net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Η αισθητική του Scarabeo ανέκαθεν ήταν ξεχωριστή στην κατηγορία του.

Το ντουλαπάκι στην ποδιά μπορεί να φιλοξενήσει αρκετά μικροπράγματα.

Πανέμορφη η σέλα, είναι από δέρμα και διαφέρει χρωματικά, ανάλογα με το μοντέλο.

O χώρος κάτω από τη σέλα είναι υπεραρκετός για ένα κράνος και διάφορα μικροπράγματα.

Πίνακας με άποψη αλλά και πολλές έξτρα λειτουργίες, όπως ρολόι, ένδειξη ημερομηνίας και service.

Ο ανταγωνισμός: Piaggio Beverly 250

Ο ανταγωνισμός: Peugeot Geopolis 250

ΜΤΧ: Aprilia Scarabeo 250

Το Scarabeo αποτελεί ένα από τα πιο ιδιαίτερα μοντέλα της Aprilia, καθώς ο χαρακτήρας του σε βάζει στον δικό του κόσμο, απομακρύνοντας σε από τη μουντάδα του καθημερινού μποτιλιαρίσματος.

 


Αισθητική Μοναδικό
Η αισθητική του Scarabeo ανέκαθεν ήταν ξεχωριστή στην κατηγορία του. Οι ρετρό γραμμές παραμένουν και φτάνουν στο αποκορύφωμά τους στο μπροστινό μέρος, όπου στο τιμόνι δεσπόζει το μεγάλο στρογγυλό φανάρι, σήμα κατατεθέν πια της σειράς. Επιπλέον, οι μεγάλες επιφάνειες και οι λιτές γραμμές το κάνουν ξεχωριστό ανάμεσα σε όλα αυτά τα scooter με την επιθετική εμφάνιση. Τέλος, υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες, όπως η πανέμορφη σέλα, σε διαφορετικό χρώμα, ανάλογα με το χρωματισμό του scooter, αλλά και το γεγονός ότι το εσωτερικό της ποδιάς είναι βαμμένο. Σύγχρονος, διατηρώντας, ωστόσο, την ισορροπία ανάμεσα στην κλασσική και τη φρέσκια αισθητική είναι και ο πίνακας ελέγχου. Με λίγα λόγια, η συνολική αισθητική του Scarabeo δε μπορεί να χαρακτηριστεί απόλυτα ρετρό ή σύγχρονη. Οι Ιταλοί έχουν προικίσει το scooter τους με στοιχεία και από τις δύο φιλοσοφίες και το Scarabeo έχει δέσει τα ετερόκλητα στοιχεία αυτά με έναν τρόπο φυσικό και μοναδικό.

Χώροι / Άνεση Δεν αφήνει παράπονα!
Κάτω από τη σέλα μπορεί να χωρέσει ένα μεγάλο full face κράνος και αρκετά μικροπράγματα ή ακόμη κι ένας μεγάλος χαρτοφύλακας τύπου A3. Χώρο συναντάμε και σε ένα ντουλαπάκι στην ποδιά, ωστόσο, δεν είναι όσο μεγάλο φαίνεται και θα χωρέσει λίγα πράγματα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, τέλος, και το γάντζο στην ποδιά, το γεγονός όμως, ότι η τελευταία δεν είναι επίπεδη, δεν του προσδίδει μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες. Μπορεί, λοιπόν, στην ποδιά να μη χωράει μια μεγάλη τσάντα, ωστόσο, υπάρχει άφθονος χώρος για τα πόδια. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με τη μεγάλη σέλα και την όρθια θέση που δίνει το σωστά τοποθετημένο τιμόνι, ο αναβάτης θα αισθανθεί πολύ άνετα, ακόμη κι αν το ύψος του ξεπερνά το μέσο όρο. Άνετα θα αισθανθεί από την πρώτη στιγμή και ο συνεπιβάτης, στον οποίο αναλογεί ένα μεγάλο μερίδιο φαρδιάς και μαλακής σέλας, δύο εργονομικά τοποθετημένες χειρολαβές και δύο αναδιπλούμενα μαρσπιέ.

Στο δρόμο Μπες στο ρυθμό του
Στην πόλη το Scarabeo θα κινηθεί άνετα και με αξιώσεις. Ο κινητήρας του έχει αρκετή δύναμη και εκμεταλλεύεται μεγάλο μέρος της από χαμηλά. H δύναμή του είναι ικανή να κινήσει με άνεση και σβελτάδα τα 169 κιλά του, μέσα σε κίνηση ή ανοιχτούς δρόμους. Το μοναδικό πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει ο αναβάτης είναι η μικρή μείωση της σταθερότητας στις πολύ μικρές ταχύτητες (π.χ. κινούμενο ανάμεσα σε αυτοκίνητα), καθώς και σε ανώμαλους δρόμους, εξαιτίας της ελλιπούς πληροφόρησης που έρχεται από το πιρούνι. Έξω από την πόλη, μοιάζει σαν να βρίσκεται στο φυσικό του χώρο, αρκεί να μην το παρακάνεις σε όσα ζητάς από αυτό. Στο κάτω-κάτω δε μιλάμε για τουριστικό χαρακτήρα αλλά για… αποδραστικό. Η έλλειψη ζελατίνας είναι αυτή που πρώτη θέτει τα όρια, καθώς στην τελική ταχύτητα του Scarabeo (το ταχύμετρο θα δείξει σχετικά εύκολα τα 140 χλμ./ώρα) οι ριπές αέρα ενοχλούν αρκετά αναβάτη και συνεπιβάτη. Επιπλέον, κάπου εκεί θα εμφανιστούν και μερικά μικροπροβλήματα στη σταθερότητα – αναμενόμενη εξέλιξη, κατά τη γνώμη μας, που δεν χρήζει προβληματισμού.

Συμπέρασμα Μια ευχάριστη και ξεχωριστή πρόταση
Πρόκειται, λοιπόν, για ένα ιδιαίτερα πρακτικό μοντέλο, το οποίο είναι σχεδιασμένο ώστε να κινείται με άνεση στην πόλη και εκτός αυτής. Μπορεί να αποδειχθεί σβέλτο και γρήγορο σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, δε μιλάμε για ένα sport scooter, οπότε η πίεση πάνω του πρέπει να είναι μετρημένη. Αν κάποιος έπρεπε να βρει τις ιδανικές συνθήκες για το νέο Scarabeo 250 i.e., αυτές θα βρίσκονταν σε μια καλοκαιρινή απόδραση, χωρίς άγχος, πίεση, οριακές κλίσεις ή τελικές ταχύτητες. Και στη χειμωνιάτικη μουντάδα που προηγείται της άφιξης στο γραφείο, ωστόσο, το scooter της Aprilia θα δώσει έναν πρακτικό και ευχάριστο τόνο.

Τι να προσέξετε
Καλό είναι να ξεκινήσετε από έναν ενδελεχή έλεγχο στα πλαστικά του, τα οποία μπορούν να φανερώσουν μια πτώση του scooter. Επιπλέον, μην αμελήσετε να ελέγξετε την κατάσταση του ιμάντα της τελικής μετάδοσης, καθώς και την κατάσταση των τακακιών στα φρένα.

Τι να αλλάξετε
Το πρώτο που ίσως χρειαστεί να προσθέσετε πάνω στο Scarabeo 250, σε περίπτωση που σκοπεύετε να το χρησιμοποιήσετε σε εξορμήσεις εκτός πόλης, είναι μια ζελατίνα, η οποία θα προστατεύει από τον αέρα. Επιπλέον, σε περίπτωση που δεν είστε ικανοποιημένοι με τους χώρους του scooter, μπορείτε να τοποθετήσετε ένα top case.

Ο ανταγωνισμός

Piaggio Beverly 250
To Beverly 250 της Piaggio δε διαθέτει τις ιδιαιτερότητες του Scarabeo (ειδικά στον σχεδιαστικό τομέα), έχει καταφέρει, όμως, να ξεχωρίσει με το παραπάνω. Το δημοφιλέστερο scooter στην ελληνική αγορά είναι ένα αστικό εργαλείο με μεγάλους τροχούς και μεγάλες πρακτικές δυνατότητες. Ο Quasar κινητήρας των 244 κ.εκ. είναι ίδιος με αυτόν του Scarabeo και η λειτουργία του ικανοποιεί όχι μόνο μέσα στην πόλη, αλλά κι έξω από αυτή. Μοναδικό μειονέκτημά του είναι οι μικροί χώροι.

Peugeot Geopolis 250
Ένα ακόμη scooter που βασίζεται στο τρίπτυχο «μεγάλοι τροχοί – ευελιξία – πρακτικότητα». Αυτό που κάνει το Geopolis να ξεχωρίζει είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η συμπεριφορά του υπό (λογική) πίεση. Όπως και τα Scarabeo και Beverly, το Geopolis διαθέτει τον Quasar των 244 κ.εκ. και τροχούς 16 ιντσών. Όπως και στην περίπτωση του Beverly, όμως, οι χώροι είναι σαφώς μικρότεροι από αυτούς του Scarabeo.

 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ