Ace «The Last One»: Δέκα έτη μετά η τελευταία μοτοσυκλέτα τής Ariel

Ace «The Last One»: Δέκα έτη μετά η τελευταία μοτοσυκλέτα τής Ariel
6 Φωτογραφίες »

Η τελευταία Ariel Ace με τίτλο «The Last One»
Τιμή έναρξης 20.000 λίρες και πληθώρα μοντέλων
Κινητήρας V4 1.237 κ.εκ. με 170+ ίππους
Μετάβαση στα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα

Η τελευταία Ariel Ace με τίτλο «The Last One»

Οι περισσότεροι μάθαμε τη βρετανική Ariel από το θρυλικό επεισόδιο του 2008 του πάλαι ποτέ Top Gear με το πρόσωπο του Jeremy Clarkson σε μορφή ...ηλεκτρικής σκούπας στη θέση του τετράτροχου Atom. Λίγα χρόνια μετά η εταιρεία ανακοίνωσε την είσοδό της στην κατασκευή μοτοσυκλετών, και πάλι με το γνωστό της τρόπο: ιδιοκατασκευή με κινητήρες από Honda, υπετροφοδοσία και εκρηκτικές επιδόσεις. Λίγες μέρες πριν ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της παραγωγής της θρυλικής μοτοσυκλέτας Ariel Ace, σηματοδοτώντας το τέλος μιας δεκαετούς πορείας. Η τελευταία μοτοσυκλέτα της σειράς, με το όνομα «The Last One», κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Σόμερσετ.
 

Τιμή έναρξης 20.000 λίρες και πληθώρα μοντέλων

Η Ariel Ace παρουσιάστηκε το 2014, με εξαιρετικές πρώτες κριτικές χάρη στην αξιοπιστία του ιαπωνικού κινητήρα και την προσαρμοσμένη παραγωγή από την Ariel. Ωστόσο, το υψηλό κόστος της, που ξεκινούσε από 20.000 λίρες, την καθιστούσε σπάνιο θέαμα στους δρόμους. Τα διάφορα ειδικά μοντέλα της σειράς, όπως τα Ace R, Iron Horse και Black Edition, ενίσχυσαν τη φήμη της για ποιότητα και μοναδικότητα. Η «The Last One» σηματοδοτεί την ολοκλήρωση αυτής της περιόδου, με τον τεχνικό Joe Green να αναλαμβάνει την κατασκευή της, από έναν μόνο τεχνικό από την αρχή έως το τέλος.
 

Κινητήρας V4 1.237 κ.εκ. με 170+ ίππους

Η Ariel Ace χρησιμοποιούσε έναν κινητήρα V4 1.237 κ.εκ., προερχόμενο από τη Honda VFR1200. Η Ariel προσέφερε πλήρη προσαρμογή για κάθε πελάτη, σε γυμνές ή σπορ παραλλαγές, και να καθορίσει λεπτομέρειες όπως αναρτήσεις, σέλα, δεξαμενή καυσίμου, τιμόνι, τροχούς και χρώματα. Κάθε Ace ήταν χειροποίητη και συναρμολογημένη από έναν και μόνο έναν τεχνικό της Ariel, επιτρέποντας τη στενή συνεργασία με τον ιδιοκτήτη. Η δυνατότητα αναβάθμισης της μοτοσυκλέτας με την πάροδο του χρόνου ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά που τη διέκριναν, προσφέροντας στους ιδιοκτήτες τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τη μοτοσυκλέτα τους σύμφωνα με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες τους. Η Ariel Ace διέθετε αλουμινένιο πλαίσιο που κατασκευαζόταν από έξι τμήματα, ενώ οι γωνίες διεύθυνσης μπορούσαν φυσικά να προσαρμοστούν για καλύτερη αίσθηση και χειρισμό. Ο κινητήρας της μοτοσυκλέτας απέδιδε πάνω από 170 ίππους, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 265 χλμ./ώρα. Η Ace ήταν εξοπλισμένη με δύο μπροστινούς δίσκους Nissin 320mm και πίσω δίσκο 276mm, ενώ διέθετε ηλεκτρονικό ABS και ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.
 

Μετάβαση στα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα

Παρά το τέλος της παραγωγής μοτοσυκλετών με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η Ariel διατηρεί τη δέσμευσή της στη δίκυκλη καινοτομία με το μοντέλο Ariel Dash, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο κατασκευασμένο από τιτάνιο και ανθρακονήματα. Το Dash αναμένεται να συνδυάσει την τεχνογνωσία της Ariel με τις σύγχρονες τάσεις βιωσιμότητας, ενώ θα παραχθεί παράλληλα με τα γνωστά τετράτροχα μοντέλα Atom και Nomad της εταιρείας.