LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η ευελιξία του SH στην πόλη είναι υποδειγματική, όπως και η γενικότερη συμπεριφορά του που δεν θα αφήσει κανένα παραπονεμένο.

Το μοντέλο της Honda γίνεται προέκταση του αναβάτη στους ελιγμούς και τον κάνει να νιώθει ότι, τρέχει με τα πόδια ανάμεσα στα αυτοκίνητα!

Ο eSP κινητήρας ρίχνει την κατανάλωση σε εξωπραγματικά επίπεδα χωρίς να θυσιάζει ουσιαστικά τις επιδόσεις. Αυτό σημαίνει εξέλιξη.

Με το CBS να δίνει τη θέση του στο ABS (γιατί όχι και τα δύο;), το SH συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή της ενεργητικής ασφάλειας στην κατηγορία του.

Το μικρό ντουλαπάκι που έλειπε από την ποδιά του SH έκανε την εμφάνιση του στο νέο μοντέλο. Για ψιλά και λοιπά μικροπράγματα.

Τα όργανα μοιάζουν πλέον με αυτά του SH300. Είναι ευανάγνωστα, έχουν εξαιρετική ευκρίνεια το βράδυ και το μόνο που λείπει είναι ένα θερμόμετρο περιβάλλοντος.

Αυτός εδώ ο διακόπτης που υποδηλώνει την ύπαρξη του εξαιρετικού Idle Stop, επιτρέπει και την απενεργοποίησή του. Μην το κάνετε ποτέ.

Ιδού το μεγάλο νέο. Ένα full face κράνος και μάλιστα με άνεση χωρά κάτω από τη σέλα του SH....

...Τα υπόλοιπα στο πρακτικό Top Box.

Δοκιμή: Honda SH 150i Top Box ABS

Με το ολοκαίνουριο SH, η Honda πήρε την άκρως επιτυχημένη φόρμουλα της σειράς, τη βελτίωσε στα σημεία και παρουσίασε ένα scooter που θα κυριαρχήσει στη συγκεκριμένη κατηγορία τα επόμενα χρόνια. Όπως και το προηγούμενο.

 
Το καλό καλύτερο
Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει τη συνταγή της Honda, όσον αφορά στο SH; Όποιος και αν είναι αυτός, θα πρέπει να είναι πολύ καλά προετοιμασμένος, για να…χάσει τουλάχιστον τη μάχη με αξιοπρέπεια. Απέναντι του θα βρει πάνω από ένα εκατομμύριο ευχαριστημένους κατόχους! 

Αυτό το νούμερο μάλιστα αντιπροσωπεύει τις πωλήσεις του scooter μόνο στη Γηραιά Ήπειρο, σε έναν από τους δυσκολότερους “στίβους μάχης” για οποιοδήποτε κατασκευαστή και μοντέλο. Παρά το γεγονός ότι, το SH ήταν ένα άκρως ανταγωνιστικό μοντέλο, η Honda προχώρησε το concept ένα βήμα παραπέρα φτάνοντας σε αυτό που μπορούμε να αποκαλέσουμε ολοκλήρωση.

Αυτό το πέτυχε όμως, όχι με μικρές βελτιώσεις στα σημεία του απερχόμενου SH, αλλά με την παρουσίαση ενός ολοκαίνουριου scooter που κράτησε μεν τη φιλοσοφία του SH, αλλά σχεδιάστηκε ουσιαστικά από λευκό χαρτί. Δεν υπάρχει κοινό σημείο μεταξύ παλιού και νέου και αυτό θα το επιβεβαιώσετε και εσείς στις σελίδες που ακολουθούν. Το γεγονός είναι πως το νέο SH, χωρίς να κόβει τους δεσμούς με το άκρως επιτυχημένο παρελθόν του, κοιτάζει πλέον τον ανταγωνισμό από την κορυφή και μάλιστα από σχετική απόσταση.

Με φρέσκο αέρα
Μπορεί να θυμίζει έντονα το μοντέλο που αντικαθιστά, αλλά τα πάντα πάνω στο νέο SH έχουν σχεδιαστεί από την αρχή φρεσκάροντας σημαντικά το γνώριμο σχήμα του scooter της Honda. Όπου και να κοιτάξει κανείς θα βρει διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο, χωρίς, όμως, οι γραμμές του νέου μοντέλου να διαφέρουν σημαντικά από αυτό. 

Η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στο εμπρόσθιο μέρος. Κάτω από το τιμόνι με τον νέο προβολέα και τα ανανεωμένα πλαστικά, συναντάμε το επίσης ανασχεδιασμένο ρύγχος του scooter. Με το ψυγείο να έχει μεταφερθεί πάνω στον κινητήρα, οι γρίλιες ανήκουν πλέον στο παρελθόν και τη θέση τους έχει πάρει η… νέα εταιρική ταυτότητα της Honda που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας. 

Ένα τεράστιο “Η” καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του ρύγχους και τα στοιχεία που το συνθέτουν είναι τα νέα κάθετα φώτα θέσης, τα φλας κι ένα χρωμιωμένο φαρδύ φιλέτο που τα συνδέει. Αναμφίβολα το νέο SH είναι πλέον πιο συμπαγές στο μάτι κοιτάζοντάς το από μπροστά. Από εκεί και πίσω, οι διαφορές συνεχίζονται σε κάθε σημείο του scooter. Το βλέμμα πέφτει στο ανάγλυφο “SH” και το σχήμα των πλαϊνών πλαστικών της σέλας που καταλήγουν αρμονικά στην ακόμη πιο αιχμηρή ουρά με τα διάφανα κρύσταλλα του ενιαίου φωτιστικού σώματος. 

Όλα αυτά ενισχύουν ακόμη περισσότερο την αίσθηση ότι, πρόκειται για μία συμπαγή κατασκευή που έχει φτιαχτεί από ένα ενιαίο κομμάτι. Χωρίς να έχει αλλάξει λοιπόν ριζικά την εμφάνιση του SH, η Honda το πέρασε από ένα πλήρες φρεσκάρισμα και το έκανε να δείχνει πιο δυναμικό δίχως να του στερήσει όμως, τη διακριτικότητά του.

Ποιότητα/Εργονομία: Στα μέτρα σας
Το SH είναι το πιο μοσχοπουλημένο scooter της ιαπωνικής εταιρείας στην Ευρώπη και η ποιότητα κατασκευής του ήταν ένας από τους λόγους που έκανε θραύση με το κοινό. Στο νέο μοντέλο, το επίπεδο έχει ανέβει ένα ακόμη σκαλί και, αν έπρεπε να ξεχωρίσουμε κάτι, αυτό θα ήταν το αψεγάδιαστο φινίρισμά του. 

Στους υπόλοιπους τομείς τα πάντα κινούνται στα ίδια υψηλότατα επίπεδα με εκείνα του απερχόμενου μοντέλου. Η ποιότητα της βαφής καταφέρνει επίσης να εντυπωσιάσει, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα επιμέρους μέρη του scooter όπως είναι η αντιολισθητική επένδυση της σέλας, η αίσθηση κατά τη χρησιμοποίηση των χειριστηρίων αλλά και ο ανανεωμένος πίνακας οργάνων με τον φωτισμό του να τον κάνει ακόμη πιο ευκρινή τη νύχτα θυμίζοντας αντίστοιχο αυτοκινήτου.

Όσον αφορά στην εργονομία του μοντέλου, παρατηρούνται επίσης διαφορές. Προς το καλύτερο. Επιτέλους η Honda, εισάκουσε τις προσευχές των αναβατών και τοποθέτησε πλαϊνό σταντ στο νέο μοντέλο, ένα από τα βασικά σημεία παραπόνων στο προηγούμενο. Νέα είναι και τα αναβαθμισμένα σε ποιότητα χειριστήρια. Ακολουθούν όμως τη νέα λογική που έχει υιοθετήσει η ιαπωνική εταιρεία, όσον αφορά στα μπουτόν της κόρνας και των φλας (ανάποδα). Θέμα συνήθειας και τίποτα παραπάνω.

Η θέση οδήγησης είναι η κλασική των SH και αυτό σημαίνει ότι, αν βρεθεί αναβάτης που να παραπονεθεί, μάλλον έχει κάποια σκελετική ανωμαλία. Η σέλα βρίσκεται πλέον 14 χλστ. ψηλότερα, αλλά αφήνει τα πόδια να πατήσουν κάτω με την ίδια ευκολία. Πολύ άνετα θα κάτσει και ο συνεπιβάτης στο δικό του μερίδιο με τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ να βρίσκονται στη σωστή θέση και να συγκρατούν υποδειγματικά τα πόδια.

Χώροι: Σε άλλο επίπεδο
Η μεγαλύτερη γκρίνια για το προηγούμενο SH ήταν ο μικρός αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα ένα από τα χαρακτηριστικά των 
scooter αυτής της κατηγορίας. Αυτό ανάγκαζε τον αναβάτη, είτε να κυκλοφορεί παντού με το Top Box στη θέση του ή να κουβαλά στο μπράτσο το κράνος σε κάθε του έξοδο. Η σχεδίαση του νέου πλαισίου εξάλειψε αυτό το μειονέκτημα και η μικρή θηκούλα στην ποδιά-που δεν υπήρχε πριν- βελτιώνει ακόμη περισσότερο τα πράγματα κλείνοντας παράλληλα και όλα τα στόματα. 

Το SH είναι πλέον το μοναδικό υγρόψυκτο scooter σε αυτά τα κυβικά με χώρο για full face κράνος κάτω από τη σέλα και τροχούς 16 ιντσών μπροστά και πίσω και κάνει τον ανταγωνισμό να κιτρινίζει από τη ζήλεια του. Επίσης, παρά τις μαζεμένες διαστάσεις, πάνω στο SH θα κάτσουν με άνεση δύο μεγαλόσωμοι επιβαίνοντες ακόμη και αν το Top Box βρίσκεται στη θέση του.

Αυτό είναι δυνατό χάρη στο μήκος της σέλας, αλλά και στο χώρο που υπάρχει στην επίπεδη ποδιά για τον αναβάτη. Εκεί θα μπορέσετε επίσης να βολέψετε με ασφάλεια -λέγε γάντζο- ένα σάκο μεσαίου μεγέθους. Τέλος, ό,τι δεν θα χωρέσει κάτω από τη σέλα, θα μπει στο Top Box το οποίο κλειδώνει πλέον με το κλειδί του κεντρικού διακόπτη. Φίνα!  

Κινητήρας: Ένα πανίσχυρο…παπί!
Ο νέας γενιάς κινητήρας eSP (enhanced Smart Power-ενισχυμένη έξυπνη δύναμη) που έχουμε γνωρίσει στο PCX βρήκε τον δρόμο του και στο νέο SH. Αν και παρουσιάζεται ανεπαίσθητα πιο αδύναμος στο δρόμο -στις επιταχύνσεις- τα πλεονεκτήματά του σε σχέση με το μηχανικό σύνολο που αντικαθιστά στους τομείς της κατανάλωσης, των εκπεμπόμενων ρύπων και της αξιοπιστίας, δεν επιδέχονται καμία αμφισβήτηση. 

Στις επιταχύνσεις ακούγεται λίγο περισσότερο, η συνολική του όμως λειτουργία είναι πιο πολιτισμένη και χάρη στο Idle Stop, στο φανάρι δεν ακούγεται καθόλου, γιατί απλά… δεν λειτουργεί. Το σύστημα της Honda, δουλεύει αψεγάδιαστα, σβήνοντας τον κινητήρα μετά από λίγα δευτερόλεπτα αναμονής στο ρελαντί. Έπειτα με μια μικρή περιστροφή του γκαζιού, θέτει ξανά το μοτέρ σε λειτουργία χωρίς τον κλασικό θόρυβο μιας συμβατικής μίζας.

Η κατανάλωσή του δε, ειδικά μέσα στην πόλη βρίσκεται σε επίπεδο…καλού παπιού και δεν θα ξεπεράσει τα 2,6 λίτρα/100 χλμ. με νορμάλ οδήγηση! Σε σχέση με το προηγούμενο, το νέο μοτέρ καταναλώνει, επίσης ένα και πλέον λίτρα λιγότερα (!) όσον αφορά στη μέση κατανάλωση, με αποτέλεσμα αυτή να πέφτει ελάχιστα κάτω από τα 3 λίτρα στα 100 χλμ. Νούμερα αναμφίβολα εντυπωσιακά για τα δεδομένα οποιασδήποτε κατηγορίας, χωρίς μάλιστα να υπάρχει ουσιαστική διαφορά σε ισχύ έναντι του παλιού μοτέρ. 

Οι επιταχύνσεις είναι ζωηρές από στάση και εν κινήσει, ακόμη και με δύο άτομα στη σέλα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο και δικάβαλο, το SH θα διατηρήσει με άνεση ταχύτητες της τάξης των 110 χλμ./ώρα με την τελική του να έχει μείνει αμετάβλητη.

Πλαίσιο/Αναρτήσεις/Φρένα: Από λευκό χαρτί
Το εντελώς νέο πλαίσιο του SH, ήταν αυτό που επέτρεψε στους μηχανικούς της Honda να αυξήσουν τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα , ώστε να χωρά ένα κράνος κλειστού τύπου, μια πραγματική πολυτέλεια για τα δεδομένα της κατηγορίας. Είναι ένα κιλό ελαφρύτερο από το προηγούμενο, αλλά η ακαμψία του έχει παραμείνει στα ίδια υψηλά επίπεδα. 

Οι αναρτήσεις έχουν αναθεωρηθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με πιο εμφανή αλλαγή την έδραση των αμορτισέρ στο πίσω μέρος του κινητήρα και όχι στη μέση του. Στα χαρτιά, η διαδρομή τους δεν έχει αλλάξει—ούτε του πιρουνιού. Η λειτουργία τους, ωστόσο, στο δρόμο είναι πιο ποιοτική, ελέγχουν καλύτερα τους τροχούς, προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση στον αναβάτη και τερματίζουν πολύ δύσκολα ακόμη και με οριακό φορτίο. 

Τέλος, νέες είναι και οι ζάντες με πέντε διπλά μπράτσα έναντι των μονών πριν. Με την προσθήκη του ABS και παρά την αφαίρεση του CBS, το SH παραμένει στην κορυφή της κατηγορίας στα φρένα. Η νέα ηλεκτρονική μονάδα λειτουργεί εξαιρετικά, επεμβαίνει…κατόπιν μικρού μπλοκαρίσματος και αφήνει τα δύο δισκόφρενα να φτάσουν στο μέγιστο της απόδοσής τους εξασφαλίζοντας έτσι μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης με απόλυτη ασφάλεια.

Στο δρόμο: Διαγωγή Κοσμιοτάτη
Με τη σκιά του προηγούμενου μοντέλου να πέφτει βαριά πάνω στο διάδοχο, το νέο SH είχε πολλά να αποδείξει για την αξία του. Aλλωστε το scooter που ξέραμε ήταν, αν όχι το καλύτερο, ένα από τα καλύτερα για το απαιτητικό αστικό τοπίο. Από την πρώτη κιόλας ημερήσια βόλτα των 100 χλμ. στο κέντρο και γύρω από την Αθήνα -χωρίς στάση εννοείται- το SH απέδειξε ότι, δεν έχει χάσει τίποτα από την ικανότητά του να μεταφέρει τον αναβάτη ξεκούραστα στους δρόμους μιας μεγαλούπολης. 

Η σέλα του είναι ακόμη πιο άνετη από πριν και οι αναρτήσεις απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και ισορροπούν ιδανικά μεταξύ άνεσης και ελέγχου. Τη δεύτερη μέρα, η δοκιμή επαναλήφθηκε και τα χιλιόμετρα ξεπέρασαν τα 120, επίσης non stop. Ωστόσο, η κούραση δεν έκανε ποτέ την εμφάνισή της. Αντίθετα, λόγω αυξημένης κυκλοφορίας και της χαμηλότερης ταχύτητας κίνησης, έγινε ακόμη πιο αντιληπτός ένας από τους λόγους που κάνουν το SH τόσο ξεκούραστο σε αυτές τις συνθήκες. Το αψεγάδιαστο ζύγισμά του. 

Το μοντέλο της Honda γίνεται προέκταση του αναβάτη στους ελιγμούς και τον κάνει να νιώθει ότι, τρέχει με τα πόδια ανάμεσα στα αυτοκίνητα! Χωρίς βέβαια να λαχανιάζει. Στο φανάρι μπορείτε να επιδοθείτε σε ασκήσεις ισορροπίας με το SH να μένει όρθιο για αρκετά δευτερόλεπτα χωρίς να κατέβουν τα πόδια από την ποδιά. Καλύτερα όμως να αφήσετε το Idle Stop να κάνει τη δουλειά του και να ρίξει την κατανάλωση στο ναδίρ. 

Την 3η μέρα το πρόγραμμα είχε μια από τα ίδια, αλλά στο παιχνίδι μπήκε και η δυνατή βροχή και ο αυτοκινητόδρομος και τα χιλιόμετρα ξεπέρασαν τα 140. Η έλλειψη προστασίας από τον αέρα είναι το μόνο πράγμα που θα ενοχλήσει στην Εθνική. Είναι περιττό να μιλήσουμε για σταθερότητα και ευθυβολία, αφού η τελική του scooter δεν είναι ικανή να συγκινήσει την στιβαρότητα του πλαισίου και τη λειτουργία των αναρτήσεων. 

Στο κέντρο, την αποτελεσματικότητά του έδειξε και το ABS, αφού στους βρεγμένους και γυαλισμένους δρόμους λειτουργούσε αξιοπρεπέστατα και αποσοβούσε κάθε ενδεχόμενο κίνδυνο για τον αναβάτη. Στη σέλα του SH κάναμε φυσικά και άλλα χιλιόμετρα, αν και είχαμε ήδη παραιτηθεί από την προσπάθεια να βρούμε κάποιο ψεγάδι. 

Μέχρι και στον επαρχιακό βγήκαμε, όπου το 150άρι της Honda όχι μόνο στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων αλλά προσέφερε και το κάτι παραπάνω. 
Αναρτήσεις και πλαίσιο συνεργάζονται άψογα, πληροφορούν σωστά για την πρόσφυση των τροχών και γεμίζουν με αυτοπεποίθηση τον αναβάτη. 

Συμπέρασμα: Απλά στην κορυφή
Για άλλη μια φορά, η Honda ξεπέρασε τον εαυτό της. Έφτιαξε ένα μοντέλο που, ενώ θα μπορούσε να ξεχωρίζει για τα επιμέρους σημεία του -τεχνολογία, κατανάλωση, ασφάλεια, συμπεριφορά, χώροι- δεν το κάνει. Το SH εντυπωσιάζει ως σύνολο, διακρίνεται για την ομοιογένειά του και ακόμη περισσότερο για την αίσθηση που αφήνει στον εκάστοτε αναβάτη, ότι έχει φτιαχτεί αποκλειστικά για αυτόν. Ο Γκαζής -1,70 μ., 62 κιλά- το οδήγησε στην αποστολή και ο γράφων -1,85, 96 κιλά- σε αυτή εδώ τη δοκιμή, έχοντας μάλιστα πρόσφατη τη ανάμνηση του προηγούμενου SH (τεύχος 17/12). Όποιον και να ρωτήσετε, τα ίδια θα ακούσετε. Στα 3.690 ευρώ βέβαια η τιμή του είναι υψηλή. 

Ωστόσο, έχετε στο νου σας δύο πράγματα. Πρώτον, το SH φέρει στον εξοπλισμό του ABS -υπάρχει άλλο σε αυτά τα χρήματα;- και δεύτερον η απόσβεση, λόγω χαμηλής κατανάλωσης θα έρθει νωρίτερα από όσο νομίζετε. Με το update που δέχτηκε από τη Honda, το SH εξάλειψε και τα τελευταία πράγματα που ενοχλούσαν και αποτελεί πλέον το αδιαμφισβήτητο σημείο αναφοράς στη συγκεκριμένη κατηγορία και ένα παράδειγμα για τις υπόλοιπες. 

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4T, 1Κ, Y/Ψ, 2β
Κυβισμός (κ.εκ.) 153
Διάμετρος x 
Διαδρομή (χλστ.) 58x57,9
Συμπίεση (:1) 11
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 14,75/8.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 1,43/6.500
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός  
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ / 
ρεζέρβας (λίτρα) 7,5
Κατανάλωση 
(λίτρα/100 χλμ.) 2,9
Βάρος, γεμάτο (kg) 136
Τελική ταχύτητα 
(χλμ./ώρα) 125

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο, σωληνωτό
Αναρτήσεις Ε Συμβατικό πιρούνι 35 mm
Διαδρομή (χλστ.) 89
Αναρτήσεις Π Δύο αμορτισέρ, προφόρτιση
Διαδρομή 83
Φρένα Ε (χλστ.) Δ /240/ABS 
Φρένα Π (χλστ.) Δ /240/ABS 

Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.) 2.030
Πλάτος (χλστ.) 740
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.340
Ύψος σέλας (χλστ.) 799

Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε 100/80-16
Ελαστικό Π 120/80-16

Εξοπλισμός
ABS v
Μίζα v
Μανιβέλα x
Στροφόμετρο x
Κοντέρ v
Ένδειξη θερμοκρασίας v
Ένδειξη βενζίνης 4
Μερικός χιλιομετρητής v
Φέρινγκ x
Ρυθμιζόμενες μανέτες 8
Κεντρικό σταντ v
Πλάγιο σταντ v
Σχάρα v
Ρυθμιζ. εμπρόσθια ανάρτηση x
Ρυθμιζ. πίσω ανάρτηση v

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ