Είναι το μέρος της σέλας που δε φαίνεται αλλά αναλαμβάνει όλη τη δουλειά στον τομέα της άνεσης. Η ποσότητα που παίζει τον σημαντικότερο ρόλο είναι η πυκνότητα του αφρώδους υλικού. Ιδανικά αυτό θα πρέπει να είναι αρκετά ελαστικό ώστε να παίρνει το σχήμα του σώματος ούτως ώστε πάλι η κατανομή της πίεσης να είναι η βέλτιστη. Δεν πρέπει να είναι υπερβολικά μαλακό, γιατί τότε το σώμα θα έρχεται σε επαφή με τον σκληρό σκελετό κάτω από το αφρώδες βλάπτοντας την άνεση, ούτε και υπερβολικά σκληρό, για ευνόητους λόγους.
Εκτός από τις παραδοσιακές λύσεις αφρώδους, υπάρχει η δυνατότητα χρήσης του υλικού που γνωρίζουμε ως gel. Πρόκειται για ένα υλικό πάχους μερικών χιλιοστών που προστίθεται πάνω από το στάνταρ υλικό της σέλας και είναι πιο συμπαγές από αυτό, δηλαδή έχει μεγαλύτερη πυκνότητα, συνεισφέροντας στην καλύτερη κατανομή του βάρους του αναβάτη. Το gel χρησιμοποιείται συχνά στις τουριστικές μοτοσικλέτες, είτε ως αρχική τοποθέτηση ή συχνά ως έξτρα επιλογή στα αξεσουάρ της μοτοσικλέτας. Λειτουργεί καλά στη μακρόχρονη χρήση καθώς απαιτεί κάποια ώρα μέχρι να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας και να πάρει το σχήμα του σώματος που κάθεται πάνω του, ενώ προσφέρει τις πολυτελείς υπηρεσίες του και στην απορρόφηση κραδασμών.
Θα πρέπει να τονίσουμε πως η ιδανική σέλα είναι σχεδιασμένη για τον σωματότυπο του αναβάτη και κανένα από τα επιμέρους χαρακτηριστικά της μόνο του δεν αρκεί για να φτιάξει το κάθισμα-νιρβάνα. Ούτε το σωστό μέγεθος χωρίς το σωστό υλικό θα λειτουργήσει σωστά, ούτε το αντίστροφο.
Επίσης θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας πως τα αφρώδη υλικά έχουν μια διάρκεια ζωής. Οι εναλλαγές θερμοκρασίας, η υγρασία και οι διαρκείς παραμορφώσεις που υφίστανται με τον καιρό μοιραία θα καταλήξουν σε απώλεια της ελαστικότητας του υλικού, ενώ το απλό αφρώδες τείνει να ξεραθεί και να γίνει σκόνη. Η ανανέωση της σέλας σε αυτήν την περίπτωση είναι ίσως το καλύτερο δώρο που μπορούμε να κάνουμε στα μαλακά μας μόρια.