Η γοητεία του παράγοντα adventure και η τεράστια επιτυχία του αλλάζει το σκηνικό και στις αστικές μετακινήσεις. Η Aprilia κάνει την δική της πρόταση, με δύο εντυπωσιακά scooters, τα οποία αποδεικνύουν εμπράκτως ότι είναι έτοιμα για όλα.
Aprilia SR GT 125 - SR GT 200 2022: Οδηγούμε στην Ιταλία
Νέες εποχές ξημερώνουν στις στυλιστικές τάσεις των scooters, αυτό το γνωρίζουμε καλά. Η «περιπέτεια» έχει μπει για τα καλά στο παιχνίδι και οι πένες των σχεδιαστών έχουν πάρει φωτιά. Το ένα μοντέλο είναι πιο ενδιαφέρον από το άλλο και η «κάθοδος» των τάσεων στα μικρά κυβικά, είναι πλέον γεγονός. Η Aprilia, ακριβώς την κατάλληλη στιγμή θα έλεγε κανείς, «παίζει» τα δικά της χαρτιά αποκαλύπτοντας τα SR GT, στα 125 και 200 κυβικά. Δύο scooter καθημερινής χρήσης, αλλά με off-road γονίδια εμφάνισης, μαζί με την απαραίτητη δόση από σπορ χαρακτήρα, α λα Noale. Τα μοντέλα επιβεβαιώνουν την «άνθηση» της γκάμας της Aprilia, που σηματοδοτήθηκε από την γκάμα των 660 (RS-Tuono-Tuareg) και δείχνει να συνεχίζεται ακάθεκτη.
Aprilia SR GT 125 - SR GT 200 2022: Οδηγούμε στην Ιταλία
Τρόπος να ξεχωρίσεις στα μικρά scooters! -«Περιπετειώδης» εμφάνιση και «χωμάτινα» λάστιχα -Εύστροφο το 125άρι, πιο ζωηρό το 200άρι -Οδηγική συμπεριφορά που ξεφεύγει από τα δεδομένα των μικρών scooters -Από 3.990 ευρώ στην χώρα μας Εσένα σε «πείθει» η προσπάθεια της Aprilia σε αυτή την κατηγορία;
Η εμφάνιση «dual sport» των SR GT δεν κρύβεται. Το εμπρόσθιο μέρος είναι «ορθωμένο», η απόσταση από το έδαφος μεγάλη και η αιχμηρή «πένα» προφανής.
Επιθετική σχεδίαση με στοιχεία… SUV!
Οι… superbike πινελιές δεν κρύβονται στο μπροστινό μέρος. Τριπλό φωτιστικό σώμα αλλά… RSV4, αεροδυναμικά ανοίγματα που θυμίζουν winglets και carbon look φτερό.
Δυναμισμός και νεανικότητα. Δύο λέξεις που περιγράφουν λακωνικά το νέο SR GT, το οποίο μας συστήθηκε για πρώτη φορά στα πλαίσια της EICMA 2021. Αντικρίζοντας το μοντέλο από κοντά, το «κορδωμένο» εμπρόσθιο μέρος, το πιρούνι σε κοινή θέα, το «κλειστό» κεντρικό τούνελ, το πάτωμα/μαρσπιέ που θυμίζει ποδιά κινητήρα, το κάνουν να ξεχωρίζει πρακτικά από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κατηγορίας κυβισμού του. Κοιτώντας το από την μέση και πίσω, «επανέρχεσαι» στην συνειδητοποίηση του ότι έχεις να κάνεις με ένα scooter, όμως οι επιθετικές γραμμές στην σχεδίαση δεν τελειώνουν μέχρι και την ουρά, η οποία και «κλείνει» με ένα εντυπωσιακό, γωνιώδες φωτιστικό σώμα. Η Aprilia τοποθέτησε την βάση της πινακίδας στο ψαλίδι, πίσω από τον τροχό, «καθαρίζοντας» έτσι περισσότερο το σχεδιαστικό αποτέλεσμα. Χαρακτηριστική «Ιταλίδα» όσον αφορά την προσοχή στη λεπτομέρεια, το SR GT προσφέρει αρκετές στυλιστικές αφορμές για… χάζεμα. Το τριπλό φωτιστικό σώμα εμπρός είναι απευθείας αναφορά στα sport μοντέλα του Noale. Τα εμπρός φλας είναι μικρά, τριγωνικά, τύπου LED, ενώ τα πίσω ενσωματώνονται στο φανάρι. Λεπτομέρειες carbon look, «ανοίγματα» αερισμού και τμήματα που θυμίζουν αεροδυναμικά πτερύγια εμπρός, τονίζουν τον δυναμισμό.
Ποιότητα κατασκευής: Πολύ καλή και φαίνεται!
Η ποιότητα κατασκευής του SR GT είναι πολύ καλή και αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό, τοποθετώντας το μοντέλο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Το πλούσιο φινίρισμα δεν είναι μόνο εμφανισιακό τρικ, αφού έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια της συναρμολόγησης και στην τακτοποίηση, σε βαθμό… εξαφάνισης, των σωληνώσεων και των καλωδίων. Τέλος, υψηλότατης ποιότητας είναι και οι βαφές που ανταποκρίνονται σε premium πρότυπα.
Κάτω από την σέλα, θα χωρέσει μέχρι και ένα full-face κράνος, μαζί με άλλα αντικείμενα. Δυστυχώς απουσιάζει κάποιος φωτισμός.
Τιμόνι και ψηλή θέση οδήγησης, θυμίζουν dual sport
Το τύπου μοτοσυκλέτας τιμόνι και ο τρόπος τοποθέτησης του στα SR GT ξεχωρίζει.
Τα SR GT επιδιώκουν μια θορυβώδη απόδραση από το «κατεστημένο» της κατηγορίας τους όχι μόνο στην εμφάνιση, αλλά και σε χαρακτηριστικά εργονομικής ταυτότητας. Το φαρδύ, τύπου μοτοσυκλέτας τιμόνι με το μεταλλικό καβαλέτο, έλκει την προσοχή με την πρώτη ματιά και, ανεβαίνοντας στο SR GT, διαπιστώνεις ότι «ανοίγει» τα χέρια του αναβάτη, σε θέσεις που θυμίζουν μοτοσυκλέτα. Η σχετικά σκληρή σέλα, σε «κλειδώνει» σε μια θέση πάνω της, ενώ το πάτωμα έχει αρκετό χώρο και 2 διακριτές θέσεις για τα πόδια. ¶τομα μέσου αναστήματος θα βολευτούν απροβλημάτιστα, ενώ το φαρδύ τιμόνι θα «βρει» στους μηρούς μόνο αν ο αναβάτης είναι ιδιαίτερα μεγαλόσωμος. Το εργονομικό τρίγωνο σε συνδυασμό με την μορφολογία του εμπρός μέρους, έχει ως αποτέλεσμα ο αναβάτης να κάθεται ψηλά, «πάνω» από το scooter.
Χώρος για ένα κράνος Full-Face και «έξυπνο» ντουλαπάκι
Κάτω από την σέλα βρίσκεις τον κύριο αποθηκευτικό χώρο, με όγκο 25 λίτρων. Η Aprilia δήλωνε ότι χωρά μέχρι ένα full-jet κράνος, αλλά την διαψεύσαμε ευχάριστα καθώς το full-face κράνος της δοκιμής τοποθετήθηκε αγόγγυστα στον χώρο, μαζί με αρκετά ακόμα αντικείμενα. Το μονό ντουλαπάκι στο αριστερό μέρος της ποδιάς, έχει μια έξυπνη λύση: Ένα οριζόντιο διαχωριστικό στο εσωτερικό του, σχηματίζει «ραφάκι» για την ασφαλή τοποθέτηση ενός κινητού τηλεφώνου, ενώ η υποδοχή ρεύματος εξασφαλίζει και την φόρτιση του.
Δυνατότητα σύνδεσης με κινητό τηλέφωνο μέσω Bluetooth
Η οθόνη LCD που χρησιμοποιείται ως πίνακας οργάνων, δεν μας είναι άγνωστη, αφού έχει χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα του Group Piaggio, όπως το Medley και το νέο Beverly. Βασική διαφορά της, για το SR GT, είναι ότι δείχνει λευκές ενδείξεις, σε μαύρο φόντο. Οι πληροφορίες της είναι πληρέστατες περιλαμβάνοντας μέχρι και υπολογιστή ταξιδιού, ενώ για μια ακόμη φορά προσφέρεται η δυνατότητα σύνδεσης με κινητό τηλέφωνο, μέσω Bluetooth και της πλατφόρμας Aprilia Mia.
Η Aprilia προσφέρει μια ευρεία γκάμα έξτρα αξεσουάρ για τα SR GT, που αυξάνουν τις δυνατότητες τους και τονίζουν το ύφος μοτοσυκλέτας περιπέτειας. Τα αξεσουάρ αυτά περιλαμβάνουν:
Top box 32 λίτρων και αλουμινένια βαλίτσα 33 λίτρων, πλήρως αδιάβροχη
Τεχνολογίας i-Get είναι οι κινητήρες: Ο νέος των 200 κυβικών είναι αρκετά ζωηρός, ο 125άρης πιο εύστροφος και με λιγότερους κραδασμούς. Το ψυγείο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά.
Ολοκαίνουργιο μοτέρ στα 200 κυβικά
Τεχνολογίας i-Get είναι οι κινητήρες: Ο νέος των 200 κυβικών είναι αρκετά ζωηρός, ο 125άρης πιο εύστροφος και με λιγότερους κραδασμούς. Το ψυγείο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά.
Τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν τις τελευταίες τεχνολογικές λύσεις της Piaggio, ενώ ιδιαίτερη μνεία κερδίζει το 200άρι μοτέρ, που είναι ολοκαίνουργιο. Ο νέος κινητήρας ανέρχεται στα 174 πραγματικά κυβικά εκατοστά, αποδίδοντας 17,7 ίππους και 1,7 kgm ροπής, στις 8.500 και 7.000 στροφές αντίστοιχα. Έχει κύλινδρο αλουμινίου με επίστρωση Nikasil, ενώ η μετάδοση CVT του έχει μεγαλύτερο συμπλέκτη και έχει υποστεί επανασχεδίαση, για να ταιριάξει με τις απαιτήσεις του νέου μοτέρ. Ο κινητήρας των 125 κυβικών είναι η γνωστή iGet μονάδα της εταιρείας, που αποδίδει 15 ίππους και 1,2 kgm ροπής.
Start-stop και στα δύο μοντέλα
Και τα δύο μοντέλα εξοπλίζονται με σύστημα Start&Stop, βασικό στοιχείο στα scooters του Piaggio Group εδώ και τουλάχιστον 6 χρόνια. To σύστημα ενοποιεί μίζα και γεννήτρια σε ένα κεντρικό εξάρτημα, σβήνοντας και ανάβοντας τον κινητήρα αυτόματα στα φανάρια και εν στάσει, για μείωση της κατανάλωσης. Μιλώντας για αυτή, η Piaggio τάζει νούμερα στα 2,5/100 και 2,6/100 για τα μοντέλα 125 και 200, αντίστοιχα, αλλά μένει να το μετρήσουμε επί ελληνικού εδάφους και σε πραγματικές συνθήκες. Τέλος, το ρεζερβουάρ καυσίμου χωρά 9 λίτρα και στα τα δύο μοντέλα, με την θεωρητική αυτονομία να αγγίζει τα 350 χιλιόμετρα περίπου.
Το πιρούνι με την διαδρομή 122 χιλιοστών είναι σε κοινή θέα, καθώς δεν καλύπτεται σχεδόν καθόλου. Λειτουργικά, παίρνει καλή βαθμολογία. Τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ μπορεί να αισθάνονται πιο σκληρά, όμως υποστηρίζουν την δυναμική οδήγηση.
Επώνυμες αναρτήσεις, νέα ελαστικά με «παντός δρόμου» πέλμα
Κάτω από το κοστούμι των SR GT κρύβεται η δοκιμασμένη λύση του πλαισίου διπλής ραχοκοκαλιάς, που προσδίδει χαρακτηριστικά αυξημένης σταθερότητας και αίσθησης από το μπροστινό, ενώ υπόσχεται μειωμένο βάρος κάνοντας χρήση των τελευταίων τεχνολογιών παραγωγής. Ο «περιπετειώδης» χαρακτήρας συναντάται και στις επιλογές περιφερειακών και στησίματος για τα δύο μοντέλα, αρχής γενομένης από την απόσταση από το έδαφος στα 175 χιλιοστά τουλάχιστον. Η Aprilia δηλώνει ότι η τιμή αυτή είναι πρωτοποριακή για τα δεδομένα της κατηγορίας και όλων των άμεσων ανταγωνιστικών μοντέλων. Οι αναρτήσεις προέρχονται από την Showa και αποτελούνται από ένα πιρούνι 33 χιλιοστών εμπρός και ζεύγος αμορτισέρ πίσω. Οι διαδρομές τους ανέρχονται σε 122 και 102 χιλιοστά αντίστοιχα, ξεπερνώντας τον «πλησιέστερο ανταγωνιστή» κατά 22% και 7% αντίστοιχα. Τα αμορτισέρ προσφέρουν δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης των ελατηρίων τους, σε 5 επίπεδα.
Η Aprilia τοποθέτησε τροχούς 14 και 13 ιντσών, εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ενώ τα νέα ελαστικά Michelin Anakee Street, έχουν χάραξη «παντός δρόμου» και πλάτος 110 και 130 χιλιοστών. Με τον συνδυασμό αυτό στις αναρτήσεις-τροχούς, η Aprilia υπόσχεται απρόσκοπτες διελεύσεις, από τους δρόμους της πόλης μέχρι τον αυτοκινητόδρομο και τις κακοτράχαλες οδούς, με αυξημένη σταθερότητα στην άσφαλτο όσο οι ταχύτητες ανεβαίνουν. Την πέδηση αναλαμβάνουν δίσκοι 260 και 220 χιλιοστών με δαγκάνες 2 εμβόλων, ενώ η Aprilia επέλεξε να μην κάνει χρήση δικάναλου ABS στα νέα SR GT. Αντιθέτως, εξόπλισε το μοντέλο των 125 κυβικών με σύστημα CBS, ενώ αυτό των 200 κυβικών έχει ABS ενός καναλιού στον εμπρός τροχό.
Η περιήγηση στους δρόμους του Rapallo και της γύρω περιοχής της Liguria, είναι μια μοναδική εμπειρία. Μια γραφικότατη πόλη, μοναδικό πάντρεμα θάλασσας και βουνού, πανδαισία χρωμάτων και ένας πολύ καλός καιρός, έστησαν το σκηνικό για την δοκιμή μας. Η μέρα ξεκίνησε στην σέλα του μοντέλου των 125 κυβικών. Ξεκινώντας καταλαβαίνεις τον λόγο ύπαρξης του μεγάλου σε πλάτος τιμονιού, αφού η αίσθηση κατευθυντικότητας και ελέγχου που προσδίδει ξεπερνά τα δεδομένα ενός αστικού scooter. Η ποιότητα κύλισης είναι σε υψηλό επίπεδο και η ακρίβεια χειρισμών εξασφαλισμένη στο ακέραιο. Το μοτέρ των 125 κυβικών είναι πολιτισμένο, με μικρό επίπεδο κραδασμών και χαρακτηριστική ευστροφία. Σε επίπεδο επιδόσεων δεν ενθουσιάζει, όμως κινεί επαρκώς το scooter εντός και γύρω από την πόλη. Το βασικό ατού του SR GT είναι το «πάτημα» του στο δρόμο και η οδηγική του σταθερότητα, κάτι που ισχύει και για τα δύο μοντέλα. Οι μηχανικοί της Aprilia ξέρουν να στήνουν δίκυκλα, έτσι και εδώ το ατσάλινο πλαίσιο, μαζί με τις αρκετά καλά (αλλά όχι τέλεια) ρυθμισμένες αναρτήσεις, συνεργάζονται θαυμάσια με τους φαρδύτερους τροχούς ακόμα και σε ζωηρό ρυθμό. Σε σημεία με εμπόδια και κακοτεχνίες, η μεγάλη διαδρομή του πιρουνιού και η μαλακή του ρύθμιση, απορροφούν αρκετά καλά τους κραδασμούς. Τα αμορτισέρ πίσω είναι ενδοτικά μεν, αλλά οι μεγαλύτερες ανωμαλίες τους βάζουν κάποια «δύσκολα» και ένας βαθμός κραδασμών θα περάσει στον αναβάτη. Όμως είναι ένας αποδεκτός συμβιβασμός, για τα κέρδη στην δυναμική οδήγηση που αναφέραμε παραπάνω.
Δυναμικό και ελαστικό το νέο 200άρι μοτέρ
Αλλάζοντας το 125 με το 200 για την συνέχεια της δοκιμής, οι σχεδόν 3 έξτρα ίπποι δηλώνουν άμεσα την παρουσία τους. Πιο ζωηρός τόσο από στάση όσο και στις ρεπρίζ, ο νέος 200άρης κινητήρας αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τον άριστο χαρακτήρα του SR GT, ενώ παράγει έναν δικό του, χαρακτηριστικό ήχο. Και στους δύο κινητήρες, το σύστημα Start-Stop έδειξε να λειτουργεί ακριβώς όπως πρέπει. Τα φρένα, που είναι ουσιαστικά κοινά και στα δύο μοντέλα, μας άφησαν άριστες εντυπώσεις όσον αφορά την διαθέσιμη δύναμη τους, κυρίως όσον αφορά τον εμπρός δίσκο. Στο μοντέλο των 125 κυβικών, η αριστερή μανέτα στέλνει πίεση και στα δύο φρένα, χάνοντας ένα βαθμό της αίσθησης στην πορεία. Στο 200άρι, το πίσω φρένο ενεργοποιείται ανεξάρτητα, με καλύτερο βαθμό ελέγχου και αίσθησης. Μαζί, οι δύο δίσκοι φέρνουν ασφαλέστατη και τάχιστη ακινητοποίηση αν χρειαστεί. Αξίζει να σημειώσουμε την πραγματικά αψεγάδιστη συμπεριφορά, των ελαστικών Anakee Street που η Michelin ντεμπουτάρει μαζί με τα SR GT. Και όταν τα ελαστικά λειτουργούν σωστά, το οποιοδήποτε δίκυκλο αναβαθμίζεται αμέσως.
Για το τέλος, αφήσαμε την απάντηση στην… εύλογη απορία: Τελικά, μπορεί το SR GT να πατήσει στο χώμα; Η απάντηση είναι ότι, σίγουρα δεν έχει κατασκευαστεί για «εντουράδες» και σκληρά κομμάτια, όμως οι άνθρωποι της Aprilia, διαβεβαιώνουν ότι μια διέλευση σε έναν μαλακό χωματόδρομο, για την πρόσβαση σε κάποιο π.χ. απομακρυσμένο σημείο, είναι δυνατή.
Η Aprilia μπαίνει «διαβασμένη» και αποφασισμένη στην νεοσύστατη κατηγορία, των Adventure Scooters. Με το ιταλικό της φλέγμα να είναι αδιαμφισβήτητο, προσφέρει δύο μοντέλα τα οποία δεν είναι μόνο «show» και δεν αποσκοπούν αποκλειστικά στις τάσεις της μόδας. Αντιθέτως, παρουσιάζουν ένα εξαιρετικό οδηγικό πρόσωπο και δίνουν το δικαίωμα, ακόμα και στους νεότερους και πιο άπειρους αναβάτες, να απολαμβάνουν ένα πολύ αξιόλογο και πολύ ικανό σύνολο, ενώ παράλληλα κάνουν την προσωπική τους έκφραση άποψης στην κινητικότητα. Είναι βέβαιο ότι, όποιος τα δοκιμάσει, θα καταλάβει τι εννοούμε. Στο επανιδείν, για την ακόμα πιο αναλυτική δοκιμή μας στην Ελλάδα…
Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος: Caberg Avalon Μπουφάν: Nordcode Raptor Παντελόνι: Nordcode Dias Γάντια: Nordcode Cosmo Ευχαριστούμε το κατάστημα Moto Market για την παραχώρηση του εξοπλισμού.