Ο παράγοντας που υποκινεί σε τεράστιο βαθμό όποια αγορά αποφασίζουμε τον τελευταίο καιρό, η οικονομία, δεν έχει μόνο ένα πρόσωπο. Οι τέσσερις πρωταγωνιστές μας, το επιβεβαιώνουν...
Αυτό σημαίνει ότι δε θα βρεθεί απαραίτητα στα πιο αναμενόμενα μέρη, αλλά μπορεί, καμουφλαρισμένη, να κάνει την εμφάνισή της και σε επιλογές που φαντάζουν ακριβότερες.
Ειδικά στον τομέα που μας απασχολεί εδώ, αυτόν των δικύκλων, η οικονομία δε μεταφράζεται αποκλειστικά στο κόστος απόκτησης. Ένα δίκυκλο (οποιασδήποτε κατηγορίας) μπορεί να επανορθώσει για την ελαφρώς ανεβασμένη, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, τιμή του, με χαρίσματα όπως είναι η αξιοπιστία ή η χαμηλή κατανάλωση.
Το παραπάνω αξίωμα μπορεί εύκολα να αποδειχθεί στην κατηγορία των παπιών. Η συγκεκριμένη κατηγορία φιλοξενεί στις τάξεις της δεκάδες αντιπροσώπους με μικρές διαφορές μεταξύ τους. Στα παπιά, ο εξοπλισμός είναι λίγο-πολύ κοινός και λίγα είναι αυτά που πάσχουν ή υπερτερούν στον τομέα αυτό. Επιπλέον, οι κινητήρες έχουν πάνω-κάτω τον ίδιο κυβισμό και, στο δρόμο, όλα προσφέρουν την ίδια… υπηρεσία: πρακτική και οικονομική μετακίνηση.
Πώς μπορούμε, λοιπόν, να ξεχωρίσουμε ποια παπιά είναι οικονομικότερα από τα άλλα; Η προφανής απάντηση είναι η τιμή τους. Αποτελώντας ίσως την οικονομικότερη κατηγορία δικύκλων, τα ακριβότερα παπιά δεν ξεπερνούν σε κόστος απόκτησης τα 2.600 ευρώ, ενώ τα φτηνότερα αυτών μπορούν να κοστίζουν ακόμη και 500 ευρώ! Αρκεί, όμως, η ταμπελίτσα με την τιμή για να ξεχωρίσουμε τα πραγματικά οικονομικά παπιά; Για παράδειγμα, είναι όντως ένα αγνώστου προελεύσεως παπί που δεν ξεπερνά τα 500 ευρώ τέσσερις φορές πιο οικονομικό από ένα αξιόπιστο που κοστίζει 2.000 ευρώ;
Όχι. Γιατί το πρώτο δε συνοδεύεται από τη βαρύτητα που φέρει η αξιοπιστία μιας μεγάλης εταιρείας. Επιπλέον, πάσχει σε εξοπλισμό. Το δεύτερο, αντίθετα, μπορεί να σου κάνει απόσβεση και με άλλους τρόπους. Όπως είναι η μειωμένη κατανάλωση που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες στους κινητήρες. Σε βάθος χρόνου, λοιπόν, ένα αξιόπιστο και σύγχρονα εξοπλισμένο παπί μπορεί να αποδειχθεί ακόμη και πιο οικονομικό.
Αυτό δεν ισχύει μόνο ανάμεσα στα δύο άκρα. Αν παρακολουθήσετε τις τάσεις της αγοράς, θα διαπιστώσετε πως υπάρχουν δύο κατηγορίες δημοφιλών παπιών. Αυτά που η τιμή τους κυμαίνεται κάτω από τα 1.500 ευρώ και αυτά που ξεπερνούν το συγκεκριμένο όριο. Αυτοί που προτιμούν τα οικονομικότερα (κάτω από 1.500 ευρώ) είναι πολλοί και η απόφασή τους είναι δικαιολογημένη. Όσοι, όμως επιλέγουν ένα παπί σαν το Honda Innova ή τα υπερκυβισμένα Modenas GT 135 και Yamaha Crypton-X 135 (και είναι εξίσου πολλοί όλοι αυτοί) είναι πλούσιοι; Όχι, βέβαια. Αλλά, όπως θα δείτε και παρακάτω, κάποια από αυτά τα ακριβότερα στις βιτρίνες των καταστημάτων παπιά αποτελούν μια εξίσου οικονομική λύση, χάρη σε άλλα χαρακτηριστικά τους, όπως η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση.
Επιλέξαμε, λοιπόν, τέσσερα παπιά (δύο με τιμή που δεν ξεπερνά τα 1.500 ευρώ και δύο ακριβότερα των 2.000 ευρώ), τα οποία είναι εξίσου οικονομικά, όχι τόσο λόγω τιμής όσο λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους. Γιατί τα δύο οικονομικότερα (Daytona Sprinter 125i και Kymco Visa-R 110) φέρουν αξιόπιστα λογότυπα στα πλαστικά τους και τα δύο ακριβότερα (Honda Innova 125i και Modenas GT 135) καταφέρνουν να εξισορροπήσουν το κόστος, χάρη στις εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου.