Εμπιστεύεστε την ένδειξη;

Μπορούμε άραγε να εμπιστευτούμε τις ενδείξεις της μοτοσυκλέτας μας, όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου;

Μπορούμε άραγε να εμπιστευτούμε τις ενδείξεις της μοτοσυκλέτας μας, όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου;

Είστε από τους αναβάτες που θα εμπιστεύονταν την ένδειξη κατανάλωσης, με την οποία εξοπλίζονται οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες; Μπαίνετε στην διαδικασία να μετρήσετε μόνοι σας πόσο καίει η μοτό σας; Μήπως οι ενδείξεις κατανάλωσης και οικονομίας είναι…τρικ του μάρκετινγκ;

Παλαιότερα, με την πολύ φθηνότερη βενζίνη αλλά και την καλύτερη οικονομική μας κατάσταση, η κατανάλωση καυσίμου στις μοτοσυκλέτες ήταν ένα ζήτημα δευτερεύον ή ακόμη και… τριτεύον, κατά την στιγμή επιλογής της νέας μας μοτοσυκλέτας.  Οι περισσότεροι αναβάτες αγόραζαν μοντέλα με άλλους παράγοντες σε πρώτο πλάνο, όπως η οδηγική ευχαρίστηση, η εμφάνιση ή ακόμη και η απόλυτη ισχύς. 
 
Σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει κατά πολύ και πλέον η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι ένας παράγοντας τόσο σημαντικός, όσο ήταν παλαιότερα οι… ιπποδυνάμεις και η τελική ταχύτητα! Ο μέσος αναβάτης επιθυμεί η μοτοσυκλέτα του να είναι όσο το δυνατόν πιο οικονομική γίνεται, ενώ ταυτόχρονα και οι εταιρείες πλέον εστιάζουν στην προώθηση της «οικονομικής» οδήγησης, με πολλά μέσα. 
 
Ένα από αυτά τα μέσα, είναι η ένδειξη κατανάλωσης, που πολλές σύγχρονες μοτοσυκλέτες φέρουν. Κάποια άλλα μοντέλα έχουν ένδειξη «οικονομικής οδήγησης», η οποία ανάβει όταν η κατανάλωση της μοτοσυκλέτας πέφτει στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα κατά την οδήγηση. Και οι δύο τύποι ενδείξεων συμβάλλουν στην επίτευξη χαμηλών καταναλώσεων, αφού ο αναβάτης μπορεί να προσαρμόσει την οδήγησή του με σκοπό να κρατά την ένδειξη όσο χαμηλότερα γίνεται. 
 
Εκτός αυτού, οι ενδείξεις αυτές λειτουργούν και ως στοιχείο «επίδειξης» των δυνατοτήτων των σύγχρονων μοτοσυκλετών, δηλαδή την επίτευξη εξαιρετικά υψηλών αποδόσεων με χαμηλή μέση κατανάλωση, συνέχεια διαθέσιμη στα μάτια του αναβάτη. Ωστόσο, μήπως οι ενδείξεις αυτές… «κλέβουν» σκόπιμα σε κάποιο βαθμό; 
 
Θα μπορούσε η ένδειξη αυτή να δείχνει πάντα λιγότερη κατανάλωση από την πραγματική; Και γιατί να κάνουν κάτι τέτοιο οι κατασκευαστές; Φυσικά, και πάλι για τον τεχνολογικό «αγώνα» και το γόητρο: Για να μας δείξουν πόσο λίγο καταναλώνουν τα μοντέλα τους και πόσο καλά αποδίδουν! Μπορούμε λοιπόν, να εμπιστευτούμε τις ενδείξεις αυτές; 
 
Αν μη τι άλλο, μπορούμε να τις διασταυρώσουμε. Πως; Πραγματοποιώντας, μόνοι μας, μέτρηση κατανάλωσης της μοτοσυκλέτας μας. Γεμίζουμε το ρεζερβουάρ και, μετά από κάποια χιλιόμετρα, τα οποία καταγράφουμε, γεμίζουμε ξανά και σημειώνουμε την ποσότητα καυσίμου. Η διαίρεση της ποσότητας αυτής με τα χιλιόμετρα που διανύσαμε και ο πολλαπλασιασμός του αποτελέσματος επί 100, είναι η πραγματική κατανάλωση της μοτοσυκλέτας μας, σε λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. 
 
Από εκεί και πέρα, είναι εύκολο να συγκρίνουμε την τιμή που βρήκαμε με την ένδειξη κατανάλωσης που είχαμε από την μοτοσυκλέτα, σε όλο αυτό το διάστημα! Εμείς, στις δοκιμές που έχουμε πραγματοποιήσει μέχρι τώρα, έχουμε παρατηρήσει ότι όντως υπάρχει μια απόκλιση, της τάξης του 5-7%, με το όργανο της μοτοσυκλέτας να δείχνει την μικρότερη τιμή. Πρακτικά δηλαδή, αυτό σημαίνει ότι μια ενδεικτική κατανάλωση 5 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα, στην πραγματικότητα είναι 5,3. 
 
Εσείς τι πιστεύετε; Οι ενδείξεις κατανάλωσης των μοτοσυκλετών αποκλίνουν σε λογικά πλαίσια ή «κλέβουν» συνειδητά, προς όφελος του γοήτρου; Μετράτε την κατανάλωσή σας στην μοτοσυκλέτα σας;  Έχετε συγκρίνει την ένδειξη με τις μετρήσεις σας; Και αν ναι, έχετε προσέξει μια απόκλιση που μπορεί να θεωρηθεί μεγάλη;   
 

AUTOAGORA
AUTOAGORA
  • Γιαννης

    Δεν ειναι ευκολο να ποιασεις την αποκλιση γιατι δεν μπορεις να εξακριβωσεις την ακριβεια της αντλιας αλλα ουτε και το ακριβες σημειο πληρωσης του ρεζερβουαρ.Το "μεχρι πανω" αργει να ερθει με τις ταπες που εμποδιζουν το φουλ γεμισμα και δεν νομιζω οτι ο βενζινας εχει την υπομονη να ανοιγοκλεινει την σκανδαλη για 2 λεπτα για να βαλει μισο λιτρο.

     
  • Giannis

    Κάνω πολλά χιλιόμετρα με την μοτοσυκλέτα μου σχεδόν σε κάθε γέμισμα μετράω την κατανάλωση. Όταν οδηγώ χωρίς μεγάλες διακυμάνσεις στο άνοιγμα του γκαζιού (δηλ νορμαλ) τότε η απόκλιση είναι μικρή όταν όμως οδηγάω επιθετικά με απότομα ανοίγματα και κλεισίματα του γκαζιού τότε η διαφορά μεγαλώνει και μπορεί να φτάσει έως και το λίτρο

      2
  • nick

    λογικό είναι να κλέβουν, και φυσικά παίζει ρόλο περισσότερο στον ψυχολογικό τομέα ακόμα και το 0,1 καθώς όλοι ψάχνουμε μία μοτοσυκλέτα που να καει σαν scooter μην πω σαν παπι αλλα να έχει επιδόσεις 1000άρας, όσο θα ψάχνουμε για βλακείες τόσο θα μας κοροϊδεύουν, πάντως πέρα απο αυτό που γράφει και το άρθρο μίας μικρής απόκλισης δεν έχω δει κάτι διαφορετικό .

      5
  • takis78

    trip computer έχουν μόνο οι μοτοσυκλέτες (κυρίως), η οικονομία σε αυτό το επίπεδο των 0,3 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα δεν έχει καμία μα καμία ουσία. Τώρα όποιος θα αγοράσει μοτοσυκλέτα επειδή θα του πει ό άλλος οτι καίει 0,2 λιγότερα είναι ταραμάς .

      8