Με 1200 κυβικά και 152 ίππους, ο πρώτος V4 made in China είναι γεγονός.
Η Benda έχει κάνει σημαντικά βήματα εξέλιξης τα τελευταία χρόνια καθώς από μια απλή εταιρεία παραγωγής δικύλινδρων κινητήρων 400 κυβικών, έφτασε σήμερα στο σημείο να παρουσιάσει όχι έναν, αλλά δυο V4 κινητήρες που θα είναι διαθέσιμοι την επόμενη χρονιά.
Ο μεγαλύτερος είναι 1198 κυβικά, υδρόψυκτος με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και ισχύ που αγγίζει τους 152 ίππους, νούμερο που τον καθιστά τον ισχυρότερο κινητήρα με καταγωγή από την Κίνα. Η μέγιστη ισχύς εμφανίζεται στις 9.500 σ.α.λ, ενώ η ροπή αγγίζει τα 12,3 kgm στις 7.500 σ.α.λ. Η απόδοσή του μπορεί να απέχει από τα 200+ άλογα που αποδίδουν οι Ιταλικοί V4, οπότε δεν αποκλείεται να στοχεύει σε cruising μοτοσυκλέτες, τύπου Yamaha V-Max. Μάλιστα οι διαστάσεις του είναι ακριβώς ίδιες με του παλιού V-Max 1200 (76mm x 66mm), ενώ η κωδική ονομασία του κινητήρα είναι BD476 που μάλλον δείχνει τον αριθμό των κυλίνδρων (4) και τη διάμετρο του κυλίνδρου (76 χιλ.). Σε καμιά περίπτωση όμως δεν μιλάμε για αντιγραφή του κινητήρα του V-Max, καθώς οι διαφορές είναι σημαντικές σε όλα τα επίπεδα.
Ο μικρότερος V4 έχει χωρητικότητα 496 κυβικά εκατοστά και μοιράζεται πολλά εξαρτήματα με τον 1200άρι V4. Η κωδική του ονομασία είναι BD453 και έχει διαστάσεις 53.5 x 55.2, ενώ αποδίδει 56 ίππους στις 10.000 σ.α.λ και 4,5 kgm ροπής. Δεν αναφέρθηκε πουθενά κατά την παρουσίαση των δυο κινητήρων, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι αν συνδυάσουμε τη διάμετρο του 1200άρη με τη διαδρομή του 500άρη, θα έχουμε έναν εύστροφο V4 1000 κυβικών με διαστάσεις που πλησιάζουν πολύ αυτές που βλέπουμε σε κινητήρες supersport μοτοσυκλετών.
Σε ποιες μοτοσυκλέτες θα θέλατε να δείτε αυτούς του δυο κινητήρες; Λέτε να ακολουθήσουν κι άλλοι κατασκευαστές το παράδειγμα της Benda και να δούμε περισσότερους V4 μεσαίου κυβισμού;