Αρκετά κοντά σε τιμή, εξοπλισμό και επιδόσεις, τα Aprilia Tuono 660 και Yamaha MT-09 έχουν ένα κοινό στόχο: να προσφέρουν μεγάλες δόσεις διασκέδασης σε καθημερινή βάση. Ποιο μοντέλο τα καταφέρνει καλύτερα;
Η μεσαία κατηγορία περιλαμβάνει αξιόλογες μοτοσυκλέτες που είναι ικανές να μετατρέψουν κάθε διαδρομή σε παιχνίδι, χωρίς να κοστίζουν απαραίτητα μια περιουσία. Το Tuono αν και σε μικρότερη κατηγορία, μπορεί λόγω εξοπλισμου και ιπποδύναμης να συγκριθεί μονο με μεγαλύτερης κατηγορίας μοτοσυκλέτες, και τι καλύτερο από μια ευθεία αντιπαράθεση τον πρώτο στα 900 κυβικά;
Tα Aprilia Tuono 660 και Yamaha MT-09 διαθέτουν επιδόσεις και δυνατότητες που μπορούν να προσφέρουν αρκετές συγκινήσεις και να υποκαταστήσουν επάξια την μεγάλη κατηγορία ενώ ο εξοπλισμός του είναι αντάξιος ακριβότερων κατασκευών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Aprilia Tuono 660
Yamaha MT-09
Κυβισμός
659
889
Ισχύς (ίπποι)
95
119
Ροπή (kg-m)
6,83
9,5
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ./ώρα)
3,8
3,4
Επιτάχυνση 60-120 (χλμ./ώρα)
5,2
3,5
Επιβράδυνση 100-0 (μέτρα)
44
42,6
Κατανάλωση (λ./100χλμ.)
6,3
6,1
Ρεζερβουάρ (λίτρα)
15
14
Τιμή (ευρώ)
10790
9990
Είναι 2 από τις πιο Hot Επιλογές στα γυμνά Το Tuono μπορεί να συγκριθεί μόνο με μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες λόγω ιπποδύναμης, εξοπλισμού και τιμής ΤΟ MT-09 το γυμνό με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία Αν και λίγο πιο γρήγορο το MT το Tuono έχει πολύ καλύτερο εξοπλισμό MT-09 λοιπόν ή Tuono 660; Εσείς τι λέτε;
Η σχεδιαστική φιλοσοφία του Tuono, συνδυάζει το εκλεπτυσμένο design με φουτουριστικά στοιχεία, όπως ο νέος τριπλός LED προβολέας και τα DRL φώτα ημέρας με τα ενσωματωμένα φλας. Το μπροστινό φέρινγκ, σήμα κατατεθέν σε κάθε Tuono, χωρίζεται σε δύο επίπεδα και ανάμεσα σε αυτά ενσωματώνει αεροδυναμικά φτερά, με σκοπό να βελτιώνει τη σταθερότητα και την προστασία του αναβάτη στις υψηλές ταχύτητες, εκτρέποντας παράλληλα τον ζεστό αέρα από τον κινητήρα. «Μικροκαμωμένο» αλλά σε καμία περίπτωση λιτό το παρουσιαστικό του ΜΤ-09 που επενδύεται από σύγχρονες σχεδιαστές λεπτομέρειες για ακόμα πιο επιθετική εικόνα. Οι μαζεμένες διαστάσεις υπερτονίζουν τα επιμέρους χαρακτηριστικά όπως το ολοκαίνουργιο πλαίσιο, το μυώδες ρεζερβουάρ με τους ανασχεδιασμένους αεραγωγούς, το ευμέγεθες ψυγείο, τις νέας σχεδίασης ζάντες και την «κρυφή» στο κάτω μέρος της μοτοσυκλέτας εξάτμιση. Η μεγάλη αλλαγή εντοπίζεται στον ολοκαίνουργιο LED προβολέα με τα κάθετα τοποθετημένα εκατέρωθεν του φώτα ημέρας, ο οποίος έχει τρομερή απόδοση στο σκοτάδι.
Η θέση οδήγησης του Tuono θα σε βάλει στην πρίζα για γρήγορη οδήγηση, δεν πρόκειται όμως να σε κουράσει σε καμία περίπτωση, ακόμη και αν κινείσαι όλη μέρα στα στενά της πόλης. Το τιμόνι είναι αρκετά φαρδύ και βρίσκεται σε ύψος που δεν ταλαιπωρεί του καρπούς, ενώ η σέλα είναι πιο μαλακή από ό,τι φαντάζεσαι κοιτάζοντάς τη, προσθέτοντας πολύτιμους πόντους στον τομέα της άνεσης. Μια TFT οθόνη η οποία παρέχει ξεχωριστές απεικονίσεις Track-Road και αλλάζει φόντο ανάλογα με τον εξωτερικό φωτισμό. Με την γνωστή πλέον πλατφόρμα MIA από τον κατάλογο των αξεσουάρ, μπορείς να επεκτείνεις ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες της οθόνης συνδέοντας το κινητό σου μέσω Bluetooth. Σημαντικό κομμάτι της ευχρηστίας του ΜΤ-09 οφείλεται στην άνετη εργονομία, με τη φιλική προς τον αναβάτη θέση οδήγησης. Το σώμα του τοποθετείται σε όρθια στάση, ενώ η ελαφριά κλίση προς τα εμπρός είναι ιδανική για οδήγηση σε γρήγορους ρυθμούς. Η μονοκόμματη σέλα έχει αυξήσει το ύψος της κατά 5 χιλιοστά χωρίς αυτό να επηρεάζει την εύκολη πρόσβαση, ενώ το αφρώδες υλικό θα καλύψει τα μαλακά μόρια του αναβάτη σε πολύωρη χρήση. Μια έγχρωμη TFT οθόνη 3,5 ιντσών αποτελεί το κέντρο πληροφόρησης του αναβάτη. Μέσω της εφαρμογής MyRide για iOS και Android που είναι διαθέσιμη και για το νέο ΜΤ-09, μπορείς να καταγράφεις δεδομένα όπως η απόσταση που έχει καλυφθεί, η γωνία κλίσης, η επιτάχυνση, η μέγιστη ταχύτητα και να τα μοιράζεσαι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο 2κύλινδρος εν σειρά κινητήρας του Tuono 660 συνδυάζει τις μικρές διαστάσεις και το χαμηλό βάρος, με ροπάτη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών. Αποδίδει 95 ίππους στις 10.000σαλ. και μέγιστη ροπή 6,83kg-m στις 8.500σαλ. Η γνωστή πλατφόρμας ηλεκτρονικών βοηθημάτων APRC περιλαμβάνει traction control, wheelie control φρένο κινητήρα και cruise control, τα οποία ρυθμίζονται ξεχωριστά και παρέχουν τη δυνατότητα απενεργοποίησης, καθώς και 5 διαφορετικά riding modes (commute,dynamic, individual, challenge, time attack) για να φέρεις τη μοτοσυκλέτα ακριβώς στα μέτρα σου. Σε αντίθεση με το RS660, στο Tuono η IMU 6 αξόνων και το quickshifter απουσιάζουν, όμως και τα δύο μπορούν να προστεθούν από τον κατάλογο των αξεσουάρ, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας. Ο CP3 του ΜΤ-09 είναι ένα κινητήρας που έχει αγαπηθεί όσο λίγοι, εξαιτίας της γεμάτης απόδοσης του. Η αύξηση της χωρητικότητας από τα 847 στα 889 κυβικά μεγάλωσε τα νούμερα απόδοσης στους 119 ίππους στις 10.000 σαλ. με τη μέγιστη ροπή να σκαρφαλώνει στα 9,5 kg-m στις 7.000 σαλ., δηλαδή 1.500 σ.α.λ νωρίτερα από το προηγούμενο μοντέλο. Το ηλεκτρονικό γκάζι (YCC-T) προέρχεται από το R1 και συνδυάζεται με το νέο ελαφρύτερο σύστημα APSG (Accelerator Position Sensor Grip) διαθέτοντας ελατήριο ώστε να προσομοιώνει σε μεγαλύτερο βαθμό την αίσθηση της συμβατικής γκαζιέρας. Οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία με το quickshifter διπλής κατεύθυνσης, ενώ ο συμπλέκτης ολίσθησης χρησιμοποιεί νέα υλικά τριβής για μεγαλύτερη αντοχή. Το ΜΤ-09 είναι η πρώτη γυμνή μοτοσυκλέτα της Yamaha που διαθέτει μονάδα IMU 6 αξόνων, όμοια με αυτή της R1 που για πρώτη φορά είδαμε το 2015, μικρότερη όμως κατά 50% και ελαφρύτερη κατά 40%.Το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο περιλαμβάνει 4 προγράμματα απόκρισης του κινητήρα D-MODE, traction control με ευαισθησία ως προς την κλίση που συνεργάζεται με σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS) όμοιο με του R1, καθώς και το LIF που αποτρέπει τις άσκοπες σούζες κατά την επιτάχυνση. Όλα τα παραπάνω μπορούν να ρυθμιστούν σε τρία επίπεδα παρεμβατικότητας (1,2 και manual) ενώ μπορούν και να απενεργοποιηθούν. Αντίστοιχα, το cornering ABS συνεργάζεται με το σύστημα BC 2 επιπέδων το οποίο ρυθμίζει ανεξάρτητα την πίεση στο εμπρός και πίσω φρένο.
Το Tuono δομείται γύρω από ένα ολοκαίνουργιο αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών χρησιμοποιώντας τον κινητήρα σαν ενεργό μέλος του δίνοντας μεγάλη έμφαση στην ευελιξία αλλά και στο ελάχιστο βάρος, αφού η μοτοσυκλέτα ζυγίζει μόλις 183 κιλά σε κατάσταση λειτουργίας. Από αλουμίνιο κατασκευάζεται και το ασύμμετρο ψαλίδι το οποίο εδράζεται απευθείας στον κινητήρα και συνεργάζεται με το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ της KYB χωρίς τη χρήση μοχλικού, αφού η συγκεκριμένη διάταξη λειτουργεί εξίσου αποδοτικά, εξοικονομώντας παράλληλα πολύτιμα γραμμάρια από το σύνολο. Στο μπροστινό μέρος βρίσκεται το ανεστραμμένο πιρούνι 41χιλ το οποίο, όπως και το αμορτισέρ, προέρχεται από την KYB και ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση και την απόσβεση επαναφοράς, ενώ τον τομέα των φρένων ως είθισται έχει αναλάβει η Brembo. Το Τuono 660 εξοπλίζεται με ακτινική τρόμπα και ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες με δίσκους 320 χιλ μπροστά, διπίστονη δαγκάνα με δίσκο 220χιλ πίσω, σωληνάκια υψηλής πίεσης, καθώς και με ρυθμιζόμενο ABS το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί για τον πίσω τροχό, αλλά δεν διαθέτει λειτουργία cornering αφού αυτή παρέχεται με την προαιρετική IMU. Το νέο Deltabox πλαίσιο του ΜΤ-09 φέρει μεγαλύτερους δοκούς αλλά με λεπτότερο προφίλ (17χιλ) με αποτέλεσμα να είναι ελαφρύτερο κατά 800 γραμμάρια με 50% μεγαλύτερη πλευρική ακαμψία. Το πακέτο αναρτήσεων προέρχεται από την ΚΥΒ και περιλαμβάνει ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 41χιλ και ένα επίσης ρυθμιζόμενο αμορτισέρ, τα οποία έχουν μικρότερες διαδρομές (130 και 120 χιλιοστά) κατά 7 και 8 χιλιοστά αντίστοιχα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Στα φρένα, η διάμετρος των δίσκων βρίσκεται στα 298 και 245 χιλιοστά για το εμπρός και πίσω μέρος αντίστοιχα, ενώ πλέον το MT-09 εφοδιάζεται με cornering ABS 9.1MP και με ακτινική τρόμπα της Nissin. Το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας ανέρχεται στα 189 κιλά πλήρης υγρών, 4 κιλά λιγότερα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Το Τuono έχει τον τρόπο να σου φτιάξει τη διάθεση. Όχι μόνο με την εμφάνιση του, αλλά με τον δυνατό ήχο που θυμίζει έντονα V2 περισσότερων κυβικών. Παρότι βγάζει τον καλό του εαυτό μετά τις 7.000 σαλ, ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα ελαστικός ώστε να απολαμβάνεις χαλαρές βόλτες σε οποιαδήποτε ταχύτητα, χωρίς να δυσανασχετεί σε ρυθμούς πόλης. Σε διαδρομή με στροφές, ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας βρίσκεται σε πρώτο πλάνο και η διασκέδαση πραγματικά δεν σταματά. Η πανάλαφρη αίσθηση είναι ακόμα ένα στοιχείο που συμβάλλει σε αυτό κάνοντας τις αλλαγές κατεύθυνσης παιχνίδι, ενώ παρά την ευελιξία και το σχετικά κοντό μεταξόνιο παραμένει σταθερό ακόμη και σε παρατεταμένες καμπές με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα σε βοηθήσουν να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια χωρίς να επεμβαίνουν απότομα, τα φρένα έχουν δύναμη αλλά και πολύ ισχυρό αρχικό δάγκωμα και το στήσιμο σου θυμίζει πως οδηγείς μια σπορ μοτοσυκλέτα σε κάθε ευκαιρία. Ο διασκεδαστικός χαρακτήρας του ΜΤ-09 υποστηρίζεται από τη βελτιωμένη απόκριση και την πλούσια ροπάτη λειτουργία του κινητήρα. Ο CP3 μοιράζει απλόχερα επιφωνήματα έκπληξης σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, μετατρέποντας το ΜΤ-09 σε μια σουζομηχανή διαρκείας όποτε εσύ το θελήσεις, ενώ η εξάτμιση εξυφαίνει βαρβάτα ντεσιμπέλ -ακούγεται σαν aftermarket- χωρίς να γίνεται αντιληπτή οπτικά. Η ευχρηστία σε συνθήκες πόλης είναι παροιμιώδης, με τη στενή σιλουέτα και το σωστά ζυγισμένο πλαίσιο να φέρνουν το γυμνό της Yamaha σε θέση ισχύος όταν υπάρχει έντονο μποτιλιάρισμα. Στον ανοιχτό δρόμο θα ανακαλύψεις την σκοτεινή πλευρά του ΜΤ. Υψηλή ποιότητα κύλισης στην εθνική, ενώ σε μεικτή διαδρομή με στροφές, το ΜΤ-09 είναι έτοιμο να του ρουφήξεις το αίμα, με το στιβαρό πλαίσιο και τις καλοκουρδισμένες αναρτήσεις να προσφέρουν ακρίβεια, πρόσφυση και σωστή πληροφόρηση.
Το Tuono 660 σου δίνει όλα τα εφόδια για να ανέβεις επίπεδο χωρίς να σε τρομοκρατεί, ενώ αν μέχρι τώρα οδηγείς ένα Superbike 200+ ίππων, αρκεί μια βόλτα μαζί του για να καταλάβεις ότι τελικά η διασκέδαση δεν είναι προνόμιο μόνο των μεγάλων κατηγοριών. Το MT-09 εντάσσει ευχρηστία και οδηγική ευχαρίστηση στο ίδιο πλαίσιο απόλαυσης. Ικανό από κάθε άποψη σε ένα ευρώ φάσμα επιλογών, από το μποτιλιάρισμα στην πόλη μέχρι το ξύσιμο των μαρσπιέ σε επαρχιακό στροφιλίκι, είτε απολαμβάνεις ποιότητα κύλισης είτε σηκώνεις σε κάθε ευκαιρία τον μπροστινό τροχό, το ΜΤ-09 ξεχειλίζει αδρεναλίνη, ταυτιζόμενο πλήρως με τον όρο streetfighter.