EICMA 2014: Kawasaki Ninja H2
Το Ninja H2 παρουσιάστηκε και επίσημα από την ιαπωνική εταιρία με τον υπερσυμπιεστή να επιστρέφει στους δημόσιους δρόμους έπειτα από 30 περίπου χρόνια.
Με το Ninja H2R οι Ιάπωνες μας είχαν εξάψει τη φαντασία αναφορικά με την απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα της έκδοσης δρόμου. Τελικά η Kawasaki επέλεξε μια απόδοση πιο κοντά στην πραγματικότητα των δημόσιων δρόμων περιορίζοντας την ισχύ του νέου εν σειρά 4κύλινδρου κινητήρα στους 197 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. οι οποίοι φτάνουν τους 207, στις ίδιες στροφές, με τη χρήση του Ram Air. Περίπου δηλαδή όσο αποδίδουν και οι κορυφαίοι 4κύλινδροι ατμοσφαιρικοί κινητήρες στα 1.000 κ.εκ. Η ιαπωνική εταιρία, ωστόσο, συνεχίζει να υπόσχεται μοναδική εμπειρία επιτάχυνσης που δεν μπορεί να συγκριθεί με μοτοσικλέτα με ατμοσφαιρικό κινητήρα. Αυτή η εμπειρία, ίσως πραγματοποιηθεί τελικά με τη συμβολή της ροπής του κινητήρα που αγγίζει τα 13,6 kgm στις 10.500 σ.α.λ. Ωστόσο, με «γεμάτο» βάρος που ανέρχεται στα 238 κιλά αυτό είναι κάτι που μπορεί ίσως να απαντηθεί μόνο μετά από δοκιμή της μοτοσικλέτας. Όπως και να έχει ο υπετροφοδότης επέστρεψε στους δημόσιους δρόμους, οι διαφορές του H2 και του H2R στο μοτέρ είναι μικρές (συμπλέκτης, φλάντζα κεφαλής, εκκεντροφόροι), οπότε κάποιος πολύ εύκολος τρόπος θα υπάρχει για να φτάσει η απόδοση σε εξωφρενικά νούμερα... Μέχρι να γίνει αυτό πάμε να γνωρίσουμε καλύτερα το Ninja H2 που φέρνει πολλές πρωτιές για την Kawasaki στη μαζική παραγωγή.
Θα ξεκινήσουμε με την αισθητική και συγκεκριμένα με την εντυπωσιακή ασημί μεταλλική μπογιά του Ninja H2 που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα μαζικής παραγωγής. Παράλληλα, το μεγαλύτερο μέρος της βαφής γίνεται στο χέρι από τους φανοποιούς της Kawasaki και όχι από κάποιο ρομπότ (εκτός από την επίστρωση UV στο ρεζερβουάρ) με στόχο να διασφαλιστεί η υψηλότερη δυνατή ποιότητα και αντοχή στο χρόνο. 'Αλλη πρωτιά για την ιαπωνική εταιρία είναι το μονόμπρατσο ψαλίδι, το πρώτο μονόμπρατσο στην ιστορία της Kawasaki το οποίο στηρίζεται παράλληλα στον κινητήρα και όχι στο ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα με το μοτέρ να αποτελεί φέρον τμήμα του πλαισίου.
Όσο για τη σχεδίαση του Ninja H2, αυτή παραμένει σχεδόν το ίδιο εντυπωσιακή με του H2R με τον LED προτζέκτορα να έχει ταιριάξει ιδανικά ανάμεσα στους αεραγωγούς του Ram Air και να μην αλλοιώνει τη σχεδίασή. Το ίδιο ισχύει και για τους καθρέπτες που έχουν πάρει η θέση των αεροτομών, αλλά συνεχίζουν να παίζουν ρόλο στην αεροδυναμική της μοτοσικλέτας.
Εργονομία/΄Ανεση
Για μοναχικές βόλτες είναι φτιαγμένο το Ninja H2 το οποίο έχει θέση μόνο για τον αναβάτη του, όπως και το H2R. Σύμφωνα με την Kawasaki η θέση οδήγησης βρίσκεται κοντά σε αυτή του ZX-10 αλλά είναι λίγο πιο άνετη ειδικά για οδήγηση με υψηλές ταχύτητες. Για αυτό το λόγο στη σέλα του Ninja Η2-απέχει 825 χλστ. από το έδαφος- θα βρείτε ρυθμιζόμενη υποστήριξη για τους γοφούς σας (!) η οποία σας βοηθά να προσαρμόσετε τη θέση οδήγησης στα μέτρα σας (έρχεται μπρος-πίσω κατά 15 χλστ.) αλλά και να μείνετε στη θέση σας κατά την επιτάχυνση.
Κινητήρας: Πολιτισμένος και υπερσυμπιεζόμενος
Ο εν σειρά 4κύλινδρος των 998 κ.εκ. σχεδιάστηκε από την Kawasaki ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται φορτία 1,5 με δύο φορές μεγαλύτερα από εκείνα που μπορεί να διαχειριστεί ένας ατμοσφαρικός κινητήρας ίδιας χωρητικότητας. Όπως γνωρίζουμε ο μηχανικός υπερσυμπιεστής παίρνει κίνηση από το στροφαλοφόρο άξονα με αλυσίδα και τροφοδοτείται με αέρα απευθείας από το Ram Air στέλνοντας περισσότερα από 200 λίτρα/δευτερόλεπτο στην εισαγωγή. Οι βαλβίδες εισαγωγής είναι κατασκευασμένες από ατσάλι αλλά εκείνες της εξαγωγής χωρίζονται σε δύο μέρη τα οποία συγκολλούνται μεταξύ τους υπό πίεση. Η κεφαλή και το κάτω μέρος του στελέχους είναι από ένα κράμα μετάλλου που ονομάζεται inconel-καλύτερη συμπεριφορά στις υψηλές θερμοκρασίες-ενώ το υπόλοιπο στέλεχος είναι από ατσάλι. Παράλληλα, τα πιστόνια είναι χυτά και έχουν μεγαλύτερη αντοχή από τα σφυρήλατα στις υψηλές θερμοκρασίες. Για την τροδοφοσία έχουν χρησιμοποιηθεί τέσσερα σώματα ψεκασμού 50 χλστ. με δύο μπεκ για κάθε κύλινδρο από τα οποία το πρώτο βρίσκεται πριν τους αυλούς εισαγωγής και ψεκάζει καύσιμο πάνω στο μεταλλικό δίχτυ. Αυτό μειώνει τη θερμοκρασία σε αυτό το σημείο και βοηθά στην καλύτερη διασπορά του καυσίμου. Το προφίλ των εκκεντροφόρων έχει βελτιστοποιηθεί για την απόδοση του μοτέρ στο μεσαίο φάσμα λειτουργίας.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη σχεδίαση των κυκλωμάτων ψύξης και λίπανσης του κινητήρα. Σύμφωνα με την Kawasaki το ψυγείο είναι ίδιων διαστάσεων με άλλα 1000άρια sprot, ωστόσο είναι 1,5 φορές πιο αποδοτικό, ενώ λάδι ψεκάζεται σε δεκάδες σημεία του κινητήρα αλλά και στην αλυσίδα του υπετροφοδότη και μάλιστα σε δύο σημεία. Επειδή το λάδι λιπαίνει, πέρα από το μοτέρ, τον υπερσυμπιεστή αλλά και το κιβώτιο, το Ninja Η2 χρησιμοποιεί 35% περισσότερο (5 λίτρα) σε σχέση με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα.
Πλαίσιο/Αναρτήσεις/Φρένα: Πολλαπλών ρόλων
Το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον τμήμα του και έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να διαθέτει τα απαραίτητα ποσά ακαμψίας αλλά και να απορροφά χωρίς πρόβλημα κακοτεχνίες με τη μοτοσικλέτα να κινείται στην τελική της. Το μεταξόνιο του Ninja ανέρχεται στα 1.435 χλστ., η κάστερ στις 24 μοίρες και το ίχνος στα 103 χλστ. Το ανεστραμμένο πιρούνι AOS-II της KYB με διάμετρο καλαμιών στα 43 χλστ. και πλήρεις ρυθμίσεις κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση του σε μοτοσικλέτα παραγωγής με τεχνολογία που προέρχεται απευθείας από τους αγώνες και συγκεκριμένα από τους αγώνες MX. Τα καλάμια του έχουν επίστρωση για χαμηλές τριβές και φέρει ξεχωριστά φυσίγγιά για το λάδι και τον αέρα. Το αμορτισέρ προέρχεται επίσης από την KYΒ φέρει piggyback, είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και έχει ξεχωριστές ρυθμίσεις για τη απόσβεση συμπίεσης (για υψηλές και χαμηλές ταχύτητες).
Για την πέδηση του H2 η Kawasaki χρησιμοποίησε δίσκους 330 χλστ. και τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες της Brembo με διάμετρο πιστονιών στα 30 χλστ. και ακτινική τρόμπα. Τον πίσω τροχό φρενάρει δίσκος 250 χλστ. και διπίστονη δαγκάνα.
Ηλεκτρονικά βοηθήματα
KTRC (Kawasaki TRaction Control)
Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης του Ninja H2 είναι το πιο προηγμένο που έχει παρουσιάσει η Kawasaki. Απενεργοποιείται και φέρει τρία διαφορετικά επίπεδα παρεμβατικότητας με το καθένα από αυτά να υποδιαιρείται σε άλλα τρία, από τον αναβάτη για να καθορίζει αυτός το ακριβές επίπεδο παρεμβατικότητας. Το πρώτο επίπεδο προορίζεται για χρήση στην πίστα, το δεύτερο επίπεδο για τον δρόμο και το τρίτο για συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Υπάρχει επίσης και επιλογή για οδήγηση στη βροχή, που υποδεικνύεται στον πίνακα πληροφοριών από μία μικρή ομπρέλα και μειώνει την απόδοση του μοτέρ στο 50% αλλάζοντας και την απόκριση του γκαζιού.
KLCM (Kawasaki Launch Control Mode)
Το Launch Control της Kawasaki βοηθά τον αναβάτη να πραγματοποιήσει όσο το δυνατόν καλύτερη εκκίνηση από στάση. Ο αναβάτης μπορεί να ανοίξει το γκάζι τέρμα κρατώντας τον συμπλέκτη, όμως οι στροφές του κινητήρα περιορίζονται στις ιδανικές για την αποφυγή σπιναρίσματος αλλά και σούζας.
KEBC (Kawasaki Engine Brake Control)
Το σύστημα ελέγχου πέδησης του κινητήρα επιτρέπει στον αναβάτη να ρυθμίζει αυτός το φρένο που επιθυμεί από το μοτέρ του Ninja H2 στο κλείσιμο του γκαζιού, κάτι που κάνει τον κινητήρα λιγότερο παρεμβατικό, ειδικά κατά την οδήγηση στην πίστα.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System)
Το ABS του H2 βασίζεται σε αυτό του Ninja ZX10R αλλά έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της υπετροφοδοτούμενης μοτοσικλέτας. Ελέγχει με υψηλή ακρίβεια την πίεση του υδραυλικού κυκλώματος και επεμβαίνει όσο το δυνατόν λιγότερο κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Παράλληλα ελέγχει και την ανύψωση του πίσω τροχού στο πολύ δυνατό φρενάρισμα, ενώ μειώνει τις αντιδράσεις στο ποδόφρενο και τη μανέτα.
KQS (Kawasaki Quick Shifter)
Το Quick Shifter δεν θα μπορούσε να λείπει από μια μοτοσικλέτα σαν το Ninja H2. Αυτό που χρησιμοποιείται από την Kawasaki επιτρέπει την επιλογή μεγαλύτερης σχέσης χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη αλλά όχι και της επιλογή μικρότερης όπως είδαμε πρόσφατα από άλλες εταιρίες.
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σταμπιλιζατέρ
Το αμορτισέρ τιμονιού του Ninja H2 προέρχεται από την Ohlins και είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο ανάλογα με την ταχύτητα που κινείται η μοτοσικλέτα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 4Κ, Υ/Ψ, 16β
Κυβισμός (κ.εκ.): 998
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 197,2/11.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 13,6/10.500
Βάρος: 238 κιλά, γεμάτο