EICMA 2024: Aprilia Tuono 457
• Κορυφαία αναλογία κιλών ανά ίππο στην κατηγορία
• Η μόνη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία με αλουμινένιο πλαίσιο
• Ηλεκτρονικά βοηθήματα και χαρτογραφήσεις κινητήρα
• Σχεδίαση από λευκό χαρτί
APRILIA: Black Friday με όφελος έως 2.000ε
Κορυφαία αναλογία κιλών ανά ίππο στην κατηγορία
Η νέα Aprilia Tuono 457, έρχεται να φέρει νέα δεδομένα στην κατηγορία των γυμνών μοτοσυκλετών. Με μόλις 159 κιλά (στεγνό) και 47,6 ίππους στις 9400σ.α.λ. από τον 457 κυβικών κινητήρα, έχει την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο στην κατηγορία και ταυτόχρονα είναι και κατάλληλη για οδηγούς με δίπλωμα Α2. Οι μέγιστες ροπές αγγίζουν τα 43,5Nm στις 6700σ.α.λ., εκ των οποίων το 82% είναι διαθέσιμο από τις 3000σ.α.λ. Ο δικύλινδρος κινητήρας προέρχεται από το RS 457, αλλά εδώ έχει μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης, λόγω ενός επιπλέον γραναζιού πίσω και ταυτόχρονα αυτό της έχει δώσει πιο άμεση απόκριση στο άγγιγμα του γκαζιού. Ο κινητήρας του Tuono 457 της Aprilia είναι το «παιδί» που αποκτήθηκε από την εμπειρία και την τεχνογνωσία της κατασκευής του V4 1100cc του RSV4 και αργότερα με το 659cc δικύλινδρο της σειράς 660. Η Aprilia έχει εργαστεί ώστε να βελτιστοποιηθούν οι εξωτερικές του διαστάσεις, ενσωματώνοντας το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα, εξαλείφοντας τους εξωτερικούς σωλήνες. Μέσα του έχει γίνει σχεδίαση με σκοπό να ελαχιστοποιηθούν οι τριβές σε έμβολα, τα οποία έχουν γίνει επεξεργασία με DLC (Diamond-like Carbon). Για τον ίδιο λόγο έχουμε και μια νέα πατέντα χρήσης λιπαντικού στο σασμάν και χρησιμοποιεί ρουλεμάν αντί για βάσεις, όπως και στους V4.
Η μόνη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία με αλουμινένιο πλαίσιο
Ή Aprilia φέρνει πρώτη στην κατηγορία το αλουμινένιο πλαίσιο και είναι από τους κύριους λόγους που πετυχαίνει κορυφαία αναλογία βάρους και ακαμψίας. Για να το επιτύχουν αυτό, ο σχεδιασμός και η τελειοποίηση του πλαισίου έγινε με την χρήση Computer Aided Engineering (CAE) και πολύωρες δοκιμές σε δρόμο και πίστα. Το πλαίσιο χρησιμοποιεί τον κινητήρα σαν ενεργό στοιχείο του. Ωστόσο στα περιφερειακά που το συνοδεύουν έχει 41mm upside down πιρούνι με 120mm διαδρομής και ρύθμιση προφόρτισης και πίσω αμορτισέρ, επίσης ρυθμιζόμενο, με διαδρομή στα 130mm. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν τα φρένα ByBre, θυγατρικής της Brembo, με μονό δίσκο 320mm μπροστά και 220mm πίσω.
Ηλεκτρονικά βοηθήματα και χαρτογραφήσεις κινητήρα
Το Aprilia Tuono 457 έρχεται με ride by wire σύστημα γκαζιού, κάτι το οποίο η Aprilia εισήγαγε πρώτη στην μηχανοκίνηση σε MotoGP με το RS Cube αλλά και την μαζική παραγωγή με το Shiver, και ως αποτέλεσμα να τοποθετηθούν και χαρτογραφήσεις κινητήρα (riding modes). Η μοτοσυκλέτα διαθέτει Sport, Rain και Eco, το οποίο θα κάνει πιο προοδευτική την απόδοση της δύναμης και είναι κατάλληλη για καθημερινή χρήση. Επίσης διαθέτει παραμετροποιήσιμο Traction Control (ATC) σε όλα τα riding modes και quickshifter 2 κατευθύνσεων (AQS). Το δικάναλο ABS της Bosch είναι μόνιμα ενεργό και η απενεργοποίηση του γίνεται μόνο για τον πίσω τροχό, για τη περίπτωση χρήσης σε πίστα. Η Aprilia την εξόπλισε με μια TFT οθόνη 5 ιντσών, φωτιζόμενα χειριστήρια στα γκριπ και συνδεσιμότητα με smartphone (MIA) το οποίο ελαχιστοποιεί την χρήση μπαταρίας του κινητού και μπορεί να παρέχει ταυτόχρονα και τις λειτουργίες του κινητού και του GPS. Τέλος οι διαδρομές μπορούν να αποθηκεύονται και να ανακαλούνται, με την χρήση ενός app.
Σχεδίαση από λευκό χαρτί
Το Tuono 457 είναι εντελώς νέο και έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί, αλλά και σε αυτή την εκδοχή είναι μια μοτοσυκλέτα άμεσα αναγνωρίσιμη της οικογενείας της Aprilia. Έχει μπροστά το «κλασσικό» τριπλό φωτιστικό σώμα LED, με αεροτομή από κάτω, σήμα κατατεθέν από της οικογένειας Tuono και γραμμές που θυμίζουν γενικότερα την αισθητική σχεδίαση της μάρκας. Το ντεπόζιτο είναι με εργονομικά σχεδιασμό, ώστε να ταιριάζει με το τιμόνι. Το πίσω φωτιστικό σώμα είναι κι αυτό LED και εξάτμιση βρίσκεται κάτω από τον κινητήρα, δίνοντας του μια πιο συμμετρική εικόνα. Η σέλα βρίσκεται στα 800mm από το έδαφος και είναι πιο λεπτή μπροστά, ώστε να φτάνουν σωστά κάτω και οι αναβάτες μικρότερου αναστήματος. Οι ζάντες είναι 17 ιντσών και τα ελαστικά που φοράει είναι 110/70 μπροστά και 150/60. Τέλος το Aprilia Tuono 457 Έρχεται σε 2 χρωματικές επιλογές με γραφικά το Piranha Red που θυμίζει την Aprilia καταγωγή του και το Puma Gray που έχουμε γκρι και λευκές πινελιές και η μοτοσυκλέτα φαίνεται να έχει ένα πιο αστικό παρουσιαστικό.