Μία από τις μεγάλες «απορίες» και τα πιο έντονα θέματα συζήτησης στους αναβάτες το καλοκαίρι, είναι τα λάστιχα. Αλλάζεις λάστιχα με την ζέστη ή όχι τελικά; Διάβασε εδώ την αλήθεια.
Ο κόσμος των τροχοφόρων οχημάτων στην Ελλάδα είναι γεμάτος μύθους, δυστυχώς κιόλας, καθότι συνήθως οι μύθοι επιπλέουν σαν… ους φελλούς στο νερό, αφήνοντας την αλήθεια να βυθίζεται. Στον χώρο της μοτοσυκλέτας, μεταξύ πολλών άλλων, η παραφιλολογία για τα λάστιχα είναι έντονη. Τώρα που μπαίνει δε το καλοκαίρι, πάρα πολλοί αναβάτες αναβάλλουν την αλλαγή, λέγοντας ότι «με το φθινόπωρο, μόλις πέσουν οι ζέστες», θα γίνει. Αυτό όμως είναι ένα μεγάλο λάθος… Εξηγούμαστε, αναλυτικά.
Τα παλιά και φθαρμένα λάστιχα, δεν βελτιώνονται το καλοκαίρι
Μέγας μύθος περί ελαστικών: Αν έχεις παλιό λάστιχο ή φθαρμένο, κερδίζεις πρόσφυση το καλοκαίρι καθώς λόγω της ζέστης, το ελαστικό εργάζεται πιο «μαλακό» και άρα, καλύτερα. Το ότι το ελαστικό πρέπει να είναι σε θερμοκρασία λειτουργίας για να αποδώσει τα μέγιστα, ναι, ισχύει. Το ότι όμως ένα φθαρμένο ελαστικό και ιδιαίτερα ένα πολυκαιρισμένο, παίρνει «άφεση» λόγω των θερμοκρασιών του καλοκαιριού, όχι.
Ίσα ίσα δε, που το καλοκαίρι κινδυνεύεις εξίσου όπως και το χειμώνα, καθώς και η πολύ υψηλή ζέστη, σε συνδυασμό με τη σκόνη και τα υπολείμματα γόμας στους δρόμους δημιουργεί ολισθηρότητα, παρόμοια με την βροχή και τις χαμηλές θερμοκρασίες του φθινοπώρου και του χειμώνα. Ειδικά δε, αν πέσει βροχή ξαφνική, από αυτές που ξεπλένουν την… γλίτσα τον Ιούνιο ή στα τέλη Αυγούστου, τα πράγματα γίνονται τρομακτικά. Αρα, αν φοράς ελαστικό που έχει «καραφλιάσει» ή έχει φάει τα χρονικά ψωμιά του, κινδυνεύεις εξίσου.
Τα νέα λάστιχα δεν καταστρέφονται το καλοκαίρι
Πολλοί αναβάτες και όχι μόνο, πιστεύουν ότι αν αλλάξεις ελαστικά στους ζεστούς μήνες, η φρέσκια γόμα θα πάθει ζημιά αν κληθεί να αντιμετωπίσει τις συνθήκες αυτές. Αυτό δεν ισχύει. Το νέο ελαστικό, μετά φυσικά από τα πρώτα 200 χιλιόμετρα «στρωσίματος» που χρειάζεται, αποδίδει άκρως καλύτερα, από οποιοδήποτε παλιό λάστιχο και η επιβαρυμένη φθορά του στη ζέστη είναι μύθος. Σημαντικό ωστόσο, είναι οι πιέσεις να διατηρούνται στο σωστό επίπεδο, στα κρίσιμα πρώτα χιλιόμετρα, αλλά ένα ελαστικό, προκειμένου να εμφανίσει ζημιές από «υπερθέρμανση», πρέπει να πιεστεί ΠΑΡΑ πολύ, σε επίπεδα ταχύτητας, φορτίου και πίεσης. Και στους απαράδεκτους ελληνικούς δρόμους, το ελαστικό περισσότερο παλεύει να πιάσει πρόσφυση, παρά υποφέρει από καταπονήσεις.
Αν χρειάζεσαι ελαστικά, μην μείνεις… μετεξεταστέος!
Με άλλα λόγια, μην το αφήσεις… για τον Σεπτέμβρη. Το καλοκαίρι είναι η πρώτης τάξης ευκαιρία για βόλτες, ταξίδια, περιπέτεια, απόλαυση και γενικότερα, οδήγηση. Γιατί λοιπόν να ρισκάρεις την ασφάλειά σου, με λάστιχα που θέλουν αλλαγή και να το αναβάλλεις; Τίποτα δεν θα είναι χειρότερο, από ένα τυχόν ατύχημα που πιθανόν καταστρέψει το καλοκαίρι σου, την μοτοσυκλέτα σου ή στην χειρότερη, σε τραυματίσει. Ας μην ξεχνάμε, ότι το ελαστικό είναι το Α και το Ω της σωστής συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας στο δρόμο και είναι σωστό να προγραμματίζουμε, σε οικονομικό επίπεδο, την αλλαγή τους πριν θέσουμε τον εαυτό μας σε κίνδυνο.