Δυο φοιτητές του αμερικάνικου πανεπιστημίου του Purdue, παρουσίασαν μια ηλεκτρική Superbike, με τελική ταχύτητα που πλησιάζει τα 200 χλμ/ώρα και με εντυπωσιακή αυτονομία.
Οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες φαίνεται πως θα έχουν την τιμητική τους στο 2012, αφού αρκετές είναι ήδη οι φρέσκες προτάσεις σε μοτοσικλέτες υψηλών επιδόσεων, με ηλεκτρική ενέργεια. Από τις μεγάλες εταιρείες του χώρου, η Brammo και η Zero σίγουρα ξεχωρίζουν, καθώς αμφότερες έχουν παρουσιάσει μοντέλα με υψηλές επιδόσεις, αλλά και ικανοποιητική αυτονομία.
Παρόλα αυτά, μέχρι να δούμε αυτές τις μοτοσικλέτες να κλέβουν πωλήσεις από τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες, θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμα. Πέρα από τις μεγάλες όμως εταιρείες, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι μεμονωμένες προτάσεις που κάνουν ανεξάρτητοι μηχανικοί, ή ακόμα και… φοιτητές. Έτσι, ενώ πριν από λίγες μέρες, είχαμε παρουσιάσει την ηλεκτρική streetfighter Brutus 2, τώρα δυο φοιτητές του αμερικάνικου πανεπιστημίου του Purdue έδωσαν στη δημοσιότητα τη δική τους πρόταση για μια ηλεκτρική Superbike. Φυσικά, λόγω στενότητας οικονομικών πόρων, οι φοιτητές δεν κατασκεύασαν τη μοτοσικλέτα τους από την αρχή, αλλά «δανείστηκαν» μια Yamaha YZF 600R, την οποία μετέτρεψαν σε ηλεκτρική.
Ο Sean Kleinschmidt και ο Jim Danielson έχουν παρελθόν με τα ηλεκτρικά οχήματα, αφού το 2009 είχαν μετατρέψει μια Porsche 924S σε ηλεκτρική –με χλιαρές επιδόσεις όμως, αφού είχαν χρησιμοποιήσει μια μπαταρία μολύβδου και μοτέρ από περονοφόρο όχημα. Παράλληλα, οι δυο τους ίδρυσαν το 2010 μαζί με ένα φίλο τους τη «λέσχη ηλεκτρικών οχημάτων του Purdue».
Πίσω όμως στην προσπάθεια τους για μια ηλεκτρική Superbike, αφού αγόρασαν φθηνά την YZF 600R (είχε ζημιά στο κιβώτιο), την έγδυσαν από κιβώτιο και κινητήρα, και προχώρησαν στην αντικατάσταση τους με ένα δυνατό ηλεκτρικό μοτέρ. Οι φίλοι ήταν τυχεροί, καθώς ο Kleinschmidt έκανε την πρακτική του άσκηση στην Tesla Motors (ηλεκτρικά υπέρ-αυτοκίνητα), κι έτσι κατάφερε να πάρει ως χορηγία 1.512 μπαταρίες ιόντων λιθίου, ώστε να φτιάξουν μια μπαταρία 10,6kWh/117V. Οι 2 φοιτητές συνεργάστηκαν και με τις εταιρείες Delphi και AllCell Technologies, με την τελευταία να δωρίζει υλικά PCM (Phase Changing Material), που περιβάλλουν τις μπαταρίες και κρατάνε την θερμοκρασία σε χαμηλά επίπεδα, ώστε να μην επηρεάζεται ο κύκλος ζωής της μπαταρίας. Κι όταν ετοιμάστηκε η ηλεκτρική YZF 600R, τα τεχνικά της χαρακτηριστικά ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά. Ιπποδύναμη 100 ίππων, τελική ταχύτητα 193χλμ/ώρα, και αυτονομία που ξεπερνάει τα 160 χιλιόμετρα!