LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αν και μαλακές, οι αναρτήσεις θα αποδειχθούν στιβαρές όταν το Atlantic πιεστεί ή βρεθεί υπό κλίση.

Η σέλα είναι άνετη και ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του και ειδική στήριξη μέσης.

Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα full face κράνος και αρκετά πράγματα (όπως γάντια ή ένα μπουφάν

Ο πίνακας οργάνων, μπορεί να είναι όμορφος και λειτουργικός, ο φωτισμός του όμως δεν θα ικανοποιήσει το βράδυ.

Ο ειδικός γάντζος στην ποδιά μπορεί να μεταφέρει άνετα μια τσάντα μεγάλου μεγέθους.

Πολύ καλά τα φρένα του Τα Τα φρένα του Atlantic, παίρνουν έξτρα βαθμούς, χάρη στο σύστημα συνδυασμένης πέδησης.

Αprilia Atlantic 300S: Ο φίλος της πόλης

Διαθέτει όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για την εύκολη μετακίνηση σας στην πόλη. Δυνατό κινητήρα, ευχρηστία και χώρους. Είναι το Αprilia Atlantic 300S.

 
Μακρινός απόγονος των Ατλάντων της αρχαιότητας, το ανανεωμένο Aprilia Atlantic 300 έχει μια πιο… ελαφριά, αλλά εξίσου δύσκολη αποστολή: να σηκώσει το διόλου αμελητέο βάρος της καθημερινής μετακίνησης. Κι αν στην αρχαιότητα κάτι τέτοιο ήταν καθαρά θέμα υπερφυσικής δύναμης, στη σημερινή εποχή, η τεχνολογία και η εργονομία αποτελούν τον ιδανικότερο σύμμαχο!

Και επειδή οι απαιτήσεις ενός τέτοιου εγχειρήματος στο σύγχρονο κόσμο αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς, η ανανέωση του μεσαίου GT scooter της Aprilia αποτέλεσε επιτακτική ανάγκη. Και η αντίστροφη μέτρηση για αυτή, ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια, όταν το Piaggio Group ανακοίνωσε τη δημιουργία του νέου κινητήρα Quasar των 278 κ.εκ. Παρά το γεγονός ότι προηγήθηκαν κάποια δημοφιλέστερα μοντέλα, όπως το Piaggio Beverly 300 και η Vespa GTS 300 Super, το Atlantic περίμενε υπομονετικά τη σειρά του, σίγουρο ότι οι Ιταλοί σχεδιαστές δεν επρόκειτο να το αδικήσουν. Όπερ και εγένετο. Το scooter της Aprilia δεν απέκτησε μόνο το νέο κινητήρα, αλλά και διακριτικά ανανεωμένη εμφάνιση. Επιπλέον, μικρές επεμβάσεις σε τομείς όπως είναι η εργονομία και οι αναρτήσεις, καθιστούν το Atlantic όχι μόνο ικανό, αλλά και πρόθυμο να αντιμετωπίσει κάθε νέα δυσκολία που θα βρεθεί στο διάβα του.

Αισθητική: Αλλαγές μικρής έκτασης
Ήδη από το προηγούμενο μοντέλο, το Atlantic διέθετε έναν αέρα πολυτέλειας, αλλά και σύγχρονης αισθητικής, στο σχεδιασμό του. Αυτός είναι και ο λόγος που κατά τη φετινή ανανέωση, οι Ιταλοί σχεδιαστές δεν έκριναν απαραίτητες μεγάλης έκτασης αλλαγές στην αισθητική του. Οι μεγάλες επιφάνειες των πλαστικών παραμένουν και κάποιες διακριτικές γωνίες δίνουν έναν τόνο πιο sport και νεανικό. Οι διπλοί προβολείς στη μάσκα είναι μεγάλοι και επιβάλλονται στη γενική εικόνα του μπροστινού μέρους. Αντίθετα, το πίσω μέρος είναι πιο κλασικό, ακολουθώντας τις προσταγές σχεδιασμού των scooter της κατηγορίας. Τα νέα στοιχεία στην αισθητική του Atlantic 300 είναι ελάχιστα. Αρχικά, ξεχωρίζει το λογότυπο Sport στο πλαϊνό μέρος της ουράς. Έπειτα το μάτι πέφτει στην επανασχεδιασμένη σέλα, αλλά και στο νέο χρωματισμό του πίνακα οργάνων. Άλλες αισθητικές λεπτομέρειες που ανανεώνουν το scooter είναι το νέο τελείωμα των πλαστικών, καθώς και η επανασχεδιασμένη ζελατίνα.

Χώροι / Άνεση: Στα ίδια υψηλά επίπεδα
Και σε αυτόν τον τομέα, οι αλλαγές είναι μικρής έκτασης, αλλά παίζουν σημαντικό ρόλο στη συνολική εικόνα του Atlantic. Η επανασχεδιασμένη σέλα διατηρεί ψηλά τα επίπεδα άνεσης, χάρη και στην ειδική στήριξη της μέσης του αναβάτη που παρέχει. Το τμήμα που αναλογεί στο συνεπιβάτη είναι μεγάλο και φαρδύ, ενώ εκείνο του αναβάτη είναι σαφώς πιο στενό, ώστε να μπορεί άνετα να πατάει στο οδόστρωμα. Επιπλέον, ο χώρος για τα πόδια είναι αρκετός και επιτρέπει και το άπλωμά τους στο μπροστινό κομμάτι της ποδιάς. Προσωπικά, όμως, λόγω ύψους, θα ήθελα λίγο ακόμη χώρο, ώστε τα γόνατά μου να σχηματίζουν μεγαλύτερες και πιο ξεκούραστες γωνίες. Κάτω από τη σέλα κρύβεται ένα από τα δυνατότερα ατού του Atlantic: οι αποθηκευτικοί χώροι. Εκεί θα φιλοξενηθεί με άνεση ένα full face κράνος, καθώς και αρκετά πράγματα, ενώ υπάρχει και υποδοχή ρεύματος για τη φόρτιση κινητού, όπως και φωτισμός. Λοιπά μικροπράγματα θα φιλοξενηθούν στο ντουλαπάκι της ποδιάς, το οποίο είναι αρκετά βαθύ, ενώ ο γάντζος μπορεί να μεταφέρει μια τσάντα μεγάλων διαστάσεων.

Εργονομία:Με τα πάνω της και τα κάτω της
Σε ένα τόσο άνετο scooter και η εργονομία κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, ωστόσο, υπάρχουν κάποια σημεία που δεν θα ικανοποιήσουν. Βασικότερο αυτών, ο πίνακας οργάνων. Αν και είναι όμορφος και λειτουργικός, ο φωτισμός του δεν θα ικανοποιήσει το βράδυ. Επιπλέον, ένας ψηλός αναβάτης που έχει τη συνήθεια να μην ξαπλώνει προς τα πίσω (όπως η αφεντιά μου), θα ενοχληθεί από το κάλυμμα, το οποίο θα του κρύψει το πάνω μέρος των οργάνων. Ένα ακόμη θεματάκι που αντιμετωπίζουν πολλοί αναβάτες σε scooter παρόμοιας μορφολογίας, είναι η τάπα του ρεζερβουάρ της βενζίνης. Καθώς βρίσκεται στο κάτω μέρος της ποδιάς, θα αναγκάσει τον αναβάτη να… κουτουλήσει αρκετές φορές τη ζελατίνα, σκύβοντας για να την ξεβιδώσει. Από την άλλη, τα θετικά στοιχεία είναι πολλά και σημαντικά, όπως το κεντρικό σταντ και ο εξαιρετικά άνετος τρόπος που το Atlantic θα ανέβει σε αυτό, παρά τον όγκο και τα κιλά του. Την ίδια θετική εντύπωση αφήνει και το σχετικά ψηλό τιμόνι, το οποίο δεν θα βρει στα πόδια του αναβάτη, όσο ψηλός και να είναι, καθώς και οι σωστά τοποθετημένες χειρολαβές του συνεπιβάτη.

Κινητήρας: Η ροπή ποτέ δεν είναι αρκετή!
Η τοποθέτηση του νέου Quasar των 278 κ.εκ. στο Atlantic σημαίνει ένα κυρίως πράγμα (όπως και στα υπόλοιπα scooter του Piaggio Group που εξοπλίστηκαν με αυτόν): περισσότερη ροπή! Η μέγιστη τιμή της βρίσκεται πλέον στα 2,4 kgm, έναντι των 2 kgm του Atlantic 250 και έρχεται και νωρίτερα -στις 5.750 σ.α.λ., έναντι των 6.500 σ.α.λ. Η ισχύς παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, ωστόσο, είναι καλύτερα μοιρασμένη, βελτιώνοντας αισθητά τη λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, εκεί που το μεγαλόσωμο Atlantic 250 σε άφηνε με ένα μικρό παράπονο. Οι επιταχύνσεις έρχονται άμεσα, αλλά όχι απότομα, ενώ μέχρι την τελική των 140 χλμ./ώρα, η ισχύς παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Φρένα: Συνεργάσιμα!
Το σύστημα πέδησης του Atlantic 300 καταφέρνει, χωρίς πολλά-πολλά, να ελέγξει τις επιβραδύνσεις και ακινητοποιήσεις που απαιτούνται στην πόλη, αλλά και έξω από αυτή. Μπροστά συναντάμε ένα δίσκο 240 χλστ. με πλευστή δαγκάνα τριών εμβόλων, ενώ πίσω, ο δίσκος των 190 χλστ. δέχεται την πίεση μιας μονοέμβολης δαγκάνας. Πάντως, το σημαντικότερο στοιχείο στα φρένα δεν είναι άλλο από το σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Χάρη σε αυτό, ο δείκτης της ενεργητικής ασφάλειας ανεβαίνει σημαντικά και το φρενάρισμα του μεγαλόσωμου Atlantic είναι πιο ισορροπημένο. Τέλος, σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται και η αίσθηση που προσφέρουν οι δύο μανέτες των φρένων.

Αναρτήσεις: Ευνοούν την άνεση
Ένα scooter όπως το Atlantic, που καυχιέται για τα επίπεδα άνεσης που προσφέρει, δεν θα μπορούσε να έχει σκληρές και άκαμπτες αναρτήσεις. Και, φυσικά, αυτό συμβαίνει με το scooter της Aprilia. Το πιρούνι και τα διπλά αμορτισέρ πίσω είναι μαλακά στη λειτουργία τους, ενώ δεν λείπει και η απαραίτητη προοδευτικότητα. Θα τερματίσουν, βέβαια, μία στο τόσο, ωστόσο, αυτό θα συμβεί όντως σπάνια, με δύο άτομα στη σέλα και μεγάλη λακκούβα στο οδόστρωμα. Παρά την… ενδοτική τους φύση, τα αμορτισέρ θα αποδειχθούν στιβαρά κάτω από πίεση. Δεν θα παραπονεθούν στη στροφή και θα επιτρέψουν στο Atlantic μεγαλύτερη κλίση από αυτή που θα του χρέωνες κοιτάζοντας τον όγκο του. Και το πιρούνι θα ικανοποιήσει και σε πιο ακραίες καταστάσεις, όπως σε απότομο φρενάρισμα. Η πληροφόρησή τους, από την άλλη, κυμαίνεται μάλλον στα μέσα επίπεδα της κατηγορίας. Η αίσθηση που θα αποκομίσει ο αναβάτης δεν είναι τέλεια, αλλά δεν θα αποτελέσει και πηγή σημαντικών παραπόνων.

Οδηγώντας: Άνετο και ισορροπημένο
Είναι λογικό κάποιος που βλέπει τον όγκο του Atlantic να περιμένει ράθυμη συμπεριφορά εκ μέρους του και απροθυμία να παραμείνει σταθερό κάτω από πίεση. Το scooter της Aprilia, όμως, απολαμβάνει να διασκεδάζει τέτοιου είδους εντυπώσεις. Άλλωστε, αποτελεί την ανανεωμένη εκδοχή του 250, ενός εκ των σταθερότερων και πιο ευέλικτων scooter της υποκατηγορίας των GT. Το προηγούμενο μοντέλο όχι μόνο ήταν σταθερό, αλλά μπορούσε να στρίψει υπό μεγάλη κλίση, χωρίς να παραπονεθεί. Το ίδιο απολαυστικό ζύγισμα έχει και το Atlantic 300, μέχρι ενός σημείου -η τοποθέτηση του νέου κινητήρα έχει αλλάξει ελάχιστα τις ισορροπίες. Παρά τις μαλακές αναρτήσεις που ευνοούν την άνεση και τις μεγάλες τιμές στα τεχνικά χαρακτηριστικά του, δίπλα στις διαστάσεις και το βάρος, το scooter της Aprilia μπορεί να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς μέσα στην πόλη -ακόμα και να πιεστεί. Το όριο της κλίσης στη στροφή θα αργήσει να έρθει και θα σε εκπλήξει ευχάριστα, αν έχεις στο νου σου τα όρια της κατηγορίας. Βέβαια, δεν πρόκειται να ξύσει το σταντ του στην άσφαλτο, αλλά θα παραμείνει σταθερό υπό μεγάλη κλίση. Οι σβέλτοι ρυθμοί που ευνοεί το ζύγισμα (και ο κινητήρας -μην ξεχνιόμαστε) του Atlantic υποστηρίζονται και από τα πολύ καλά φρένα του, τα οποία είναι συνεργαζόμενα. Η επιβράδυνση έρχεται γραμμικά και με πολύ καλή αίσθηση. Η ισχύς τους αρκεί και για ακαριαίο φρενάρισμα, ωστόσο, εκεί θα ακούσετε και τα μοναδικά παράπονα του πιρουνιού. Τέλος, έξω από την πόλη, το Atlantic θα κινηθεί σταθερά σε μεγάλες ταχύτητες (μέχρι την τελική των 140 χλμ./ώρα), χωρίς να αφήσει τον άνεμο να αποτελέσει θέμα για τον αναβάτη του.

Συμπέρασμα: Συνολικά καλύτερο
Με μοναδική εξαίρεση το ελάχιστα διαφορετικό ζύγισμα που προκάλεσε η αντικατάσταση του κινητήρα, το Atlantic 300 είναι καλύτερο του 250άρη προγόνου του. Είναι πιο ζωντανό, χάρη στην αυξημένη ροπή του κινητήρα, ενώ παραμένει στα ίδια επίπεδα σταθερότητας. Παρά το βάρος και τις διαστάσεις του, μπορεί να κινηθεί σβέλτα και να πιεστεί, χωρίς να προβληματίσει τον αναβάτη του. Επιπλέον, παραμένει ιδιαίτερα άνετο και πρακτικό. Τέλος, η τιμή του, στα 3.970 ευρώ, το καθιστά από τα φθηνότερα scooter της κατηγορίας του, γεγονός που δεν περνά απαρατήρητο.

 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ