Από το 2008 που κυκλοφόρησε, το Citycom 300i έγινε best-seller, ενώ συνεχίζει να πουλάει εντυπωσιακά καλά μέχρι και σήμερα. Πλέον δέχθηκε και την προσθήκη συστήματος CBS στα φρένα του.
Είχα δοκιμάσει το Citycom το 2008, και είχα μείνει πολύ ευχαριστημένος. Ένα scooter με μεγάλους τροχούς, αυξημένη οδική ασφάλεια αλλά και άνεση, με αξιόλογο κινητήρα, χώρους και ανέσεις, που τα έκανε όλα πολύ καλά. Από τότε, λίγα άλλαξαν στην πετυχημένη συνταγή του Citycom. Ας τις δούμε.
Αλλαγές που δέχθηκε το Citycom το 2011
- Νέα ποδιά που προσφέρει μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια του αναβάτη διευκολύνοντας έτσι ακόμη περισσότερο τους μεγαλόσωμους αναβάτες.
- Επανασχεδιασμένη σέλα, με την κόκκινη ραφή να προσδίδει στο scooter μία sport νότα στον κατά τα άλλα τουριστικό χαρακτήρα του.
- Στον τομέα του κινητήρα τοποθετήθηκε νέος ηλεκτρονικός ψεκασμός για ακόμη μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και φυσικά καλύτερες επιδόσεις.
Για το 2012, το Citycom δέχθηκε CBS, χωρίς όμως τη συνοδεία ενός ABS. Επιπλέον, το Citycom βγαίνει σε δύο εκδόσεις. Στην κανονική (η έκδοση της δοκιμής μας), και σε μια ειδική έκδοση με κοντή φιμέ ζελατίνα και πλάτη συνεπιβάτη.
Αισθητική/Ποιότητα: Γωνιώδης αισθητική
Η αισθητική του Citycom είναι αιχμηρή και sport, ενώ οι κόκκινες δαγκάνες στα φρένα δίνουν ένα έξτρα τόνο επιθετικότητας. Πρόκειται άλλωστε για αστικό βέλος, γιατί να το κρύψουμε; Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ προσεγμένη, και κανένα παράπονο δεν θα βγει από τα χείλη του ιδιοκτήτη του. Αυτό που μπορεί κανείς να προσάψει στο Citycom είναι η γενικότερη αισθητική του άποψη, αλλά και λεπτομέρειες που δείχνουν την ηλικία του scooter. Λεπτομέρειες όπως το παλιομοδίτικο ταμπλό οργάνων, οι κλασσικοί διακόπτες, και η περίεργη αισθητική αντίληψη στο εμπρός μέρος. Τέσσερα χρόνια χωρίς αισθητική ανανέωση είναι όπως και να το κάνουμε, πολλά.
Εργονομία/ Χώροι: Πραγματικό εργαλείο
Όλα κι όλα, οι χώροι στο Citycom είναι υπεραρκετοί. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει άνετα ένα full-face κράνος και αρκετά ακόμη πράγματα, ενώ υπάρχει και ντουλαπάκι στην ποδιά μπροστά. Έχουμε και γάντζο, ενώ μπορείτε και να μεταφέρετε και στην ποδιά ορισμένα μικροπράγματα. Η ψηλή σέλα είναι πολύ άνετη και για τους δύο, αρκεί ο αναβάτης να μην τραβηχτεί τέρμα πίσω, και ακουμπάει στο μαξιλαράκι, γιατί στις λακκούβες θα τον χτυπήσει στη μέση. Οι καθρέπτες προσφέρουν μέτριο οπτικό πεδίο, ενώ ο ήχος των φλας παραείναι δυνατός και ενοχλεί. Από την άλλη μεριά, τα φώτα είναι δυνατά και μας άρεσαν πολύ. Η προστασία από τα στοιχεία της φύσης είναι υποδειγματική, αφού η τεράστια ζελατίνα συνεργάζεται άψογα με τη φαρδιά ποδιά και τις χούφτες στα χέρια! Τέρμα το κρύο και η βροχή. Σημειώστε πάντως πως η ζελατίνα έρχεται πολύ κοντά στο κράνος του αναβάτη, και ενοχλεί στο αστικό πεδίο όπου θα κόψει την οπτική σας στα δύο. Ε, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα όμως.
Κινητήρας: Δυνατός, και οικονομικός
Άριστος ο κινητήρας του Citycom, γλυκός και ικανός, χωρίς μεν να εντυπωσιάζει με τα νούμερα που θα δείτε στο κοντέρ, αλλά με ουσιαστική δύναμη που χαρίζει ηρεμία πνεύματος παντού. Ο ψεκασμός είναι γλυκός, χωρίς τινάγματα, και η απόδοση ηλεκτρική. Θα επιταχύνετε σβέλτα, και σε ιδανικές συνθήκες θα δείτε έως και 140χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε βρίσκεται στα 3,9lt/100χλμ., νούμερο πολύ οικονομικό για scooter 300 κυβικών εκατοστών.
Στο δρόμο: Ολοκληρωμένος χαρακτήρας
Στο αστικό περιβάλλον, το Citycom αισθάνεται σαν στο σπίτι του. Δυνατό, οικονομικό, χώνεται παντού, και προσφέρει άνεση και σιγουριά και στους δύο επιβαίνοντες. Χωράει τα πάντα κάτω από τη σέλα του, επιταχύνει δυνατά, και κρατάει πολύ καλά. Μικρή ένσταση στο γεγονός πως το πιρούνι δεν πληροφορεί καλά τον αναβάτη για το τι συμβαίνει κάτω από τα πόδια του, όμως η ελλιπής πληροφόρηση δεν έχει αντίκρισμα στο κράτημα, που είναι πολύ καλό. Αν θέλετε τώρα να αλλάξετε και τα ελαστικά της Maxxis, και να βάλετε ένα ζευγάρι με πιο μαλακή γόμα, μόνο καλό θα κάνετε στο Citycom, ειδικά στο κακό ελληνικό οδόστρωμα. Κι όταν φτάσει η ώρα να πιέσετε τις μανέτες των φρένων, το σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS δίνει το κάτι παραπάνω όσον αφορά στη μείωση των αποστάσεων φρεναρίσματος, και ανεβάζει την ασφάλεια στα ύψη. Όταν ο αναβάτης πιέσει τη μανέτα του πίσω φρένου, το CBS επενεργεί και στο μπροστινό, σταματώντας το scooter με μεγαλύτερη ασφάλεια, και φυσικά σε μικρότερη απόσταση. Η SYM αποφάσισε να μην προσθέσει ABS στο Citycom, αλλά ακόμα κι έτσι, τα φρένα του scooter της δοκιμής ανήκουν στα καλύτερα φρένα της κατηγορίας.
Συμπέρασμα: Και ξανά προς τη δόξα τραβά
Το Citycom 300i είναι σταθερή αξία στην ελληνική αγορά. Οι μεγάλοι του τροχοί, οι χώροι, η άνεση και η συμπεριφορά του, έχουν δημιουργήσει ένα πολύ καλό όνομα. Πλέον το scooter της SYM έρχεται και με CBS, και μάλιστα σε τιμή προσφοράς όσον αφορά στην πληρωμή τις μετρητοίς. Έτσι, με μόλις 3.395 ευρώ (έκπτωση 400 ευρώ), άριστη τιμή για την κατηγορία, μπορείτε να κάνετε δικό σας το νέο Citycom CBS. Άντε ντε. Τι περιμένετε;