+: Κατανάλωση, κράτημα, αποθηκευτικοί χώροι
-: Μαλακές αναρτήσεις, μικρή τελική
Εδώ και μερικούς μήνες, το Vision 110 γράφει το δικό του κομμάτι ιστορίας, στο χώρο του ελληνικού δικύκλου. Ένα απίστευτα οικονομικό σε τιμή αγοράς αλλά και κατανάλωση μικρό scooter από τη Honda, με 110 κυβικά, και μικρούς τροχούς 14 ιντσών. Πρωτοεμφανίστηκε τον Ιανουάριο του 2012 σημειώνοντας 35 ταξινομήσεις. Το Φεβρουάριο έκανε 19. Και το Μάρτιο 33. Τον Απρίλιο ανέβηκε στις 42. Και το Μάιο έκανε νέο ρεκόρ με 46 ταξινομήσεις. Τότε… τι έπαθε τον Ιούνιο και έπεσε στις 17; Μα φυσικά, γιατί κατέφθασε στη χώρα μας το μεγάλο –σε τροχούς- αδελφάκι του, με μπροστινή ζάντα 16 ιντσών (η πίσω παραμένει στις 14 ίντσες), που έκανε με το καλημέρα 36 ταξινομήσεις! Και εις ανώτερα.
Η γοητεία του μεγάλου τροχού
Στην Ελλάδα, έχουμε έρωτα με τις ίντσες. Όσο πιο πολλές, τόσο το καλύτερο. Άλλωστε περηφανευόμαστε για τις λακκούβες μας, τα σαμαράκια μας, και τις πάσης φύσης ανωμαλίες του οδοστρώματος μας. Κι αν οι Αμερικάνοι, που έχουν λατρεία με τα πολλά κυβικά, λένε για τον κινητήρα «δεν υπάρχει υποκατάστατο για τις κυβικές ίντσες», τότε οι Έλληνες λένε αντίστοιχα για τους τροχούς «δεν υπάρχει υποκατάστατο για τις ίντσες». Δηλαδή, τι να την κάνω την αυξημένη ευελιξία των 12, 13 και 14 ιντσών, όταν πρέπει να έχω το μάτι γαρίδα για τρύπες, μην τυχόν και με καταπιούν. Μπορεί να υπερβάλλουμε λίγο, ώστε να σας περάσουμε με πειθώ το επιχείρημα μας, αλλά κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την έξτρα άνεση που προσφέρει ένας μεγάλος τροχός. Βλέπετε, ο μεγάλος τροχός έχει τα εξής προτερήματα:
· Μεγαλύτερη παραμόρφωση κατά την κρούση σε σαμάρι, και ταυτόχρονα καλύτερη απορρόφηση του χτυπήματος.
· Λιγότεροι κραδασμοί στα χέρια και το σώμα του αναβάτη, και πιο ξεκούραστη οδήγηση σε κακό οδόστρωμα.
· Καλύτερος έλεγχος στο όριο της πρόσφυσης, όταν ο τροχός είναι έτοιμος να γλιστρήσει.
· Λιγότερο απότομο, πιο σταδιακό, και κατά συνέπεια πιο ελεγχόμενο γλίστρημα, όταν γλιστρήσει ο μπροστινός τροχός.
· Μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές, με αυξημένη ασφάλεια.
Συνοψίζοντας μεγαλώνοντας τη διάμετρο των τροχών αυξάνεται η άνεση, βελτιώνεται η οδική συμπεριφορά, αλλά και η οδική ασφάλεια. Το γεγονός αυτό έχει μάλιστα περάσει στη συνείδηση των Ελλήνων αναβατών, αν κρίνουμε από τις ταξινομήσεις των scooter, αφού τα… πανοραμικά 16ιντσα μεγάτροχα scooter κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στις ταξινομήσεις.
Ιδιορρυθμία. Μπροστά 16άρης, πίσω 14άρης!
Προσοχή! Ενώ στην αρχή νομίζαμε πως το Vision θα είχε και τους 2 τροχούς αλλαγμένους, στις 16 ίντσες, τελικά, ο δαιμόνιος γραφίστας του Moto-Τρίτη Στέλιος Τσιμπίδης ανακάλυψε πρώτος την αλήθεια, όταν είδε το Vision παρκαρισμένο στο γκαράζ του περιοδικού. Όχι φίλοι μου, η Honda δεν άλλαξε και τους δύο τροχούς. Μπορεί το press kit να αναφέρει «available in both 14" and 16" wheel versions», δηλαδή «διαθέσιμο σε εκδόσεις 14 και 16 ιντσών», όμως στην έκδοση με τον μπροστινό τροχό των 16 ιντσών ο πίσω παραμένει στις 14 ίντσες, ώστε να μην μικρύνει ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα!
Οι διαφορές του Vision 16” από το Vision 14”
Με την προσθήκη του 16άρη τροχού μπροστά, είχαμε τις εξής αλλαγές.
· Αυξήθηκε το ύψος σέλας. Από τα 760χλστ. του Vision 14”, φτάσαμε τα 778χλστ. στο Vision 16”. Μπορεί η αύξηση να ακούγεται απειλητική, όμως στην πραγματικότητα, οι μαλακές αναρτήσεις βυθίζουν το scooter όταν ανεβείτε, χαμηλώνοντας το.
· Αυξήθηκε το χαμηλότερο ύψος του scooter, στο κάτω μέρος της ποδιάς, από τα 128χλστ. του Vision 14”, στα 144χλστ. στο Vision 16”. Αυτό μεταφράζεται σε ακόμα πιο εύκολο ανέβασμα/κατέβασμα σε πεζοδρόμιο, αφού θα βρείτε πλέον δυσκολότερα κάτω. Αυξημένα όμως κατά 52χλστ. είναι το μήκος, αλλά και το ύψος του scooter, κατά 23χλστ..
· Το προφίλ των ελαστικών δεν άλλαξε, αφού από 80/90-14 μπροστά και 90/90-14 πίσω στο 14ιντσο Vision, έγινε 80/90-16 μπροστά και 90/90-16 πίσω. Ψηλό προφίλ, που ενδείκνυται για χρήση πόλης, και απορροφά ακόμα περισσότερους κραδασμούς.
· Στη γεωμετρία τώρα, αυξήθηκαν το μεταξόνιο από τα 1.256χλστ. του 14” στα 1.284χλστ. του 16”, η γωνία κάστερ από 26,3ο στις 27ο, ενώ το ίχνος μειώθηκε κατά 13 χιλιοστά, από τα 83χλστ. του 14” στα 70 του 16”, αλλά και το μήκος του scooter κατά 37χλστ., και το ύψος κατά 27χλστ.. Και προστέθηκε ένα κιλό βάρος μπροστά.
Τα καλύτερα Adventure στα 300cc με κάτω από 6.500 ευρώ
Kawasaki W230 και Meguro S1: ρετρό αντίδοτο στα σκούτερ με 20 ίππους
Υamaha R125 2025: Μέτρηση κλίσης, νέα χρώματα και Euro5+
Κινέζικες μοτοσυκλέτες μόνο στο όνομα ή και στη χάρη;
Vespa Primavera Elettrica - Test
Test Tucano Urbano Bibwarm: Θερμαινόμενη λαιμουδιέρα σπό 60 ευρώ
ESF E-Ride Liberty: Χωρίς άδεια οδήγησης και με αυτονομία 50 χιλιομέτρων
Νέες πληροφορίες για την αγωνιστική Ducati του 2027
Από το γραφείο στο 24hrs Hellas Rally με Suzuki V-STROM 800 DE
Σαρώνει στις πωλήσεις η Yamaha MT-09 Υ-ΑΜΤ
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr