Με την έλευση των ραντάρ και των συστημάτων ασφαλείας που βασίζονται σε κάμερες, οι κατασκευαστές ψάχνουν νέους τρόπους να ενημερώνουν τους αναβάτες για το πότε τα συστήματα της μοτοσυκλέτας επεμβαίνουν και κάνουν πράγματα για λογαριασμό τους.
Η τελευταία ιδέα της Honda πάνω στο συγκεκριμένο θέμα είναι να χρησιμοποιήσει τα πάνελ, τα οποία θα κάνει κινούμενα ώστε και να «σκουντάνε» τον αναβάτη για να τον ειδοποιούν για την παρέμβαση των ηλεκτρονικών, ενώ ταυτόχρονα θα τον βοηθούν να προσαρμόσει καταλληλότερα τη στάση του σώματός του.
Αιτήσεις για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που συμπληρώθηκαν στην Ευρώπη δείχνουν μια CBR 1000 RR με αυτά τα «κινούμενα πάνελ» να βρίσκονται εκεί που τα γόνατα του αναβάτη πιάνουν στο ντεπόζιτο. Πίσω από τα πάνελ υπάρχει ένας απλός ενεργοποιητής, ο οποίος τους επιτρέπει να κινηθούν προς τα έξω με δύναμη όταν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα παρέμβουν, «σκουντώντας» τα πόδια του αναβάτη.
Ποιος είναι ο σκοπός;
Η απάντησε σε αυτή την ερώτηση έχει να κάνει με τα υπόλοιπα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας στα οποία δουλεύει η Honda, όπως το steering assist και το lane-keep-assist - συστήματα που υπάρχουν ήδη στα αυτοκίνητα, καθώς και ραντάρ και κάμερες.
Αυτό το νέο σύστημα έρχεται να κουμπώσει πάνω σε αυτά, προσπαθώντας να κρατήσει τον αναβάτη ενήμερο για την παρέμβαση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.
¶λλωστε, ένα ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο μπορεί να παρέμβει στο φρενάρισμα και στο στρίψιμο της μοτοσυκλέτας (δηλαδή ένα σύστημα σαν αυτό πάνω στο οποίο δουλεύει η Honda) μπορεί να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει, αν οι αυτόματες αυτές ενέργειες κάνουν τον αναβάτη να χάσει την ισορροπία του ή να βγει από τη γραμμή του.
Πώς λειτουργούν τα πάνελ;
Ας δούμε ένα παράδειγμα. Ο αναβάτης σε έναν αυτοκινητόδρομο ξεχνιέται και κινείται προς τη διαχωριστική γραμμή των λωρίδων. Εκεί το σύστημα steering assist ενεργοποιείται για τον επαναφέρει στην πορεία του και τα πάνελ πιέζουν τα πόδια του αναβάτη, για να τον ενημερώσουν και να τον αναγκάσουν να αλλάξει ελαφρώς τη στάση του σώματος, υποβοηθώντας έτσι και ο ίδιος τη διόρθωση.
Αν η μοτοσυκλέτα πρέπει να κινηθεί αριστερά για παράδειγμα, το αριστερό πάνελ πιέζει το πόδι του αναβάτη, ενώ αν το αυτόματο φρένο αναγκαστεί να επέμβει και τα δύο πάνελ βγαίνουν προς τα έξω. Η ιδέα πίσω από αυτό είναι ότι έτσι τα πόδια του αναβάτη «γραπώνουν» καλύτερα πάνω στο ντεπόζιτο, ενώ ο αναβάτης ενημερώνεται άμεσα ότι η μοτοσυκλέτα του φρενάρει.
Πότε θα το δούμε;
Αν και φαίνεται απίθανο να δούμε το συγκεκριμένο σύστημα να βγαίνει άμεσα στην παραγωγή, δείχνει ότι η Honda κινείται πλέον προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς έχει ήδη δηλώσει τον φιλόδοξο στόχο της να τερματίσει κάθε θανατηφόρα σύγκρουση που περιλαμβάνει δικά της οχήματα μέχρι το 2050. Και για να γίνει αυτό, η Honda προσπαθεί να εξαλείψει κάθε πιθανότητα λάθους από τον ανθρώπινο παράγοντα.