Η αλλαγή ψυκτικού υγρού στις μοτοσικλέτες είναι μια σημαντική διεργασία που δεν πρέπει να αμεληθεί γιατί διαφορετικά μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον κινητήρα.
Πρόκειται για μια σχετικά εύκολη και απλή διαδικασία που δεν πρόκειται να σας απασχολήσει για πολλή ώρα. Οι κατασκευαστές προτείνουν αλλαγή ψυκτικών υγρών κάθε δύο χρόνια. Στο 90% των μοτοσικλετών, η αλλαγή ψυκτικού υγρού γίνεται από τη βίδα αποστράγγισης, η οποία βρίσκεται πάνω στην τρόμπα των ψυκτικών υγρών. Στις υπόλοιπες, γίνεται από το κολάρο (σωλήνας κυκλοφορίας).
1. Με κρύο κινητήρα, ανοίγουμε την τάπα του ψυγείου και εντοπίζουμε την τρόμπα του ψυκτικού υγρού.
2. Αφού εντοπίσουμε την τρόμπα του ψυκτικού υγρού, τοποθετούμε από κάτω το δοχείο αποβλήτων.
3. Ξεσφίγγουμε τη βίδα αποστράγγισης, ώστε να αδειάσει το σύστημα (προσοχή, υπάρχει χάλκινη ροδέλα, την οποία καλό θα ήταν να αντικαταστήσουμε με καινούργια). Μετά βιδώνουμε ξανά, προσέχοντας ώστε η δύναμη σύσφιξης να μην ξεπερνά το ένα κιλό.
4. Στο κάτω μέρος του υπάρχει το σωληνάκι διαστολής. Τοποθετούμε το δοχείο αποβλήτων κάτω από το δοχείο διαστολής και απλά βγάζουμε το σωληνάκι διαστολής και αφήνουμε να τρέξει το υγρό. Μετά επανατοποθετούμε το σωληνάκι. v
5. Βάζουμε ψυκτικό υγρό στο δοχείο έως το ανώτερο σημείο σύμφωνα με την ειδική ένδειξη. Τοποθετούμε πάλι το πλαστικό κάλυμμα.
6. Βάζουμε τον κινητήρα μπροστά για ένα λεπτό, ούτως ώστε να δουλέψει το σύστημα ψύξης, ενώ παράλληλα ελέγχουμε για τυχόν διαρροές. Σβήνουμε τον κινητήρα και ανοίγουμε πάλι την τάπα του ψυγείου για να ελέγξουμε τη στάθμη του υγρού.