Tο νέο Aprilia RSV 850 είναι το μεγαλύτερο scooter που έχει δημιουργήσει ποτέ η Aprilia και με διαφορά το ταχύτερο και ισχυρότερο που έχει βγει ποτέ από τις πύλες του ιταλικού εργοστασίου.
Το πιο μεγαλόπρεπο, εντυπωσιακό και ταυτόχρονα φονικό ψάρι που υπάρχει στην Γη είναι ο Μεγάλος Λευκός Καρχαρίας. Αυτό ίσως αρκεί από μόνο του για να περιγράψει το νέο Aprilia RSV 850, το μεγαλύτερο scooter που έχει δημιουργήσει ποτέ η Aprilia και με διαφορά το ταχύτερο και ισχυρότερο που έχει βγει ποτέ από τις πύλες του ιταλικού εργοστασίου.
Τιμή: 9.960 ευρώ
Χρώματα: Λευκό, μαύρο
+: Επιδόσεις, συμπεριφορά, εμφάνιση
-: Αποθηκευτικοί χώροι
O καρχαρίας είναι ένα από τα μακροβιότερα είδη στη Γη με περισσότερα από 420 εκατομμύρια (!) χρόνια παρουσίας στους ωκεανούς. Αυτό οφείλεται στην εκπληκτική προσαρμοστικότητά του και φυσικά σε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα από όλα τα ψάρια της θάλασσας· να κυνηγά. Είναι επίσης ένα είδος που δεν έχει φυσικούς εχθρούς, εκτός από…τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτός βέβαια που δεν απειλείται από κανέναν είναι ο Μεγάλος Λευκός, ο ισχυρότερος και πιο φονικός καρχαρίας των ημερών μας. Κάπου εδώ μπαίνει στην κουβέντα και το SRV 850. Τα κοινά σημεία με τον Μεγάλο Λευκό είναι περισσότερα από όσα φαντάζεστε, αν και υπάρχει και μία μεγάλη διαφορά σε σχέση με αυτό.
Ο «Carcharodon Carcharias», όπως είναι και η επιστημονική ονομασία του, είναι το μοναδικό είδος του γένους του που έχει επιβιώσει. Αντίθετα, το μοντέλο της Aprilia έχει ένα πολύ κοντινό σύγχρονο συγγενή, το GP 800 της Gilera, που αποτελεί το πρώτο είδος του γένους «Carcharodon
scooterofagius». Η…εξέλιξη του GP800 σε SRV 850 ήταν απόλυτα φυσική, αφού μόνο οι αναγκαίες αλλαγές πραγματοποιήθηκαν στο…DNA τους, όπως ακριβώς γίνεται και στη φύση. Με πιο σπορτίφ και εντυπωσιακή εμφάνιση, εναρμονισμένη στα πρότυπα της Aprilia, λίγη περισσότερη ισχύ και μικρές βελτιώσεις στα σωθικά του το ιταλικό maxi scooter αποτελεί το νέο μεγάλο θηρευτή της κατηγορίας που ήρθε για να κυριαρχήσει στους ασφάλτινους αστικούς ωκεανούς και να επιβάλλει την κυριαρχία του στον κόσμο των scooter.
Αισθητική/Ποιότητα: Scooter το…ψαρωτικό
Ο πιο διάσημος, ίσως, καρχαρίας της εποχής μας, ήταν το πρώτο πράγμα που ήρθε στο μυαλό μου, όταν αντίκρισα το νέο SRV 850. Είναι αδύνατο να μην το προσέξει κανείς στο δρόμο. Σταματημένο στο φανάρι, εν κινήσει ή παρκαρισμένο το ιταλικό maxi scooter αποτελεί πόλο έλξης βλεμμάτων και σχολίων. Η μακριά και χαμηλή σιλουέτα του είναι αδιαμφισβήτητα εντυπωσιακή και το λευκό χρώμα της δοκιμής τονίζει ακόμη περισσότερο τον όγκο αλλά και τις δεκάδες λεπτομέρειες στα πλαστικά. Ρύγχος αιχμηρό και απειλητικό, εμπνευσμένο σχεδιαστικά από το RSV4 1000. Σχιστομάτικα φωτιστικά σώματα και στενοί αεραγωγοί από κάτω, που θυμίζουν βράγχια, ενώ στην ίδια «μυτερή» λογική κινείται η ουρά και ακόμη περισσότερο το αιχμηρό τριγωνικό στοπ. Το SRV δείχνει να βρίσκεται σε κίνηση ακόμη και όταν είναι στάσιμο, όπως σε κίνηση πρέπει να παραμένει και ένας καρχαρίας για να μπορεί να αναπνέει…Αν θέλετε να κινείστε διακριτικά, το SRV μπορεί και να είναι το τελευταίο
scooter στον πλανήτη για κάτι τέτοιο. Αν σας αρέσει να ξεχωρίζετε τότε σίγουρα πρέπει να του ρίξετε τουλάχιστον μια ματιά. Από κοντά θα εκτιμήσετε και την υψηλή ποιότητα κατασκευής με τη συναρμογή των πλαστικών και την έλλειψη τριγμών, εν κινήσει, να αναδεικνύουν ακόμη περισσότερο την προσοχή στην λεπτομέρεια που έχει επιδείξει η Aprilia.
Χώροι/Εργονομία: Με στόχο την απόδοση
Στο κορμί του καρχαρία κανένα σημείο δεν πηγαίνει ανεκμετάλλευτο. Όλα επάνω του έχουν… σχεδιαστεί για να έχουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση την ώρα του κυνηγιού και ταυτόχρονα την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση όταν ο Μεγάλος Λευκός απλά κινείται μέχρι τον επόμενο στόχο του. Αυτό ισχύει πάνω-κάτω και για το scooter της Aprilia, όπου το μεγαλύτερο μέρος του όγκου του έχει χρησιμοποιηθεί για τη μέγιστη δυνατή απόδοση, τόσο σε επιδόσεις, όσο και συμπεριφορά στο δρόμο. Με τον κινητήρα να έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του πλαισίου και με το τελευταίο να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος κάτω από τη σέλα, η θυσία που έχει γίνει στους αποθηκευτικούς χώρους είναι εμφανής και κατανοητή. Ένα κράνος κλειστού τύπου θα χωρέσει κάτω από τη σέλα, άντε και ένα ζευγάρι κοντά γάντια, αλλά ως εκεί. Επιπλέον δεν υπάρχουν ντουλαπάκια στην ποδιά και αυτό μειώνει ακόμη περισσότερο τα επίπεδα πρακτικότητας στην καθημερινότητα. Τα πράγματα, όπως είναι φυσικό, αντιστρέφονται όταν εξετάσει κάποιος τους χώρους για αναβάτη και συνεπιβάτη. Βρίσκονται σε ευθεία αναλογία με το μέγεθος του SRV και αυτό σημαίνει τρομερή ευρυχωρία και για τους δύο. Στατικά το βάρος του Aprilia γίνεται αισθητό, εξαιτίας της άνετης και φαρδιάς σέλας, αλλά κυρίως, λόγω του σχήματος των πλαϊνών πλαστικών κάτω από αυτή. Τα τελευταία δεν επιτρέπουν στα πόδια να έρθουν πιο κάθετα στο έδαφος με αποτέλεσμα τα λογικά 780 χλστ. της απόστασης της σέλας να φαντάζουν περισσότερα. Εν κινήσει, πάντως, ο αναβάτης νιώθει πασάς με το τιμόνι να βρίσκεται στη σωστή θέση, τις ρυθμιζόμενες μανέτες να έρχονται εύκολα στα μέτρα του και τα χειριστήρια να απαιτούν ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης. Μάλιστα, στο δεξί γκριπ, υπάρχει μπουτόν, από το οποίο ο αναβάτης μπορεί να αλλάξει τις ενδείξεις της ψηφιακής οθόνης, χωρίς καν να πάρει το χέρι του από το τιμόνι.
Πλαίσιο-αναρτήσεις-φρένα: Σκελετός ανάλογος των μυών
Το κοινό DNA του SRV, με τον άλλο μεγάλο καρχαρία της scooteroθάλασσας, GP 800, είναι φανερό και σε αυτούς τους τομείς που θυμίζουν περισσότερο μοτοσικλέτα παρά
scooter. Είναι σωληνωτό διπλής ραχοκοκαλιάς ανοιχτό στο κάτω μέρος του και ο κινητήρας δένει πάνω σε αυτό μέσω σινεμπλόκ. Πάνω του στηρίζεται και το θηριώδες, για τα μέτρα των scooter, αλουμινένιο ψαλίδι που αναρτάται από οριζόντια τοποθετημένο-με μοχλικό-αμορτισέρ ρυθμιζόμενο σε επτά θέσεις ως προς την προφόρτιση. Ένα συμβατικό πιρούνι χωρίς ρυθμίσεις με καλάμια διαμέτρου 41 χλστ. έχει τοποθετηθεί στο εμπρόσθιο μέρος. Οι μηχανικοί προχώρησαν στην αλλαγή του set up των αναρτήσεων με στόχο την ποιοτικότερη λειτουργία τους και τη καλύτερη διαχείριση των δυνάμεων που αναπτύσσονται. Όσον αφορά στο τομέα της πέδησης, το μοντέλο της Aprilia συνεχίζει στα χνάρια του Gilera GP 800 με δύο δίσκους 300 χλστ. και διπίστονες δαγκάνες της Brembo μπροστά, και ένα δίσκο 280 χλστ. για τον πίσω τροχό που συνεργάζεται επίσης με δαγκάνα δύο εμβόλων.
Κινητήρας: Φόβος και τρόμος
Ό,τι πιο ισχυρό έχει παρουσιαστεί στον κόσμο των scooter βρίσκεται κάτω από τα πλαστικά του SRV 850. Ο δικύλινδρος V κινητήρας των 839 κ.εκ. κάνει όλα τα άλλα
scooter να…κολυμπούν δεξιά και αριστερά όσο πιο μακριά γίνεται από το ιταλικό μοντέλο γιατί σε ευθεία γραμμή δεν έχουν καμία απολύτως τύχη. Αυτή η πανίσχυρη «ουρά» με τις τέσσερις βαλβίδες και τον ένα εκκεντροφόρο σε κάθε κεφαλή αποδίδει 76 ίππους και 7,8 κιλά ροπής στις 7.750 και 6.000 σ.α.λ. αντίστοιχα και κάνει όλα τα άλλα μεγάλα scooterόψαρα να μοιάζουν με γόπες μπροστά του. Σε σχέση με το μοτέρ του GP 800, το SRV, φέρει δύο νέους αισθητήρες λάμδα, ένα για κάθε κύλινδρο, για ακόμη καλύτερη καύση του μίγματος.
Επίσης, οι άξονες του κιβωτίου αλλά και ο στροφαλοφόρος περιστρέφονται αντίθετα από τους τροχούς, ώστε να μειωθεί η περιστροφική αδράνεια και να αυξηθεί η ταχύτητα αλλαγής κατεύθυνσης. Για τη μείωση των κραδασμών που φτάνουν στον αναβάτη, το μοτέρ δένει πάνω στο πλαίσιο μέσω σινεμπλόκ. Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό, αφού στη σέλα δεν καταλήγουν παρά μόνο κάποιοι παλμοί που ενισχύουν το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου και σε καμία περίπτωση δεν ενοχλούν. Εξαιρετικό είναι και το μπάσο soundtrack που απελευθερώνουν τα τελικά που σου φτιάχνει τη διάθεση στις χαμηλές ταχύτητες χωρίς παράλληλα να ενοχλεί.
Στο δρόμο: Στα σαγόνια του καρχαρία
Όπως οι Λευκοί Καρχαρίες συχνάζουν κοντά στις ακτές των ωκεανών έτσι και το scooter της Aprilia νιώθει σα στο σπίτι του κοντά και γύρω από το κέντρο της πόλης. Εκεί αρέσκεται να ελίσσεται με μεσαίες ταχύτητες και να απολαμβάνει το σεβασμό από τα άλλα δίτροχα και τετράτροχα ψάρια που βρίσκονται γύρω του. Με οποιαδήποτε ταχύτητα πάνω από 15 χλμ./ώρα το βάρος του SRV (249 κιλά στεγνό) απλά εξαφανίζεται και ουδέποτε θα δυσκολέψει τον αναβάτη του στους ελιγμούς χάρη στη σωστή κατανομή του. Η ισχύς, βέβαια, που διακρίνει τον μεγάλο V2 είναι και αυτό που κυριαρχεί ως αίσθηση πάνω στο ιταλικό scooter. Το απότομο άνοιγμα του γκαζιού αντιστοιχεί με το βίαιο λίκνισμα της ουράς που στέλνει τον Λευκό Καρχαρία σε χρόνο dt μια ανάσα από το θήραμά του. Στη γνωστή γυαλισμένη ελληνική άσφαλτο κάθε απότομή περιστροφή του γκριπ με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ συνοδεύεται από ευχάριστες πλαγιολισθήσεις που δεν φοβίζουν τον αναβάτη χάρη στην πολιτισμένη μετάδοση του κιβωτίου. Από στάση, απλά ανοίξτε το γκάζι μέχρι το στοπ του και δείτε τα χιλιόμετρα στο κοντέρ να ανεβαίνουν με καταιγιστικό ρυθμό, για τα δεδομένα των scooter, μέχρι και τα 200 χλμ./ώρα, τα οποία έρχονται
«anytime, anywhere» που λέει και ο Γκαζής. Η τελική του βρίσκεται 10 χλμ./ώρα πιο πάνω και σε ελαφρά ευνοϊκές συνθήκες ο δείκτης του ταχυμέτρου θα σημαδέψει και την τελευταία ένδειξη των 220 χλμ./ώρα.
Εξαιρετικά αποδίδει το SRV και σε δρόμο με στροφές, όπου θα επιτρέψει στον αναβάτη του να κινηθεί με πολύ γρήγορο ρυθμό. Τα φρένα αποδίδουν επίσης πολύ καλά, προειδοποιώντας έγκαιρα για το μπλοκάρισμα, αν και για να αποδώσουν τα μέγιστα, χρειάζονται έξτρα πίεση στις μανέτες σε σχέση με το συνηθισμένο. Υπεύθυνο φυσικά για την πολύ καλή συμπεριφορά του SRV είναι το εξαιρετικό του πλαίσιο που παρουσιάζει τα ίδια υψηλά επίπεδα ακαμψίας, είτε στρίβετε τελικιασμένος, είτε βρίσκεστε σε κάποιο επαρχιακό δρόμο, αλλά και οι αναρτήσεις που απορροφούν σωστά τις ανωμαλίες χωρίς να αφήνουν το scooter να πλέει.
Κάθε μεγάλο αρπαχτικό έχει βέβαια και τις αδυναμίες του και για το SRV αυτό είναι το κέντρο της πόλης σε ώρα αιχμής, όπου νιώθει πραγματικά έξω από τα νερά του. Αν δεν σας ενδιαφέρει να κινηθείτε γρήγορα, έχει καλώς. Αν όμως βιάζεστε θα ανακαλύψετε ότι το τιμόνι είναι βαρύ στους επιτόπιους ελιγμούς με πολύ μικρές ταχύτητες. Σε συνδυασμό με το υπόλοιπο βάρος που γίνεται αισθητό αλλά και το μεγάλο μεταξόνιο, το SRV μπορεί να κινηθεί απλά με ικανοποιητικούς ρυθμούς στο μποτιλιάρισμα και δεν είναι λίγες οι φορές που ο αναβάτης θα βρεθεί φρακαρισμένος ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Αν πάρετε βέβαια το SRV 850 για κυνηγάτε παπιά μέσα στην πόλη μάλλον κάποιο λάθος κάνατε. Αν και στα θηράματα του Λευκού Καρχαρία συγκαταλέγονται και τα πτηνά... Η δεύτερη αδυναμία του μοντέλου της Aprilia είναι η προστασία από τον αέρα που προσφέρει η μικρή ζελατίνα. Μέχρι και τα 130 χλμ./ώρα δεν υπάρχει πρόβλημα. Από εκεί και πάνω, όμως, και εφόσον ξεπερνάτε τα 1,80 μ., θα χρειαστεί σκύψιμο για να αποφύγετε το μαστίγωμα από τον αέρα. Βέβαια, για όλους εκείνους που θέλουν να εκμεταλλευτούν την εξωπραγματική για scooter τελική, υπάρχει και η έξτρα ψηλότερη ζελατίνα από τα εργοστασιακά αξεσουάρ της Aprilia που μάλλον λύνει το πρόβλημα μια και καλή.
Κορυφαίο είδος υπό εξέλιξη
Παρουσιάζοντας το ισχυρότερο και ταυτόχρονα ένα από τα πιο εντυπωσιακά scooter που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, η Aprilia θέλει να δώσει το δικό της στίγμα στην κορυφή των maxi scooter. Μεγάλο το Aprilia είναι αλλά όχι και ταξιδιάρικο με την προστασία από τον αέρα και τους ελλιπείς, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, χώρους να βάζουν εδώ το όριο στις μεγάλες διαδρομές. Έχει την άνεση (σέλα και αναρτήσεις) αλλά όχι και τη χάρη των GT προτάσεων κάτι που το τοποθετεί στην υποκατηγορία των σπορ maxi scooter. Αν το δει κανείς από αυτή τη σκοπιά, τότε το SRV τα καταφέρνει περίφημα και δίκαια κατακτά την κορυφή αυτής της άτυπης κατηγορίας με τον πανίσχυρο κινητήρα και το εξαιρετικό πλαίσιο να μην αφήνουν περιθώρια για αμφισβήτηση. Μία έκδοση με ABS ή ακόμη και Traction Control θα ολοκληρώσει ακόμη περισσότερο τον χαρακτήρα του και θα προσθέσει ένα ακόμη λιθαράκι στην εξέλιξη του είδους «Carcharodon scooterofagius».