LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η προστασία από τον αέρα, η άνεση από τη σέλα και τις αναρτήσεις φροντίζουν να σας κρατούν πάντα ξεκούραστους.

Στο χώμα, το V-Strom παραμένει φιλικό για το βάρος του και δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα σε χωματόδρομους, ακόμη και στους λιγότερο βατούς.

Σταθερό και υπάκουο το V-Strom στις στροφές θα καταφέρει να κινηθεί αρκετά γρήγορά χάρη στο στιβαρό πλαίσιο που δεν επιτρέπει ταλαντώσεις και κουνήματα.

Το νέο τελικό είναι πιο κομψό σε σχεδίαση και, χωρίς να γίνεται αδιάκριτο, απελευθερώνει το γνωστό γουργούρισμα του V2 στη σωστή δόση.

Το πίσω αμορτισέρ εξακολουθεί να ρυθμίζεται πανεύκολα ως προς την προφόρτισή του μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου.

Πιο άνετη από του προηγούμενου μοντέλου, αν και βρίσκεται ψηλότερα. To «V-Strom» αναγράφεται μόνο πάνω της και πουθενά αλλού στη μοτοσικλέτα!

Πιο πολιτισμένος και πιο γεμάτος σε απόδοση ο κινητήρας.

Το αλουμινένιο πλαίσιο του V-Strom αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία του καθώς.

Τα φρένα, αν και δε διαπρέπουν στον τομέα της αίσθησης, έχουν βελτιωθεί. Το νέο πιο γρήγορο ABS συμβάλλει τα μέγιστα στο φρενάρισμα σε ολισθηρές συνθήκες.

Προερχόμενοι από το προηγούμενο μοντέλο, οι καθρέπτες προσφέρουν πολύ καλή πληροφόρηση χωρίς να θολώνουν το είδωλο.

Πρώτη δοκιμή: Suzuki V-Strom 650 ABS

Χωρίς να έχει χάσει τίποτα από τις εξαιρετικές δυνατότητες στο ταξίδι, το ανανεωμένο V-Strom είναι συνολικά καλύτερο και σημαντικά πιο εύχρηστο στην καθημερινή μετακίνηση.

 
Είμαι σίγουρος πως το τελευταίο πράγμα που θέλετε να διαβάσετε είναι μία μεγάλη σε μήκος εισαγωγή για μία από τις πιο καλοπουλημένες μοτοσικλέτες της ελληνικής αγοράς τα τελευταία χρόνια. Μία μοτοσικλέτα που, χωρίς να είναι τέλεια, αγαπήθηκε όσο λίγες από ένα τεράστιο εύρος αναβατών, αφού στη σέλα της μπορούσε να δει κανείς από νεαρά και με μικρή εμπειρία άτομα μέχρι αναβάτες με εμπειρία, τόσο στο τιμόνι, όσο και στη ζωή, ακόμη και γυναίκες. Το παλιό καλό V-Strom, με τα πολλά καλά του και τα λίγα κακά του, κατάφερε να καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού και να αποτελέσει τη μοτοσικλέτα για όλες τις δουλειές και όλες τις περιστάσεις. Ένα 650 με διαστάσεις, εμφάνιση και κύρος 1000ριού που μπορούσε από τη μία, να ταξιδεύει ώρες ατελείωτες στην εθνική φορτωμένο μέχρι το λαιμό και από την άλλη, να στριμώχνει τον όγκο του στο κέντρο της πόλης μεταφέροντας τον αναβάτη του από το σπίτι στη δουλειά και πίσω. Αυτά τα λίγα λόγια συνοψίζουν μάλλον με τον καλύτερο τρόπο τι εστί V-Strom για τον Έλληνα αναβάτη. Τα υπόλοιπα που ακολουθούν αφορούν στο ανανεωμένο μοντέλο που, θέλοντας να χτίσει πάνω στην εμπορική επιτυχία της πρώτης γενιάς, απέκτησε νέα εμφάνιση, βελτιώθηκε στους επιμέρους τομείς και παρουσιάζεται έτοιμο να συνεχίσει στο ίδιο μονοπάτι.

Σχεδίαση: Μικρότερο στο μάτι
Το V-Strom είναι μία από τις ελάχιστες μοτοσικλέτες που διατήρησαν αναλλοίωτο το σχήμα τους για σχεδόν μία δεκαετία. Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας του σίγουρα το όφειλε στην εμφάνιση και στις διαστάσεις του, αφού με ένα λογικό αντίτιμο, μπορούσε κάποιος να αγοράσει μία μοτοσικλέτα που δεν είχε τίποτα να ζηλέψει σε αυτόν τον τομέα από τα mega on-off. Το ανανεωμένο V-Strom πέρασε από αυστηρή δίαιτα και, ενώ διαφέρει ελάχιστα σε διαστάσεις έναντι του παλιού, δείχνει σημαντικά μικρότερο σε άμεση αντιπαράθεση. Οι περισσότερες γωνίες έχουν στρογγυλέψει και ο όγκος έχει μειωθεί αισθητά, ειδικά στη μέση του φέρινγκ. Το τελευταίο είναι ολοκαίνουριο και λεπτότερο, με τις βαμμένες και άβαφες επιφάνειες να συνδυάζονται επιτυχημένα μικραίνοντας ακόμη περισσότερο τη μοτοσικλέτα οπτικά. Πλέον, δε μοιάζει τόσο πολύ με 1000άρι, αλλά εξακολουθεί να μεγαλοδείχνει, αφού οι διαστάσεις του παραμένουν συνολικά ως είχαν. Στοιχεία που κρατούν ζωντανούς τους δεσμούς με το παρελθόν, είναι το σχήμα των ανασχεδιασμένων φωτιστικών σωμάτων μπροστά και το στοπ πίσω που έχει μεταφερθεί αυτούσιο από το προηγούμενο μοντέλο.

Εργονομία: Περισσότερος έλεγχος
Η οπτική σμίκρυνση του V-Strom γίνεται αισθητή με το που καθίσει κάποιος στη σέλα του. Η θέση οδήγησης έχει αναθεωρηθεί ελαφρά, με τον αναβάτη να κάθεται ελαφρώς ψηλότερα στη νέα σέλα με το εξαιρετικό αφρώδες και την αντιολισθητική επένδυση. Αν είστε κοντά στα 1,85 μ., θα βρείτε τη θέση ιδανική, αν και η… ποδοκίνητη όπισθεν έχει γίνει λίγο πιο δύσκολη. Οι κοντύτεροι θα προτιμήσουν την κατά 2 εκ. χαμηλότερη σέλα που βρίσκεται στα αξεσουάρ του V-Strom. Παρά το μεγαλύτερο ύψος της σέλας, η προσπάθεια των μηχανικών της Suzuki για μία θέση οδήγησης που θα προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία στον αναβάτη και ταυτόχρονα περισσότερο έλεγχο, είναι εμφανής. Το νέο σε σχήμα ρεζερβουάρ είναι σημαντικά πιο λεπτό στο κάτω μέρος και με τα πόδια πάνω στα μαρσπιέ, τα γόνατα έρχονται πιο κοντά μεταξύ τους, αφού απουσιάζουν και τα ογκώδη πλαστικά που κάλυπταν το πλαίσιο. Η σέλα δεν είναι μόνο ψηλότερη, αλλά και διαφορετική σε σχήμα επιτρέποντας στον αναβάτη να κινηθεί ελαφρά μπρος-πίσω και να βρει τη θέση που τον βολεύει, κάτι που δεν επέτρεπε η σέλα του απερχόμενου μοντέλου. Ο πίνακας οργάνων έχει τοποθετηθεί ψηλότερα μέσα στο οπτικό πεδίο, και τα νέα χειριστήρια έχουν μία πολύ ποιοτική αίσθηση, όταν χρησιμοποιούνται. Ένας μικρός χρόνος εξοικείωσης χρειάζεται για να συνηθίσει κάποιος το κουμπί με το οποίο αλλάζουν οι ενδείξεις στην ψηφιακή οθόνη. Το τελευταίο έχει πάρει τη θέση του σινιάλου στο αριστερό γκριπ, το οποίο με τη σειρά του μεταφέρθηκε πάνω στο μπουτόν επιλογής σκάλας. Στα ίδια βασιλικά επίπεδα κυμαίνεται η άνεση και για τον συνεπιβάτη, ο οποίος δεν θα παραπονεθεί ακόμη και μετά από πολύωρη οδήγηση.

Κινητήρας: Με πολλές αλλαγές
Η ενίσχυση στις χαμηλομεσαίες στροφές, η βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης και τα υψηλότερα επίπεδα πολιτισμένης λειτουργίας, ήταν οι τομείς στους οποίους επικεντρώθηκαν οι μηχανικοί της Suzuki για την ανανέωση του γνωστού V2 κινητήρα. Η μείωση της μάζας των κινουμένων μερών και η ελαχιστοποίηση των τριβών είχαν την τιμητική τους, με τα σημαντικότερα μέρη του κινητήρα να έχουν ανασχεδιαστεί: νέο προφίλ για τον εκκεντροφόρο εισαγωγής, ένα αντί για δύο ελατήρια στις βαλβίδες και διπλά μπουζί για αποδοτικότερη καύση του μείγματος. Τα σώματα ψεκασμού με τις διπλές πεταλούδες (SDTV) φέρουν όμως το σύστημα Idle Speed Control (TI-ISC) της Suzuki που ελέγχει διαρκώς και ρυθμίζει το ρελαντί. Από το σχεδιαστήριο πέρασαν επίσης τα πιστόνια, ενώ οι κύλινδροι έχουν δεχτεί ηλεκτροχημική επεξεργασία (SCEM) για μείωση των τριβών, καλύτερη αντίσταση στη φθορά και ταχύτερη απαγωγή της θερμότητας. Νέος είναι και ο στρόφαλος αλλά και το γρανάζι της πρωτεύουσας μετάδοσης που προσφέρει πιο ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία. Αλλαγές έχουμε και στο σύστημα ψύξης με ένα νέο πιο αποδοτικό και ελαφρά μικρότερο σε διαστάσεις ψυγείο που φέρει στις άκρες του αεραγωγούς για την απομάκρυνση του καυτού αέρα. Επίσης, το μικρό ψυγείο λαδιού αποτελεί παρελθόν, αφού πλέον το λάδι ψύχεται υγρόψυκτα. Τέλος, αλλαγές έχουμε και στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο φέρει νέο μηχανισμό σύμπλεξης και αποσύμπλεξης, νέο μηχανισμό για την αλλαγή ταχυτήτων και πιο ήσυχο σε λειτουργία συμπλέκτη.

Πλαίσιο/Αναρτήσεις: Ίδια στα χαρτιά
Το αλουμινένιο πλαίσιο του V-Strom αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία του καθώς, μέχρι την εμφάνιση του Versys 1000, ήταν το μοναδικό αλουμινένιο στην κατηγορία των on-off. Η Suzuki δεν προχώρησε σε τροποποιήσεις στο συγκεκριμένο σημείο και το μεταξόνιο εμφανίζεται ελαφρώς μικρότερο σε σχέση με πριν. Ανακοινώσιμες αλλαγές δεν υπάρχουν ούτε στις αναρτήσεις, αν και στο δρόμο παρουσιάζονται πιο ποιοτικές στη λειτουργία τους. Το πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 43 χλστ. εξακολουθεί να φέρει ρυθμίσεις για την προφόρτιση του ελατηρίου. Το μονό αμορτισέρ με το μοχλικό διατηρεί, επίσης, την εύκολη ρύθμιση για την προφόρτιση του ελατηρίου του, αλλά και τη ρύθμιση για την απόσβεση επαναφοράς.

Φρένα: Νέο καλύτερο ABS
Στον τομέα των φρένων η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στην τοποθέτηση της νέας μονάδας ABS που ζυγίζει 800 γραμμάρια λιγότερο από την προηγούμενη. Οι δίσκοι των 310 χλστ. παραμένουν ως έχουν, όπως και οι διπίστονες δαγκάνες της Tokico. Μόνη διαφορά εντοπίζεται στα σωληνάκια που έχουν αντικατασταθεί με μεταλλικά. Το ABS είναι αυτό που κάνει τη μεγάλη διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Αν και επεμβαίνει λίγο νωρίτερα από το επιθυμητό, λειτουργεί άψογα φρενάροντας αποτελεσματικά το V-Strom. Η αίσθηση στη μανέτα έχει βελτιωθεί ελαφρώς, αν και παραμένει σπογγώδης, ωστόσο το κέρδος από το νέο ABS είναι τεράστιο βελτιώνοντας συνολικά την απόδοση των φρένων.

Στο δρόμο: Ιάπωνας χιλιομετροφάγος
Όπως είπαμε και νωρίτερα, η…συρρίκνωση του V-Strom δε μείωσε στο ελάχιστο τις ταξιδιωτικές του δυνατότητες. Διατηρεί την ικανότητα να ταξιδέψει για ώρες με υψηλές ταχύτητες κρατώντας ξεκούραστο αναβάτη και συνεπιβάτη, όπως ακριβώς και το προηγούμενο, με τη νέα σέλα να κάνει τα πράγματα ακόμη καλύτερα. Το φέρινγκ προστατεύει ολοκληρωτικά τον κορμό του αναβάτη και η ζελατίνα απομακρύνει τον αέρα από το κράνος χωρίς να προκαλεί αναταράξεις. Τις ημέρες της δοκιμής, η θερμοκρασία βρέθηκε αρκετές φορές κοντά στο μηδέν και το κίτρινο λαμπάκι του παγετού δούλευε υπερωρίες στον πίνακα του V-Strom. Ό,τι έμενε εκτεθειμένο πάγωνε και πονούσε και στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτά ήταν μόνο τα άκρα των χεριών. Έτσι…βάναυσα έγινε σαφές ότι η προστασία που προσφέρει το ανανεωμένο V-Strom βρίσκεται τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με του προηγούμενου μοντέλου. Θετικές εντυπώσεις προκαλεί και η ποιότητα κύλισης από τις μαλακότερες σε αίσθηση αναρτήσεις που σιδερώνουν απόλυτα τις μικρές ανωμαλίες και δεν δυσκολεύονται να απομονώσουν ούτε τις μεγαλύτερες. Ο κινητήρας καταφέρνει επίσης να ξεχωρίσει με τη λειτουργία του. Οι υψίσυχνοι κραδασμοί έχουν εξαλειφθεί σχεδόν πλήρως κάνοντας αμυδρά την εμφάνισή τους μόνο κοντά στις 8.500 σ.α.λ. και το μοτέρ δίνει την αίσθηση ότι στροφάρει και αναπνέει πιο ελεύθερα. Αισθητό είναι και το ελαφρύ «φούσκωμα» της καμπύλης της ροπής στο χαμηλομεσαίο φάσμα. Ακόμη και με 6η σχέση και 1.700 σ.α.λ., μπορείτε να ανοίξετε το γκάζι χωρίς να νιώθετε το μοτέρ να δυσφορεί. Πρόβλημα δεν υπήρχε ούτε πριν, αλλά η χαρακτηριστική φλατ απόδοση πλέον απουσιάζει, κάτι που μειώνει αισθητά τις αλλαγές ταχυτήτων, ειδικά μέσα στην πόλη. Σε αυτό το πεδίο, το ανανεωμένο V-Strom παρουσιάζεται, επίσης, σημαντικά αναβαθμισμένο. Ο μικρότερος όγκος του φέρινγκ και η τοποθέτηση των φλας χαμηλότερα, μακριά από τους καθρέπτες των αυτοκινήτων, το βοηθούν να ελίσσεται με μεγαλύτερη άνεση ανάμεσά τους. Στις μικρές ταχύτητες, η βαριά αίσθηση του τιμονιού παραμένει, αλλά επηρεάζει λιγότερο τις αποφάσεις του αναβάτη χάρη και στη βελτιωμένη θέση οδήγησης που προσφέρει ακριβέστερο έλεγχο στις μανούβρες. Αυτό γίνεται αισθητό και σε δρόμο με στροφές, όπου το ιαπωνικό on-off θα τα καταφέρει το ίδιο καλά, με τον αναβάτη να έχει μία πιο φυσική στάση πάνω στη μοτοσικλέτα που του δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Δεν κουνάει, μένει πιστό στην τροχιά που έχει χαράξει ο αναβάτης και η αλλαγή κατεύθυνσης πραγματοποιείται εύκολα, αν και λίγο πιο αργά σε σχέση με άλλα μεσαία on-off. Εκεί που πραγματικά αξίζουν συγχαρητήρια στη Suzuki, είναι στο βελούδινο κιβώτιο ταχυτήτων με την αθόρυβη λειτουργία. Πολύ μαλακό και σαφές στην επιλογή σχέσης, δε θα χάσει ταχύτητα ακόμη και αν παίξεις κλακέτες στο λεβιέ. Απλά εξαιρετικό.

Συμπέρασμα: Είναι καλύτερο. Τέλος!
Το ανανεωμένο V-Strom αναβαθμίστηκε συνολικά και πλέον αποτελεί μία ακόμη πιο ολοκληρωμένη πρόταση στη μεσαία κατηγορία. Πιο γεμάτος σε απόδοση κινητήρας, άριστο κιβώτιο, καλύτερο ABS και μία θέση οδήγησης που δίνει περισσότερο έλεγχο στον αναβάτη χωρίς να έχει χάσει σε άνεση. Ο ανταγωνισμός στη μεσαία κατηγορία έχει φουντώσει για τα καλά και το αντίτιμο που καλείται να δώσει κάποιος για την απόκτησή του, εξακολουθεί, αν και είναι λογικό, να βρίσκεται σημαντικά ψηλότερα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και επικίνδυνα κοντά στο ισχυρότερο Triumph Tiger 800. Μόνο ο χρόνος θα δείξει, αν τελικά το V-Strom θα τα καταφέρει, όπως άλλωστε συνέβη και με το πρώτο που, αν και ξεκίνησε την πορεία του κάπως διστακτικά, κατάφερε να γίνει το απόλυτο best-seller επί σειρά ετών.

 

SUZUKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ