται σχετικά ψηλά, θα δώσει ιδανικό οπτικό πεδίο στον αναβάτη, ενώ και το τιμόνι που βρίσκεται επίσης σχετικά ψηλά, θα περάσει πάνω από την πλειοψηφία των καθρεφτών των αυτοκινήτων. Ο πολύ καλός έλεγχος που διαθέτει, τέλος, ο αναβάτης, χάρη στη θέση οδήγησης, θα φανεί εξαιρετικά χρήσιμος στις επιτόπιες μανούβρες. Ο έλεγχος αυτός, όμως, θα εκτιμηθεί πολύ περισσότερο σε πιο ανοιχτό δρόμο, εκεί όπου μοτοσικλέτα και αναβάτης θα ξεκινήσουν το παιχνίδι. Το τιμόνι θα δώσει καλές γωνίες, οι αναρτήσεις θα σου επιτρέψουν να πιέσεις το Lifan στη στροφή, η λειτουργία του κινητήρα θα βελτιωθεί στις χαμηλομεσαίες σ.α.λ. και τα φρένα, εκτός από τη συμβολή τους στην ασφάλεια, θα φέρουν και κάποια ελεγχόμενα μπλοκαρίσματα. Έξω από την πόλη, η καλή αυτή εικόνα θα χαλάσει σε κάποιο βαθμό. Σύντομα, η ισχύς του κινητήρα θα εξαντληθεί και το κοντέρ θα «κατασκηνώσει» στα 130 χλμ./ώρα, ανίκανο να φτάσει παραπάνω. Η προστασία από τον αέρα είναι μεν σχεδόν ανύπαρκτη, αλλά σε τέτοιες ταχύτητες δεν είναι αναγκαία. Ωστόσο, οι μεγάλες ταχύτητες θα προκαλέσουν και κάποιες ταλαντώσεις στη μοτοσικλέτα που οφείλονται στο ψηλό κέντρο βάρους και σε κάποιες αδυναμίες που θα δείξει το πιρούνι, όταν η βελόνα του ταχύμετρου φτάσει στους τριψήφιους αριθμούς.

Συμπέρασμα: Αστική καταιγίδα
Μπορεί το όνομά του να έχει λίγο… διαγαλαξιακό χαρακτήρα, ωστόσο, βασικό πεδίο δράσης αυτής της μοτοσικλέτας είναι η πόλη. Εκεί, το Saturn Storm πρωτίστως θα τρέξει και θα παίξει και έπειτα θα μπορέσει να προσφέρει πρακτικού τύπου υπηρεσίες. Προορίζεται, λοιπόν, κυρίως για νεαρής ηλικίας αναβάτες, οι οποίοι θα ανεχτούν λίγο την έλλειψη άνεσης και πρακτικότητας, προκειμένου να παίξουν και να διασκεδάσουν μαζί του στην πόλη και λίγο έξω από αυτή. Σε σύγκριση με άλλες μοτοσικλέτες 250 κ.εκ., το Saturn Storm είναι ιδιαίτερα φτηνό, καθώς η τιμή του δεν ξεπερνά τα 2.990 ευρώ, ενώ και το γεγονός ότι είναι το μοναδικό στην κατηγορία με 5 χρόνια εγγύηση σε βοηθά να ξεπεράσεις κάποια από τα αρνητικά του στοιχεία.