• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η στάθμη πρέπει να είναι ανάμεσα στα επιτρεπόμενα όρια

Αν δεν έχουμε πλαϊνό τζαμάκι, η μέτρηση γίνεται με τον δείκτη στάθμης

Έλεγχος στάθμης λαδιού

Τα μηχανικά μέρη του κινητήρα απαιτούν κατάλληλες συνθήκες λίπανσης ώστε να λειτουργούν απροβλημάτιστα.

 
Παρόλο που οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες παρουσιάζονται περισσότερο αξιόπιστες, εντούτοις υπάρχουν μερικά πράγματα που θα πρέπει να ελέγχουμε, ώστε να εξασφαλίζουμε την μακροζωία τους.
 
Ένα από τα πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να αμελούμε να παρακολουθούμε, είναι η στάθμη των λαδιών του κινητήρα. Φανταστείτε, τις τριβές που αναπτύσσονται, κατά την διάρκεια έντονων επιταχύνσεων και βυθίσματος των στροφών του κινητήρα στην κόκκινη περιοχή. Σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες, η απουσία λιπαντικού, καθώς και κακή κατάστασή του, θα προκαλέσει ανεπανόρθωτα δαπανηρά προβλήματα.

Στο διαδικαστικό κομμάτι, ο κινητήρας πρέπει να βρίσκεται σε θερμοκρασία λειτουργίας. Αφού τον απενεργοποιήσουμε, περιμένουμε ένα λεπτό περίπου να στραγγίξει το λάδι και έπειτα ελέγχουμε τη στάθμη του, από το πλαϊνό γυάλινο παραθυράκι, που βρίσκεται στο κάτω μέρος του κινητήρα. Η μέτρηση γίνεται με τη μοτοσυκλέτα σε όρθια θέση, είτε κρατώντας από πίσω και πλάγια, είτε χρησιμοποιώντας διπλό σταντ.

Για κινητήρες που δεν διαθέτουν τζαμάκι ελέγχουν, η μέτρηση γίνεται με το ειδικό δείκτη στάθμης. Αφού το σκουπίσουμε, το βυθίζουμε μέχρι να εφαρμόσει στις ενώσεις σύσφιξης. Προσέχουμε να μην στραβοβιδώσει και να έχουμε την μοτοσυκλέτα σε σωστή θέση, για να πάρουμε ακριβείς ενδείξεις.

Αν δούμε καθαρό και διαυγές λάδι είναι αυτό που επιθυμούμε, ενώ εάν έχει σκούρο μαύρο χρώμα χρήζει αλλαγής. Ασπρο αφρώδες χρώμα δείχνει ότι έχει ανακατευτεί  ψυκτικό υγρό μέσα στο λάδι και υποδηλώνει πρόβλημα με τη φλάντζα ή κάτι πιο σημαντικό, ενώ αν ο κινητήρας καταναλώνει περισσότερο λάδι από το προβλεπόμενο, ίσως έχουν εμφανιστεί προβλήματα σε βαλβίδες και πιστόνια.  

Ελέγχουμε την στάθμη του λιπαντικού, στην μοτοσυκλέτα μας, σε συχνά διαστήματα, μια φορά το μήνα, αν είναι δυνατό και πρίν τη βόλτα, αν έχουμε καιρό να την κινήσουμε, καθώς θα μας δώσει μια εικόνα της κατάστασης του κινητήρα, ώστε να αποφύγουμε ανεπιθύμητες καταστάσεις.

Μην του βγάζετε το λάδι. Ένας συχνός έλεγχος, χαρίζει ζωή στον κινητήρα σας.

 

ΧΡΗΣΙΜΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

AGVpro Airmig
AGVpro Airmig
Καλοκαιρινό διάτρητο jacket μοτοσικλέτας από την AGVpro. Ιδα...
Κράνος AGV K1 Edge
Κράνος AGV K1 Edge
Κράνος της AGV, το γνωστό Κ1 Edge, είναι διαθέσιμο σε 2 High...
KYMCO Like II 125
KYMCO Like II 125
Δεν γίνεται να μην κάνεις λογοπαίγνιο με το όνομα του Like τ...

περισσότερα »