EICMA 2024: QJMOTOR Fort 125N και Fort 400N
• Σχεδιασμένα με σκοπό την άνεση με κεντρικό τούνελ και μεγάλη σέλα
• Κινητήρες 125 και 330 κ.εκ. με έως 29,5 ίππους
• Μεγαλύτεροι τροχοί για το 400άρι, αλλά ίδιο τεπόζιτο 11,7 lt
• Πλούσιος εξοπλισμός με dash cam και σύστημα keyless
QJMOTOR: Το 1ο υβριδικό adventure ήρθε!!!
Σχεδιασμένα με σκοπό την άνεση με κεντρικό τούνελ και μεγάλη σέλα
Η QJMOTOR παρουσίασε στην έκθεση EICMA 2024 δύο νέα μοντέλα σκούτερ, τα Fort 125N και Fort 400N, που εντάσσονται στη στρατηγική της εταιρείας για την ενίσχυση της γκάμας της στον τομέα των σκούτερ πόλης και ελαφρού τουρισμού. Ο σχεδιασμός τους είναι κοινός, διαθέτοντας μεγάλη και άνετη σέλα, κεντρικό τούνελ ανάμεσα από τα πόδια του αναβάτη, τιμόνι με κλίση προς τα πίσω και ανεμοθώρακα. Όλα δείχνουν πως πρόκειται για μοντέλα που στοχεύουν περισσότερο στην καθημερινή μετακίνηση με άνεση παρά σε σκούτερ-εργαλεία (με επίπεδο πάτωμα και έξτρα χώρο ανάμεσα στο τιμόνι και στη σέλα). Παρόλα αυτά έχουν διαφορές που τα κάνουν να ξεχωρίζουν.
Κινητήρες 125 και 330 κ.εκ. με έως 29,5 ίππους
Αρχής γενομένης από τον κινητήρα, όπως μαρτυρούν και οι ονομασίες των δύο μοντέλων, το Fort 125N έχει κινητήρα 125 κ.εκ. με απόδοση 14,5 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. και ροπή 1,2 kgm στις 8.250 σ.α.λ., ενώ ο μεγαλύτερος «αδελφός» του, το Fort 400N έχει κινητήρα 330 κ.εκ. με απόδοση 29,5 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και ροπή 3,4 kgm στις 5.500 σ.α.λ. Πέρα από τα αυξημένα χαρακτηριστικά απόδοσης, το 400άρι είναι και πιο «αεράτο», αποδίδοντας την ισχύ και τη ροπή του χαμηλότερα, συνεπώς θα έχει και μεγαλύτερες ικανότητες μεταφοράς ενός ή δύο αναβατών και σε σύντομες βόλτες σε περιαστικό περιβάλλον, πέρα από το αμιγώς αστικό περιβάλλον για το οποίο προορίζεται το Fort 125N.
Μεγαλύτεροι τροχοί για το 400άρι, αλλά ίδιο τεπόζιτο 11,7 lt
Λόγω του μικρότερου κινητήρα και με σκοπό προφανώς να κρατηθούν οι επιδόσεις όσο το δυνατόν πιο ψηλά γίνεται, το Fort 125N διαθέτει μικρότερους τροχούς σε διαμέτρους 15 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω με ελαστικά 120/70-15 και 140/70-14 αντίστοιχα, ενώ το Fort 400N έχει 16άρηδες τροχούς με ελαστικά 110/70-16 και 130/70-16 αντίστοιχα. Λόγω αυτού διαφέρουν ελαφρά και οι υπόλοιπες διαστάσεις τους, όπως το μεταξόνιο στα 1490 mm (1500 mm στο 400Ν), το ύψος της σέλας στα 780 mm (805 mm στο 400Ν) και φυσικά το πλήρες υγρών βάρος των 159 κιλών (187 κιλά στο 400Ν). Τα φρένα παρόλα αυτά είναι ολόιδια με μονούς δίσκους διαμέτρου 256 mm μπροστά και 240 mm πίσω καθώς ίδιας χωρητικότητας είναι και το ρεζερβουάρ στα 11,7 λίτρα.
Πλούσιος εξοπλισμός με dash cam και σύστημα keyless
Ο εξοπλισμός αναμένεται να είναι επίσης κοινός, με μεγάλη ζελατίνα μπροστά, η οποία είναι «χωνευτή» στον ανεμοθώρακα, σαν να ξεπροβάλλει από μέσα του, και πιθανόν να ρυθμίζεται ηλεκτρικά με κουμπί στο αριστερό γκριπ. Επίσης η μεγάλη οθόνη θα έχει συνδεσιμότητα Bluetooth για προβολή και έλεγχο της μουσικής, των κλήσεων και των μηνυμάτων, παρόλα αυτά δεν θα περιλαμβάνει οδηγίες πλοήγησης. Κάτι που δεν έγινε γνωστό και που δεν φαίνεται από τα μοντέλα της έκθεσης αν θα προστεθεί στον έξτρα ―έστω― εξοπλισμό είναι τα θερμαινόμενα γκριπ και η θερμαινόμενη σέλα. Φαίνεται όμως ξεκάθαρα το σύστημα keyless για πλήρη λειτουργία χωρίς κλειδί, καθώς και η μπροστινή κάμερα για καταγραφή εικόνων και βίντεο κατά βούληση και αυτόματα για να χρησιμοποιηθούν ως αποδεικτικά σε ατυχή συμβάντα.