Τα δύο νέα maxi scooter της BMW αποτελούν δύο διαφορετικές προτάσεις πάνω στο ίδιο θέμα, στοχεύουν στην κορυφή της κατηγορίας και φέρουν τη σφραγίδα της γερμανικής εταιρίας.
Εισαγωγή
Πίσω από κάθε κίνηση, υπάρχει τουλάχιστον ένας λόγος. Ειδικά όταν λέγεσαι BMW και η παραγωγή σου αφορά αποκλειστικά σε μεσαίες και μεγάλες μοτοσικλέτες που έχουν αφήσει το δικό τους στίγμα στους δύο τροχούς. Οι άνθρωποι λοιπόν της βαυαρικής εταιρείας, δεν προχώρησαν στην παραγωγή των δύο νέων τους scooter απλά για να συμπληρώσουν την γκάμα τους. Οι έρευνες προφανώς τους έδειξαν ότι υπάρχει ένα μεγάλο σε μέγεθος scooteroτραφές κοινό που δεν αποχωρίζεται τις ευκολίες που προσφέρουν τα εν λόγω δίκυκλα για καμία μοτοσικλέτα. Αυτό το κοινό όμως, δε θα έλεγε όχι σε ένα scooter με τα σήματα της BMW στα πλαστικά του.
Από τη θεωρία στην πράξη λοιπόν για τη BMW, η οποία παρουσίασε όχι ένα, αλλά δύο μοντέλα με κοινά μηχανικά μέρη, αλλά διαφορετικό χαρακτήρα.
Τα νέα μοντέλα, βέβαια, δεν είναι η πρώτη προσπάθεια των Βαυαρών στα scooter. Σίγουρα, οι περισσότεροι από εσάς, θυμάστε το C1, στα 125 και 200 κ.εκ., ένα από τα λίγα δίκυκλα που μπορούσε να οδηγήσει κανείς χωρίς κράνος εξαιτίας των roll-bar που έφερε και του αυτοκινητάδικου καθίσματος με τη ζώνη ασφάλειας! Η BMW τώρα κάνει ένα νέο ξεκίνημα παρουσιάζοντας δύο “καθαρόαιμα” μοντέλα που τοποθετούνται, όχι στη βάση αλλά στην κορυφή των scooter. Πάμε να τα γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.
Κινητήρας: Σύγχρονος και ισχυρός
Ο νέος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 647 κ.εκ. δεν θα μπορούσε να προέρχεται από κάποιο άλλο μοντέλο της γερμανικής εταιρίας και έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί. Είναι τοποθετημένος μέσα στο πλαίσιο για καλύτερη κατανομή μαζών, οι κύλινδροι έχουν κλίση 70 μοιρών προς τα εμπρός και το CVT κιβώτιο είναι ενσωματωμένο πάνω του.
Φέρει τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και η τροφοδοσία του γίνεται φυσικά με ηλεκτρονικό ψεκασμό. Αποδίδει 60 ίππους και 6,73 kgm ροπής και χαρακτηρίζεται από τα άνισα διαστήματα ανάφλεξης (270 μοίρες), τους δύο αντικραδασμικούς άξονες αλλά και το ξηρό κάρτερ που συνεισφέρει στο μικρό του συνολικό ύψος.
Η τελική μετάδοση στον πίσω τροχό πραγματοποιείται με αλυσίδα σε μπάνιο λαδιού με το κέλυφός της να παίζει και το ρόλο του ψαλιδιού. Χαρακτηριστικό, επίσης της τελικής μετάδοσης, είναι το ομοαξονικό σύστημα για τη στήριξη του πρώτου γραναζιού της αλυσίδας και του ψαλιδιού, κάτι που είδαμε για πρώτη φορά από την BMW στο G450X. Αυτή η διάταξη έχει σαν αποτέλεσμα να ασκείται μία σταθερή τάση στην αλυσίδα ανεξάρτητα από την κίνηση του τροχού αλλά και να μειώνονται σημαντικά οι δυνάμεις που αναπτύσσονται στην αλυσίδα και το γρανάζι με αποτέλεσμα την αυξημένη μακροζωία τους.
Πλαίσιο/αναρτήσεις: Κοινή βάση
Το πλαίσιο των δύο scooter είναι ατσάλινο διπλό περιμετρικό και συνδυάζεται με ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 40 χλστ. και μονό αμορτισέρ παράκεντρα τοποθετημένο. Η μεγαλύτερη διαφορά σε αυτό το σημείο εντοπίζεται στα διαφορετικά υποπλαίσια των δύο μοντέλων. Σαφώς μεγαλύτερο είναι στο GT, ώστε να εξασφαλίζει και μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Όπως προαναφέραμε, ο κινητήρας βρίσκεται μέσα σε αυτό για καλύτερη κατανομή του βάρους και συμπεριφορά παρόμοια με αυτή μίας μοτοσικλέτας. Η διαδρομή των αναρτήσεων για το μπροστινό αλλά και το πίσω μέρος, φτάνει στα 115 χλστ. Τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με δικάναλο ABS και τρεις δίσκους ίδιας διαμέτρου 270 χλστ που συνδυάζονται με διπίστονες δαγκάνες. Πρωτότυπη λύση για τα γερμανικά scooter είναι η ενεργοποίηση του χειρόφρενου με το κατέβασμα του πλαϊνού σταντ.
BMW C600 Sport: Για τους σπορτίφ αναβάτες
Αρκετά διαφορετικό και σαφώς πιο σπορτίφ σε εμφάνιση έναντι του GT εμφανίζεται το C600 Sport. Η διαφορά γίνεται αρχικά αισθητή στη σαφώς πιο δυναμική εμφάνιση και το μικρότερο όγκο των πλαστικών. Διαφορά υπάρχει και στα τεχνικά χαρακτηριστικά, αφού το βάρος της κατασκευής παρουσιάζεται μειωμένο κατά 12 κιλά σε σχέση με το C650 GT. Η θέση οδήγησης στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι αρκετά διαφορετική από το τουριστικό μοντέλο και έμφαση έχει δοθεί στη δυναμική οδήγηση, στον έλεγχο και στην αίσθηση που αποκομίζει αυτός που κάθεται πάνω στη σέλα. Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε ύψος χειροκίνητα, ενώ κάτω από τη σέλα, ο αναβάτης θα βρει χώρο για ένα κράνος αλλά και το νέο σύστημα FlexCase της BMW που μεταβάλλει τη χωρητικότητα και επιτρέπει την αποθήκευση και δεύτερου κράνους όταν το scooter είναι παρκαρισμένο.
BMW C650 GT: Υψηλού τουρισμού
Το C650 GT απευθύνεται σε εκείνους που θα χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο μοντέλο για μικρά και μεγάλα ταξίδια με δύο άτομα στη σέλα και αποσκευές. Με μοντέρνα αλλά πιο σοβαρή σχεδίαση σε σχέση με το C600 Sport, το 650 GT δείχνει να απευθύνεται στο πιο συντηρητικό κοινό της κατηγορίας. Ο μεγαλύτερος όγκος των πλαστικών σε συνδυασμό με την ψηλότερη και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, μαρτυρούν και την καλύτερη προστασία των επιβατών από τα καιρικά στοιχεία.
Οι τουριστικές διαθέσεις του GT γίνονται εμφανείς και από τη γενικότερη εργονομία του. Η τελευταία βρίσκεται σε ταύτιση με τα πρότυπα της GT κατηγορίας με μία μεγάλη σέλα δύο επιπέδων με στήριξη για τη μέση του αναβάτη και πιο ανοιχτές γωνίες για τα πόδια και τα χέρια. Ο χώρος κάτω από τη σέλα αρκεί για δύο κράνη κλειστού τύπου, η ζελατίνα ρυθμίζεται ηλεκτρικά σε ύψος, ενώ ιδιαίτερα πλούσιος παρουσιάζεται ο έξτρα εξοπλισμός.