Benda Napoleon: Ένα Α2 Bobber με ιδιαίτερο σύστημα αναρτήσεων
Napoleon 250 με 27 άλογα και σύστημα τύπου Hossack
Τριγωνικό ψαλίδι πίσω με ιδιαίτερη απόσβεση
Έκδοση 450cc με V2 κινητήρα και 50 ίππους
Συμβατικές αναρτήσεις καλυμμένες από πλαστικά
Napoleon 250 με 27 άλογα και σύστημα τύπου Hossack
Η Benda είναι μία κινέζικη εταιρεία που παρουσίασε στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας του Πεκίνου το 2023 τα μοντέλα Napoleon, στα 250 και 450 κυβικά με διαφορετικά πλαίσια. Οι δύο Bobber μοτοσυκλέτες αποκτούν μία αρκετά φουτουριστική εμφάνιση, η μικρότερη με το σύστημα ανάρτησης τύπου Hossack στο μπροστινό μέρος της και το ιδιαίτερο μοχλικό σύστημα και η δεύτερη με τα καλύμματα των αναρτήσεων και την ξεχωριστή βαφή της. Ο κινητήρας 250cc του μικρού Napoleon έχει την τίμια απόδοση 27 αλόγων ενώ το μπροστινό της σύστημα με την παράκεντρα τοποθετημένη ανάρτηση, που μοιάζει με αυτά που βλέπουμε σε δίκυκλα Vespa και Lambretta, τραβάει τα βλέμματα. Όπως φαίνεται η απόσβεση σε αυτό δεν συμβαίνει με τον παραδοσιακό τρόπο με την συμπίεση να είναι στον ίδιο άξονα με αυτόν του λαιμού της μοτοσυκλέτας, αλλά αντιθέτως τα καλάμια "λυγίζουν" προς τα εμπρός με μία ακτινική κίνηση που θυμίζει λίγο το σύστημα telelever της BMW. Το αν το σύστημα αυτό θα είναι αξιόπιστο και ανθεκτικό στο πέρας του χρόνου μένει να ανακαλυφθεί.
Τριγωνικό ψαλίδι πίσω με ιδιαίτερη απόσβεση
Ιδιαίτερο είναι επίσης και το μοχλικό σύστημα πίσω όπου υπάρχει ένα τριγωνικό ψαλίδι με τα δύο αμορτισέρ να είναι τοποθετημένα πολύ χαμηλά και σχεδόν παράλληλα με το έδαφος, κάτι που θα περίμενε κανείς να ελλοχεύει κινδύνους μειωμένης απόκρισης στην απόσβεση. Η Benda όμως έχει δημιουργήσει ένα αρκετά πιο περίπλοκο σύστημα, που διαφέρει από τα συμβατικά με τα "ξαπλωμένα" αμορτισέρ που αδυνατούν να διαβάσουν το έδαφος. Τα αμορτισέρ συνδέονται με το πλαίσιο με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρουν προοδευτική απόσβεση και να χαρίζουν μία καλύτερη ποιότητα κύλισης στον δρόμο
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Έκδοση 450cc με V2 κινητήρα και 50 ίππους
Η Benda Napoleon 450, το μεγαλύτερο αδελφάκι της οικογένειας, αποκτά έναν υδρόψυκτο V2 κινητήρα 448cc που αποδίδει 50 άλογα στις 8.500 σαλ και 45 Nm ροπής στις 7.000 σαλ. Έχει σχετικά μεγάλη διαδρομή εμβόλων στα 63,6 χλστ με διάμετρο 67 χλστ, στην οποία οφείλεται και η τίμια ροπή του ενώ η σχέση συμπίεσής του είναι σχετικά υψηλή στο 11,5:1. Το βάρος της δεν ενθουσιάζει καθώς έρχεται στα 190 κιλά, ένα νούμερο το οποίο είναι αναμενόμενο όμως για μία μοτοσυκλέτα τέτοιας κατηγορίας ενώ το σύστημα εξάτμισής του 2 σε 2 είναι κομψό και της προσδίδει έναν σπορ χαρακτήρα.
Συμβατικές αναρτήσεις καλυμμένες από πλαστικά
Η Benda έχει καλύψει τις αναρτήσεις στο Napoleon 450 με τέτοιον τρόπο ώστε να φαίνεται σαν να είναι μασίφ το πίσω μέρος χωρίς αμορτισέρ ή σαν να έχει ένα κεντρικά τοποθετημένο monoshock το οποίο δεν φαίνεται και σαν να έχει (όπως το Napoleon 250) ένα σύστημα Hossack εμπρός. Στην πραγματικότητα όμως η μεγάλη έκδοση έχει τελείως διαφορετικό πλαίσιο στο οποίο τοποθετείται ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και συμβατικά διπλά αμορτισέρ πίσω. Από όπου και να το κοιτάξεις όμως αυτά δεν αποκαλύπτονται ενώ εντύπωση κάνει η επιλογή της ξεχωριστής μαύρης βαφής που δημιουργεί αυτό το τραχύ στην αφή μοτίβο. Συνδυάζεται σε γενικές γραμμές όμορφα με το γυαλιστερό μαύρο χρώμα της μοτοσυκλέτας και τις λεπτομέρειες σε χρυσό matte, αλλά αλλοιώνει λίγο την αισθητική της σε σημεία όπως κάτω από το μονόσελο. Η Napoleon 450 έχει εμφανιστεί από το 2023 σε εκθέσεις μοτοσυκλετών και πωλείται στην Κίνα, δεν γνωρίζουμε όμως την τιμή της. Θα μπορούσε κάλλιστα βέβαια να έρθει και στην Ευρώπη και ειδικότερα το 250αρι θα αποτελούσε ένα δίκυκλο-έναυσμα ίντριγκας με τα αντισυμβατικά συστήματα αναρτήσεών του. Το 450 θα μπορούσε εύκολα να περιοριστεί στα 48 άλογα ώστε να είναι συμβατό με την Α2 κατηγορία.