LIVE: κίνηση στους δρόμους

Στη φωτογράφηση από το ξύσε-ξύσε η πινακίδα έστριψε σαν ξεροτήγανο.

Σε αυτά τα ευρώ, τέτοιο συνδυασμό κυβικών, δύναμης, και fun χαρακτήρα δύσκολο έως αδύνατο να συναντήσετε σε καινούργια μοτοσικλέτα σήμερα.

Αριστο για σβέλτη οδήγηση, οι μαλακές αναρτήσεις θα παραπονεθούν μόνο σε οδήγηση στο όριο που υπερβαίνει το χαρακτήρα του 07.

Πολύ μαλακό το πιρούνι, συμβατικές οι δαγκάνες. Παρόλα αυτά στέκονται στο ύψος τους αμφότερα, στο 99% των περιστάσεων.

Αν θέλετε να γίνετε stunt-rider, η Yamaha έχει τα αξεσουάρ που χρειάζονται για την ασφάλεια σας.

Πέντε χρώματα σε δύο εκδόσεις. Με ABS η χωρίς. Μεγάλη ποικιλία για να μην έχετε ίδιο MT με το γείτονα σας.

Κατεβασμένος μεν ο πολυεδρικός προβολέας στα καλάμια, φιλικός δε σε εμφάνιση. Καθαρά τα “κρύσταλλα” των φλας

Λευκός φωτισμός στην ψηφιακή οθόνη που διαθέτει και ένδειξη ταχύτητας κιβωτίου αλλά και ένδειξη κατανάλωσης

Σέλα για αθλητές. Λεπτό υλικό, που δεν συνηγορεί στην άνεση. Ο συνεπιβάτης αισθάνεται αρκετά μετέωρος.

Ο ολοκαίνουργιος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας της Yamaha έχει χωρητικότητα 689κ.εκ., διαθέτει στρόφαλο 270 μοιρών, και ένα ιδιαίτερα compact αντικραδασμικό άξονα.

Δοκιμάζουμε: Yamaha MT-07

Η νέα συμμορία MT της Yamaha ξεκίνησε με τον κάπτεν «09», και συνέχισε με τον υπαρχηγό «07» που προσφέρει αγνή δίτροχη διασκέδαση, σε τιμή που τσακίζει, και σε γεμίζει ελπίδες για το μέλλον της μοτοσικλέτας, γενικότερα.

 
+: Απίστευτα διασκεδαστικό, super τιμή
-: Μαλακές αναρτήσεις στο όριο

Τιμή χωρίς ABS (ευρώ): 5.590 (Γκρι), 5.750 (Deep Armor, Race Blu, Competition White, Racing Red)

Τιμή με ABS (ευρώ): 6.090 (Γκρι), 6.250 (Deep Armor, Race Blu, Competition, White, Racing Red)

Είχα πάθει την πλάκα μου με το MT-09, και αντίστοιχη πλάκα έπαθα και με το 07. Σε μια περίοδο κρίσης που οδηγεί τους κατασκευαστές σε χρηστικά οικονομικά δίκυκλα, η Yamaha αποφασίζει να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού. Χωρίς να πέφτει στην παγίδα της παρουσίασης μιας ακόμα βαρετής, εξημερωμένης οικονομικής μοτοσικλέτας, καταφέρνει να συνδυάσει την απόλαυση που έχουμε συνηθίσει να εισπράττουμε από ακριβά Sport δίκυκλα, με μια απίστευτη τιμή απόκτησης. Με τιμή που αρχίζει από τα 5.590 ευρώ για το μοντέλο δίχως ABS, σε γκρι χρώμα, και με ασυναγώνιστο fun χαρακτήρα στην κατηγορία της, το MT-07 τα παίρνει όλα δικά του!

Αισθητική / ποιότητα κατασκευής: Όμορφη δίχως να εντυπωσιάζει

Όμορφη με την πρώτη ματιά, λεπτή και μικροκαμωμένη, δίχως παρόλα αυτά να φέρνει επανάσταση με τη σχεδίαση της. Κρυμμένο το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, τόσο από τα πλαστικά, όσο και από ένα αλουμινένιο κάλυμμα που σε κάνει να πιστεύεις πως πρόκειται για το κάθετο τελείωμα αλουμινένιου πλαισίου δύο δοκών. Συμβατικό πιρούνι 41χλστ., δίχως ρυθμίσεις. Προβολέας πιο πολύ φιλικός παρά επιθετικός σε εμφάνιση, χαμηλά τοποθετημένος στο πιρούνι, σύμφωνα με τα νέα standards στο design γυμνών fighter μοτοσικλετών. Ουρά και σέλα αναβάτη-συνεπιβάτη που θυμίζει Supersport κατασκευή. Όμορφος κινητήρας, υπέροχο κοντό τελικό εξάτμισης, που βγαίνει κάτω από το μοτέρ. Αντίστοιχη με του ΜΤ-09 προέκταση για την πινακίδα και τα φλας, φτιαγμένη για να θυμίζει αγωνιστική κατασκευή, που μπορεί να αφαιρεθεί για χρήση... πίστας. Δίσκοι τύπου μαργαρίτα, συμβατικά φρένα, δίχως ακτινικές δαγκάνες. Ασύμμετρο ψαλίδι τύπου μπανάνα από τη μία μεριά, με “less is more” τρύπα στη μέση. Εντυπωσιακά φαρδύ πίσω ελαστικό για την κατηγορία (180/55). Όμορφες carbon-look λεπτομέρειες στο ρεζερβουάρ, τόσο στην τάπα, όσο και στο μακρύ tank protector, αλλά και στα πλάγια. Αεροπορικού τύπου τάπα ρεζερβουάρ, πανέμορφοι ρεγουλατόροι στην αλυσίδα, ψηφιακή οθόνη στα όργανα. Μικρά παράπονα από την ποιότητα των αυτοκόλλητων, και από τα ζιπάκια και τα καλώδια που έχει στο οπτικό του πεδίο ο αναβάτης.

Ανεση / εργονομία: Για αθλητικούς τύπους

Η σέλα είναι αρκετά χαμηλή στα 805 χιλιοστά, και ο υποφαινόμενος, με ύψος 1.70, πατάει κάτω όλο το πέλμα του ενός ποδιού. Η αίσθηση στις στατικές μετακινήσεις είναι ελαφριά, ενώ η στάση που το 07 τοποθετεί τα μέλη και τον κορμό του αναβάτη είναι πιο πολύ άνετη παρά επιθετική -καλό αυτό για τις καθημερινές συνθήκες-, ενώ με το λεπτό ρεζερβουάρ κουμπώνεις ωραία πάνω στη μοτοσικλέτα. Εκείνο που σε κάνει να απορείς είναι το τιμόνι. Το περιμένεις φαρδύτερο και πιο ίσιο για αυτό τον τύπο μοτοσικλέτας, όμως στο 07 το τιμόνι είναι στενό και με κλίση προς τα πίσω! Πιθανώς και να ήταν το μόνο πράγμα που θα άλλαζα στη μοτοσικλέτα, όμως είμαι σίγουρος πως η Yamaha έκανε αρκετή δουλειά για να επιλέξει αυτό το τιμόνι, και πέρα από το γεγονός πως το συνηθίζεις άμεσα, δεν ξέρω αν θα βελτιωνόταν ή αν θα χάλαγε η αίσθηση με ένα διαφορετικό τιμόνι. 'Αριστο είναι το κόψιμο του, με την ακτίνα στροφής να κάνει τις μανούβρες παιχνιδάκι. Οι διακόπτες δεν είναι το απαύγασμα της αισθητικής, αν και το έξυπνο Start/Stop κουμπί που αντικαθιστά τα κουμπιά της μίζας και του Kill Switch, κουμπί που είχαμε δει πρώτα στο MT-09, κάνει κι εδώ την ευπρόσδεκτη εμφάνιση του. Τα όργανα είναι ευανάγνωστα, με στιλάτο λευκό φωτισμό, ενώ διαθέτουν μέσα στα άλλα δείκτη ταχύτητας κιβωτίου, δυο δείκτες κατανάλωσης, και πανέξυπνες χρηστικές λεπτομέρειες. Λεπτομέρειες όπως το γεγονός πως με 2 κουμπιά μπορείς να προχωράς τόσο εμπρός, όσο και πίσω στις ενδείξεις, αλλά και ένα σύστημα με το οποίο μπορείς να δεις την ώρα πιέζοντας το κουμπί, ακόμα κι όταν η μοτοσικλέτα είναι σβηστή, δίχως να υπάρχει κλειδί στο διακόπτη! Οι καθρέπτες τώρα είναι μικροί και ευπαρουσίαστοι, όμως δεν προσφέρουν την καλύτερη ορατότητα, ενώ το μισό μέρος του ειδώλου καλύπτουν οι ώμοι του αναβάτη. Τα φώτα το βράδυ είναι αρκετά καλά για χαμηλές ταχύτητες, όμως υπολείπονται αν θελήσεις να κινηθείς γρήγορα. Και περνάμε και στη σέλα, που είναι για αθλητικούς τύπους. Το μερίδιο του αναβάτη διαθέτει ισχνό υλικό, και σε μεγάλες βόλτες θα κατεβείτε ελαφρώς πιασμένοι. Η σέλα συνεπιβάτη είναι αυστηρά για μικρά μεγέθη, και αυστηρότατα για μικρές αποστάσεις, καθώς ο συνεπιβάτης αισθάνεται μετέωρος και στο άνοιγμα του γκαζιού γραπώνεται από τον αναβάτη για σιγουριά. Κάτω από τη σέλα που ανοίγει χωράνε μόνο λίγα χαρτιά. Για όσους πάντως θέλουν περισσότερη χρηστικότητα, η Yamaha διαθέτει στα επίσημα αξεσουάρ της άλλη σέλα για μεγαλύτερη άνεση, αλλά και ζελατίνα, πλαϊνές βαλίτσες, και top-box με πλάτη συνεπιβάτη!

Κινητήρας: Ώρα για διασκέδαση

Ο ολοκαίνουργιος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας της Yamaha έχει χωρητικότητα 689κ.εκ., διαθέτει στρόφαλο 270 μοιρών, και ένα ιδιαίτερα compact αντικραδασμικό άξονα. Παράγει 74,8hp/9.000σαλ., με ροπή 6,9Kgm/6.500σαλ.. Δεν διαθέτει ούτε χάρτες ανάφλεξης, ούτε ride by wire, αλλά αυτό δεν είναι κακό, προσωπικά το θεωρώ καλό, γιατί ο συγκεκριμένος χάρτης που έχει επιλεγεί είναι άριστος, η απόκριση του γκαζιού ακριβώς αυτή που θέλεις, και το άνοιγμα του γκαζιού από τέρμα κλειστό δεν κάνει τη μοτοσικλέτα να τινάζεται μπροστά. Σε κάνει να απορείς λοιπόν. Χρειάζεσαι πράγματι χάρτες και ηλεκτρόγκαζα, αν ένα συμβατικό σύστημα δουλεύει πολύ καλύτερα; Μάλλον όχι. Εκείνο που θα θέλαμε θα ήταν ένας μονόδρομος συμπλέκτης, γιατί τώρα στα κατεβάσματα θέλει λίγη προσοχή για να ελέγξεις το γλίστρημα και ταυτόχρονα να μη σου σβήσει το μοτέρ. Η δύναμη του συγκεκριμένου κινητήρα παρόλο που είναι χορταστική, δεν εντυπωσιάζει με τα άλογα που παράγονται, όμως το κάνει με τον γραμμικό τρόπο που αυτά καλπάζουν, και με το πόσο εκμεταλλεύσιμα είναι, τόσο σε καθημερινή χρήση, όσο και σε καταστάσεις οδηγικής παράνοιας. Αν θέλεις να βολτάρεις, το 07 θα σε βοηθήσει να κινηθείς σβέλτα, από μηδενικές στροφές, δίχως τρύπες, δίχως σκαμπανεβάσματα, δίχως ξεσπάσματα. Ανετα, απλά, ταχύτατα. Κι όταν γυαλίσει το μάτι σου, με ένα ελαφρύ τσίμπημα του συμπλέκτη και με ελαφρύ τράβηγμα του τιμονιού, το 07 θα στηθεί με χαρακτηριστική άνεση στον πίσω τροχό, είτε έχετε πρώτη, είτε δεύτερα, είτε ακόμα και με τρίτη σχέση στο κιβώτιο! Σημειώστε πως ο ήχος που παράγει το μονό τελικό είναι φοβερά διακριτικός, σε βαθμό που θα ξενερώσει τους hardcore εραστές της μοτοσικλέτας, όμως είναι πραγματικά νόμιμος, και δεν θα ενοχλήσει κανένα αστικό συνοδοιπόρο, σε καμία περίπτωση.

Πλαίσιο / Αναρτήσεις / Φρένα: 'Ανεση και ικανότητα

Το ατσάλινο πλαίσιο μονής ραχοκοκαλιάς συνεργάζεται άριστα με το σεβαστών διαστάσεων ψαλίδι, κρατώντας υπό έλεγχο τη μοτοσικλέτα σε όλες τις συνθήκες. Το πιρούνι και το πίσω, οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ είναι πολύ μαλακά σε αποσβέσεις, γεγονός που βοηθάει πάρα πολύ τόσο την άνεση στις ελληνικές συνθήκες, όσο και την πρόσφυση. Το τελευταίο συμβαίνει καθώς σε δρόμο με ανωμαλίες η μοτοσικλέτα αντί να διώξει, όπως θα έκανε με αναρτήσεις “τσιμέντα”, θα βρει πρόσφυση και θα σας γεμίσει εμπιστοσύνη. Σε αστικές, αλλά και σβέλτες καταστάσεις στον επαρχιακό, το πιρούνι εμπνέει εμπιστοσύνη, το μπροστινό φρένο έχει άριστη αίσθηση μαζί με πολύ καλή δύναμη, και μόνο το πίσω φρένο αποδεικνύεται ευαίσθητο στην πίεση, καθώς θα μπλοκάρει σε κακή άσφαλτο, αν δεν προσέξετε, ακόμα και με αθλητικά παπούτσια. Στο 99% των συνθηκών τώρα, ο αναβάτης θα ευγνωμονεί τις πολύ μαλακές αποσβέσεις των αναρτήσεων, και μόνο στο 1%, όταν πιέσει στο απόλυτο όριο, εκείνες θα δείξουν -μαζί με τα φρένα, που επίσης είναι άριστα στο ίδιο 99% των περιπτώσεων- τις αδυναμίες τους. Αν προσπαθήσετε να οδηγήσετε με το MT-07 όπως με μια καθαρόαιμη sport ή supersport κατασκευή (ορισμένες fighter μοτοσικλέτες προέρχονται από τέτοιες μοτοσικλέτες), οι αναρτήσεις θα “λαστιχάρουν” πολύ, ενώ ταυτόχρονα τα φρένα θα αποδειχτούν επαρκή, αλλά όχι αντάξια για οδήγηση σε αυτό το όριο. Το εντυπωσιακό είναι πως ακόμα και σε παρανοϊκού τύπου οδήγηση, το κούνημα των αναρτήσεων δεν σε τρομάζει, η μοτοσικλέτα συνεχίζει να σου εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη, και δεν φτάσαμε ποτέ σε επικίνδυνες καταστάσεις. Απλώς σου θυμίζει πως πρόκειται για μια πολύ καλή street μοτοσικλέτα, με πολύ καλές -μη ρυθμιζόμενες- αναρτήσεις για μια πλειάδα χρήσεων -όχι όμως για πίστα, ή για οδήγηση σε supersport όρια. Ακόμα και endo θα κάνετε, δύσκολα σχετικά όμως rolling-endo, λόγω δύναμης μπροστινού φρένου.

Οδηγώντας: Θεούλη μου να ταν κι άλλο!

Φτάσαμε στην καλή παράγραφο. Στην παράγραφο που θα προσπαθήσουμε να σας εξηγήσουμε γιατί το MT-07 είναι μια τόσο υπέροχη μοτοσικλέτα. Κάθεσαι πάνω της, και την αισθάνεσαι μικρή, παιχνιδάκι! Τη ζυγίζεις, δεξιά-αριστερά... πούπουλο. Λίγο πιο κλειστά τα χέρια στο τιμόνι από ότι θα τα ήθελες, αλλά μόλις αρχίσεις να οδηγείς ανακαλύπτεις πως δεν σε ενοχλεί. Βασικά, αυτό είναι ένα αξιοπρόσεκτο χαρακτηριστικό του 07. ΤΙΠΟΤΑ δεν σε ενοχλεί πάνω της, στην οδήγηση. Το γκάζι γραμμικό, όσο δίνεις, τόσο παίρνεις, ο ψεκασμός αλάνθαστος. Η ευελιξία της μοτοσικλέτας παραδειγματική, όπως και η εμπιστοσύνη που εμπνέει στον αναβάτη. Κράτημα, πάνω από τα συνηθισμένα -ειδικά αν αναλογιστείς τις low budget αναρτήσεις. Τα φρένα, παρά την έλλειψη ABS στην έκδοση που είχαμε, έχουν άριστη αίσθηση (το μπροστινό -που έχει μεγαλύτερη σημασία όμως-, όχι τόσο το πίσω). Ανοίγεις το γκάζι, και το 07 τινάζεται μπροστά, όχι εκτός ελέγχου, όχι σπινάροντας σαν τρελό, αλλά όσο γρήγορα χρειάζεται για να ανάψουν τα αίματα. Κι αν ανάψουν, όχι μόνο δε σβήνουν, αλλά ο αναβάτης ανακαλύπτει πως το 07 είναι το ίδιο απολαυστικό -η και απολαυστικότερο σε κάποιους τομείς όπως τη σούζα- με τον sensei της οδηγικής παράκρουσης MT-09! Αυτό γιατί οι σούζες μπορεί να μην έρχονται όσο αβίαστα έρχονται στο 9 (που απλώς ανοίγεις το γκάζι και το επόμενο δευτερόλεπτο είσαι λαμπάδα), είναι όμως πιο εύκολες στο χειρισμό από ότι στο 9, και περισσότερο ακριβείας. Στη φωτογράφηση από το ξύσε-ξύσε η πινακίδα έστριψε σαν ξεροτήγανο. Μπορεί να μην ενδιαφέρει τους πολλούς, όμως για τους λίγους, το 07 αποτελεί ένα από τα πιο απολαυστικά σουζο-μηχανήματα στην ιστορία της μοτοσικλέτας! Ένα κι ένα για εκκολαπτόμενους stunt-riders, ενώ κι η ίδια η Yamaha διαθέτει ειδικά αξεσουάρ -προστατευτικά κάγκελα για το τιμόνι και μια σειρά από μανιτάρια- για όσους θέλουν να επιδοθούν σε κόλπα δίχως δυσάρεστες συνέπειες σε κάποια πτώση. Αν τώρα δεν έχετε βλέψεις για “καγκουριές”, το 07 θα σας μεταφέρει απροβλημάτιστα (ανεξαρτήτως ύψους, βάρους, δύναμης, εμπειρίας και φύλου αναβάτη) από το Α στο Β καίγοντας ελάχιστη βενζίνη -η ελάχιστη κατανάλωση μπορεί να πέσει και στο 4-4,5lt/100χλμ.-, και ζητώντας επίσης τα ελάχιστα από τον αναβάτη του (μικρά παράπονα στην χρηστικότητα η άνεση της σέλας, και η μηδαμινή προστασία από τον αέρα). Ακόμα κι έτσι, σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, σε κάθε στροφή, και σε κάθε φρενάρισμα, η ικανοποίηση που σου δίνει το 07 είναι πανταχού παρούσα. Στο κατέβασμα της Εθνικής Οδού είδαμε στο κοντέρ ακόμα και 224χλμ/ώρα, ενώ μια πιο ρεαλιστική τελική, δίχως να φιλήσεις το ρεζερβουάρ είναι κοντά στα 215χλμ/ώρα. Πολύ πάνω από το άθροισμα των μερών της; Ναι, το MT-07 είναι από εκείνες τις μοτοσικλέτες που σε εντυπωσιάζουν ακριβώς για αυτό το χαρακτηριστικό.

Συμπέρασμα: Μηχάνημα ευδαιμονίας

Σε αυτά τα ευρώ, τέτοιο συνδυασμό κυβικών, δύναμης, και fun χαρακτήρα δύσκολο έως αδύνατο να συναντήσετε σε καινούργια μοτοσικλέτα τη σήμερον ημέρα. Προσωπικά με κέρδισε, γιατί πρεσβεύει πάνω από όλα τη διασκέδαση με δύο τροχούς, διασκέδαση που πολλοί κατασκευαστές τείνουν να διαγράψουν όταν στην εξίσωση κύριος στόχος είναι η χαμηλή τιμή απόκτησης. Κι αν πρώτα από όλα σας τράβηξε η τιμή στο Yamaha MT-07, ετοιμαστείτε να εντυπωσιαστείτε όχι το ίδιο, αλλά ακόμα περισσότερο όταν την οδηγήσετε. Μοτοσικλέτα που οδηγεί ψυχή και πνεύμα στην ευδαιμονία, σε τιμή που δεν υπάρχει; What's not to like, που θα έλεγαν και οι Αγγλοι.

Κινητήρας

2Κ, 4T, Υ/Ψ, 8β, 2ΕΕ

Κυβισμός (κ.εκ.)

689

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.)

80x68.6

Συμπίεση (:1)

11,5

Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)

74,8/9.000

Ροπή (kgm/σ.α.λ.)

6,9/6.500

Τροφοδοσία

Ψεκασμός

Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα)

14/3

Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)

5,3

Βάρος (kg, γεμάτο)

179/182 ABS

Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)

215

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

 

Τύπος

Ατσάλινο, σωληνωτό

Αναρτήσεις Ε

Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χλστ.

Διαδρομή (χλστ.)

137

Αναρτήσεις Π

Μονό αμορτισέρ, ΠΕ

Διαδρομή

130

Φρένα Ε (χλστ.)

2Δ, 282χλστ., δαγκάνες 4Ε

Φρένα Π (χλστ.)

Δ, 245 χλστ., δαγκάνα 1Ε

Τροχοί-Ελαστικά

 

Ελαστικό Ε

Bridgestone Battlax BT023 120/70-17

Ελαστικό Π

Bridgestone Battlax BT023 180/55-17

Διαστάσεις

 

Μήκος (χλστ.)

2085

Πλάτος (χλστ.)

745

Ύψος σέλας (χλστ.)

805

Μεταξόνιο (χλστ.)

1400

Εξοπλισμός

 

ABS

O

Μίζα

Y

Μανιβέλα

_

Στροφόμετρο

Y

Κοντέρ

Y

Ένδειξη θερμοκρασίας

Y

Ένδειξη βενζίνης

Υ

Μερικός χιλιομετρητής

Y

Φέρινγκ

_

Ρυθμιζόμενες μανέτες

Υ

Κεντρικό σταντ

_

Πλάγιο σταντ

Y

Σχάρα

_

Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτηση

_

Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση

Υ


 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ