Η ιδιαιτερότητα του νέου αυτού συστήματος από την Borile είναι ότι δεν διαθέτει εξαρτήματα που ολισθαίνουν το ένα πάνω στο άλλο, ελατήρια ή παραδοσιακούς εκκεντροφόρους.
Ένα νέο σύστημα με μεγάλες προοπτικές
Η Borile παρουσίασε ένα καινοτόμο σύστημα διάταξης βαλβίδων για τετράχρονους κινητήρες που ονομάζεται Crossbow. Είναι ουσιαστικά ένα σύστημα μηχανικούελέγχου του ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων. Η ιδιαιτερότητά του είναι ότι δεν αποτελείται από εξαρτήματα που ολισθαίνουν με κυκλική κίνηση το ένα πάνω στο άλλο, ελατήρια και αλυσίδεςχρονισμού όπως οι συμβατικοί κινητήρες. Ταυτόχρονα δεν διαθέτει εκκεντροφόρους όπως όλοι τους γνωρίζουμε, αλλά αντιθέτως οι εκκεντροφόροι του Crossbow, πιέζουν ένα σφαιρικόρουλεμάν που είναι συνδεδεμένο με μία ράβδοτιτανίου η οποία ελέγχει τις δύομπάρες (Crossbow) που ανοίγουν και κλείνουν τις βαλβίδες.
Οι τεχνικοί της εταιρείας είναι βέβαιοι πως αυτή η διάταξη θα μπορούσε να μειώσει αρκετά τις διαστάσεις των κινητήρων αλλά και τη μάζα τους, τοποθετώντας την ταυτόχρονα χαμηλότερα, ενώ θα μειωθούν και οι απώλειες ενέργειας που προκαλούν τα ελατήρια και η καδένα που ενώνεται με τον στροφαλοφόρο άξονα. Στα ίδιακυβικά με αντίστοιχους παραδοσιακούς κινητήρες, η Borile ισχυρίζεται πως με την διάταξη του Crossbow επιτυγχάνεται καλύτερηαπόδοση και χαμηλότερηκατανάλωση, ενώ η διάρκεια ζωής του κινητήρα επιμηκύνεται καθώς απαιτεί επίσης λιγότερεςεργασίεςσυντήρησης.
Αφού ολοκληρωθούν οι διαδικασίες δοκιμής της αντοχής των υλικών και της δομής του συστήματος, η Borile θα προχωρήσει σε διάφορα διεξοδικά τεστ του κινητήρα και επακολούθως θα τοποθετήσει τους κινητήρες Crossbow σε μοτοσυκλέτες ώστε να δοκιμαστούν στον δρόμο.
Στο βίντεο παρουσιάζεται η λειτουργία του συστήματος Crossbow