LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ευέλικτο και υπάκουο στις στροφές το Versys χάρη στη γρήγορη γεωμετρία του πλαισίου και το κοντό μεταξόνιο των 1.415 χλστ.

Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και θα επιβραδύνουν γρήγορα το Versys ακόμη και από μεγάλες ταχύτητες.

Οι αναρτήσεις δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με την απορρόφηση των ανωμαλιών και θα κρατήσουν ξεκούραστο τον αναβάτη.

Στον πίνακα οργάνων κυριαρχεί το λευκό στροφόμετρο που δίνει μία σπορ νότα. Πλήρεις και ευανάγνωστες οι ενδείξεις τους.

Το δικύλινδρο μοτέρ διακρίνεται για τις πολύ δυνατές μεσαίες, αλλά και τη χαμηλή του κατανάλωση.

Κawasaki Versys 650 07-09

Για να δημιουργήσει το Versys, η Kawasaki έριξε σε ένα μπολ ένα πολύ μικρό off και ένα τεράστιο ON, τα ανακάτεψε πολύ καλά και τα έβαλε στο φούρνο. Αυτό που βγήκε ήταν μία πολύ πετυχημένη μοτοσικλέτα.

 

Η μοτοσικλέτα της ιαπωνικής εταιρείας καταφέρνει να ξεχωρίζει σε αυτό τον τομέα ακόμη και σήμερα και παρά την έλευση του ανανεωμένου μοντέλου. Υπεύθυνη για αυτό είναι φυσικά η σχεδίαση του φέρινγκ και ακόμη περισσότερο αυτή του προβολέα που ξεφεύγει αρκετά από τα συνηθισμένα μοτίβα και δίνει έναν ιδιαίτερο τόνο στη μοτοσικλέτα της Kawasaki. Είτε αρέσει είτε όχι, το μόνο σίγουρο είναι ότι, δεν περνά απαρατήρητη. Άλλωστε, η ιαπωνική εταιρεία είχε την ευκαιρία να αλλάξει ριζικά την εμφάνιση του μοντέλου της, κατά την ανανέωσή του πριν από δύο χρόνια, κάτι που τελικά δεν έπραξε.

Δεν το έκανε και αυτό σημαίνει ότι, η ιδιαιτερότητα της σχεδίασής του Versys έχει γίνει όχι μόνο αποδεκτή από το κοινό, αλλά επικροτείται κιόλας. Η υπόλοιπη μοτοσικλέτα είναι σαφώς πιο εύπεπτη και από συγκεκριμένες γωνίες καταφέρνει να εντυπωσιάσει. Η εξάτμιση έχει τοποθετηθεί κάτω από τον κινητήρα, όπως ακριβώς και στο ER-6 πάνω στο οποίο βασίζεται, με αποτέλεσμα η ουρά να δείχνει ιδιαίτερα λεπτή και αθλητική. Άλλη όμορφη λεπτομέρεια στο σύνολο είναι η παράκεντρη τοποθέτηση του αμορτισέρ αλλά και ο ασύμμετρος σχεδιασμός του ψαλιδιού που κλέβει την παράσταση. Τύπου μπανάνα από την αριστερή, κλασικό με ενισχυτική γέφυρα από τη δεξιά όπως σε πιο «μάχιμες» κατασκευές, είναι πραγματικά εντυπωσιακό και ένα από τα highlights του ιαπωνικού μοντέλου.


Εργονομία/χώροι: Χωρίς ενστάσεις
Η καθημερινή μετακίνηση βρίσκεται σίγουρα στο μενού του Versys και αυτό είναι κάτι που το καταλαβαίνει αμέσως όποιος καθίσει επάνω του. Τo τιμόνι είναι φαρδύ και τα χέρια πέφτουν ξεκούραστα πάνω του, ενώ η σέλα διαθέτει ποιοτικό αφρώδες και θα αποδειχθεί άνετη για τους περισσότερους αναβάτες εκτός από τους πολύ μεγαλόσωμους που θα τη βρουν λίγο κοντή. Τους τελευταίους θα προβληματίσει ελαφρώς το ύψος των μαρσπιέ καθώς έχουν τοποθετηθεί κοντά στη σέλα και δημιουργούν μικρές γωνίες στα γόνατα. Αν βέβαια η σπορτίφ αίσθηση είναι το ζητούμενο, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Για τη σέλα και για τον συνεπιβάτη περίπου τα ίδια ισχύουν. Άλλος ένας τομέας, όπου το μοντέλο της Kawasaki ξεχωρίζει είναι αυτός της ποιότητας κατασκευής, με την ποιότητα της βαφής των μεταλλικών και των πλαστικών μερών αλλά και την συναρμολόγηση να κυμαίνονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.

Στο δρόμο: Ευχάριστο και πολυπρόσωπο
Οι μαζεμένες διαστάσεις και η όρθια θέση οδήγησης επιτρέπουν στο Versys να αποτελεί το καθημερινό σας εργαλείο. Σύμμαχο θα βρείτε, τόσο τον προοδευτικό συμπλέκτη, όσο και τη γλυκιά απόδοση του ισχυρού δικύλινδρου κινητήρα που επιτρέπει την κίνηση ακόμη και με μεγαλύτερη, από την ιδανική, σχέση στο κιβώτιο. Δεν θα σκορτάρει χαμηλά, ωστόσο, στις υψηλές στροφές θα περάσει κάποιους υψίσυχνους κραδασμούς στα χέρια και τα μαρσπιέ του αναβάτη. Τα φρένα αποδεικνύονται πολύ δυνατά, η αίσθηση όμως στη μανέτα θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Φυσικά, εννοείται ότι, το Kawasaki δεν θα πει όχι ούτε στα ταξίδια. Οι άνετες αναρτήσεις και η πλούσια ροπή του οικονομικού κινητήρα βοηθούν τα μέγιστα και το μόνο που θα κρατήσει τη μέση ωριαία κοντά στα 140 χλμ./ώρα είναι η κοντή ζελατίνα που αφήνει το πάνω μέρος του αναβάτη εκτεθειμένο. Στο χώμα, οι τροχοί των 17 ιντσών και το ασφάλτινο set up των αναρτήσεων θα επιτρέψουν στο Versys να κινηθεί λίγο πιο άνετα από μία street μοτοσικλέτα, αλλά τίποτα παραπάνω. Το μικρό off που λέγαμε στην αρχή…

Συμπέρασμα: Καθημερινό και ταξιδιάρικο 
Ως μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα, το Versys αποτελεί μία άριστη επιλογή για αυτόν που έχει το βλέμμα του στραμμένο στην καθημερινή μετακίνηση, αλλά και σε μικρά και μεγάλα ταξίδια. Ακόμη και αν το επιλέξετε ως την πρώτη σας μοτοσικλέτα, δεν θα απογοητευτείτε, λόγω της φιλικότητας που το διακρίνει σε όλους τους τομείς. Στην εθνική θα τα καταφέρει μία χαρά, στις στροφές δεν θα πει όχι, ενώ θα μπει και στο χώμα, αλλά με προσοχή, λόγω του streetάδικου χαρακτήρα του.

Τι να προσέξετε
Ένα από τα σημαντικά όπλα που έχει να επιδείξει το Versys είναι η αντοχή του στο χρόνο και η αξιοπιστία των μηχανικών του μερών. Προσοχή μόνο στο λάδι που «τσιμπάει» ο κινητήρας του, όταν ζορίζεται για μεγάλα διαστήματα. Περιπτώσεις που σηκώνουν αμφιβολία, καλύτερα να αποφεύγονται.

Τι να αλλάξετε
Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που χρήζουν βελτίωσης στο μοντέλο της Kawasaki είναι η προστασία που προσφέρει στον αναβάτη του. Με σχετικά λογικό κόστος μπορείτε να προχωρήσετε στην τοποθέτηση μίας ψηλότερης ζελατίνας ή μίας δεύτερης πιο μικρής που θα θέσετε πάνω στην εργοστασιακή.

TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ     
Κινητήρας 4Τ, 2Κ, Υ/Ψ, 8β
Κυβισμός (κ.εκ.) 649
Ιπποδ.(ίπποι/σ.α.λ.) 63/ 8.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 6,2/6.800
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 19
Κατ. (λτ./100 χλμ.) 5,5
Τελική (χλμ./ώρα) 210
Εκκίνηση Μίζα 
Μήκος (χλστ.) 2.125
Πλάτος (χλστ.) Δ.Α.
Ύψος σέλας (χλστ.) 840
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.415
Βάρος (κιλά) 181
Ελαστικό μπροστά 120-70/17
Ελαστικό πίσω 160/60-17
Φρένα μπροστά 2Δ, 300 χλστ.
Φρένα πίσω Δ, 220 χλστ
Τιμή 4.100-4.900 ευρώ

 

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ