Ο σκοπός του ελέγχου των δικύκλων στα ΚΤΕΟ είναι να διασφαλιστεί η ασφάλεια του αναβάτη, του συνεπιβάτη αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου, ελέγχοντας την καλή λειτουργική κατάσταση του οχήματος μας. Η διαδικασία ελέγχων που έχει θεσπίσει το Υπουργείο μπήκε σε εφαρμογή από το 2011 στην Ελλάδα - πλην Αττικής, όπου ξεκίνησε το 2012 - και πλέον η ύπαρξη πιστοποιητικού ΚΤΕΟ είναι απαραίτητη, όχι μόνο για τον τυπικό έλεγχο από την Τροχαία, αλλά και για τη μεταβίβαση του οχήματος.
Τα δίκυκλα ελέγχονται βάσει των προδιαγραφών του κατασκευαστή τους. Αυτές ορίζονται στην άδεια του οχήματος και βέβαια εδώ έχουμε μεγάλες διαφοροποιήσεις ανάλογα με την ηλικία του. Για παράδειγμα, τα δίκυκλα πριν το 1999 δεν έχουν όρια στα καυσαέρια.
Για κάποιες ειδικές περιπτώσεις οχημάτων με κάποιον ιδιάζον χαρακτηριστικό, η καταλληλότητα αυτού θα κριθεί με βάση το τι αναγράφεται στην άδεια.
Μια άλλη περίπτωση όπου δεν είναι σαφές το τι γίνεται αφορά στις custom κατασκευές, οι οποίες ενδεχομένως να έχουν προέλθει και από το δέσιμο διαφόρων εξαρτημάτων από διαφορετικές μοτοσικλέτες. Και εδώ ο πρώτος μπούσουλας είναι η άδεια κυκλοφορίας που έχει εκδοθεί από το υπουργείο, ενώ ο τεχνικός έλεγχος θα κρίνει κατά περίπτωση.