Με εμφάνιση που χαρακτηρίζεται φρέσκια ακόμη και σήμερα, το Nexus 300 καταφέρνει να ξεχωρίσει από το πλήθος έχοντας δημιουργήσει το δικό του φανατικό κοινό.
Το μεσαίο Nexus παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2006, ως 250 γεφυρώνοντας το κενό ανάμεσα στο μικρό σε κυβισμό 125 και στο κορυφαίο στη γκάμα της ιταλικής εταιρίας, Nexus 500. Τότε ακόμη χρησιμοποιούσε το γνωστό 250άρη κινητήρα της Piaggio και προσέφερε καλές επιδόσεις που συνδυάζονταν με σπορ εμφάνιση και ανάλογη οδηγική συμπεριφορά. Το 2008, ανανεώθηκε στα σημεία με τις σημαντικότερες εξωτερικές αλλαγές να εντοπίζονται στο μεγαλύτερο μπροστινό τροχό (15 από 14 ίντσες), την ανασχεδιασμένη σέλα και τη νέα και ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα. Αναβάθμιση δέχτηκε και ο κινητήρας με τον κυβισμό του να ανέρχεται πλέον στα 278 κ.εκ.
Αισθητική: Επιθετικό και αιχμηρό
Σχεδιαστικά, το scooter της Gilera είναι εντυπωσιακό ακόμη και σήμερα και καταφέρνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό χάρη στις σπορ και αιχμηρές γραμμές του. Από συγκεκριμένες γωνίες και ιδιαίτερα στο μπροστινό μέρος, θυμίζει έντονα σπορ μοτοσικλέτα με την ανασηκωμένη και αιχμηρή ουρά να συμπληρώνει ιδανικά την επιθετική εικόνα του Nexus. Αν έπρεπε να το κατατάξουμε σε μία συγκεκριμένη κατηγορία, τότε μάλλον θα έπρεπε να…εφεύρουμε μία, αφού οι μεσαίου μεγέθους τροχοί των 14 και 15 ιντσών μπροστά και πίσω αντίστοιχα, σε συνδυασμό με τη θέση οδήγησης και τον όγκο του φέρινγκ, το κατατάσσουν στα GT, αλλά η εμφάνιση είναι αμιγώς σπορ. Μεσαίο σπορ GT λοιπόν ή με άλλα λόγια, μία κατηγορία μόνο του.
Εργονομία/χώροι: Τα καταφέρνει και εκεί
Η θέση οδήγησης του θα βολέψει καλύτερα τους ψηλότερους αναβάτες εξαιτίας κυρίως της σέλας που βρίσκεται αρκετά ψηλότερα από το έδαφος σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Οι πιο βραχύσωμοι δεν θα ενοχληθούν ιδιαίτερα, αλλά σίγουρα, είναι κάτι που πρέπει να συνηθίσουν. Το τιμόνι έχει καλό πλάτος και βρίσκεται αρκετά κοντά στον κορμό. Ο τελευταίος τοποθετείται σχεδόν κάθετα στη σέλα και σε μία ελαφρώς επιθετική στάση που του δίνει μεγάλη ευχέρεια για μανούβρες μέσα στην πόλη. Τα πόδια μπορούν να τοποθετηθούν σε δύο διαφορετικές θέσεις στην ποδιά, μία πιο μπροστά για μεγαλύτερη άνεση αλλά και κάθετα για καλύτερη αίσθηση και έλεγχο. Ικανοποιητικά είναι τα πράγματα και κάτω από τη σέλα αν και δεν φτάνουν στα επίπεδα άλλων GT scooter. Ακόμη και έτσι, θα καταφέρετε να βολέψετε με άνεση ένα κράνος κλειστού τύπου ή δύο jet και κάποια μικροπράγματα. Υπάρχει, επίσης, και ένα μικρό ντουλαπάκι για τα πράγματα που χρειάζεστε άμεσα. Τέλος, ένας συνεπιβάτης μεσαίου μεγέθους θα καθίσει με άνεση στο δικό του και πιο ψηλό μερίδιο της σέλας στηρίζοντας με ασφάλεια τα πόδια του στα μαρσπιέ.
Στο δρόμο: Είναι σπορ και το δείχνει
Η ελαφρώς επιθετική θέση οδήγησης συνδυάζεται άριστα με τις δυνατότητες του πλαισίου και του κινητήρα και το Nexus θα δικαιολογήσει με το παραπάνω τα σπορ υπονοούμενα που αφήνει η εμφάνισή του. Θα κινηθεί γρήγορα και ευχάριστα σε κάθε είδους διαδρομή, είτε βρίσκεστε στο κέντρο της πόλης είτε σε ένα επαρχιακό δρόμο, με τις αναρτήσεις να τείνουν προς το σφιχτό και τα όρια να μπαίνουν από το κεντρικό του σταντ. Ο 15ιντσος εμπρόσθιος τροχός δεν έχει μειώσει την ευελιξία του μοντέλου, σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Παράλληλα, έχει βελτιώσει την αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης αλλά και τη σταθερότητα του Nexus, όταν βρεθούν μπροστά του ανωμαλίες. Η προστασία που προσφέρει το φέρινγκ είναι πολύ καλή και γίνεται ακόμη καλύτερη εφόσον επιλέξει κάποιος να ρυθμίσει τη ζελατίνα σε ψηλότερη θέση. Ο γνωστός «300άρης» κινητήρας της Piaggio διαθέτει ικανοποιητικά αποθέματα ροπής και δύναμης, με αποτέλεσμα τη σβέλτη κίνηση ακόμη και στην εθνική με δεύτερο άτομο στη σέλα. Τα μικρά ταξιδάκια το Σαββατοκύριακο περιλαμβάνονται σίγουρα στο μενού αυτού του scooter που δεν θα προβληματίσει ακόμη και σε μεγαλύτερες αποστάσεις.
Συμπέρασμα: Συμφέρει και διαφέρει
Το Nexus αποτελεί μία διαφορετική πρόταση που κερδίζει τον αναβάτη αρχικά με την εμφάνισή και στη συνέχεια με την πολύ καλή συμπεριφορά του στο δρόμο. Η καλή ποιότητα κατασκευής και οι ικανοποιητικοί χώροι για αντικείμενα και επιβαίνοντες, ολοκληρώνουν την εικόνα. Ο «300άρης» κινητήρας συνεργάζεται αρμονικά με το CVT κιβώτιο και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, τόσο από στάση, όσο κι εν κινήσει και σε συνδυασμό με την προστασία από τον αέρα επιτρέπουν την άνετη κίνηση και στον αυτοκινητόδρομο.
Ο ανταγωνισμός
Yamaha ΧΜΑΧ 250
Ένα από τα πιο δημοφιλή GT scooter στην ελληνική αγορά και όχι άδικα. Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, ιδιαίτερα αξιόπιστος κινητήρας και αποθηκευτικοί χώροι που βλέπουμε μόνο σε scooter μεγαλύτερης κατηγορίας συνθέτουν με λίγα λόγια την εικόνα του ιαπωνικού μοντέλου. Τα καλά επίπεδα άνεσης χαλούν ελαφρώς τα σκληρά ελατήρια των αμορτισέρ που αντιδρούν ξερά σε έντονες ανωμαλίες. Κατά τα άλλα, η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι φιλικότατη και η προστασία από τον αέρα κυμαίνεται σε καλά επίπεδα.
KYMCO Downtown 300i
Πολλά είναι τα στοιχεία που κάνουν το Downtown μία ελκυστικότατη πρόταση ως μεταχειρισμένο. ¶πλετοι χώροι για αναβάτη, συνεπιβάτη αλλά και αποσκευές που συνοδεύονται από αναρτήσεις προσανατολισμένες στην άνεση και πολύ καλή προστασία από τον αέρα. Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα πολύ καλό σύνολο και για ταξίδια, λόγω και του ιδιαίτερα ισχυρού κινητήρα του που μπορεί να κρατήσει αρκετά υψηλή μέση ωριαία για τον κυβισμό του. Η εικόνα ολοκληρώνεται από το σύγχρονο και αιχμηρό παρουσιαστικό του και την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής.
Τι να προσέξετε
Ο αποδεδειγμένης αξιοπιστίας κινητήρας του Nexus δεν θα σας ενοχλήσει ακόμη και αν έχει γράψει πολλές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Το σημαντικότερο σε αυτή την περίπτωση είναι να έχει συντηρηθεί σωστά από τον ιδιοκτήτη του. Προσοχή και στην εμφάνιση/εφαρμογή των πλαστικών επιφανειών καθώς η αλλαγή τους κοστίζει.
Τι να αλλάξετε
Εκεί όπου το συγκεκριμένο μοντέλο «πάσχει» σε σχέση με άλλα GT Scooter είναι οι αποθηκευτικοί χώροι. Το εν λόγω πρόβλημα μπορεί να λυθεί πολύ εύκολα με την τοποθέτηση ενός Top Case, κάτι που στις περισσότερες περιπτώσεις έχει ήδη γίνει από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη.