Brembo Sensify: Ηλεκτρονική πέδηση αυτοκινήτων, θα έρθει στις μοτοσυκλέτες;
Πεντάλ φρένου χωρίς υδραυλικό σύστημα
Βελτιστοποίηση της πέδησης μέσω υπολογιστή
Προβλήματα της εφαρμογής σε μοτοσυκλέτες
Πεντάλ φρένου χωρίς υδραυλικό σύστημα
Στο νέο σύστημα πέδησης της Brembo για αυτοκίνητα που ονομάζεται Sensify το πεντάλ του φρένου δεν είναι συνδεδεμένο με το υδραυλική τρόμπα φρένων αλλά με δύο μονάδες ελέγχου, μία για τον κάθε άξονα. Οι μονάδες αυτές ελέγχουν με βάση πολύπλοκους αλγόριθμους ηλεκτρο-υδραυλικούς και ηλεκτρομηχανικούς ενεργοποιητές για τον κάθε τροχό μεμονωμένα, διανέμοντας την ακριβή πίεση στα έμβολα των δαγκανών που χρειάζεται ώστε να πετυχαίνουν την μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος και την διατήρηση ελέγχου του αυτοκινήτου, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό.
Βελτιστοποίηση της πέδησης μέσω υπολογιστή
Ο υπολογιστής αυτός με τα ερεθίσματα που δέχεται από το περιβάλλον και τον υπολογισμό των πιέσεων που θα προσφέρουν την καλύτερη πέδηση δεν μπορεί να συγκριθεί με τις δυνατότητες του ανθρώπινου εγκεφάλου, ενώ παράλληλα ίσως το σημαντικότερο όφελός του είναι το γεγονός ότι επιτρέπει στον οδηγό να διατηρήσει το έλεγχο ακόμα και σε απότομες επιβραδύνσεις πάνω σε στροφές. Υπάρχουν ήδη παρόμοια συστήματα που όμως δεν έχουν φτάσει στο επίπεδο ανάπτυξης του Sensify.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Προβλήματα της εφαρμογής σε μοτοσυκλέτες
Για να οραματιστούμε την εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος σε μοτοσυκλέτες το υδραυλικό σύστημα με τα σωληνάκια θα απουσίαζε και στη θέση του θα βρίσκονταν απλά ηλεκτρικά καλώδια και θα παρεχόταν η δυνατότητα χιλιάδων ρυθμίσεων μέσω του λογισμικού ώστε να επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάζει προφίλ πέδησης (πιο επιθετικό ή ήπιο). Η ιδέα είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα, η εφαρμογή της όμως στην πράξη παρουσιάζει κάποιες δυσκολίες. Αρχικά, εκτός από το γεγονός ότι θα έπρεπε να κατασκευαστούν δαγκάνες οι οποίες θα ήταν τουλάχιστον στο ίδιο βάρος με τις συμβατικές, θα χρειάζονταν επίσης μία ηλεκτρονική τρόμπα για να μεταφέρει την πίεση του εμπρός ή του πίσω φρένου από τον αναβάτη, στο υδραυλικό σύστημα.