LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σλικ λάστιχο, όπως το Michelin Power Slick Evo, έχει τη μέγιστη επιφάνεια επαφής με τον δρόμο, άρα και μέγιστη πρόσφυση στο στεγνό. Μόλις πατήσει νερό, όμως, αντίο.

Λάστιχα καθαρά για το δρόμο, όπως τα Mitas Sport Force, έχουν πολλές φαρδιές αυλακώσεις για να διώχνουν το νερό από κάτω τους.

Και τι είναι αυτό που ζητάμε τελικά από ένα σπορ λάστιχο;

Όσο πιο μαλακή γόμα επιλέξουμε, τόσο πιο γρήγορα θα ζεσταίνεται και τόσο πιο γρήγορα θα τρώγεται. Και την πίτα ολόκληρη (μεγάλη διάρκεια) και τον σκύλο χορτάτο (μεγάλη πρόσφυση) δε γίνεται να έχουμε. Όλα είναι ζήτημα των αναγκών μας και της σχετική ισορροπίας. Ευτυχώς οι κατασκευαστές έχουν πολλούς τύπους ελαστικών για να διαλέξουμε αυτό που μας εξυπηρετεί καλύτερα.

Για να μπορεί να αντέχει ένα λάστιχο στις καταπονήσεις εκατοντάδων ίππων έχει ανάγκη μια πανίσχυρη εσωτερική πλέξη, διαφορετικά το ελαστικό υλικό από μόνο του θα παραμορφωνόταν από τις ασκούμενες δυνάμεις σε βαθμό που γινόταν επικίνδυνα απρόβλεπτο. Πλέον τα σπορ λάστιχα έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό, χρησιμοποιώντας συνθετικά υλικά - όπως ίνες αραμιδίου - ως πλεγμένα υποστρώματα για να προσφέρουν την αντοχή που απαιτείται με μικρό βάρος. Επιλέγοντας λάστιχα λοιπόν, πρέπει να λαμβάνουμε πάντα υπόψη μας τις προδιαγραφές για τις οποίες κατασκευάστηκε, θα πρέπει δηλαδή να μπορεί να διαχειριστεί το βάρος, την ισχύ και τις ταχύτητες στις οποίες θα κινηθεί.

Αντίστοιχα, δε θέλουμε ένα λάστιχο που να είναι φτιαγμένο για πολύ βαρύτερες ή ισχυρότερες μοτοσυκλέτες από τη δική μας, διότι τότε θα είναι υπερβολικά άκαμπτο και δε θα ζεσταίνεται ποτέ σωστά, άρα ποτέ δε θα δώσει την ποθητή πρόσφυση.
Μια άλλη τεχνολογία που βγήκε από τους αγώνες είναι τα λάστιχα με διαφορετικές γόμες σε διαφορετικά σημεία του πέλματός τους. Αυτό ήταν κάποτε το πιο σπέσιαλ μυστικό των ελαστικών των GP, φτιαγμένα ανάλογα με το αν η πίστα είναι αριστερόστροφη ή δεξιόστροφη και ποιες στροφές είναι περισσότερες. Πλέον έχει γίνει κοινός τόπος στα λάστιχα παραγωγής. Οι κατασκευαστές επιλέγουν πιο σκληρή γόμα στο κέντρο του πέλματος, ώστε να είναι σταθερό στην ευθεία και τα πολλά χιλιόμετρα και να αντέχει. Στα πλαϊνά μέρη όμως τοποθετούν πιο μαλακό υλικό, ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση υπό κλίση για να νιώθουμε (και να είμαστε) πιο ασφαλείς όταν στρίβουμε. Αυτό που κάποτε ήταν τα σπεσιαλάκια του Valentino Rossi, τώρα είναι κοινός τόπος όχι μόνο στα super sport λάστιχα, μα ακόμη και στα sport touring και σταδιακά τα βλέπουμε να έρχονται ακόμη και στα κορυφαία λάστιχα των scooter.

Η καμπυλότητα του πέλματος είναι επίσης πολύ σημαντική. Ένα λάστιχο με μεγάλη καμπυλότητα (πολύ οβάλ προφίλ) προσφέρει περισσότερη σταθερότητα υπό κλίση και λιγότερη στην ευθεία. Θα είναι επίσης πιο νευρικό, δηλαδή με την παραμικρή τάση να στρίψουμε η μοτοσυκλέτα θα βουτάει προς το εσωτερικό απότομα. Αυτό είναι σπουδαίο στην πίστα, μάλλον όμως ακατάλληλο για τον δρόμο - ή τουλάχιστον θέμα γούστου του καθενός.

Τέλος, δεν ξεχνάμε ποτέ τις πρακτικές πλευρές της οδήγησης. Αν οδηγούμε σε καθημερινές συνθήκες και μπορεί να αντιμετωπίζουμε συχνά βροχές, διαλέγουμε λάστιχα που και να μην είναι πολύ σκληρά, αλλά και να έχουν ικανές αυλακώσεις που να διώχνουν το νερό πριν αυτό μας καταστρέψει την πρόσφυση μπαίνοντας ανάμεσα στο λάστιχο και την άσφαλτο. Τα σλικ (χωρίς αυλακώσεις) λάστιχα θα ήταν τα ιδανικά για καθημερινή χρήση αν δεν έβρεχε ποτέ, αλλά με ελάχιστο νερό στο οδόστρωμα γίνονται επικίνδυνα. Καθώς διατίθενται μόνο για αγωνιστική χρήση, οι επιλογές τους όλες αφορούν πολύ μαλακές γόμες.

Δε θα σταματήσουμε ποτέ να τονίζουμε πως η σωστή επιλογή ελαστικών είναι ίσως η κρισιμότερη απόφαση που παίρνουμε για τη μοτοσυκλέτα ή το scooter μας. Η τιμή από μόνη της δεν αρκεί για να καθορίσει το σωστό, καθώς μια σειρά τεχνικών παραμέτρων πρέπει να ταιριάξουν με τη μοτοσυκλέτα και τον τρόπο οδήγησής μας για να καταλήξουμε στο σωστό αποτέλεσμα.

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ