net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Η 4η Ιουλίου

Σέλες τεράστιες, χλιδάτες και άνετες, φτιαγμένες από αμερικάνικο βίσσoνα, κυνηγημένο με τόξα και βέλη, κατά τον παραδοσιακό τρόπο των Ναβάχο.

Το πιο μεγάλο κοντέρ στην ιστορία της μοτοσικλέτας –τουλάχιστον στο δικό μας γαλαξία.

Βαρύ, μεγάλο, ογκώδες, σεβάσμιο. Το Heritage Softail Classic είναι Harley της παλιάς σχολής και το φωνάζει όπου σταθεί.

Τόσο μέταλλο δεν έχουν συγκεντρωμένο πάνω τους ούτε δέκα ιαπωνικές μοτοσικλέτες.

Μεγάλη χωρητικότητα και απαράμιλλο στιλ.

Καλά τα δερμάτινα λουριά και οι αγκράφες, όμως το πλαστικό κλιπ είναι ακόμα ευκολότερο στη χρήση, και ανοίγει και πιο γρήγορα.

Καλά τα δερμάτινα λουριά και οι αγκράφες, όμως το πλαστικό κλιπ είναι ακόμα ευκολότερο στη χρήση, και ανοίγει και πιο γρήγορα.

Harley-Davidson FLSTC Heritage Softail Classic

Για έναν Αμερικάνο οι παραδόσεις που κάνουν σπουδαίες τις Η.Π.Α.είναι η 4η Ιουλίου, η ελευθερία, η σπιτική μηλόπιτα, το baseball, το δικαίωμα στην οπλοφορία και η Harley Davidson.

 
O δρόμος δείχνει ατελείωτος -και με ταχύτητα 110χλμ/ώρα δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς- αλλά αυτό δεν είναι κακό. Η κοιλάδα των μνημείων, monument valley για τους νεότερους Αμερικανούς ή Τse BiiΆ Ndzisgaii στη γλώσσα των Ναβάχο, απλώνεται μπροστά μου. Αμέσως μόλις δεις μπροστά σου την κοιλάδα με τις απέραντες θαμνώδεις εκτάσεις και τους επιβλητικούς κάθετους βραχώδεις σχηματισμούς, λίγο πριν σου κοπεί η ανάσα, αντιμετωπίζεις ένα ακόμα καθηλωτικό θέαμα. Πρόκειται για τη γνωστή από το σινεμά απέραντη ευθεία του αυτοκινητόδρομου 163 που διασχίζει την κοιλάδα. Περισσότερα από 16 χιλιόμετρα ευθείας γραμμής, κάνουν την Harley-Davidson FLSTC Heritage Softail Classic να νιώθει στα νερά της.

Αισθητική / εργονομία: Ελευθερία για όλους
Το πρώτο μυστικό στη σωστή μηλόπιτα είναι το ποσοστό μήλου έναντι του ποσοστού της πίτας. Οι περισσότεροι σύγχρονοι παρασκευαστές δίνουν έμφαση στην πίτα, και ελαχιστοποιούν το ποσοστό των μήλων. Μέγα λάθος. Εμένα η θεία μου κάνει την καλύτερη μηλόπιτα στον κόσμο, και πρέπει να σας πω, πως βάζει μέσα μήλα με το κιλό, ενώ η πίτα λειτουργεί μόνο ως λεπτή προστατευτική κρούστα που κρατάει το περιεχόμενο στη θέση του. Το δεύτερο μυστικό είναι να σιγοβράσεις τα μήλα μαζί με τα μπαχαρικά στην αρχή, γιατί έτσι τα μήλα συρρικνώνονται και με αυτό τον τρόπο χωράνε ακόμα περισσότερα μέσα στην πίτα. Τι να πεις. Όλες οι παραδόσεις έχουν τα μυστικά τους. Έτσι και η Heritage Softail Classic. Φέτος μάλιστα, συμπληρώνονται 25 χρόνια από την κατασκευή της πρώτης Heritage Softail. Χρόνια πολλά Heritage! Αν ρωτήσεις παλιούς χαρλεάδες, θα σου πουν πως δεν φτιάχνουν Harley πλέον όπως παλιά, τώρα κάποιες είναι υγρόψυκτες μάλιστα, τι ιεροσυλία. Όμως το Heritage είναι αυτό που λέει το όνομα του. Παραδοσιακό τουριστικό, the American way. Αλήθεια, θα ρωτήσετε εσείς, ως άξεστοι Ευρωπαίοι, τι έχει να προσφέρει σε ένα ταξιδιώτη, η παράδοση της Harley; Μα φυσικά το αλεξήνεμο (βλ. ζελατίνα) που σε προστατεύει από τα καιρικά στοιχεία, τις βαλίτσες για να φορτώσεις την πραμάτεια σου, και τη βασιλική σέλα για δυο τροφαντούς αναβάτες. Για δείτε και τα μαρσπιέ-floorboards (σανίδες) του αναβάτη. Τεράστια σε μέγεθος, θα βολέψουν ακόμα και το ποδαράκι του γίγαντα Shaquille O Neal, με μέγεθος παπουτσιού 52+. Χαζέψτε λεπτομέρειες τώρα, και προσπαθήστε να τις αφομοιώσετε μία προς μία. Δερμάτινες σέλες και πολυτελής πλάτη για το συνεπιβάτη, δερμάτινες βαλίτσες, χρωμιομένο μέταλλο παντού, λευκά σιρίτια στα τεραστίου προφίλ ελαστικά, σεμνότυφο μπροστινό φτερό που καλύπτει σχεδόν όλο το ελαστικό, τιμόνι ψηλό, παραπαίδι του ape-hanger, και προβόλια τρία, να κάνουν τη νύχτα μέρα. Παρά τις μεγάλες δόσεις παράδοσης όμως, στη Heritage έχουν βρει το δρόμο τους και μερικές καθόλου παραδοσιακές, σύγχρονες όμως και ιδιαίτερα χρηστικές λύσεις. Πρώτα απΆ όλα, η μοτοσικλέτα μπορεί να εξοπλιστεί και με keyless ignition, σε στιλ Ducati Multistrada, με τη μοτοσικλέτα να σε αναγνωρίζει καθώς πλησιάζεις, αν έχεις στην τσέπη σου το ηλεκτρονικό gadget που ξεκλειδώνει την ανάφλεξη. Δεύτερη σύγχρονη πινελιά, που ρίχνει… μαχαιριά στην καρδιά της παράδοσης, αλλά καθόλου δεν μας χαλάει το χρηστικό της bonus, είναι η μικρή ψηφιακή οθόνη, που βρίσκεται ένθετη στο αναλογικών ενδείξεων κοντέρ. Εκεί μπορεί κανείς να επιλέξει μεταξύ ολικού χιλιομετρητή, δυο μερικών χιλιομετρητών, ρολογιού, απόστασης που απομένει μέχρι τον επόμενο ανεφοδιασμό, αλλά και… στροφόμετρου! Κι αν αναρωτιέστε, στα 100χλμ/ώρα το Heritage δείχνει… 2.200σαλ. Δείτε όμως και τα φρένα, που διαθέτουν και ABS. Η HD σκέφτεται και την ασφάλεια σας, σκέφτεται όμως και την πρακτικότητα. Και το τελευταίο γίνεται προφανές όταν προσπαθήσετε να ανοίξετε τις βαλίτσες που φαινομενικά ανοίγουν με αγκράφες και δερμάτινα λουριά. Έλα μου όμως που αυτό είναι απλά ένα κάλυμμα, που κρύβει πλαστικά κλιπάκια, που ανοίγουν και κλείνουν εύκολα και χωρίς κόπο!

Στο δρόμο: The right to bear arms
Το γύρισμα της μίζας, σημαίνει πως το μεγάλο V2 αερόψυκτο μοτέρ των 1.584 κυβικών εκατοστών αρχίζει να εκρήγνυται ευχάριστα, με δυνατό, παραδοσιακά χαρλεάδικο ήχο. Πιστονιά και ώθηση. Σκαρφαλώνω πάνω του, ζυγίζω το κτήνος λίγο δεξιά, λίγο αριστερά, βάζω πρώτη με ένα ηχηρό «κλανγκ», αφήνω τον σκληρό συμπλέκτη, και το ρυμουλκό της HD επιταχύνει ροπάτα και νωχελικά, λες και σέρνει πίσω του την ίδια τη Γη. Τα πόδια μου είναι απλωμένα, ενώ όποτε στρίβω, το χέρι που βρίσκεται στο εξωτερικό της στροφής τεντώνει απελπισμένα, για να φτάσει το τιμόνι. Οι έξτρα προβολείς κάνουν τους οδηγούς μπροστά μου να παραμερίζουν, να περάσει το τέρας, μπορεί να βοηθάει και ο βρόντος όμως. Και που να βάλεις και ανοιχτά μπουριά στην «Παράδοση». Η άνεση είναι υποδειγματική, ενώ η ροπή των 12,3 κιλών στις… 3.250σαλ. θυμίζει το προαναφερθέν ρυμουλκό και βοηθάει στην απίθανα ροπάτη μετακίνηση με το Heritage. Στην κίνηση της πόλης φυσικά και ταλαιπωρεί όταν συναντήσετε μποτιλιάρισμα, αλλά δεν είναι φτιαγμένη για τέτοιες συνθήκες. Η κόρνα είναι δυνατή, ενώ οι καθρέπτες προσφέρουν καλό πεδίο. Στις στροφές δεν θα δυσκολευτείτε να ξύσετε τα μεγάλα floorboards, τα οποία βρίσκουν κοντά στις 25 μοίρες κλίσης. Απολαυστικός ήχος μετάλλου που σπιθίζει στην άσφαλτο, όμως δεν χρειάζεται να σας γίνει και συνήθεια. Ο ανοιχτός δρόμος και το Heritage, είναι φτιαγμένα ο ένας για το άλλο. Η προστασία από τον αέρα είναι καλή, και ταχύτητες έως και 140χλμ/ώρα είναι ταμάμ για το μεγάλο Harley. Η τελική του μπορεί να ξεπεράσει και τα 160χλμ/ώρα, αλλά… αυτό είναι κάτι που κανονικά δεν πρέπει να σας ενδιαφέρει. Όλες οι αισθήσεις διεγείρονται σε πολύ χαμηλότερες ταχύτητες, και ειδικά τα 60-120χλμ/ώρα είναι η πιο… ατμοσφαιρική και αισθαντική περιοχή για να περάσετε χρόνο μαζί με την κλασσικά τουριστική αυτή αμερικάνικη μοτοσικλέτα, ζώντας την δική σας Outlaw ιστορία.

Συμπέρασμα: Σπιτική μηλόπιτα
Όταν σταμάτησα με το μεγάλο Harley ήταν για να το φουλάρω στο βενζινάδικο του Jim του αρκούδα, και να γεμίσω και τη μπουκάλα μου με «μηλόπιτα» από αυτή που ξέρουν να φτιάχνουν καλά στο Νότο, για να πάρω μαζί μου στο σπίτι. Μιλάμε για το αλκοολούχο ποτό με αιθανόλη (95% Vol), μηλοχυμό, κανέλα και ζάχαρη. Μπόμπα το ποτό! Μπόμπα και το Heritage. Εδώ έχουμε ίσως το πιο παραδοσιακό και αυθεντικό Harley, συνάμα όμως και ένα από τα πιο χρηστικά δίκυκλα της εταιρείας. Προσφέρεται για ένα πραγματικά απολαυστικό ταξίδι στο χρόνο, για αναβάτες που δεν βιάζονται να φτάσουν στον προορισμό τους, και είναι αποφασισμένοι να ζήσουν, να ξύσουν και να μυρίσουν κάθε χιλιόμετρο του ταξιδιού, ανακαλύπτοντας κρυμμένα μυστικά και παραδόσεις σε κάθε στάση τους. Στις 26.200 ευρώ, φθηνό δεν είναι, είναι όμως ένα μοναδικού στιλ, και κλασσικών αξιών, αμερικάνικο ταξιδιάρικο δίτροχο, ικανό να σε μπάσει για τα καλά στο σπιτικό των ανθρώπων του Milwaukee.

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ