To Husqvarna 401 Vitpilen είναι ένα από τα 2 concept μοντέλα που παρουσίασε η εταιρεία στην EICMA. Βασίζεται πάνω στο 390 Duke, είναι όμως αγνώριστο, με κορυφαίο naked cafe racer στιλ, και τρομερές λεπτομέρειες!
Όταν η Husqvarna ήταν υπό τη διεύθυνση της BMW, οι Βαυαροί είχαν παιδευτεί με ορισμένα πρωτότυπα, όμως τελικά δεν κατάφεραν να επαναπροσδιορίσουν την Husqvarna, ως μια street φίρμα, και την έβγαλαν προς πώληση.
Σειρά τώρα έχει ο Pierer και η ΚΤΜ. Από τη μία είδαμε την αναγεννημένη Husqvarna να παρουσιάζει μια πλήρη σειρά αγωνιστικών Off-road μοτοσικλετών, από την άλλη είδαμε και 2 Supermoto, όλα όμως πατώντας πάνω σε "πορτοκαλί" βάσεις. Τα 2 πρωτότυπα street μοντέλα όμως, καμία σχέση δεν έχουν με την ΚΤΜ, και θα πρέπει να τους ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά. Λέτε να τα δούμε κάποια στιγμή και στην παραγωγή; Θα επανιδρυθεί η Husqvarna ως μια εταιρεία με cafe racer / custom μοτοσικλέτες; Πολλές ερωτήσεις, ελάχιστες απαντήσεις για την ώρα. Ίδωμεν.
Tα δύο concept μοντέλα της Husqvarna στην έκθεση, πατάνε πάνω στη βάση "401" (η εταιρεία δεν εξηγεί τη σημασία του "401", αν και είναι ολοφάνερο πως αποτελεί τον κυβισμό των concept, καθώς ο κινητήρας δείχνει να προέρχεται από το 390 Duke), και λέγονται 401 Vitpilen (Λευκό βέλος) και 401 Svartpilen (Μαύρο βέλος). Το δελτίο τύπου της εταιρείας κάνει αναφορές στο... επαναστατικό πνεύμα της Husvqvara τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, και στη street κληρονομιά της τότε σουηδικής εταιρείας.
Σύμφωνα με τη Husqvarna, η έμπνευση για το design του 401 Vitpilen έχει εν μέρει προέλθει από το κλασικό μοντέλο Silverpilen του 1953. Εμείς παρόλα αυτά, δεν μπορέσαμε να βρούμε ομοιότητες στο τότε μικρό street μοτοσικλετάκι των 175κ.εκ., και 9,5hp, με το επιθετικό και πολύ πιο μυώδες techno cafe-racer της EICMA. Κανένα τεχνικό χαρακτηριστικό δεν συνοδεύει το 401 Vitpilen, κι έτσι θα προσπαθήσουμε μόνοι μας να αποκρυπτογραφήσουμε τις προθέσεις και τον χαρακτήρα του.
Εξετάζοντας τον κινητήρα, φτάσαμε στο συμπέρασμα πως πρόκειται για το μοτέρ του 390 Duke, με διαφορετικά καπάκια, άλλο φινίρισμα, και με τα logo της Husqvarna. Από εμφάνιση η μοτοσικλέτα ακροβατεί ανάμεσα στο ρετρό look των cafe racer, και στο επιθετικό DNA κάποιων custom κατασκευών με αγωνιστικές λεπτομέρειες.
Το χρώμα είναι λευκό "βρώμικο" / ανοιχτό ασημί, με ταιριαστές κίτρινες fluo λεπτομέρειες, ενώ το εντυπωσιακό ρεζερβουάρ συνεχίζει προς τα κάτω και πίσω, δημιουργώντας ένα μονοκόμματο κοστούμι, που καταλήγει σε μια κοντοκομμένη ουρά, σε μαύρο χρώμα μάλιστα για να δείχνει ακόμα πιο κοντή. Πανέμορφες ανωδιώσεις στο χρώμα του μπρούτζου συνοδεύουν κάποια από τα μεταλλικά μέρη της μοτοσικλέτας, ενώ οι αναρτήσεις και φρένα μυρίζουν και πάλι... Duke, όπως Duke μυρίζει το πλαίσιο αλλά και το ψαλίδι με τα εξωτερικά νεύρα.
Το μπροστινό φτερό είναι υποτυπώδες και μινιμαλιστικό όσο δεν πάει, ενώ οι ζάντες διαθέτουν κίτρινα φιλέτα με το λογότυπο 401. Το 401 θα το βρούμε και κάτω από την ουρά, σε μεγάλο μέγεθος, στο πίσω μέρος της σέλας, στις βάσεις των μαρσπιέ, και στα πλάγια του ψυγείου. Εντύπωση προκαλεί το πίσω slick(!) ελαστικό που είναι χαραγμένο στο χέρι, όπως τα αντίστοιχα των αγωνιστικών Supermoto μοτοσικλετών, ενώ απίθανος είναι ο προβολέας που θυμίζει πολύ εκείνον του Ducati Scrambler. Γιατί το λέμε αυτό; Γιατί όπως και στο Scrambler, έτσι και στο 401 διαθέτει ένα εξωτερικό Led δαχτυλίδι. Όμως αντίθετα με το Ducati, στο Vitpilen το εσωτερικό φως αποτελείται από ένα... ορθογώνιο κομμάτι, στη μέση του στρογγυλού προβολέα! Εκπληκτικό το μίνιμαλ, και φοβερά λεπτό στρογγυλό όργανο της μοτοσικλέτας, ενώ κορυφαίο είναι το ποιοτικό φινίρισμα όλων των μερών της μοτοσικλέτας.
Ένα street / cafe racer / custom μοντέλο βασισμένο στο 390; Σαν concept θα λέγαμε πως βρίσκει στόχο, αφού από εμφάνιση, χαρακτήρα και τσαμπουκά πραγματικά σκίζει! Θα το δούμε κάποτε στην παραγωγή; Ουδείς γνωρίζει, και πολλά θα εξαρτηθούν από την υποδοχή που θα του επιφυλάξει το κοινό που αρέσκεται στη συγκεκριμένη naked κατηγορία.