Mπορεί η Buell να αποτελεί μακρινή πλέον ανάμνηση, υπάρχει όμως μια εταιρεία που συνεχίζει το concept "αερόψυκτος V2 H-D με sport περιτύλιγμα", κατασκευάζοντας μάλιστα, ακόμα πιο "αιρετικά" μοντέλα.
H Bottpower, είναι μια εταιρεία κατασκευής custom μοτοσικλετών καθώς και αξεσουάρ για customizing, με έδρα την Valencia στην Ισπανία. Ιδιοκτήτης της εταιρείας είναι ο μηχανικός David Sanchez, με θητεία μεταξύ άλλων στα paddocks αγώνων SBK και Motο2, οπότε μιλάμε προφανώς για κάποιον που το "κατέχει το άθλημα".
O Sanchez τρέφει μια βαθιά εκτίμηση για τα δυκίλνδρα μοτέρ, εξ ου και το όνομα της εταιρείας του, με το αρχικό "Bott" να προκύπτει από τα αρχικά της κατηγορίας Battle Of The Twins των αγώνων, στην οποία συμμετέχουν δικύλινδρα.
Το τελευταίο πόνημα του Sanchez λοιπόν είναι ένα café με το όνομα XC1, το οποίο βασίζεται σε μια Buell XB12. Η μοτοσικλέτα φέρει τον κινητήρα, το ψαλίδι και το μπροστινό (μαζί με το ZTL δισκόφρενο) του "δότη" και από εκεί και πέρα δεν έχει τίποτα άλλο κοινό.
Σημαντικότερη αλλαγή αποτελεί το πλαίσιο μονής ραχοκοκαλιάς το οποίο αντικαθιστά το δύο δοκών που ντούμπλαρε και ως ρεζερβουάρ καυσίμου στην Buell, ενώ όλο το body work είναι επίσης νέο.
Το ρεζερβουάρ βρίσκεται πλέον στην συνηθισμένη θέση που ξέρουμε όλοι , ενώ υπάρχει και ένα βοηθητικό κοντά στο πίσω αμορτισέρ, προκειμένου η χωρητικότητα να φτάσει σε αξιοπρεπή νούμερα, δηλαδή 13 λίτρα.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο για το XC1 όμως, είναι ότι πρόκειται για kit, πράγμα που σημαίνει ότι οποιοσδήποτε κάτοχος Buell ΧΒ12, μπορεί να το αγοράσει και να μεταμορφώσει την μοτοσικλέτα του.
Ακόμα πιο εντυπωσιακό δε, το ότι το kit έχει φτιαχτεί με την λογική… "plug and play" και μπορεί να τοποθετηθεί από οποιονδήποτε μπορεί να λύσει και να δέσει μερικές βίδες.
Όλα τα δομικά και περιφερειακά στοιχεία που το απαρτίζουν,"κουμπώνουν" άψογα και χωρίς την ανάγκη μετατροπών πάνω στο XB12 (ναι, ακόμα και το πλαίσιο) ενώ ο Sanchez έχει φροντίσει επίσης και για την ηλεκτρική καλωδίωση, που είναι σε φάση "βγάζεις φύσα, βάζεις φύσα".
Με τον επανα- προγραμματισμό της ECU, το XC1 βγάζει 100 ίππους από τον 1200άρη V2 και το βάρος του έχει μειωθεί κατά 20 κιλά (στα 179), σε σχέση με το XB12SS.
Καθόλου άσχημα!
Στην γκάμα της Bottpower υπάρχει επίσης και το kit XR1, που είναι σε πιο flat track στυλ και βασίζεται επίσης σε Buell XB12. Mε λίγα λόγια, οι ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης Buell, μπορούν να αγοράσουν τα δύο αυτά kit και δεδομένης της εύκολης τοποθέτησης τους, να έχουν τρία διαφορετικά μηχανάκια!