Τιμή: 8.500 ευρώ
+: Κινητήρας, ποιότητα, gadgets
-: Αίσθηση φρένων
Το Metropolis αποτελεί την πρώτη απόπειρα της γαλλικής εταιρίας στο χώρο των τρίκυκλων scooters. Έτσι η Peugeot γίνεται μόλις ο τρίτος κατασκευαστής που παρουσιάζει τρίκυκλο, μετά τις Piaggio και Quadro. Ωστόσο, οι Γάλλοι ασχολούνται με το συγκεκριμένο project εδώ και πολλά χρόνια σε συνεργασία με το τμήμα αυτοκινήτου. Το 2008 η Peugeot έδειξε για πρώτη φορά τις τρίροδες προθέσεις με το HYmotion3 Compressor concept που ξεχώριζε γιατί έφερε οροφή αλλά υπερτροφοδοτούμενο μονοκύλινδρο 300άρη κινητήρα 41 ίππων! Είχε επίσης δύο ηλεκτρικά μοτέρ, 8 συνολικά ίππων, ένα για κάθε εμπρός τροχό, σύστημα ανάκτησης ενέργειας αλλά και ABS. Το 2009 παρουσιάστηκε το HYbrid3 Evolution, η εξέλιξη του Compressor με σημαντικότερη διαφορά την αφαίρεση της οροφής για ένα πιο συμβατικό τρίκυκλο look.
Ως concept το Metropolis παρουσιάστηκε το 2011 στην EICMA και πέρασε τελικά στην παραγωγή φέτος. Με αυτό, η Peugeot θέλει να προσεγγίσει εκείνους που σκέφτονται πολύ σοβαρά να αράξουν το αυτοκίνητό τους και να βρουν επιτέλους του…φως τους στην καθημερινή μετακίνηση με την επιλογή ενός scooter. Αυτό βέβαια στην Ευρώπη αφού στην Ελλάδα οι τετράτροχοι που μπορούν να επωφεληθούν είναι όσοι απέκτησαν δίπλωμα αυτοκινήτου πριν από τις 19-1-2013. Οι υπόλοιποι πρέπει να έχουν δίπλωμα μοτοσικλέτας. Όπως και να έχει τα τρίκυκλα scooters είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να φέρει μια εταιρία το πιο παραδοσιακό τετράτροχο κοινό στα scooters με δέλεαρ την επιπλέον ενεργητική ασφάλεια του έξτρα εμπρός τροχού που συνδυάζεται με την ευελιξία και την ευκολία στο παρκάρισμα ενός δίκυκλου. Αρα ωφελημένοι βγαίνουν και οι αναβάτες δικύκλου που ψάχνουν αυτή την έξτρα ασφάλεια στις μετακινήσεις τους άσχετα από το επίπεδο εμπειρίας. Πάμε να δούμε τι ακριβώς φέρνει στο τραπέζι το νέο γαλλικό τρίκυκλο.
Ποιότητα/Σχεδίαση: Με τη σφραγίδα της Peugeot
Το Metropolis βγαίνει σε δύο εκδόσεις, την απλή και την RS που είχαμε στα χέρια μας. Οι διαφορές μεταξύ τους είναι κυρίως αισθητικής φύσεως εκτός από τη ζελατίνα που είναι πιο κοντή στο RS και φιμέ. Όπως τα υπόλοιπα μεσαία και μεγάλα scooters της Peugeot έτσι και το Metropolis φέρει σχεδιαστικά στοιχεία από τα αυτοκίνητα των Γαλων, όπως οι εμπρός οριζόντιες γρίλιες και τα φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα LED ημέρας (άλλη μια κάθετη σειρά LED χαμηλά στην ανάρτηση) αλλά και το γενικότερο σχήμα του πίσω μέρους το οποίο παραπέμπει και στα Satlelis. Σχεδιαστικά το γαλλικό τρίροδο δεν έχει αλλάξει από το 2011 που παρουσιάστηκε ως concept. Είναι σύγχρονο και σοβαρό με τις λεπτομέρειες της έκδοσης RS να του δίνουν έναν επιπλέον δυναμισμό. Ο πίνακας οργάνων, ωστόσο, θα έπρεπε να έχει μια πιο δυναμική σχεδίαση που να ταιριάζει καλύτερα με το μοντέρνο σχήμα του Metropolis.
Το τρίκυκλο της Peugeot παράγεται εξολοκλήρου στη Γαλλία και συγκεκριμένα στη Sochaux (από εκεί προέρχεται η οικογένεια Peugeot!) και ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό με την ποιότητα κατασκευής του. Για την τιμή του, ωστόσο, θα θέλαμε περισσότερα βαμμένα πλαστικά στην περιοχή γύρω από το τιμόνι που θα ταίριαζαν καλύτερα στον πολυτελή/σπορ χαρακτήρα του. Σε κάθε περίπτωση πάντως και εκτός από το πλαστικό που καλύπτει τον πτυσσόμενο γάντζο- μας έμεινε στο χέρι αλλά δεν ξανάφυγε αφότου το κουμπώσαμε-η συναρμολόγηση του Metropolis και η συναρμογή των πλαστικών βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα με τους τριγμούς να απουσιάζουν.
Εργονομία/χώροι: Ανετο και ευρύχωρο
Η θέση οδήγησης αποτελεί ένα από τα δυνατά σημεία του Metropolis. Το τιμόνι έρχεται κοντά στον αναβάτη με τα χέρια να πέφτουν πάνω του σε φυσικές γωνίες και η σέλα παρουσιάζεται μεγάλη και ευρύχωρη και για τους ψηλούς. Φέρει και υποστήριξη για τη μέση που ρυθμίζεται σε μήκος με βίδες κατά 40 χλστ. εμπρός-πίσω. Παράλληλα, η επίπεδη ποδιά, μια πρωτιά για τρίροδο scooter, εξασφαλίζει αρκετό χώρο για τα πόδια και τα γόνατα με το πεντάλ του φρένου να βρίσκεται σε πολύ καλή θέση και να μην προβληματίζει στη χρήση του. Για τον συνεπιβάτη τα πράγματα είναι καλά αρκεί να είναι κάτω από 1,70. Τα πόδια πέφτουν φυσικά στα τεράστια floor boards (50 τ.εκ. έκαστο παρακαλώ) αλλά το πορτμπαγκάζ “κλέβει” χώρο από τη σέλα με αποτέλεσμα το μερίδιο που του αναλογεί να είναι μικρότερο από αυτό που αντιστοιχεί στο μέγεθος του scooter. Πολύ χρηστική είναι και η ζελατίνα που ρυθμίζεται εύκολα σε ύψος, χωρίς εργαλεία. Ανεβοκατεβαίνει 130 ολόκληρα χλστ. σε μη προκαθορισμένες θέσεις κάτι που μπορεί να τη φέρει στα μέτρα του καθενός.
Όσον αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους, στο “πορτμπαγκάζ” θα χωρέσετε άνετα ένα κράνος κλειστού τύπου, ενώ ικανοποιητικό σε μέγεθος είναι και το κεντρικό ντουλαπάκι της ποδιάς με τα τρία ξεχωριστά διαμερίσματα. Αλλο ένα βαθύ ντουλαπάκι υπάρχει κάτω και αριστερά από το τιμόνι για μικροπράγματα, το οποίο φιλοξενεί και παροχή ρεύματος. Εκεί που το Μetropolis απογοητεύει ελαφρώς είναι ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα που παρουσιάζεται ρηχός για το μέγεθος του scooter. Η γαλλική εταιρία ισχυρίζεται ότι υπάρχουν κάποιοι τύποι jet κράνους που μπορούν να φιλοξενηθούν, ωστόσο εμείς δεν βρήκαμε κάποιο που να χωράει.
Χλιδή που σε καλομαθαίνει!
Το Metropolis είναι ένα τρίκυκλο που μπορεί να σε καλομάθει με την Peugeot να το έχει εξοπλίσει με αρκετά στοιχεία, μερικά από τα οποία απευθείας από τα αυτοκίνητα. Πάμε να τα δούμε μαζί.
Το “έξυπνο κλειδί” του Metropolis δεν χρειάζεται να βγει ποτέ από την τσέπη σας. Το scooter σας αναγνωρίζει από απόσταση 1,5 μέτρων και αφού κάτσετε στη σέλα του το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να πιέσετε τον κεντρικό διακόπτη (ξεκλειδώνει και το κεντρικό ντουλαπάκι), να τον γυρίσετε δεξιά να το εκκινήσετε κανονικά. Εφόσον το βάλετε μπροστά μπορείτε να φύγετε και χωρίς το κλειδί (!) αλλά δεν θα μπορείτε να ξαναβάλετε μπροστά το Metropolis αν το σβήσετε.
To Metropolis είναι το πρώτο τρίκυκλο με ηλεκτρικό χειρόφρενο. Ο διακόπτης του χειρόφρενου που επεμβαίνει στον πίσω τροχό βρίσκεται κεντρικά τοποθετημένος στο τιμόνι και έχει ενσωματωθεί έξυπνα στη σχεδίαση.
Η Peugeot έχει φροντίσει και για τη ασφάλεια εξοπλίζοντας το Metropolis με αισθητήρες για την πίεση των ελαστικών με την ένδειξη να έχει τη δική της θέση στον πίνακα οργάνων. Δεν μετράει σε bar ή p.s.i, αλλά τουλάχιστον σας ενημερώνει όταν η πίεση πέσει κάτω από ένα όριο σε ένα από τα τρία ελαστικά.
Οι καθρέπτες του Metropolis είναι κυρτοί στην άκρη τους με αποτέλεσμα να βλέπετε περισσότερα πράγματα στα μετόπισθεν από ό,τι με έναν συμβατικό καθρέπτη.
Το πορτμπαγκάζ μάλιστα ανασηκώνεται μόνο του θυμίζοντας πολυτελές αυτοκίνητο!
Κινητήρας: Τrès bon!
Το μοτέρ του Metropolis είναι ολοκαίνουριο και αποτελεί γέννημα θρέμμα της Peugeot. Αυτό είναι το πρώτο μεγάλο μοτέρ των Γάλλων καθώς μέχρι σήμερα συνεργάζονταν σε αυτό το κομμάτι με την Piaggio. Ο μονοκύλινδρος 400άρης LFE (Low Friction Efficiency-Χαμηλών Τριβών) με την 4βάλβιδη κεφαλή είναι σύμφωνα με την Peugeot ο ισχυρότερος στην κατηγορία του και αποδίδει 37,2 ονομαστικούς ίππους αλλά και 3,89 kgm ροπής στις 7.250 και 5.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Στην πράξη ο κινητήρας αποδεικνύεται δυνατός και κινεί με χαρακτηριστική άνεση το Metropolis παρά τα 256 στεγνά κιλά του τελευταίου (350+ με αναβάτη και υγρά). Η ρύθμιση του CVT κιβωτίου είναι άριστη και εκμεταλλεύεται πλήρως την δύναμη που φτάνει στον πίσω τροχό χωρίς καθυστέρηση ακόμη και σε μικρό ή μαλακό άνοιγμα του γκαζιού. Πολύ θετική εντύπωση προκαλεί η ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του με τους κραδασμούς να απουσιάζουν εντελώς κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την εξάτμιση η οποία κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία της. Το τελευταίο μάλλον θα ικανοποιήσει τους νεότερους σε ηλικία αναβάτες. Σε χαμηλά επίπεδα, ειδικά για το βάρος του Metropolis, κυμάνθηκε και η μέση κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τα 4,7 λίτρα/100 χλμ. με την αυτονομία να ξεπερνά εύκολα τα 200 χλμ.
Αναρτήσεις/Πλαίσιο: Νέο σύστημα και πρωτιά
Δύο ζεύγη ψαλιδιών (α) που συνδέονται μεταξύ τους μέσω κάθετα τοποθετημένων μπράτσων (β) και στηρίζονται στο ατσάλινο πλαίσιο του Metropolis μέσω υποπλαισίων (γ). Έτσι δημιουργείται ένα μεγάλο αρθρωτό παραλληλόγραμο που “παραμορφώνεται” όταν το Metropolis πάρει κλίσει ή/και οι τροχοί συναντήσουν ανωμαλία. Αυτό είναι ουσιαστικά το σύστημα διεύθυνσης/ανάρτησης του Metropolis το οποίο ονομάζεται TTW (Tilting Twin wheels). Για τον έλεγχο των τροχών οι Γάλλοι επέλεξαν ένα οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ (δ) που εδράζεται στις άκρες των πάνω ψαλιδιών. Πάνω σε αυτά έχουν τοποθετηθεί και αντίβαρα (ε) ώστε να εξομαλύνονται οι δυνάμεις που ασκούνται στο αμορτισέρ. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική κάνει την ανάρτηση ιδιαίτερα συμπαγή σε διαστάσεις (μήκος) και επέτρεψε στους μηχανικούς της Peugeot να σχεδιάσουν ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο με εντελώς επίπεδη ποδιά, μια πρωτιά για τρίκυκλο scooter. Το TTW είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από αλουμίνιο, κάτι που μειώνει το αναρτώμενο βάρος και ελαφραίνει θεωρητικά την αίσθηση του τιμονιού. Παράλληλα, χάρη και στο κάτω σημείο στήριξης του TTW χαμηλώνει και το κέντρο βάρους του Metropolis. Η εφαρμογή της Peugeot διαφοροποιείται από εκείνες που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Η ανάρτηση του κάθε τροχού είναι ανεξάρτητη, όχι όμως και η απόσβεση των ανωμαλιών αφού το αμορτισέρ ελέγχει την κίνηση και των δύο τροχών ταυτόχρονα μεταφέροντας και μοιράζοντας τις δυνάμεις μεταξύ τους. Η ανάρτηση του Metropolis δεν “κλειδώνει” σε κάποια κλίση. Εδώ τα όρια μπαίνουν από τους τροχούς που σε ακραίες καταστάσεις ακουμπούν στους “θόλους”.
Φρένα: Δύναμη επί τρία
Το σύστημα πέδησης του Metropolis αποτελείται από δίσκους διαμέτρου 200 χλστ. εμπρός που συνεργάζονται με δαγκάνες μονού εμβόλου και από ένα δίσκο 240 χλστ. πίσω που συνεργάζεται επίσης με μονοπίστονη δαγκάνα. Τα φρένα του Metropolis συνδυάζονται μεταξύ τους είτε με τη χρήση της αριστερής μανέτας, είτε με τη χρήση του πεντάλ της ποδιάς, με τη δεξιά μανέτα να ενεργοποιεί μόνο τους εμπρός δίσκους. Για μέγιστα αποτελέσματα χρησιμοποιήστε είτε το πεντάλ του φρένου που έχει και καλή αίσθηση, είτε μόνο την αριστερή μανέτα. Αν πατήσετε και τα δύο θα χάσετε σε μεγάλο βαθμό την προσφερόμενη αίσθηση και θα νιώστε τις μανέτες να “κλειδώνουν” από την πίεση του κυκλώματος, χωρίς ωστόσο να επηρεάζεται η απόδοση.
Οδηγώντας
Κινούμενος στους δρόμους της πόλης στην ευρύχωρη σέλα του Metropolis η ποιότητα κύλισης είναι το πρώτο πράγμα που κάνει εντύπωση. Οι Γάλλοι φημίζονται σε αυτό τον τομέα, ειδικά στα αυτοκίνητά τους. Η Peugeot το έχει καταφέρει και με τα μεσαία/μεγάλα scooter της και τώρα μπορεί να υπερηφανεύεται και για το τρίκυκλό της. Όσο οι ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι στρογγυλές το Metropolis θυμίζει μαγικό χαλί με τους εμπρός τροχούς να τις απορροφούν με χαρακτηριστική άνεση. Σε πιο μεγάλες κοφτές ανωμαλίες φανερώνουν τη σκληρότητά τους, ενώ η αντίδραση των εμπρός τροχών είναι η κλασική “κοφτή”, για τρίκυκλο, όταν συναντήσουν μαζί ένα κάθετο εμπόδιο στο δρόμο. Το Metropolis είναι γενικότερα ήπιων τόνων και προτρέπει τον αναβάτη του να κινηθεί με ανάλογους ρυθμούς, όπως θα έκανε άλλωστε και ένας οδηγός αυτοκινήτου που κάνει τα πρώτα του βήματα στους…τρεις τροχούς. Ανάμεσα στα αυτοκίνητα θέλει δύναμη για να ελιχθεί, όπου φυσικά του το επιτρέπει το μεγάλο μήκος του. Μεγαλύτερη προσπάθεια θέλει και για να στρίψει με ακρίβεια σε δρόμο με στροφές αφού έχει μια ελαφριά τάση να ανασηκώνεται. Αν χρησιμοποιήσετε τα φρένα υπό κλίση αυτή η τάση γίνεται εντονότερη και το Metropolis σηκώνεται αισθητά ανοίγοντας την τροχιά του. Αν βέβαια δεν χρησιμοποιήσετε τα φρένα το γαλλικό τρίκυκλο στρίβει σαν τρένο ακόμη και όταν η πρόσφυση βρίσκεται στα γνωστά χαμηλά επίπεδα των ελληνικών δρόμων. Μπορείτε να αρχίσετε και τις πλαγιολισθήσεις με το γκάζι βγάζοντας στην επιφάνεια το δυναμικό πρόσωπο του Metropolis. Με δίκυκλο δεν θα σκεφτόσασταν τίποτα από τα παραπάνω. Με το Metropolis είναι απόλυτα εφικτά. Αρκεί να μην υπάρχουν πολύ έντονες ανωμαλίες πάνω στη στροφή, καθώς τότε έντονη γίνεται και η αντίδραση των εμπρός τροχών που χάνουν στιγμιαία την επαφή τους με το έδαφος και αναστατώνουν την ισορροπία του scooter. Το Metropolis σου δείχνει αμέσως ότι δεν είναι φτιαγμένο για τέτοιου είδους δρόμους που συνδυάζονται με ακραίους ρυθμούς κίνησης. Είναι μια λιμουζίνα με τρεις τροχούς με την οποία μπορείς να χαλαρώσεις στους δρόμους της πόλης και να εκμεταλλευτείς στον ανοιχτό δρόμο. Απόλυτα ευθύβολο στις καμπές στης εθνικής και με τη ζελατίνα στο ψηλότερο σημείο της θα κάνει άνετα ταξίδια εκτός των τειχών κρατώντας ταχύτητες κοντά στα 140 χλμ./ώρα στο κοντέρ του και με δύο άτομα στη σέλα.
Συμπέρασμα
Το Metropolis αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση για εκείνους που κάνουν το βήμα από τους τέσσερις στους τρεις τροχούς και αργότερα ίσως και στους δύο. Το μοντέλο της Peugeot βέβαια θα σας καλομάθει την επιπλέον ασφάλεια που προσφέρουν οι τρεις τροχοί του. Μαζί με τις υπόλοιπες “αυτοκινητάδικες” ανέσεις και τα gadgets που προσφέρει δεν αποκλείεται να σας κρατήσει για πάντα τρίτροχους! Αν βάλετε στην εξίσωση και τον πολύ καλό σε απόδοση κινητήρα, τους καλούς αποθηκευτικούς χώρους αλλά και την υψηλή ποιότητα κατασκευής τότε έχετε μπροστά σας μια πρόταση που δεν πρέπει να παραβλέψετε.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
|
Κινητήρας |
4T, 1Κ, Y/Ψ, 4β |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
399 |
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) |
84x72 |
Συμπίεση (:1) |
Δ.Α. |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
37,2/7.250 |
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) |
3,89/5.500 |
Τροφοδοσία |
Ηλ. Ψεκασμός |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα) |
13,5 |
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) |
4,7 |
Βάρος (kg) |
256 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
168 (κόφτης) |
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα |
|
|
|
Τύπος |
Ατσάλινο, σωληνωτό |
Αναρτήσεις Ε |
Αρθρωτό παραλληλόγραμμο αλουμινίου με αντίβαρα και μονό αμορτισέρ |
Διαδρομή (χλστ.) |
Δ.Α. |
Αναρτήσεις Π |
Δύο αμορτισέρ, προφόρτιση |
Διαδρομή |
Δ.Α. |
Φρένα Ε (χλστ.) |
2Δ /200 |
Φρένα Π (χλστ.) |
Δ /240 |
Τροχοί-Ελαστικά |
|
Ελαστικό Ε |
120/70-12" (x2) |
Ελαστικό Π |
140/70-14" |
Διαστάσεις |
|
Μήκος (χλστ.) |
2.152 |
Πλάτος, τιμόνι (χλστ.) |
775 |
Μεταξόνιο (χλστ.) |
1.500 |
Ύψος σέλας (χλστ.) |
780 |
Εξοπλισμός |
|
ABS |
_ |
Μίζα |
Y |
Μανιβέλα |
_ |
Στροφόμετρο |
Y |
Κοντέρ |
Y |
Ένδειξη θερμοκρασίας |
Y |
Ένδειξη βενζίνης |
Y |
Μερικός χιλιομετρητής |
Y |
Φέρινγκ |
Y |
Ρυθμιζόμενες μανέτες |
Y |
Κεντρικό σταντ |
Y |
Πλάγιο σταντ |
_ |
Σχάρα |
_ |
Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση |
_ |
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση |
Υ |
BMW F900R και F900XR: Euro5+ με χαμηλότερο βάρος και νέα ανάρτηση
Ηλεκτρικά scooter ιδανικά για Delivery, με μεγάλη αυτονομία
KTM 790 Adventure: Ανανέωση για το 2025 με αναβαθμισμένο κινητήρα και νέες αναρτήσεις
B65 Scrambler: η BSA ξαναμπαίνει στο παιχνίδι
Test Airoh Matryx: Ελαφρύ και αεροδυναμικό
Margaris Scooterland: Για αξιόπιστο service στα scooter της Aprilia
Κίνηση στις λεωφορειολωρίδες: η Αγγλία πιο πίσω από την Ελλάδα;
EMW Cargo DF: Ηλεκτρικό scooter, ιδανικό για αξιόπιστο και οικονομικό delivery
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr