LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το ιδανικά κατανεμημένο βάρος και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού σας δίνουν την δυνατότητα να ελιχθείτε με απίστευτη ακρίβεια και ταχύτητα

Ιδιαίτερα πολιτισμένο και ήσυχο στη λειτουργία του συνδυάζεται με ένα άψογο CVT κιβώτιο

Με νορμάλ ταχύτητες, αυτό που θα τραβήξει την προσοχή του αναβάτη είναι η υψηλή ποιότητα κύλισης που προσφέρουν οι ποιοτικές αναρτήσεις.

Καντράν…κατράμι, λευκά νούμερα, κατακόκκινες βελόνες. Όμορφος φωτισμός για τα όργανα του SH, που φέρουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Για τα βασικά ο χώρος κάτω από τη σέλα και το ντουλαπάκι με παροχή ρεύματος στην ποδιά αρκούν. Για το κράνος υπάρχει το top case.

Στις διαφορές από την απλή έκδοση περιλαμβάνεται και ο χρωματικός συνδυασμός λευκό-μαύρο.

Δοκιμή: Honda SH 300i R

Με νέα χρώματα υποδέχτηκε το SH 300i το 2012. Αυτά τα νέα χρώματα ήταν και η αφορμή για να θυμηθούμε όλα τα στοιχεία που το κατατάσσουν στα κορυφαία scooter της μεσαίας κατηγορίας.

 
Τιμή: 5.590 ευρώ
+: Επιδόσεις, συμπεριφορά, ποιότητα
-: Τιμή αγοράς

Χρώματα: λευκό-μαύρο, χαλκί-καφέ, μαύρο, λευκό, ασημί, μπλε (όλα μεταλλικά)

Αισθητική: Νέο χρώμα, νέα έκδοση
Η σχεδίαση του SH, διαπνέεται από τη φιλοσοφία της Honda που είναι κοινή για όλα τα μοντέλα της που απευθύνονται στο λεγόμενο μέσο αναβάτη. Σοβαρές γραμμές και επιφάνειες χωρίς πολλά «φρου-φρου και αρώματα» που ποντάρουν περισσότερο στη διαχρονικότητα και τη κομψότητα παρά στον εντυπωσιασμό. Η εμφάνισή του, λοιπόν, μπορεί να μη ξεσηκώνει, σίγουρα, όμως, δεν θα ενοχλήσει το μάτι κανενός με την ισορροπία στους όγκους να αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό της. Ωστόσο ο νέος, για το 2012, χρωματικός συνδυασμός που ονομάζεται «‘Sporty’ Pearl Cool White with Mat Cynos Grey Metallic» και το γράμμα R που έχει προστεθεί στο όνομά του, δίνουν μία διαφορετική και πιο σπορ διάσταση στο SH και σε συνδυασμό με κάποιες μικρές αλλά χαρακτηριστικές λεπτομέρειες (κόκκινα λογότυπα και ραφές για τη σέλα μόνο για αυτή την έκδοση) το κάνουν να δείχνει σαφώς πιο δυναμικό και ξεχωριστό. Ελαφρώς «αγωνιστικό» θα τον χαρακτηρίζαμε τον χρωματικό συνδυασμό που ταιριάζει απόλυτα στην εμφάνιση του SH αλλά και στις επιδόσεις του.

Εργονομία/Χώροι: Έρχεται στα μέτρα σου
Το SH είναι από εκείνα τα scooter που «κουμπώνεις» επάνω του, ανεξάρτητα από το σωματότυπό σου. Η σέλα, φέρει εξαιρετικό αφρώδες και ποιοτική αντιολισθητική επένδυση και δεν θα κουράσει ακόμη και μετά από πολλά χιλιόμετρα είτε στην κίνηση είτε στον αυτοκινητόδρομο. Ο συνεπιβάτης νιώθει επίσης πολύ άνετα και πέρα από τα μεγάλα αναδιπλούμενα μαρπσιέ και τις πρακτικές χειρολαβές της σχάρας έχει στη διάθεσή του και το μαξιλαράκι του top case που αυξάνει τα επίπεδα της άνεσης. Στην έκδοση με το top box το SH τα καταφέρνει πολύ καλά και στο θέμα των αποθηκευτικών χώρων, αφού σε αυτό θα χωρέσει με άνεση ένα κράνος κλειστού τύπου. Κάτω από τη σέλα θα βολέψετε μόνο τα απολύτως απαραίτητα, ενώ χώρο θα βρείτε και στο αριστερό ντουλαπάκι της ποδιάς, το οποίο φέρει και παροχή για τη φόρτιση του κινητού ή του GPS. Τέλος, στις μεταφορικές δυνατότητες του SH συνεισφέρει και η επίπεδη ποδιά με το γάντζο.

Διαφορές έκδοσης «R»
-Χρωματικός συνδυασμός λευκό-μαύρο
-Μαύρες ζάντες (ασημί στα απλά)
-Μαύρες μπότες πιρουνιού
-Μαύρα πλαστικά καρίνας
-Μαύρα πλαστικά σε τιμόνι και ρύγχος
-Κόκκινες ραφές στη σέλα
-Κόκκινο λογότυπο SH300i
-Κόκκινο λογότυπο Honda στο ρύγχος
-Μαύρη σχάρα

Κινητήρας: Μηχανική σφεντόνα
Μπορεί να μην ενθουσιάζει τόσο με τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, αλλά στην πράξη, το μοτέρ το SH, δείχνει να μην έχει αντίπαλο. Ιδιαίτερα πολιτισμένο και ήσυχο στη λειτουργία του συνδυάζεται με ένα άψογο CVT κιβώτιο με το αποτέλεσμα, για τα δεδομένα της κατηγορίας, να είναι απλά αψεγάδιαστο. Πολύ γρήγορες και προοδευτικές επιταχύνσεις από στάση αλλά και εν κινήσει με ένα ή δύο άτομα στη σέλα με την ισχύ να κάνει αισθητή την παρουσία της σε όλη την κλίμακα του ταχύμετρου. Τα 120 χλμ./ ώρα τα έχει για πλάκα, πανεύκολα έρχονται και τα 140, ενώ με λίγη υπομονή θα «κοφτάρει» λίγο πριν την ένδειξη των 160. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα «ταπεινό» μεσαίο scooter;

Φρένα: Σωτήριος συνδυασμός
Για τα εξαιρετικά φρένα του ιαπωνικού scooter δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Χάρη στη συνδυασμένη λειτουργία τους αλλά και την παρουσία του ABS θα σταματήσουν το SH γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Το μόνο παράπονο που έχουμε να κάνουμε αφορά την αίσθηση που δίνουν στον αναβάτη εξαιτίας κυρίως της μεγάλης νεκρής διαδρομής που παρουσιάζουν οι μανέτες. Η λύση σε αυτό είναι απλά να το αγνοήσετε (ούτως ή άλλως συνηθίζεται μετά από μία χρονική περίοδο) και να στηριχτείτε στην αδιαμφισβήτητη αποτελεσματικότητά τους. Να είστε σίγουροι ότι κάθε φορά που τα χρησιμοποιείτε θα βγαίνετε κερδισμένοι.

Πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα – Ολοκληρωμένο πακέτο
Το ατσάλινο πλαίσιο του SH δρα σαν ένα ενιαίο κομμάτι, είτε κινείσαι μέσα στην πόλη με 2 χλμ./ώρα και συνεπιβάτη είτε στην εθνική κοντά στην τελική του. Εντός των τειχών, το πολύ καλό ζύγισμα κρύβει εξαιρετικά το βάρος και σε συνδυασμό με το «κοφτερό» τιμόνι και το μικρό του πλάτος μπορείς να κινηθείς με εκπληκτικές ταχύτητες ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Οι αναρτήσεις, χωρίς να είναι μαλακές και παρά τη σχετικά μικρή τους διαδρομή, φιλτράρουν σωστά τις ανωμαλίες και προσφέρουν πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης. Ακόμη και στην σπάνια περίπτωση που θα τερματίσουν το κάνουν με τέτοιο τρόπο που δεν θα ενοχλήσει τους επιβαίνοντες.

Στο δρόμο: Ιαπωνικός Χαμαιλέων
Όπως ακριβώς αυτή η μικρή σαύρα μπορεί να αλλάζει το χρώμα του δέρματός της ανάλογα με το περιβάλλον,έτσι και το SH μπορεί να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις και ορέξεις του αναβάτη του. Θέλετε να κινηθείτε χαλαρά στο κέντρο της πόλης και να απολαύσετε τη βόλτα σας με το έτερο ήμισυ; Κανένα πρόβλημα για το μοντέλο της Honda που ανταποκρίνεται με υψηλή ποιότητα κύλισης από τις αναρτήσεις, αθόρυβη λειτουργία από τον κινητήρα και πολιτισμένες επιταχύνσεις χάρη στην άριστη λειτουργία του ψεκασμού. Είστε μόνος, βιάζεστε και θέλετε να φτάσετε γρήγορα στον προορισμό σας; Το SH σας κλείνει πονηρά το μάτι βγάζει φτερά και με το γκάζι στο στοπ του γίνεται καπνός σε κάθε φανάρι αφήνοντας γρήγορα πίσω του ΟΛΟΥΣ τους άλλους ανυποψίαστους χρήστες του δρόμου. Μιλήσαμε για ανυποψίαστους χρήστες γιατί υπάρχουν και οι υποψιασμένοι, εκείνοι που ξέρουν τι μπορεί να κάνει το SH μέσα στην κίνηση. Αυτοί λοιπόν θα προσπαθήσουν να σας κυνηγήσουν, αν έχουν μεγάλη μοτοσικλέτα μάλλον θα σας περάσουν στην ευθεία, αλλά γρήγορα θα εγκαταλείψουν κάθε προσπάθεια να επιβληθούν, εφόσον μιλάμε για το κέντρο της πόλης με το γνωστό του μποτιλιάρισμα. Και αυτό γιατί το SH δεν θα μειώσει καθόλου την ταχύτητά του περνώντας ανάμεσα από τα αυτοκίνητα χάρη στη λεπτή του σιλουέτα, το ιδανικά κατανεμημένο βάρος και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού που σας δίνουν την δυνατότητα να ελιχθείτε με απίστευτη ακρίβεια και ταχύτητα. Παράλληλα, τα εξαιρετικά σε απόδοση φρένα είναι πάντα έτοιμα να δείξουν τα δόντια τους κάθε φορά που ο δρόμος μπροστά σας θα κλείσει απροειδοποίητα με το ABS λειτουργεί μόνο όταν πραγματικά χρειαστεί. Το εξαιρετικό σύνολο που ονομάζεται SH δείχνει τα χαρίσματά του και σε δρόμο με στροφές εκεί όπου συντελείται και η τρίτη μεταμόρφωση του. Η γρήγορη οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο σαφώς και βρίσκεται μέσα στις δυνατότητές του και εφόσον το οδόστρωμα είναι καλής ποιότητας δεν θα δυσκολευτεί να καθόλου να πάρει μεγάλες κλίσεις προσφέροντας παράλληλα σιγουριά στον αναβάτη του. Η τέταρτη μεταμόρφωση το scooter της Honda είναι και η λιγότερο πετυχημένη ή για να το θέσουμε καλύτερα, ημιτελής. Μιλάμε φυσικά για την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο όπου η προστασία από τον αέρα είναι ελλιπής αφού η σχεδίαση του SH έγινε με γνώμονα την κίνηση μέσα στην πόλη. «Υπεύθυνος» για αυτό είναι και ο εξαιρετικός κινητήρας που στέλνει με ευκολία τη βελόνα του ταχύμετρου πάνω από τα 140 χλμ./ώρα κάθε φορά που ο αναβάτης ανοίγει το γκάζι μέχρι το στοπ του. Η λύση βρίσκεται στον κατάλογο αξεσουάρ της Honda με τη μορφή ψηλής ζελατίνας. Με την τοποθέτησή της ολοκληρώνεται και αυτή η μεταμόρφωση και το SH μπορεί κάλλιστα να παίξει το ρόλο του μικρού ταξιδευτή και να σας μεταφέρει με άνεση και ταχύτητα και στον αυτοκινητόδρομο ακόμη και σε αποστάσεις που ξεπερνούν τα 200 χλμ. «πήγαινε-έλα».

Συμπέρασμα -Έχει τη χάρη αλλά και το χρώμα
Το SH είναι αδιαμφισβήτητα ένα scooter κορυφής. Έχει όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για να κινηθεί κάποιος γρήγορα και με ασφάλεια καθημερινά στο κέντρο της πόλης, τα οποία είναι μάλιστα ενισχυμένα σε τέτοιο βαθμό που δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για παράπονα. Τα δύο νέα χρώματα που πρόσθεσε η Honda στην παλέτα του SH του ταιριάζουν απόλυτα, με το λευκο-μαύρο συνδυασμό του μοντέλου της δοκιμής να τονίζει ιδανικά τη γνωστή αλλά «κρυμμένη» χρωματικά σπορ πτυχή του χαρακτήρα του. Η τιμή, μάλιστα, της έκδοσης R είναι μόλις 100 ευρώ υψηλότερη από του απλού μοντέλου με ABS και top case στον εξοπλισμό του. Μπροστά στα 5.500 ευρώ που κοστίζει το SH φαντάζουν λίγα. Οι πιο «ανήσυχοι», μάλλον θα καλύψουν τη διαφορά για να αποκτήσουν ένα ξεχωριστό και παράλληλα κορυφαίο scooter.

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ