Η μία όψη του νομίσματος λέει ότι το παραμικρό προνόμιο θα πρέπει να το πληρώσεις πανάκριβα. Η άλλη, όμως, αντιστέκεται σθεναρά και σου χαρίζει άνεση και πολυτέλεια με πολύ μικρό αντίτιμο.
Δείτε την καθημερινότητά μας
τους τελευταίους μήνες και
τις τελευταίες ημέρες. Έχεις
αυτοκίνητο; Θα το πληρώσεις ακριβά, όταν το πάρεις, το δηλώσεις, το
ασφαλίσεις, σε φορολογήσουν και
σε ξαναφορολογήσουν. Μένεις σε
δικό σου σπίτι; Θα το πληρώσεις μέσω φόρου, ΔΕΗ, δημοτικών τελών
και οποιουδήποτε άλλου τρόπου
αποφασίσουν οι υπεύθυνοι. Μέρα με
τη μέρα φαίνεται πως οδεύουμε στο
να πληρώνουμε ακριβά κάθε άνεση,
κάθε απόλαυση και πολυτέλεια: ποτό, φαγητό, τσιγάρο, διασκέδαση, αυτοκίνητο, δίκυκλο και άλλες συνήθειες ή ανάγκες που κοντεύουν να γίνουν άπιαστα όνειρα για πολλούς.
Μα γιατί, τέλος πάντων, πάντα
κάποιος θα βρεθεί να σου ζητήσει
ακόμη περισσότερα λεφτά για τις
μικρές ανέσεις που μπορεί να απολαμβάνεις και ποτέ (μα ποτέ!) κανείς δεν έχει βρεθεί να σου χαρίσει
κάποιες από αυτές, έστω με ένα μικρό (σε αναλογία με αυτά που σου
προσφέρει) αντίτιμο;
Είναι αδικία, αλλά φαίνεται πως
σε χώρες μακρινές ένα τέτοιο σενάριο δεν είναι και τόσο απίθανο. Και
αυτό έρχεται να μας αποδείξει το
καινούργιο SYM Maxsym 400i! Βλέπετε, το νέο maxi scooter της SYM
προσφέρει διάφορες ανέσεις και είναι ενδεδυμένο με μια πολυτέλεια
που πηγάζει, τόσο από το σχεδιασμό
του, όσο κι από τον εξοπλισμό του.
Κι εκεί που ο συνηθισμένος στα
συνεχή έξοδα Έλληνας περιμένει
να ακούσει ένα αντάλλαγμα εξωφρενικό για όσα του προσφέρει
το εξ Ανατολάς scooter, οι μικρές
απαιτήσεις του τελευταίου τον
αποστομώνουν: 4.895 ευρώ!
Αισθητική: Επιβλητικό και προσεγμένο
Ειδικά στο λευκό χρώμα της δοκιμής, το Maxsym ξεχειλίζει από
μεγαλοπρέπεια. Το συγκεκριμένο
χρώμα δίνει επιπλέον όγκο στα
πλούσια ελέη των πλαστικών του
scooter και ο συνδυασμός των καμπυλωτών τμημάτων του κοστουμιού
με τα αιχμηρά τελειώματα σε κάθε
ευκαιρία καθιστούν το Maxsym ένα
ενδιαφέρον αισθητικά δίτροχο.
Οι καμπύλες είναι το χαρακτηριστικό που επικρατεί στο σχεδιασμό του. Σε ολόκληρο το κοστούμι του, από το μπροστινό φτερό
μέχρι τη διογκωμένη ουρά, οι καμπύλες κυριαρχούν δημιουργώντας
ένα σύνολο φιλικό στο μάτι.
Παράλληλα με αυτές, όμως, το
κοστούμι του Maxsym διατρέχεται
από ένα πλήθος γωνιών και αιχμηρών χαρακτηριστικών. Τα βασικότερα αυτών εντοπίζονται στον διπλό
προβολέα που θυμίζει αντίστοιχο μοτοσικλέτας, αλλά και στο υπόλοιπο
κοστούμι, ιδιαίτερα στα τελειώματα
της ποδιάς και στο πίσω φανάρι.
Σε γενικές γραμμές, όμως, δεν
πρόκειται για ένα επιθετικού σχεδιασμού scooter. Ανάμεσα στα μελήματα των σχεδιαστών υπήρξε και
η πολυτέλεια, κάτι που γίνεται εμφανές από σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως η στήριξη πλάτης για
αναβάτη και συνεπιβάτη, ο εξαιρετικός πίνακας οργάνων και η ψηλή
ζελατίνα.
Κινητήρας: Ζωντανεύει το σύνολο
Οπωσδήποτε ο κινητήρας έχει επιφορτιστεί με μια αποστολή απαιτητική
και δύσκολη. Το μεγαλόσωμο scooter
ξεπερνά τα 200 κιλά σε βάρος και
η απρόσκοπτη μετακίνησή του απαιτεί έναν κινητήρα που θα έχει γεμάτη
απόδοση από χαμηλά μέχρι και κοντά στην τελική του. Και το μονοκύλινδρο υψρόψυκτο σύνολο των 399,3
κ.εκ. πληροί τις προϋποθέσεις αυτές
σε μεγάλο βαθμό. Οι χαμηλές στροφές λειτουργίας δεν είναι το αγαπημένο πεδίο του,
ωστόσο, δεν πρόκειται να απογοητεύσει σε χαμηλές ταχύτητες στην
πόλη. Ανεβάζοντας στροφές και
ξεπερνώντας το φράγμα των
4.000 σ.α.λ., η λειτουργία του γίνεται καλύτερη και οι δείκτες του
στροφόμετρου και του κοντέρ θα
ανέβουν με γρήγορο ρυθμό. Ακόμη κι όταν ξεπεράσει τις τριψήφιες
ενδείξεις, δεν πρόκειται να δείξει σημάδια κόπωσης και τα 150 χλμ./ώρα
(5 μόλις χλμ. πριν την τελική του) θα
έρθουν με χαρακτηριστική ευκολία.
Αναρτήσεις: Αναλαμβάνουν διπλό ρόλο Στην κατηγορία των GT scooter,
οι αναρτήσεις πρέπει να συμβάλλουν καθοριστικά στην άνεση. Τι να
την κάνεις τη σέλα-καναπέ, αν σε
κάθε ανωμαλία του εδάφους χοροπηδάς πάνω της;
Αυτή είναι η πρώτη υποχρέωση
των αναρτήσεων του Maxsym και
στην πράξη φαίνεται πως την πραγματοποιούν καλά. Το τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 106 χλστ. και τα
διπλά αμορτισέρ με διαδρομή 112
χλστ. διατηρούν την άνεση του
scooter αποτρέποντας τις επιπτώσεις
των ανωμαλιών του εδάφους να περνούν στη μέση του αναβάτη. Η απόσβεση, αν και όχι ιδιαίτερα προοδευτική, είναι αποτελεσματική και σπάνια
θα δυσαρεστηθεί ο αναβάτης.
Παράλληλα, οι άνθρωποι της
SYM έδωσαν μια πιο σφιχτή γενικά
αίσθηση στις αναρτήσεις του
Maxsym. Το μεγαλόσωμο scooter
δε θα λυγίσει εύκολα υπό πίεση
και θα αποδειχτεί πιο στιβαρό
στις στροφές από άλλα scooter
της κατηγορίας, χάρη σε αυτή
τους την ιδιότητα. Η πληροφόρηση
που προσφέρουν, τέλος – ειδικά το
πιρούνι – είναι ικανοποιητική.
Φρένα: Δυνατά και φιλικά
Εξίσου δύσκολη αποστολή με
τον κινητήρα έχουν αναλάβει και
τα φρένα. Στο σύστημα πέδησης
του SYM Maxsym 400i συναντάμε δύο δίσκους wave 275 κ.εκ.
μπροστά και έναν πίσω, ίδιου
σχεδιασμού και διαμέτρου. Οι
μπροστινές δαγκάνες, μάλιστα,
είναι ακτινικές και τετραέμβολες, ενώ το πολύ καλό αυτό πακέτο συμπληρώνεται από το σύστημα συνδυασμένης πέδησης!
Η λειτουργία των δύο φρένων είναι πρωτίστως φιλική. Απότομη συμπεριφορά δε θα μπορούσε να δικαιολογηθεί σε ένα scooter σαν το
Maxsym και οι άνθρωποι της SYM
πέτυχαν το σκοπό τους. Η απόδοση
των δύο φρένων είναι γραμμική και
δεν τρομάζει, ενώ η δύναμη είναι
αρκετή για να ακινητοποιήσει άμεσα
και με ασφάλεια τον όγκο του scooter.
Το σύστημα συνδυασμένης πέδησης, τέλος, αυξάνει την ενεργητική ασφάλεια, καθώς αποδεικνύεται
εξαιρετικά χρήσιμο.
Χώροι / Άνεση: Παίρνει άριστα
Οι δύο αυτοί τομείς είναι που βρίσκονται στο επίκεντρο του χαρακτήρα του Maxsym και είναι αμφότεροι
κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί.
Η σέλα είναι μαλακή και σχετικά
φαρδιά, ενώ υπάρχει και στήριξη
για τη μέση του αναβάτη που ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις. Η θέση του
σώματος του αναβάτη μπορεί να είναι όρθια ή προς τα πίσω. Και στις
δύο περιπτώσεις, τα πόδια του θα
βρουν άφθονο χώρο, με λυγισμένα
ή πιο τεντωμένα γόνατα. Ευνοημένος είναι και ο συνεπιβάτης, ο οποίος έχει επίσης στη διάθεσή του μια
στήριξη μέσης και δυο μεγάλα μαρσπιέ για να πατήσει.
Εξίσου καλές είναι και οι εντυπώσεις από τους χώρους. Στο χώρο κάτω από τη σέλα (ο οποίος
διαθέτει φωτάκι και αμορτισέρ)
θα χωρέσει ένα jet κι ένα full face
κράνος – με λίγη προσπάθεια
και δύο μαζεμένα full face κράνη. Τα μικροπράγματα μπορούν να
τοποθετηθούν στο κεντρικό ντουλαπάκι της ποδιάς ή σε ένα εκ των
δύο μικρότερων θηκών εκατέρωθεν του τιμονιού (αριστερά υπάρχει
και παροχή ρεύματος).
Λεπτομερώς
- Στο πλάι της ποδιάς υπάρχουν εσοχές που επιτρέπουν στον αναβάτη
να πατάει με μεγαλύτερη ευκολία το
πόδι του στην άσφαλτο. Απλούστατη
και εξαιρετικά χρήσιμη ιδέα!
- Κάποια πλαστικά (στην ουρά και κάτω από τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη)
δεν έχουν πολύ καλή εφαρμογή,
χαλώντας τη συνολικά καλή εικόνα
του scooter.
- Την καλή αισθητική εικόνα του
Maxsym χαλάνε και δύο χειριστήρια
στο αριστερό γκριπ (άνοιγμα σέλας
και σινιάλο) που έχουν αισθητική
περασμένων δεκαετιών.
- Τα πτυσσόμενα μαρσπιέ του αναβάτη ανοίγουν με το πάτημα ενός
κουμπιού, αυτό, όμως, είναι αρκετά
«σφιχτό» στην αίσθηση, ώστε να
μην ανοίγουν με το παραμικρό.
- Γυρνώντας τον κεντρικό διακόπτη,
απαιτούνται αρκετά δευτερόλεπτα
μέχρι να ολοκληρωθεί το τσεκ του
ψεκασμού και του πίνακα οργάνων.
- Τα αλάρμ του Maxsym μένουν
αναμμένα ακόμη κι όταν σβήσετε
τον κινητήρα – ακόμη κι όταν βγάλετε το κλειδί από τον διακόπτη!
- Μπορεί στην ποδιά να μην υπάρχει
ειδικός γάντζος για τσάντα, αλλά στο
χώρο ανάμεσα από τα πόδια θα χωρέσει άνετα μία.
- Αν ο αναβάτης θελήσει να απλώσει
τα πόδια του, υπάρχει άφθονος χώρος, ωστόσο, αυτός είναι σχετικά
στενός και επιρρεπής στον αέρα.
- Το Maxsym θα κρύψει καλά τα κιλά
του ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες, αυτά, όμως, θα κάνουν την εμφάνισή τους σε επιτόπιες μανούβρες.
Οδηγώντας: Άνεση σε δυο τροχούς
Παρά τις διαστάσεις του, το
Maxsym σπάνια θα δυσκολευτεί
μέσα στην πόλη. Είναι αρκετά
μαζεμένο ώστε να περνάει ανάμεσα από ακινητοποιημένα αυτοκίνητα και το μεταξόνιό του
δεν είναι τόσο μακρύ ώστε να
εμποδίσει τις γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης. Στην τελευταία
περίπτωση, παίζουν μεγάλο ρόλο
και οι καλές αναρτήσεις που δε θα
παραπονεθούν εύκολα. Ωστόσο,
το «ρίξιμο» του scooter στη στροφή θα γίνει μάλλον λίγο απότομα,
εξαιτίας του σχετικά ψηλού κέντρου βάρους. Σε αυτή την περίπτωση, το Maxsym θα θυμίσει scooter
με μικρότερους τροχούς με
τη συμπεριφορά του, ωστόσο, οι
τροχοί των 15 και 14 ιντσών φροντίζουν έτσι, ώστε να μην υπάρξουν
δυσάρεστες εκπλήξεις.
Ο κινητήρας θα δείξει το καλύτερο πρόσωπό του σχεδόν σε όλο
το φάσμα λειτουργίας του – εξαίρεση θα αποτελέσουν οι χαμηλές
στροφές, όχι τόσο λόγω έλλειψης
ισχύος, αλλά κυρίως κάποιων
κραδασμών που προκαλούνται
έως τις 4.000 σ.α.λ.. Η μονοκύλινδρη φύση του μοτέρ, όμως, και το
βάρος που αυτό έχει να κινήσει,
δικαιολογούν αυτή τη συμπεριφορά. Άλλωστε, οι κραδασμοί δε
φτάνουν καν το επίπεδο του «ενοχλητικού».
Έξω από την πόλη, τέλος, το
Maxsym θα ικανοποιήσει εις τριπλούν. Πρώτον, τα χιλιόμετρα θα
ανεβούν γρήγορα και η ισχύς θα
παραμείνει και κοντά στην τελική.
Δεύτερον, το scooter θα παραμείνει σταθερό σε ευθείες και στροφές. Την καλή αυτή εικόνα θα χαλάσουν μόνο τα χαστούκια του δυνατού αέρα που δε θα λυπηθούν
τις μεγάλες του επιφάνειες. Και τρίτον, η προστασία του αναβάτη από
τον άνεμο είναι πολύ καλή, ανεξαρτήτως ύψους του τελευταίου.
Αν και κατά τις πρώτες ημέρες αντιμετώπισα ένα πρόβλημα με στροβιλισμούς μέσα στο κόκπιτ, με το που
ανέβασα τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα
ψηλότερα, το πρόβλημα εξαφανίστηκε.
Συμπέρασμα: Περισσότερα προτερήματα
Η κατηγορία των GT scooter δε
φαίνεται να εκτιμάται ιδιαίτερα στη
χώρα μας, όπου πρώτιστη αποστολή
ενός scooter είναι η ευέλικτη μετακίνηση στην πόλη. Φυσικά, πολλοί
είναι αυτοί που επιθυμούν ένα scooter
με άνεση, μεγάλο κινητήρα
και χώρους, ωστόσο, ένας από τους
αποτρεπτικούς παράγοντες είναι συνήθως η τιμή. Το Maxsym εξαλείφει
τον παράγοντα αυτό από την εξίσωση, χάρη στην τιμή των 4.895 ευρώ,
τη χαμηλότερη της κατηγορίας του.
Επιπλέον, με την οδική του συμπεριφορά, αποδεικνύει ότι και ένα GT
scooter μπορεί να κινηθεί με αξιώσεις μέσα στην πόλη, χωρίς να ζητήσει μεγάλες παραχωρήσεις, παρά
μόνο όταν η κατάσταση του μποτιλιαρίσματος πραγματικά σκουραίνει.
Αποδεικνύει, τέλος, ότι ένα ταξίδι εκτός πόλης δεν είναι προνόμιο
μόνο των μοτοσικλετών και των
scooter που ξεπερνούν τα 500
κ.εκ., χάρη στη διάρκεια που εμφανίζει η ισχύς του ακόμη και κοντά στην τελική του ταχύτητα.