Δοκιμή μεταχειρισμένου: ΒMW C 650 Sport

Δοκιμή μεταχειρισμένου: ΒMW C 650 Sport

Με πλούσιες αρετές και εξοπλισμό που έρχονται κατευθείαν από την κόσμο των μοτοσυκλετών, το C 650 σε κάνει να αναρωτιέσαι αν η ονομασία «Sport» στην οποία αρκέστηκε η BMW, είναι εξαιρετικά μετριοπαθής, δεδομένων των δυνατοτήτων του.

Το C650 Sport, παρουσιάστηκε το 2012 μαζί με το «αδελφό» μοντέλο, C650 GT, ως C600 Sport, κρύβοντας ένα μέρος του κυβισμού του που ανέρχεται στα 674 κ.εκ. Το 2015 τα δύο μοντέλα ανανεώθηκαν, με το Sport - που ονομάστηκε ως όφειλε εξ αρχής - 650, να αποκτά πιο δυναμική και «μυώδη» σχεδίαση, νέα θέση οδήγησης με επανασχεδίαση της σέλας και χαμηλότερα τοποθετημένο τιμόνι, βελτιώσεις στο CVT για άμεσες επιταχύνσεις, όπως επίσης και νέο set up στις αναρτήσεις, για περισσότερη άνεση. Για ένα μοντέλο του 2016 θα χρειαστεί να ξοδέψεις περίπου 7.500 ευρώ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Σχεδίαση
Χωρίς να πέφτει στην παγίδα της αιρετικής σχεδίασης προς χάριν ενός αμφίβολου εντυπωσιασμού, το Sport έχει μια μετρημένα δυναμική σχεδίαση. Η διχρωμία και τα γωνιώδη ανάγλυφα  ανήκουν στον δυναμικό τομέα, ενώ οι καθαρές γραμμές που ακολουθούν την πεπατημένη της κατηγορίας κρατάνε… τα μπόσικα προς το σοβαρό. Σε κάθε περίπτωση, το Sport δεν προκαλεί αλλά ούτε και  «νυστάζει» τις ματιές που θα πέσουν επάνω του. Ποιοτικά, δεν υπάρχουν παρεκκλίσεις από τα πολύ υψηλά standard της BMW

Εργονομία
Η σέλα έχει μεγάλη επιφάνεια και αφρώδες με αρκετή πυκνότητα, το τιμόνι βρίσκεται σχετικά κοντά και χαμηλά, ενώ ο διαθέσιμος χώρος είναι υπεραρκετός, ακόμα και για ψηλούς αναβάτες. Ο συνεπιβάτης έχει και αυτός στην διάθεση του αρκετό χώρο, άνετη και φαρδιά σέλα, καθώς και δυο μεγάλες και σωστά τοποθετημένες χειρολαβές για να στηρίζεται. Κάτω από την σέλα, υπάρχει χώρος για ένα κράνος και το έξυπνο σύστημα Flex Case, που διπλασιάζει την χωρητικότητα, αποθηκεύοντας δύο κράνη. Μικροπράγματα μπορούν να αποθηκευτούν και στα δύο ντουλαπάκια της ποδιάς, τα οποία όμως δεν κλειδώνουν.  

Κινητήρας
Ο υγρόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας με  647 κ.εκ. χωρητικότητα, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, αποδίδει 60 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και 6,4 kg-m ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Στην πράξη αποδεικνύεται εξαιρετικά πολιτισμένος στην λειτουργία του, χάριν στους δύο αντικραδασμικούς άξονες που φέρει. Οι περισσότερες αλλαγές στο Sport, έχουν συντελεστεί στο σύστημα της μετάδοσης:  Νέα υλικά τριβής, νέα  κλιμάκωση και βελτίωση στα αντίβαρα του συμπλέκτη, στοιχεία που εκτός από ποιοτική αναβάθμιση, προσδίδουν πιο δυναμικές επιταχύνσεις. Αύξησε την ισχύ του BMW C 650 με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας. 
 
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Πέραν του πλαισίου και της τοποθέτησης του κινητήρα, περίπου στο μέσο της απόσταση του μεταξόνιου, η ΒΜW διαχώρισε το CVT από την τελική μετάδοση, η οποία γίνεται με αλυσίδα «βουτηγμένη» σε ελαιολεκάνη. Το όφελος είναι ότι τα αναρτώμενα μέρη είναι πολύ λιγότερα σε σχέση με την -παραδοσιακή- scooter διάταξη, ενώ η ομόκεντρη έδραση της άρθρωσης του ψαλιδιού και του άξονα της τελικής μετάδοσης, είναι ένα προσόν που δεν το συναντάμε συχνά ούτε καν σε μοτοσικλέτες! Το ανεστραμμένο  πιρούνι των 40 χλστ. «δένει» στον ευμεγέθη λαιμό του πλαισίου με δυο στιβαρές τιμονόπλακες, ενώ σε ότι αφορά στην πίσω ανάρτηση, αποτελείται από μονό αμορτισέρ χωρίς μοχλικό σε οριζόντια θέση. Στον τομέα των φρένων, μπροστά έχουν τοποθετηθεί δύο δίσκοι διαμέτρου 270 χλστ, οι οποίοι συνεργάζονται με πλευστές δαγκάνες δύο εμβόλων, ενώ ένας δίσκος ίδιας διαμέτρου και με ίδια δαγκάνα, έχει τοποθετηθεί πίσω. Τις χυτές αλουμινένιες ζάντες 15 ιντσών, αγκαλιάζουν ελαστικά διαστάσεων 120/70-15 και 160/60-15.
 
Στο δρόμο
Σε αστικό περιβάλλον  το Sport κινείται πολύ άνετα και μόνο οι περιορισμοί που συνεπάγονται του όγκου του, θα το δυσκολέψουν σε πολύ δύσκολες κυκλοφοριακές συνθήκες. Οι επιταχύνσεις από στάση είναι ικανοποιητικές, με ομαλή και γραμμική παροχή ισχύος στον πίσω τροχό. Μέχρι το scooter να περάσει τα 50-60 χλμ./ώρα οι 60 ίπποι φαίνονται αλλά δεν καλπάζουν ακριβώς.  Από εκεί και πάνω όμως, τα άλογα κάνουν δυναμικά την εμφάνιση τους  και επιταχύνουν πολύ γρήγορα το Sport, με το ταχύμετρο να φθάνει τα 180 χλμ./ώρα, ανεξαρτήτως συνθηκών. Με στιβαρό πλαίσιο που κρατά σε συνοχή το σύνολο, ποιοτικότατες αναρτήσεις που «διαβάζουν» με επιμέλεια ακαδημαϊκού τον δρόμο και φρένα με αίσθηση και αποτελεσματικότητα, το Sport μπορεί να οδηγηθεί πολύ γρήγορα σε δρόμους με στροφές, όχι μόνο για τα δεδομένα των scooter, αλλά για τα δεδομένα των all round και on-off μοτοσικλετών με ίδιο ή παρεμφερή κυβισμό! 

Συμπέρασμα
Με οδηγική συμπεριφορά που ντροπιάζει πολλές μοτοσυκλέτες αλλά διατηρώντας επίσης τις ανέσεις και την πρακτικότητα των scooter, το Sport μπορεί να εξυπηρετεί τον ιδιοκτήτη του τις καθημερινές, ως ένα υπάκουου και εύκολο δίτροχο για αστικές μετακινήσεις, ενώ τα Σαββατοκύριακα, να τον διασκεδάζει. Δεν βρίσκεις εύκολα μεταχειρισμένο ενώ κρατάει υψηλή μεταπωλητική αξία.

Λεφτά στην τράπεζα (και εκεί μπορεί να φας και κανένα κούρεμα εδώ όχι)
60 άλογα και συμπεριφορά μοτοσυκλέτας 
2018 εμείς είχαμε γυρίσει όλη την Ελλάδα και δεν μάσαγε πουθενά
Τώρα σαν μεταχειρισμένο, αν το πουλάει κανείς… Το αξίζει ή πας σε καινούριο;